ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 22 D'OCTUBRE DE 2009 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 21.00 hores Hora que acaba: 21.15 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas i Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Coia Galceran Artigas Francesc Martín Casares Marisol Pacheco Martos EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Antoni Isarn Flores ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. ORDRE DEL DIA 1) Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió de data 15.10.09 2) Aprovació relació de despeses 3) Aprovació serveis extraordinaris mes d'octubre 4) Aprovació revisió preus servei manteniment i neteja parcs urbans, jardins i arbrat municipals 5) Conformitat obres reforma parvulari CEIP Misericòrdia 6) Acceptació subvenció Generalitat de Catalunya programació estable activitats culturals de caràcter professional àmbit arts escèniques i música 7) Acceptació de subvenció atorgada per la Direcció General de Participació Ciutadana de la Generalitat de Catalunya al projecte de procés de participació per a l'elaboració de l'Ordenança de civisme i convivència de Canet de Mar. 8) Aprovació conveni amb l'IES Lluís Domènech i Montaner per a la cessió d'ús de les instal·lacions esportives en horari extraescolar 9) Aprovació conveni amb el Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme per a l'edició d'un fulletó sobre les jornades de la maduixa a la Vallalta 10) Aprovació conveni amb la Diputació de Barcelona sobre la Xarxa d'Informació de Serveis Socials d'Atenció Primària (XISSAP) 11) Aprovació col·laboracions amb entitats culturals catalanes 12) Relació de decrets des del dia 5 fins al dia 9 d'octubre de 2009 13) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ DE DATA 15.10.09 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 15 d'octubre de 2009 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, s'acorda per unanimitat la seva aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 22 d'octubre de 2009, per import de 73.460,40 , corresponent a la relació de factures F/2009/29 de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2009, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 26 de març de 2009. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 22 d'octubre de 2009 , per import de 73.460,40 , corresponent a la relació de factures F/2009/29 de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la corporació municipal de l'any 2009. 3.- APROVACIÓ RELACIÓ SERVEIS EXTRAORDINARIS EFECTUATS DES DEL 15 DE SETEMBRE AL 15 D'OCTUBRE DE 2009 Vista la relació d'hores extraordinàries presentades pels diferents serveis de l'Ajuntament de Canet de Mar, des del dia 15 de setembre al 15 d'octubre de 2009. Atès que el servei de la Policia local es presta ininterrompudament durant les 24 hores del dia, la qual cosa provoca la necessitat de treballar durant les hores considerades nocturnes. Atès que a la plantilla de la Policia local únicament hi ha quatre caporals, es fa necessari cobrir els seus permisos i descans, per això s'ha habilitat la figura del cap de servei, qui assumeix la responsabilitat del servei. Atès que el personal administratiu de la Policia local, a més de les tasques pròpies del seu lloc de treball dur a terme tasques de coordinació de serveis policíacs. Atès que pel correcte funcionament de les festes i activitats organitzades pels diferents departaments de l'Ajuntament fa que la Brigada d'Obres i Serveis de l'Ajuntament hagi hagut de fer serveis extraordinaris. Atès que la realització d'aquestes tasques s'ha considerat necessària i convenient pel correcte funcionament dels serveis corresponents. Atès que les relacions han estat conformades pels corresponents caps de serveis Atès que en el pressupost ordinari per a l'any 2009, hi ha consignació pressupostària suficient per fer front a aquesta despesa, de conformitat amb la proposta de la Regidoria de Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Remunerar fins a la quantitat d'onze mil sis-cents sis euros amb setanta-vuit cèntims (11.606,78 ) els serveis extraordinaris efectuats pel personal dels diversos serveis d'aquest Ajuntament, en el període comprès entre el 15 de setembre i el 15 d'octubre, segons relació detallada que s'adjunta. SEGON.- Remunerar fins a la quantitat de mil quatre-cents quaranta euros amb quaranta-cinc cèntims (1.445,45 ) corresponent als serveis nocturns efectuats pel personal de la Policia local i fins a la quantitat de quatre euros amb noranta-cinc cèntims (4,95 ), corresponent als serveis nocturns efectuats pel personal de Serveis a la Persona, durant el mes d'octubre de 2009. TERCER.