ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 5 DE MARÇ DE 2008 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.00 hores Hora que acaba: 22.26 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Caterina Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Antoni Isarn Flores Coia Galceran Artigas Francesc Martín Casares EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Marisol Pacheco Martos ACTUA COM A SECRETARI Marcel.lí Pons Duat, secretari de la corporació, i assisteix també, el senyor Antoni Calpe Jordà, interventor de la corporació. ORDRE DEL DIA 1. Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió anterior 2. Aprovació relació de despeses 3. Aprovació inicial projecte reforma i ampliació edifici Serveis Tècnics Ajuntament 4. Incoació expedient contractació servei de grua per a la retirada de vehicles de la via pública 5. Examen i aprovació bases convocatòria del procés selectiu per a la provisió de dues places d'agent de la Policia Local mitjançant concurs oposició lliure 6. Aprovació del conveni de col·laboració entre els ajuntaments de l'Alt Maresme amb alumnes escolaritzats al CPEE l'Horitzó de Pineda de Mar i el Consell Comarcal del Maresme 7. Aprovació del conveni Primavera de les Arts 2008 8. Avançament a compte de subvenció AMPA CEIP Misericòrdia 9. Bestreta subvenció AMPA IES Domènech i Montaner per a l'activitat extraescolar "Tallers de Teatre" 10. Relació de decrets des del dia 18 fins al 22 de febrer de 2008 11. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 28 de febrer de 2008 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, s'aprova per unanimitat. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de factures F/2008/5 de data 5 de març de 2008, per import de 133.920,17 EUR, corresponent a la relació de despeses de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2008, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 18 de desembre de 2007. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de factures F/2008/7 de data 5 de març 2008 , per import de 133.920,17 EUR, corresponent a la relació de la mateixa data. SEGON.- Aprovar la relació de factures F/2008/1 de l'Organisme Autònom Ràdio Canet per import de 771,71 TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la corporació municipal de l'any 2008. 3.- APROVACIÓ INICIAL PROJECTE REFORMA I AMPLIACIÓ EDIFICI SERVEIS TÈCNICS AJUNTAMENT Atès que els serveis tècnics municipals estan ubicats a la planta baixa d'un edifici antic del segle XVIII-XIX que es troba registrat en el catàleg del patrimoni arquitectònic i elements d'interès històric i artístic i que figura com a fitxa B 042, amb la protecció integral de la façana. Atès que les instal·lacions actuals es troben en un estat lamentable de conservació, pel la qual cosa és necessari i urgent procedir a la seva reforma i rehabilitació amb l'objectiu que reuneixin les condicions indispensables per tal de donar servei als seus usuaris. Atès que per aquesta raó els serveis tècnics municipals, en data desembre del 2007, han redactat un projecte bàsic i d'execució de reforma i ampliació de l'edifici de serveis tècnics de l'Ajuntament de Canet de Mar. Vist l'expedient administratiu de referència i, de conformitat amb el que disposa l'article 37 del ROAS, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Comunicació, Cultura i Urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar inicialment el projecte d'obra ordinària consistent en la reforma i ampliació de l'edifici de serveis tècnics de l'Ajuntament de Canet de Mar redactat pels serveis tècnics municipals, amb un pressupost per contracta de 206.135,36 , IVA inclòs. SEGON.- Sotmetre aquest projecte a informació pública pel termini de 30 dies, en els termes de l'article 37 del ROAS, mitjançant publicació en el BOP i al DOGC i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament. En cas que no es presentessin al·legacions el projecte s'entendrà aprovat definitivament. 4.- INCOACIÓ EXPEDIENT CONTRACTACIÓ SERVEI DE GRUA PER A LA RETIRADA DE VEHICLES DE LA VIA PÚBLICA Atès que en data 30 de setembre de 2007 va finalitzar el contracte que s'havia formalitzat amb el Sr. Fidel López Cano, per una durada de 2 anys, per a la prestació del servei de retirada de vehicles de la via pública. Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 27 de setembre de 2007, va acordar prorrogar l'esmentat contracte pel temps indispensable que transcorri des de la seva finalització fins a la total tramitació de l'expedient de contractació. Atès que el Sr. Fidel López Cano ha manifestat la seva voluntat de donar per conclosa la contractació ja que considera que s'ha produït un desequilibri econòmic financer. Vist el plec de clàusules administratives particulars per a la contractació mitjançant concurs, per procediment obert del servei de grua per a la retirada de vehicles de la via pública de Canet de Mar, redactat pel secretari i interventor municipals, així com el seu informe de data 4 de març de 2008, que es transcriu a continuació: "En Marcel·lí Pons i Duat, secretari de l'ajuntament de Canet de Mar (Maresme) i en Antoni Calpe i Jordà, interventor de l'Ajuntament de Canet de Mar, en compliment de l'anterior provisió de l'Alcaldia relativa a la incoació d'expedient de contractació del servei de grua per a la retirada de vehicles de la via pública de Canet de Mar, emeten el següent: INFORME Primer.