ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 27 D'AGOST DE 2009 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 21.00 hores Hora que acaba: 21.15 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Cati Forcano Isern, alcaldessa accidental HI ASSISTEIXEN Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Coia Galceran Artigas Francesc Martín Casares EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Joaquim Mas i Rius, alcalde Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Antoni Isarn Flores Marisol Pacheco Martos ACTUA COM A SECRETARI Cristina Cabruja i Sagré, secretària accidental de la corporació. ORDRE DEL DIA 1. Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió de data 23.07.09 2. Aprovació relació de despeses 3. Ampliació oferta pública d'ocupació any 2009 4. Revisió preus contracte coordinació i dinamització de l'aula de suport i millora de l'aprenentatge 5. Acceptació ajuts accions catàleg de serveis i activitats 2009 pla de concertació Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat ­ àmbit Promoció Econòmica i Turisme 6. Acceptació ajuts Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat per a l'aula de suport i millora de l'aprenentatge i per a programes d'alfabetització, neolectors i alfabetització digital 7. Modificació proposta atorgament llicència municipal ambiental d'instal·lació activitat torrefacció de cafè, al carrer Domènec Pasqual, 3, polígon industrial U7 parcel·la 19 8. Relació de decrets des del dia 13 de juliol fins al dia 14 d'agost de 2009 9. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ DE DATA 23.07.09 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 23 de juliol de 2009 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat s'acorda la seva aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 27 d'agost de 2009, per import de 9.622,38, corresponent a les despeses del mes de juliol 2009, i 51.705,17 corresponent a les despeses del mes d'agost 2009, segons relacions adjuntes. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2009, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 26 de març de 2009. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar les relacions de despeses de data 27 d'agost de 2009 , per import de 9.622,38, corresponent a les despeses del mes de juliol 2009, i 51.705,17 corresponent a les despeses del mes d'agost 2009, segons relacions adjuntes. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la corporació municipal de l'any 2009. TERCER.- Comptabilitzar en el compte (413) "creditors per operacions pendents d'aplicar al pressupost" la relació de despeses que s'adjunta per import de 189,40 , fins la seva aprovació definitiva al pressupost, previ reconeixement de crèdit, per poder habilitar la despesa. QUART.- Comptabilitzar en el compte (413) de l'organisme Autònom Ràdio Canet "creditors per operacions pendents d'aplicar al pressupost" la relació de despeses que s'adjunta per import de 34,89 , fins la seva aprovació definitiva al pressupost, previ reconeixement de crèdit, per poder habilitar la despesa. 3.- AMPLIACIÓ OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIÓ ANY 2009 El Ple de l'Ajuntament, en sessió de data del dia 30 de juliol de 2009, va modificar la plantilla de personal laboral aprovada per a l'any 2009, creant una plaça d'oficial 1a. de fusteria. Atès que pel correcte funcionament de la Brigada d'Obres i Serveis, es considera necessari i convenient cobrir a la major brevetat possible aquesta plaça. Atès que segons l'article 97.1 del Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el reglament del personal al servei de les entitats locals, per proveir llocs de treball mitjançant personal temporal, es requereix que la plaça figuri inclosa a l'oferta pública d'ocupació i que el lloc de treball tingui la consignació pressupostària suficient. Vist l'article 60.1 del Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de personal al servei de les entitats locals, estableix que l'oferta pública d'ocupació aprovada per a un exercici econòmic pot ser modificada durant la vigència d'aquest per a l'exclusió o la inclusió de vacants, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de Règim Intern, s'acorda per unanimitat: ÚNIC.- Ampliar l'oferta pública d'ocupació del personal laboral d'aquest ajuntament per a l'exercici 2009, aprovada inicialment per la Junta de Govern Local de data 23 d'abril de 2009, en el sentit següent: OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIÓ Personal Laboral: - Nivell de titulació: Graduat en educació secundària obligatòria o equivalent. Denominació del lloc: Oficial segona de fusteria. Número de vacants: una. Sistema de provisió: Promoció interna. 