ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 3 DE JULIOL DE 2008 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 20.30 hores Hora que acaba: 21.46 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Caterina Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Antoni Isarn Flores Francesc Martín Casares Marisol Pacheco Martos EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Coia Galceran Artigas ACTUA COM A SECRETARI Marcel.lí Pons Duat, secretari de la corporació, i assisteix també, el senyor Antoni Calpe Jordà, interventor de la corporació. ORDRE DEL DIA 1. Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió anterior 2. Aprovació relació de despeses 3. Baixa de crèdits incobrables 4. Aprovació dels comptes recaptació 2007 5. Aprovació pagament anticipat amb caràcter previ a la justificació de subvenció al cercle artísic canetenc 6. Incoació expedient concessió d'explotació del bar del pavelló 7. Proposta de subscripció pla d'equipaments municipal 8. Relació de decrets des del dia 16 fins al 20 de juny de 2008 9. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 26 de juny de 2008 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, s'aprova per unanimitat. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 3 de juliol de 2008, per import de 121.627,44, corresponent a la relació de despeses de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2008, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 18 de desembre de 2007. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 3 de juliol de 2008 , per import de121.627.44, corresponent a la relació de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la corporació municipal de l'any 2008. TERCER.- Comptabilitzar en el compte (413) "creditors per operacions pendents d'aplicar al pressupost" la relació de despeses que s'adjunta en l'annex 2 per import de 533,66 , fins la seva aprovació definitiva al pressupost, previ reconeixement de crèdit, per poder habilitar la despesa. 3.- BAIXA DE CRÈDITS INCOBRABLES Vistes les propostes presentades per l'Organisme de Gestió Tributària, el qual te cedida la gestió de les multes de trànsit, de declaració de crèdits incobrables als efectes de donar-los de baixa dels comptes de recaptació, que a continuació es detalla: - Proposta núm. 07020 per import de 39.568,64 . - Proposta núm. 07049 per import de 3.457,00 . Atès que queda justificat amb la documentació adjunta, els motius pels quals l'ORGT proposen les baixes, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar les propostes de declaració de crèdits incobrables, presentada per l'ORGT, als efectes de donar-los de baixa dels comptes de recaptació que a continuació es detalla: - Proposta núm. 07020 per import de 39.568,64 . - Proposta núm. 07049 per import de 3.457,00 . SEGON.- Donar trasllat del present acord a l'ORGT, per seu coneixement i efectes oportuns. 4.- APROVACIÓ DELS COMPTES RECAPTACIÓ 2007 Vistos els Comptes de la Gestió Recaptatòria de Tributs i de Gestió de Multes per infraccions de circulació, relatives a l'exercici de 2007, presentades per Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona. Vistos els informes favorables de l'Interventor municipal, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar el Compte de la Gestió recaptatòria, relativa a l'exercici de 2007 corresponent a les liquidacions d'ingrés per rebut i liquidacions d'ingrés directe, així com a certificacions de descobert de tributs i preus públics liquidats, amb el següent resultat pendent de cobrament a 31 de desembre de 2007: Pendent de cobrament en període voluntari en data 31 de desembre de 2007 REBUTS 0 LIQUIDACIONS 170.524,72 Pendent de cobrament en període executiu en data 31 de desembre de 2007 REBUTS 86.042,09 LIQUIDACIONS 120.662,79 SEGON.- Aprovar el Compte de la Gestió de multes de circulació relativa a l'exercici de 2007, amb el següent resultat pendent de cobrament a 31 de desembre de 2007: Pendent de cobrament a 31 de desembre de 2007, per import de 345.045,71 euros. TERCER.- Que es notifiqui a l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona, aquest acord pel seu coneixement i efectes. 5.