- L'òrgan de contractació és l'alcalde, d'acord amb el que estableix l'article 21.1.ñ de la llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, modificada per la Llei 57/2003, de 16 de desembre, de mesures per a la modernització del govern local, al tractar-se d'un contracte l'import del qual no supera el 10% dels recursos ordinaris del pressupost, ni els 6.000.000 , ni es tracta tampoc d'una contractació plurianyal que superi els anteriors imports. Si bé, res impedeix que l'alcalde delegui aquesta competència en la Junta de Govern Local. Segon.- Quan al procediment i la forma de contractació, en aquest cas és utilitzable el concurs ja que estableix l'art. 208 TRLCAP, que la subhasta com a forma d'adjudicació només podrà utilitzar-se en contractes d'escassa quantia en els que el seu objecte sigui perfectament definit tècnicament i no sigui possible introduir-hi modificacions de cap classe, quedant el preu com a únic factor determinant de l'adjudicació. El concurs serà la forma normal d'adjudicació d'aquests contractes. En el concurs, l'adjudicació recau sobre el licitador que en el seu conjunt presenta una oferta més avantatjosa per a l'Administració. D'acord amb els criteris establerts en el plec de clàusules administratives particulars, sense atenir-se exclusivament al preu i sens perjudici de la possibilitat de declarar-lo desert. Tercer.- La durada dels contractes de serveis, de conformitat amb el que disposa l'article 198.1 TRLCAP, no podrà ser superior a 2 anys, si bé es podrà preveure en el contracte la seva modificació i pròrroga per mutu acord de les parts abans de la seva finalització, sense que la durada total del contracte, incloses les pròrrogues, pugui excedir de 4 anys, ni puguin se concertades aïllada o conjuntament per un termini superior al fixat originàriament. En conseqüència, la durada màxima d'aquest contracte, incloses pròrrogues, no excedirà els 4 anys. Quart.- El Plec de clàusules administratives particulars examinat s'adequa a la normativa vigent en matèria de contractació local. Cinquè.- Existeix consignació pressupostària suficient en la partida núm. 30 22200 22701 del vigent pressupost municipal per l'exercici 2008, en la partida núm. 30 22200 22701 del pressupost municipal per a l'exercici 2009 i en la partida núm. 30 22200 22701 del pressupost per a l'exercici 2010. L'aplicació de les obligacions econòmiques que dimanen del present contracte es configuren com a despeses plurianuals, per tant, la seva eficàcia per als diferents exercicis, queda supeditada a l'existència de crèdit adequat i suficient. Conclusió Per tot això, cal concloure que han quedat degudament justificades la motivació i l'adequació a la normativa que permet la contractació per la modalitat de concurs pel procediment obert, i es pot seguir la tramitació de l'expedient de contractació i la licitació." Es per tot això que, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de Seguretat Ciutadana, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar el plec de clàusules administratives i particulars i de prescripcions tècniques per a la contractació mitjançant concurs del servei de grua per a la retirada de vehicles de la via pública de Canet de Mar, les quals es transcriuen a continuació: PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES I TÈCNIQUES PARTICULARS PER A LA CONTRACTACIÓ MITJANÇANT CONCURS DEL SERVEI DE GRUA PER A LA RETIRADA DE VEHICLES DE LA VIA PÚBLICA. I. OBJECTE I RÈGIM JURÍDIC. 1. El present contracte té per objecte la prestació del servei de grua per a la retirada de vehicles de la via pública. La seva naturalesa jurídica és la d'un contracte típic de serveis, regulat en el Títol IV del Llibre II del Reial decret legislatiu 2/2000, de 16 de juny, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques (TRLCAP). 2. Aquest contracte té caràcter administratiu i es regirà per allò establert en aquest plec, pel plec de clàusules administratives generals reguladores dels contractes de subministraments, consultoria i assistència i serveis, els contractes administratius especials i els privats, aprovat definitivament pel ple de l'Ajuntament en sessió de data 4 de març de 2003 (PCAG), pel TRLCAP i pel Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel que s'aprova el Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques (RGLCAP). El contracte s'adjudicarà per procediment obert i en la forma de concurs. 