4.- REVISIÓ PREUS CONTRACTE COORDINACIÓ I DINAMITZACIÓ DE L'AULA DE SUPORT I MILLORA DE L'APRENENTATGE Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 20 de setembre 2007, va adjudicar el concurs convocat per a la contractació de la coordinació i dinamització de l'aula de suport i millora de l'aprenentatge a l'empresa EAS, SCCL, pel preu cert i global de 80.717,44 , IVA inclòs. Atès que en data 28 d'octubre de 2007 es va procedir a la formalització de l'esmentat contracte mitjançant document administratiu. Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 29 de gener de 2009, va donar-se per assabentada de la fusió de les cooperatives Escaler, SCCL, Educadors d'Acolliment Social, SCCL i CTF, Serveis Sociosanitaris, SCCL, mitjançant absorció per part de la cooperativa Escaler, SCCL, així com de la nova denominació de la cooperativa resultant de la fusió, que passa a ser Suara Serveis, SCCL. Atès que en data 17 de juny de 2009, la Sra. Montserrat Camps i Marsal, actuant en nom i representació de Suara Serveis, SCCL, va sol·licitar la revisió de preus de l'esmentat contracte com a conseqüència de l'aplicació del conveni de Catalunya d'Acció Social amb Infants, Joves, Famílies i d'altres en situació de risc. Vist l'informe favorable emès en relació a la revisió de preus per la tècnica d'Educació en data 8 de juliol de 2009, el contingut literal del qual és el següent: "Maria Artigas Gurri, tècnica d'Educació de l'Ajuntament de Canet de Mar, comarca del Maresme, en relació a la sol·licitud presentada per Suara Cooperativa (registre d'entrada 2009/3651) de pagament de 5.231,23 per poder fer front a l'aplicació del Conveni de Catalunya d'Acció Social amb Infants, Joves, Famílies i d'altres en situació de risc, emeto el següent INFORME Primer.- En data 28 d'octubre de 2007 l'Ajuntament de Canet de Mar va signar un contracte de serveis amb l'empresa EAS (posteriorment SUARA per fusió de cooperatives) per la gestió de l'Aula de Suport i Millora de l'Aprenentatge (ASMA) durant els cursos 2007-2008 i 2008-2009. Segon.- El preu del contracte per als dos cursos és de 80.717,44 i inclou la contractació del personal següent: - 1 educador, que fa tasques de coordinació l'aula, amb un contracte de 25h setmanals. - 3 monitors , que fan atenció directa als infants i joves, amb un contracte de 15 hores setmanals. Tercer.- La previsió de despesa per atendre la partida de personal corresponent per al curs 2007-2008 va ser de 34.244,32 Quart.- En data 19 de maig de 2008 es publica al DOGC la resolució TRE/1438/2008, de 19 de març, per la qual es disposa la inscripció i la publicació del 1r Conveni col·lectiu de treball de Catalunya d'acció social amb infants, joves, famílies i d'altres en situació de risc, per als anys 2008-2009 (codi de conveni7902575). Segons l'article 2 de l'esmentat conveni i en relació a l'àmbit funcional: Quedaran afectades pel present Conveni, independentment de la titularitat del servei totes les empreses privades que prestin activitats d'acció social amb infants, joves, famílies i d'altres en situació de risc. Es consideraran dins d'aquesta categoria les següents activitats o serveis: "... Serveis diürns per a infants, adolescents i joves en situació de risc, situacions de fracàs escolar o en la formació professional, adreçats a promoure el seu desenvolupament integral, per tal de possibilitar-los la integració a la comunitat. Realitzen una tasca preventiva, fora de l'horari escolar. Aquests serveis donen suport, estimulen i potencien l'estructuració i el desenvolupament de la personalitat, la socialització, l'adquisició d'aprenentatges bàsics i compensen les deficiències de les persones ateses." Segons l'article 4 de l'esmentat conveni i en relació a l'àmbit temporal: " El període d'aplicació del conveni serà des de la data de la seva publicació amb efectes retroactius d'1 gener de 2008 i fins a 31 de desembre de 2009." Cinquè.- L'entrada en vigor i l'aplicació de les taules salarials que figuren a l'annex 1 del text de referència suposa un encariment del cost del personal de 5.231,23 en el període gener-juny de 2008. Lloc de hores Categ. Cost mensual Cost amb treball set. sense conveni conveni Educador 25 B 1.858,65 2.269,21 coordinador Monitor 15 H 648,75 802,52 Monitor 15 H 648,75 802,52 Monitor 15 H 648,75 802,52 total 3.804,90 4.676,77 mensual Diferència 871,87 Total gener- 5.231,23 juny 2008 Conclusió S'informa favorablement la sol·licitud presentada per SUARA Cooperativa. " Atès que l'interventor municipal ha donat el vistiplau a l'anterior informe emès per la tècnica d'Educació municipal. Vist l'expedient administratiu de referència i de conformitat amb l'establert a l'article 212 i concordants del Reial decret legislatiu 2/2000, de 16 de juny, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de contractes de les administracions públiques, així com 102 i concordants del Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Medi Ambient i d'Educació, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la revisió de preus del contracte de prestació del servei de coordinació i dinamització de l'aula de suport i millora de l'aprenentatge amb efectes des del 1 de gener 2008, suposant això un pagament únic de 5.231,23 . SEGON.