- Remunerar fins a la quantitat dos-cents dos euros amb setanta-sis cèntims (202,76 ) corresponent a les tasques de cap de servei efectuades per agents de la Policia local durant el mes d'octubre de 2009. QUART.- Remunerar fins a la quantitat de dos-cents seixanta-un euros amb noranta cèntims (261,90 ) corresponent a les tasques efectuades com a coordinador de serveis pels administratius de la Policia local durant el mes d'octubre de 2009. CINQUÈ.- Remunerar fins a la quantitat de cent vuitanta-vuit euros amb setanta-tres cèntims (188,73 ) corresponent a les assistències a judicis dels agents de la Policia local, durant el mes d'octubre de 2009. SISÈ.- Autoritzar i disposar les despeses amb càrrec a les corresponents partides del pressupost general per a l'any 2009. 4.- APROVACIÓ REVISIÓ PREUS CONTRACTE PRESTACIÓ SERVEI DE MANTENIMENT I NETEJA DELS PARCS URBANS, JARDINS I ARBRAT MUNICIPALS DE CANET DE MAR Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 24 d'abril de 2008, va acordar adjudicar el contracte per a la prestació del servei de manteniment i neteja dels parcs urbans, jardins i arbrat municipals de Canet de Mar, a l'empresa Cespa compañía española de servicios públicos auxiliares, SA, per l'import cert i global de 696.552,88 , IVA inclòs. Atès que en data 2 de maig de 2008 es va procedir a la formalització de l'esmentat contracte mitjançant document administratiu. Atès que en data 7 d'agost de 2009, la Sra. Sònia Solé i Sabaté, actuant en nom i representació de Cespa compañía española de servicios públicos auxiliares, SA, va sol·licitar la revisió de preus de l'esmentat contracte de conformitat amb el que es disposa a la clàusula III.4 del PCAP. Vist l'informe favorable emès en relació a la revisió de preus pel tècnic de Medi Ambient en data 6 d'octubre de 2009, el contingut literal del qual és el següent: "N'Eduard Moreno Roca, tècnic de Medi Ambient de l'Ajuntament de Canet de Mar, comarca del Maresme, en relació a la revisió del preu del primer any contractual del servei de manteniment i de neteja dels parcs i jardins de Canet de Mar, emet el següent INFORME "RP-PJ-nº1 ­2maig09" Primer.- Antecedents: El 7 d'agost de 2009, l'empresa CESPA lliura a l'Ajuntament de Canet de Mar sol·licitud de revisió de preus pel primer any contractual. Segon.- Atès que el maig de 2009 respecte al maig de 2008 hi ha hagut una revisió de l'IPC de 0,9% negatiu . Tercer.- Atès que a la "Resolución de 3 de marzo de 2008, de la Dirección de Trabajo, por la que se registra y publica la revisión salarial y las tablas salariales de 2007, 2008 y 2009, del Convenio colectivo estatal de jardinería" s'aplica un increment del 3% en els salaris bases entre els anys 2009 i 2008 per les categories de peó, auxiliar jardiner i oficial jard./Oficial Cond..que els indicadors que proposa que s'apliquin per fer la revisió, així com la distribució de les despeses, realitzada per CESPA és correcte. Quart.- Atesa la distribució de despeses en funció del tipus de revisió, s'aplica la revisió de la taula següent: Preu plica 2maig08 Tipus % Preu revisió 2maig09 Concepte Mantenime TOTAL revisi revisió Mantenim Neteja Neteja TOTAL nt ó previst ent 196.228,6 114.159,8 202.115,4 Personal 110.834,80 85.393,83 3 IPC 3,00 4 87.955,64 9 Material (inversions) 8.239,63 4.207,52 12.447,15 Cap 0,00 8.239,63 4.207,52 12.447,15 Material (altres) 14.093,03 22.940,73 37.033,76 IPC -0,90 13.966,19 22.734,26 36.700,46 Varis 16.825,00 20.076,01 36.901,01 IPC -0,90 16.673,58 19.895,33 36.568,90 282.610,5 153.039,2 134.792,7 287.832,0 TOTAL 149.992,46 132.618,09 5 4 5 0 DG 7% 10.499,47 9.283,27 19.782,74 10.712,75 9.435,49 20.148,24 BI 3,8% 5.699,71 5.039,49 10.739,20 5.815,49 5.122,12 10.937,62 313.132,4 169.567,4 149.350,3 318.917,8 TOTAL abans IVA166.191,65 146.940,84 9 8 7 5 IVA (7%net.;16%jard.) 11.633,42 23.510,53 35.143,95 11.869,72 23.896,06 35.765,78 348.276,4 181.437,2 173.246,4 354.683,6 TOTAL 177.825,06 170.451,38 4 0 3 3 Cinquè.