3. Codi de classificació CPA-2002: 60.2. II. DURACIÓ, TIPUS DE LICITACIÓ I ACTUALITZACIÓ DE PREUS. 1. La durada del present contracte s'estableix en dos anys, prorrogable en dos anys més per voluntat expressa d'ambdues parts, que es posarà de manifest a través del corresponent acte administratiu acceptat pel contractista. 2. El tipus de licitació es fixa en seixanta-un mil euros (//61.000,00-.-//) , IVA inclòs, per a tota la durada inicial. L'aplicació pressupostària de les obligacions econòmiques que emanen del present contracte estan recollides en la partida núm. 30.22200.22701 del vigent pressupost municipal per a l'any 2008 i en la partida núm. 30.22200.22701 del pressupost municipal per a l'any 2009 i l'Ajuntament consignarà en el pressupost de cada exercici econòmic crèdit suficient per poder atendre el pagament del preu de la contracta. 3. Les ofertes presentades pels licitadors inclouran necessàriament i a tots el efectes l'IVA i els altres tributs o impostos que els siguin d'aplicació segons les disposicions vigents. 4. El preu del present contracte es revisarà després del seu primer any de vigència, i així successivament, cas d'ésser prorrogat, sempre d'acord amb l'índex nacional de preus al consum, publicat per l'Institut Nacional d'Estadística. No s'admetrà cap altra fórmula de revisió de preus. III. EMPRESES LICITADORES. 1. Poden presentar propostes les persones naturals o jurídiques que tinguin plena capacitat d'obrar i acreditin la seva solvència econòmica, financera i tècnica o professional. També poden presentar propostes les unions temporals d'empreses de conformitat amb l'article 24 del TRLCAP. Cada empresa de les que compon l'agrupació ha d'acreditar la capacitat d'obrar i la solvència econòmica, financera i tècnica o professional, amb la presentació de la documentació ressenyada a les clàusules següents del present plec; en aquest cas hauran d'indicar, en un document privat, el nom i les circumstàncies de les empreses participants, la proporció de cada una d'elles i la persona o entitat que, durant la vigència del contracte els representarà de cara a l'Administració i que assumeixen el compromís de constituir-se en Unió Temporal d'Empreses (article 24 del RGLCAP). Aquest document haurà d'estar signat pels representants de cada una de les empreses components de la Unió. 2. La presentació de propostes pressuposa per part del licitador l'acceptació sense condicions de les clàusules d'aquest Plec i la declaració responsable que reuneix totes les condicions exigides per contractar amb l'Administració. IV. DOCUMENTACIÓ I OFERTES. 1. Els licitadors hauran de presentar dos sobres tancats i signats per ells mateixos o per la persona que els representi. En cada un dels sobres s'hi indicarà el títol del concurs i el nom de l'empresa concursant. 2. Documentació administrativa. Sobre A. En aquest sobre s'hi hauran d'incloure necessàriament els següents documents acreditatius: 2.1. Personalitat jurídica i capacitat d'obrar.- La capacitat d'obrar de l'empresari persona jurídica s'acreditarà mitjançant escriptura de constitució i de modificació, en el seu cas, inscrita en el Registre Mercantil quan aquest requisit sigui exigible. Altrament s'acreditarà mitjançant l'escriptura, document de constitució, estatuts o acte fundacional en el qual constin les normes per les que es regula la seva activitat, inscrits, si s'escau, en el corresponent registre oficial. La capacitat d'obrar de les empreses no espanyoles d'estats membres de la Comunitat Europea o signataris de l'Acord sobre l'Espai Econòmic Europeu s'acreditarà mitjançant la inscripció en els registres o presentació de les certificacions que s'indiquen a l'annex I del RGLCAP, en funció dels diferents contractes. La capacitat d'obrar d'altres empreses estrangeres s'acreditarà mitjançant informe emès per la Missió Diplomàtica Permanent o Oficina Consular d'Espanya de l'estat del domicili social de l'empresa. En l'informe s'hi farà constar que l'empresa en qüestió figura inscrita en el Registre local professional, comercial o anàleg o, en el seu defecte, que actua normalment en el tràfic econòmic local en l'àmbit de les activitats a les que s'estén l'objecte del contracte. En aquests supòsit, a més, s'haurà d'adjuntar un informe de la Missió Diplomàtica Permanent d'Espanya o de la Secretaria General de Comerç Exterior del Ministeri d'Economia sobre la condició de l'Estat signatari de l'Acord sobre Contractació Pública de l'Organització Mundial del Comerç. La capacitat d'obrar de l'empresari persona física s'acreditarà amb el Document Nacional d'identitat i, en el seu cas, l'escriptura d'apoderament degudament legalitzada. 2.2. Capacitat per a contractar.- S'acreditarà aportant una declaració responsable del licitador de no incórrer en cap de les prohibicions per contractar recollides a l'article 20