ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 23 D'ABRIL DE 2009 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 20.30 hores Hora que acaba: 21.45 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas i Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Coia Galceran Artigas Francesc Martín Casares Marisol Pacheco Martos EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Antoni Isarn Flores ACTUA COM A SECRETARI Marcel·lí Pons i Duat, secretari de la corporació, i assisteix també, el senyor Antoni Calpe Jordà, interventor de la corporació. ORDRE DEL DIA 1. Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió de data 16.04.09 2. Aprovació relació de despeses 3. Aprovació serveis extraordinaris mes d'abril 4. Aprovació oferta pública d'ocupació any 2009 5. Aprovació preus públics per a la realització de tallers per a joves 6. Proposta pagament a Suara serveis, SCCL imports ajuts a famílies d'infants de 0 3 anys en situació econòmica desfavorida escolaritzats en llars d'infants públiques 7. Relació de decrets des del dia 6 fins al dia 10 d'abril de 2009 8. Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ DE DATA 16.04.09 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 2 d'abril de 2009 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, s'acorda per unanimitat la seva aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 23 d'abril de 2009, per import de 46.919,85 EUR, corresponent a la relació de factures núm. F/2009/10 Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2009, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 26 de març de 2009. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 23 d'abril 2009, per import de 46.919,85 EUR, corresponent a la relació de factures núm. F/2009/10 SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la corporació municipal de l'any 2009. 3.- APROVACIÓ RELACIÓ SERVEIS EXTRAORDINARIS EFECTUATS DES DEL 15 DE MARÇ AL 15 D'ABRIL DE 2009 Vista la relació d'hores extraordinàries presentades pels diferents serveis de l'Ajuntament de Canet de Mar, des del dia 15 de març al 15 d'abril de 2009. Atès que el servei de la Policia local es presta ininterrompudament durant les 24 hores del dia, la qual cosa provoca la necessitat de treballar durant les hores considerades nocturnes. Atès que a la plantilla de la Policia local únicament hi ha quatre caporals, es fa necessari cobrir els seus permisos i descans, per això s'ha habilitat la figura del cap de servei, qui assumeix la responsabilitat del servei. Atès que el personal administratiu de la Policia local, a més de les tasques pròpies del seu lloc de treball dur a terme tasques de coordinació de serveis policíacs. Atès que pel correcte funcionament de les festes i activitats organitzades pels diferents departaments de l'Ajuntament fa que la Brigada d'Obres i Serveis de l'Ajuntament hagi hagut de fer serveis extraordinaris. Atès que la realització d'aquestes tasques s'ha considerat necessària i convenient pel correcte funcionament dels serveis corresponents. Atès que les relacions han estat conformades pels corresponents caps de serveis Atès que en el pressupost ordinari per a l'any 2009, hi ha consignació pressupostària suficient per fer front a aquesta despesa, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Remunerar fins a la quantitat de vuit mil trenta-tres euros amb noranta-set cèntims (8.033,97 )els serveis extraordinaris efectuats pel personal dels diversos serveis d'aquest Ajuntament, en el període comprès entre el 15 de març i el 15 d'abril de 2009, segons relació detallada que s'adjunta. SEGON.- Remunerar fins a la quantitat de mil dos-cents vuitanta-quatre euros amb tres cèntims (1.284,03 ) corresponent als serveis nocturns efectuats pel personal de la Policia local, durant el mes d'abril de 2009. TERCER.- Remunerar fins a la quantitat sis-cents seixanta-vuit euros amb cinquanta- sis cèntims (668,56) corresponent a les tasques de cap de servei efectuades per agents de la Policia local durant el mes d'abril de 2009. QUART.- Remunerar fins a la quantitat de tres-cents quaranta-set euros amb trenta cèntims (347,30 ) corresponent a les tasques efectuades com a coordinador de serveis pels administratius de la Policia local durant el mes d'abril de 2009. CINQUÈ.- Remunerar fins a la quantitat de vuit-cents vuitanta euros amb setanta-quatre euros (880,74 ) corresponent a les assistències a judicis dels agents de la Policia local, durant el mes d'abril de 2009. SISÈ.- Autoritzar i disposar les despeses amb càrrec a les corresponents partides del pressupost general per a l'any 2009. 4.