- APROVACIÓ PAGAMENT ANTICIPAT AMB CARÀCTER PREVI A LA JUSTIFICACIÓ DE SUBVENCIÓ AL CERCLE ARTÍSTIC CANETENC DE CANET DE MAR L'Ajuntament de Canet de Mar mitjançant acord de la Junta de Govern Local, de data 17 d'abril de 2008 va aprovar la convocatòria 1/2008, en règim de concurrència competitiva de subvencions en els àmbits cultural, educatiu, social, artístic, esportiu, de promoció econòmica, lúdic, festiu o qualsevol altre anàleg. Atès que el Cercle Artístic Canetenc, ha sol·licitat una subvenció, per a desenvolupar diferents activitats relacionades amb les manifestacions artístiques a Canet, com la Subhasta Solidària i diverses exposicions d'obres artístiques programades per realitzar durant aquest any. Atès que la convocatòria 1/2008, acordada per la Junta de Govern Local del dia 17 d'abril de 2008, preveu en el seu article 12, que amb caràcter especial i prèvia petició i motivació dels beneficiaris es podran efectuar pagaments anticipats amb caràcter previ a la justificació com a finançament necessari per fer actuacions inherents a la subvenció. Atès que el pressupost municipal per a l'any 2008 hi ha consignació suficient per fer front a la despesa, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Comunicació, Cultura i Urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Atorgar al Centre Artístic Canetenc una bestreta de 4.000 euros en concepte de bestreta de la subvenció que resulti d'aplicar els criteris ponderats de valoració de les sol·licituds, previstos a la convocatòria 1/2008, en règim de concurrència competitiva de subvencions en els àmbits cultural, educatiu, social, artístic, esportiu, de promoció econòmica, lúdic, festiu o qualsevol altre anàleg aprovada per l'Ajuntament de Canet de Mar. SEGON.- Autoritzar la despesa amb càrrec a la partida 40 45100 48901 del vigent pressupost de l'any 2008, d'acord amb l'operació de crèdit núm. 2565. TERCER.- Comunicar que, durant el mes de gener de l'any 2009, hauran de presentar la documentació justificativa de la subvenció, en els termes expressats en l'article 9, de la convocatòria 1/2008 publicada en el Butlletí Oficial de la Província, de data 1 de maig de 2008. QUART.- D'acord amb el Reglament de serveis de les corporacions locals, la subvenció a la que es refereix aquest acord, és lliurament revocable i reduïble en tot moment. No genera cap dret a l'obtenció d'altres subvencions en anys posteriors i no es pot al·legar com a precedent. 6.- INCOACIÓ EXPEDIENT CONCESSIÓ D'EXPLOTACIÓ DEL BAR DEL PAVELLÓ Atès que al pavelló municipal d'esports existeix un bar, l'explotació del qual està concedida fins al proper 31 d'agost de 2008. Atès que l'actual concessionari ha manifestat la seva voluntat de no prorrogar més el contracte, per la qual cosa és necessari iniciar un nou expedient de contractació. Vist el plec de clàusules administratives particulars per a la contractació de la concessió de domini públic, de l'explotació del servei de bar al pavelló municipal d'esports, redactat pel secretari i interventor municipals, així com el seu informe de data 27 de juny de 2008, que es transcriu a continuació: Marcel·lí Pons i Duat, secretari general de l'Ajuntament de Canet de Mar i Toni Calpe i Jordà, interventor municipal, en compliment de l'anterior provisió de l'Alcaldia relativa a la incoació d'expedient de contractació per a l'explotació del servei de bar al pavelló municipal d'esports, mitjançant concessió de domini públic, emeten el següent: INFORME Primer.- Els béns dels ens locals es classifiquen en béns de domini públic i béns patrimonials. En la utilització dels béns de domini públic es considerarà ús privatiu, el constituït per l'ocupació d'una porció del domini públic, de manera que limiti o exclogui la utilització per la resta d'interessats. Estaran subjectes a concessió administrativa l'ús privatiu de béns de domini públic. De conformitat amb l'article 60.2 del Decret 336/1988, de 17 d'octubre, pel que s'aprova el reglament de patrimoni dels ens locals (RPEL), les concessions s'atorgaran prèvia licitació i de conformitat amb la legislació de contractes de les administracions públiques. Segon.- La legislació aplicable és la següent: - Els articles 53 a 71 RPEL. - La Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic. - El Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel que s'aprova el Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques. Tercer.- Les concessions, segons disposa l'article 61.c) RPEL, en cap cas podran atorgar-se per temps indefinit, el termini màxim serà de 50 anys, podent- se concedir pròrrogues si és inferior. Quart.