- Comunicar el present acord a la contractista i a la Tresoreria municipal als efectes oportuns. 5.- ACCEPTACIÓ DELS AJUTS DE LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA PER A LA REALITZACIO D'ACCIONS EN EL MARC DE LES BASES I EL CATÀLEG DE SERVEIS I ACTIVITATS 2009 DEL PLA DE CONCERTACIÓ XARXA BARCELONA MUNICIPIS DE QUALITAT ­ ÀMBIT PROMOCIÓ ECONÒMICA I TURISME Atès que el Ple de la Diputació de Barcelona, en data 26 de febrer de 2009, va aprovar el Protocol General Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat 2008-2011 (Butlletí Oficial de la Província núm. 51, de 28 de febrer de 2009), renovant la seva aposta per un model de cooperació amb els municipis i ens locals de la província basat en el respecte a l'autonomia local i l'impuls del treball en xarxa i l'acció concertada, amb el convenciment que només des d'una Diputació que afegeix valor als seus processos de decisió i gestió s'assoleixen amb la màxima qualitat i eficiència els objectius estratègics del Pla d'Actuació del Mandat 2008- 2011. Atès que amb aquest catàleg, la Diputació posa a l'abast dels ajuntaments i altres ens locals de la província la seva oferta unitària i integral de programes, tant de suport econòmic com tècnic, material impersonal per tal de, mitjançant els treballs en xarxa i l'acció concertada, impulsar polítiques públiques locals de qualitat que ens permetin assolir els objectius estratègics de Pla d'Actuació del Mandat 2008-2011. Atès que mitjançant Decret 411/2009 de 15 d'abril de l'Alcaldia l'Ajuntament de Canet de Mar va aprovar la sol·licitud d'ajuts de la Xarxa Municipis de Qualitat en l'àmbit de polítiques locals de Promoció Econòmica i Turisme. Atès que la Xarxa de Municipis de Qualitat de la Diputació de Barcelona ha notificat la llista d'acord amb la relació aprovada corresponent a aquest Ajuntament, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Serveis, Obres i Via Pública, Promoció Econòmica, Comerç i Turisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Acceptar els ajuts de la Diputació de Barcelona, per a la realització d'accions en l'àmbit de polítiques locals de Promoció Econòmica i Turisme de la Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat any 2009 següents: Programa i nom actuació Codi XBMQ Import Centre gestor concedit Programa de desenvolupament i comerç 09/Y/55283 12.000 Servei Comerç Urbà de petits municipis. Gerència projecte desenv. i comerç Programa de millora de la competitivitat de 09/Y/56679 3.000 Oficina de Fires i Mercats l'activitat firal. Ajuts per a la dinamització de fires locals. Material de promoció i difusió. Programa de millora de la competitivitat de 09/Y/56678 750 Oficina de Fires i Mercats l'activitat firal. Ajuts per a la implantació de serveis a fires locals. Punt d'informació i lavabos Programa de millora de la competitivitat de 09/Y/56675 1.000,00 Oficina de Fires i Mercats l'activitat firal. Ajuts per a l'execució d'accions de modernització de fires locals. Senyalització i seguretat. Programa de serveis municipals de 09/Y/55697 8.200,00 Servei de Suport a les consum. Polítiques de Consum. Creació de serveis municipals de consum. Programa de suport a la concentració 09/Y/57084 4.000,00 Servei de Teixit Productiu. territorial. Ajuts per a activitats de dinamització del teixit productiu local. Assessorament noves iniciatives empresarials. Programa de suport a les polítiques locals 09/Y/54494 2.500,00 Servei Assistència i de turisme. Coordinació Turística Realització de material informatiu turístic. SEGON.- Assumir el compromís de procedir a executar les accions cofinançades amb l'ajut atorgat en la forma establerta a la normativa d'aplicació. TERCER.- Facultar l'alcalde per signar qualsevol document que sigui necessari per fer efectius els presents acords. 6.- ACCEPTACIÓ AJUTS XARXA BARCELONA MUNICIPIS DE QUALITAT PER A L'AULA DE SUPORT I MILLORA DE L'APRENENTATGE I PER A PROGRAMES D'ALFABETITZACIÓ, NEOLECTORS I ALFABETITZACIÓ DIGITAL Atès que mitjançant decret de l'Alcaldia núm. 417 de 16 d'abril de 2009 l'Ajuntament de Canet de Mar va aprovar la sol·licitud de subvenció de la Xarxa de Municipis de Qualitat en