- APROVACIÓ OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIO ANY 2009 L'article 57 del Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals, estableix que les corporacions locals, dins el primer trimestre de cada any natural, han d'aprovar l'oferta pública d'ocupació un cop aprovat el pressupost de l'exercici de què es tracti. Vist l'informe evacuat conjuntament per l'interventor i el secretari municipals, que es transcriu a continuació: N'Antoni Calpe i Jordà i en Marcel·lí Pons i Duat, interventor de fons i secretari, respectivament, de l'Ajuntament de Canet de Mar, comarca del Maresme, en relació amb l'oferta pública d'ocupació (OPO) de l'Ajuntament de la vila de Canet de Mar corresponent a l'anualitat pressupostària 2009, emeten el següent INFORME Primer.- L'OPO és la manera que té l'Ajuntament d'objectivar i preveure les seves necessitats de personal extern durant l'any, sempre i quan: a) existeixi prèvia assignació pressupostària i b) siguin places que no puguin ser cobertes pels efectius de personal existents. Segon.- La seva finalitat és merament informativa i, alhora, procurar l'objectivitat, la unitat i la transparència en els procediments de selecció de personal extern, recollint i publicant totes les places vacants que es consideri necessari cobrir durant l'anualitat pressupostària, encara que aquestes haguessin estat ja ofertades durant l'exercici anterior i, de forma irregular, com es veurà, no s'haguessin arribat a cobrir. Tercer.- L'article 18 de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública (LMRFP), de naturalesa bàsica, és el que regula l'OPO. És per això que l'article 91.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local (LRBRL) estableix que les corporacions locals han de formular la seva OPO ajustant-se a la normativa bàsica estatal. Aquell article ha sofert una profunda evolució, ja que inicialment l'OPO: a) l'integraven les places que no podien cobrir-se amb el personal existent. b) havia de contenir totes les places dotades i vacants. Quart.- L'anterior sistema fou modificat per la Llei 4/1990, de 29 de juny, a partir de la qual (baldament la selecció de tot el personal, sigui funcionari o laboral, s'hagi de realitzar d'acord amb l'OPO, conforme a l'article 91.2 LRBRL) l'Ajuntament ja no té cap obligació d'ofertar totes les vacants, sinó únicament les que cregui convenients. És en aquest mateix sentit que cal interpretar l'article 25 del Decret Legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública (TU), quan estableix que les necessitats de recursos humans (...) poden ser objecte d'OPO, i és també en aquest sentit que cal interpretar l'article 7 del reglament estatal d'ingrés i provisió de llocs de treball, aprovat per RD 364/1995, de 10 de març, segons el qual l'OPO ve constituïda únicament per les vacants la cobertura de les quals es consideri convenient durant l'exercici. Com destaca la millor doctrina (per tots Miguel Sánchez Morón i Joan Mauri Majós), aquesta discrecionalitat adquirida reflecteix l'actual tendència a controlar el volum de personal i àdhuc a reduir-lo. Així, l'OPO només ha d'abastar aquelles vacants que es prevegin cobrir en el corresponent exercici pressupostari, si bé, la seva aprovació i ulterior publicació obliguen a la convocatòria de les proves selectives d'accés. Cinquè.- La Llei 13/1996, de 30 de desembre, d'acompanyament, feu un pas més i declarà innecessari realitzar un concurs previ entre els que ja ostenten la condició de funcionaris (provisió de llocs de treball) abans de l'aprovació de l'OPO. Sisè.- Les successives lleis de pressupostos han anat introduint el nou concepte de taxa de reposició d'efectius (TRE), amb l'assenyalament d'un coeficient màxim sobre l'OPO limitatiu de les places de nou ingrés i, correlativament, de les places susceptibles d'oferta. La Llei 2/2004, de 27 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2005, en el seu article 20 determina que durant l'any 2005 el nombre total de places de nou ingrés del personal del sector públic serà, com a màxim, igual al 100 per cent de la TRE i es concentraran en els sectors, funcions i categories professionals que es considerin prioritaris o que afectin al funcionament dels serveis públics essencials. En el nostre àmbit, aquest criteri no s'aplicarà al personal de la Policia Local. Setè.- La Llei d'acompanyament per a l'exercici 2002 obligà a què les places ocupades per funcionaris interins s'haguessin d'incloure en l'OPO immediatament posterior a la permanència d'un any de l'interí en el seu lloc, sense perjudici de les possibilitats d'amortització de la plaça i amb l'única excepció de les places ocupades per interins en substitució de funcionaris amb dret a reserva de lloc de treball. L'article 20 de la LPGE per a 2005 estableix que, dins de l'anterior límit referit a la TRE, l'OPO inclourà tots els llocs i places desenvolupats per personal interí, nomenat o contractat en l'exercici anterior, excepte aquells sobre els que existeixi una reserva de lloc o estiguin incursos en processos de provisió. Amb independència del que s'acaba de dir, es podran convocar els llocs o places que, estant dotats pressupostàriament i inclosos en les relacions de llocs de treball o catàlegs, així com en les plantilles de personal laboral, es trobin ocupats interinament o temporal amb anterioritat a 1 de gener de 2002. Vuitè.