- A part de les clàusules que es considerin apropiades en relació amb el cas concret, en les concessions de domini públic, hi ha de constar les següents: a) L'objecte de la concessió administrativa. b) Les obres i instal·lacions que, si és procedent, hagi de realitzar l'interessat. c) El termini d'utilització. d) Els deures i les facultats del concessionari. e) Les tarifes corresponents, en el seu cas. f) Si s'atorga subvenció, la seva classe i quantia, el termini i les formes de lliurament a la persona interessada. g) El cànon a satisfer a l'ens local. h) L'obligació de mantenir en bon estat la porció de domini públic utilitzat i, si es procedent, les obres que es construeixin. i) La reversió de les obres i instal·lacions al finalitzar la concessió. j) La garantia provisional, que consisteix en el 2% del valor del domini públic objecte d'ocupació i del pressupost de les obres que, si procedeix, s'hagin de realitzar. k) Les sancions per infraccions a les obligacions contretes. l) L'obligació del concessionari de deixar lliures i vàcues, a disposició de l'Administració, dins del termini establert, els béns objecte de la concessió, i de reconèixer la potestat d'aquesta per acordar i executar per sí el llançament. Cinquè.- El procediment a aplicar en el present cas és l'obert, ja que el RPEL parla de concurs, forma que ha desaparegut en la nova LCSP i que cal entendre equivalent al procediment obert a adjudicar a l'oferta econòmicament més avantatjosa, amb varis criteris d'adjudicació. Sisè.- Donat que es tracta d'una concessió sobre un bé de domini públic, l'import de la qual no supera el 10% dels recursos ordinaris del pressupost ni l'import de 3.000.000 , de conformitat amb la disposició addicional segona LCSP, l'òrgan competent per efectuar aquesta contractació serà l'Alcalde, sense perjudici de la seva delegació en la Junta de Govern Local. Setè.- Examinat el Plec de clàusules administratives particulars es constata que s'adequa a la normativa vigent en matèria de contractació local. Conclusió Han quedat degudament justificades la motivació i l'adequació a la normativa que permet la contractació mitjançant procediment obert de la concessió de domini públic per a l'explotació del servei de bar al pavelló municipal d'esports, i es pot seguir la tramitació de l'expedient de contractació i la licitació. Es per tot això que, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada d'Esports, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar el plec de clàusules administratives particulars per a la contractació de la concessió de domini públic per a l'explotació del servei de bar del pavelló municipal d'esports. SEGON.- Incoar expedient de contractació, per procediment obert per a l'adjudicació d'aquesta concessió i que es publiqui el corresponent edicte al DOGC. TERCER.- Facultar l'alcalde o membre de la corporació en que delegui per dur a terme totes les autoritzacions necessàries per a la tramitació i execució d'aquests acords. 7.- PROPOSTA DE SUBSCRIPCIÓ PLA D'EQUIPAMENTS MUNICIPAL Atès que el municipi de Canet de Mar ha experimentat durant els darrers anys un augment de població i una expansió que fa evident la necessitat de revisar els equipaments de què es disposa per atendre les necessitats dels canetencs. Atès que, després de l'anàlisi efectuat pels Serveis Tècnics municipals, aquests han redactat el Pla d'equipaments, que es recolza en tres pilars bàsics: a) El manteniment dels equipaments existents. b) L'execució dels equipaments previstos i la millora dels equipaments existents. c) La dotació de nous equipaments. En el marc del tercer pilar bàsic, l'objectiu del Pla d'equipaments, a mitjà i llarg termini, és donar resposta a les necessitats municipals, centrades en els àmbits següents i concretades a l'acord de govern municipal: 1. Habitatge dotacional 2. Desenvolupament integral de la zona esportiva 3. Educatius a. Escola bressol b. Escola de primària c. Institut 4. Culturals: Arxiu, Casa de Comediants i Ràdio Canet. 5. Reforma de la seu de l'Ajuntament. 6. Projecte de centre comercial. 7. Casal per a la gent gran. Atès que la proposta de Pla d'equipaments redactada pels Serveis Tècnics municipals i que dóna resposta a les necessitats exposades és la següent: PLA D'EQUIPAMENTS MUNICIPALS 1. Habitatge dotacional: 200 habitatges protegits. 1.a. Construcció de 39 habitatges dotacionals previstos al terreny 1 de la zona U4 (de 1.677 m2) i a la finca El Corral (de 391 m2). 1.b. Planificar la construcció d'habitatges dotacionals als terrenys d'equipaments situats al Passeig Misericòrdia (1.691 m2), a l'espai de la zona U3 - El Grau (part dels 7.500 m2) i a l'espai posterior del terreny de l'Escola Bressol (de 1.000 m2 segregats de la finca actual). Denominació Tipus m2 sostre Passeig Misericòrdia Habitatge dotacional 1.691 m2 Espai U3 El Grau Habitatge dotacional 7.500 m2 Espai