- Durant l'any 2009 no es procedirà a la contractació de personal temporal, ni al nomenament de funcionaris interins, llevat en casos excepcionals i per cobrir necessitats urgents i inajornables. En qualsevol cas, aquests nomenaments computaran a efectes de complir el límits màxim de la taxa de reposició d'efectius en l'oferta pública d'ocupació corresponent a l'any següent a què es produeixi el citat nomenament. Novè.- La seva aprovació i publicació, de conformitat amb l'article 128.1 del text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local (TRRL) ha de tenir lloc en el termini d'un mes des de l'aprovació definitiva del pressupost i sempre dins del primer trimestre de cada any natural, conforme determina l'article 57 del Reglament de Personal al servei de les entitats locals, aprovat per Decret 214/1990, de 30 de juliol (RPSEL). Desè.- La publicació s'ha d'efectuar únicament al DOGC, conforme a l'article 57.2 RPSEL, interpretació compatible amb l'article 5 del RD 896/1991, de 7 de juny, d'establiment de regles bàsiques i programes mínims en seu local. Onzè.- A mode de resum, es pot concloure el següent, respecte del marc jurídic actual referit a l'OPO: a) l'Ajuntament, llevat que compti amb personal interí nomenat en l'exercici anterior no ha de publicar obligatòriament una OPO l'any 2009. b) l'OPO no té un valor jurídic merament informatiu sinó que constitueix un requisit necessari del procediment de selecció de personal. c) l'OPO és un acte administratiu favorable que, baldament no crei drets, sí que crea legítimes expectatives que no poden deixar de satisfer-se; per tant, l'OPO vincula l'administració que l'aprova. d) respecte del personal laboral només cal incloure en l'OPO el de caràcter fix o permanent (ex. art. 18.1 RPSEL) i el personal de caràcter no permanent únicament quan es destini a llocs de treball reservats a personal laboral fix (ex. art. 19.1 i 97 RPSEL). e) el personal interí també s'ha d'incloure a l'OPO sempre i quan aquesta tingui lloc abans de l'inici del procediment de selecció (ex. arts. 97 RPSEL, disposició addicional primera del RD 896/1991, de 7 de juliol i 128.2 TRRL). f) a sensu contrario no és obligatori, per tant, incloure en l'OPO: - les places reservades a funcionaris de carrera i a personal laboral fix que, tot i vacants en la plantilla pressupostària, l'Ajuntament no consideri convenient proveir durant l'exercici, baldament es trobin cobertes per personal interí o laboral no permanent, amb l'excepció dels interins de la lletra a) anterior (ex arts. 18.4 LMRFP, 25 TU i 128 TRRL). - la contractació de caràcter laboral que no es correspongui amb l'existència prèvia de places previstes en la relació de llocs de treball (RLT) en general (ex art. 20.1 RPSEL) i, en particular: - els llocs de treball de temporada amb caràcter no habitual o per a tasques específiques de caràcter temporal amb jornada completa o parcial (ex art. 16.2.d) RPSEL). - els llocs de treball de temporada amb caràcter habitual i amb jornada completa o parcial, sempre que l'entitat local no decideixi proveir-los amb personal de caràcter fix (ex arts. 16.2.c) i 18.3 RPSEL). - els llocs de treball de personal laboral, fix o temporal, i de personal interí que ja es trobessin convocats en el moment d'aprovar-se l'OPO. Aquesta regla val també pels funcionaris de carrera. - els nomenaments interins i els contractes laborals temporals, per efectuar substitucions de personal amb dret a reserva de plaça o lloc de treball, o en el supòsit de vacants sobrevingudes (ex art. 59.3 RPSEL). g) l'OPO s'aprova dins del primer trimestre de l'any natural, un cop aprovat el pressupost de l'exercici de què es tracti i dins del mes següent a la seva aprovació. h) si el pressupost s'aprova amb retard, res impedeix que l'OPO també s'endarrereixi més enllà del primer trimestre, sempre i quan el procés selectiu s'ultimi dins l'exercici pressupostari corresponent. i) la pròrroga del pressupost de l'any anterior impedeix aprovar una nova OPO; en canvi, és possible ampliar-la durant l'exercici prorrogat, sempre que es disposi de les corresponents places vacants i pressupostades. j) en tot cas la publicació de l'OPO obliga a fer la convocatòria de les proves corresponents dintre de l'anualitat pressupostària. k) constitueixen l'OPO les places vacants, dotades pressupostàriament, de funcionaris i laborals que no puguin ser cobertes amb els efectius existents i la cobertura de les quals es consideri convenient durant l'exercici pressupostari. l) ni les places de personal eve