- Les despeses previstes en el pressupost municipal són les despeses del servei de manteniment i de neteja dels parcs i dels jardins entre el gener i el desembre de 2009. Del gener a l'abril de 2009 correspon a 4 mesos del primer any contractual i són 116.092,15 i de maig a desembre són 8 mesos del segon any contractual i són 236.455,76 . El total de despeses que s'ha d'assumir en el pressupost municipal és de 352.547,90 . A la partida 51 43200 22714 es disposa d'aquest crèdit. Despeses anuals per PRESSUPOST Euros 2009 1er any contractual (gener a abril 09) 116.092,15 2009 2n any contractual (maig a des 09) 236.455,76 Total any 2009 352.547,90 Conclusió Proposo que el preu pel 2n any contractual (entre maig de 2009 i maig de 2010) del servei de manteniment i de neteja dels parcs i jardins de Canet de Mar que l'Ajuntament té contractat a l'empresa CESPA sigui de 354.683,63 (IVA inclòs). La part proporcional dels mesos de maig a desembre de 2009 estan previstos al pressupost municipal a la partida 51 43200 22714." Atès que l'interventor municipal ha donat el vistiplau a l'anterior informe emès pel tècnic de Medi Ambient. Vist l'expedient administratiu de referència i de conformitat amb l'establert a l'article 212 i concordants del Reial decret legislatiu 2/2000, de 16 de juny, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de contractes de les administracions públiques, així com 102 i concordants del Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Medi Ambient, Educació i Infància, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la revisió de preus del contracte de prestació del servei de manteniment i neteja dels parcs urbans, jardins i arbrat municipals de Canet de Mar amb efectes des del 2 de maig 2009, per tal de donar compliment a la clàusula segona del contracte subscrit amb l'Ajuntament de Canet de Mar en data 2 de maig de 2009 amb l'empresa Cespa compañía española de servicios públicos auxiliares, SA. Així doncs, el preu del servei l'any és de 352.547,90 , IVA inclòs, des del 2 de maig de 2009 fins al 2 de maig de 2010 (29.378,99 /mes), suposant això un increment anual de 4.271,46 . SEGON.- Disposar la despesa corresponent als mesos de maig a desembre de 2009 amb càrrec a la partida pressupostària núm. 51 43200 22714 del vigent pressupost ordinari per a l'any 2009 (RC núm. 8104). L'Ajuntament consignarà en el pressupost de l'any 2010 el crèdit suficient per poder atendre el pagament del preu del present contracte corresponent a l'any 2010. 5.- CONFORMITAT AMB L'EXECUCIÓ DE LES OBRES DEL CEIP MISERICÒRDIA ­ FASE PARVULARI Atès que mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 287/2009, de 10 de març, es va resoldre adjudicar a l'empresa Serveis Roura & E200Studio Interiorismo, SL, l'execució de les obres de reforma del Ceip Misericòrdia, fase parvulari, de conformitat amb el projecte executiu redactat pels serveis tècnics municipals, pel preu de 47.237,54 , dels quals 6.515,52 corresponen a l'IVA. Atès que mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 762/2009, de 26 de juny, es va resoldre aprovar l'acta núm. 1 de fixació preus contradictoris d'execució material per a la realització de les obres de reforma del Ceip Misericòrdia, fase parvulari adjudicada a l'empresa Serveis Roura & E200Studio Interiorismo, SL. Atès que mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 838/2009, de 21 de juliol, es va resoldre aprovar la primera certificació corresponent a les obres consistents en la reforma del Ceip Misericòrdia, fase parvulari, la qual pujava un import de 11.005,28 , IVA inclòs. Atès que mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 1003/2009, de 4 de setembre es va resoldre aprovar l'acta núm. 2 de fixació preus contradictoris d'execució material per a la realització de les obres de reforma del Ceip Misericòrdia, fase parvulari adjudicada a l'empresa Serveis Roura & E200Studio Interiorismo, SL, i que puja un import de 21.908,78 , així com també, es va aprovar la segona certificació corresponent a les obres consistents en la reforma del Ceip Misericòrdia, fase parvulari, que va tenir entrada a l'Ajuntament en data 25 d'agost de 2009 i d'un import de 25.121,68 , IVA inclòs. Atès que en data 5 d'octubre de 2009 es va formalitzar l'acta de recepció de les obres de reforma del CEIP Misericòrdia, fase parvulari, i signada de conformitat pel director facultatiu de les obres, l'arquitecte tècnic municipal, Sr. Josep M. Pedrós Dabó. Atès que mitjançant Decret de l'Alcaldia 1182/2009, de 15 d'octubre es va resoldre Aprovar la tercera i última certificació corresponent a les obres consistents en la reforma del Ceip Misericòrdia, fase parvulari, que va tenir entrada a l'Ajuntament en data 14 d'octubre de 2009 i d'un import de 15.800,07 , IVA inclòs. De conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Declarar la conformitat de l'Ajuntament de Canet de Mar amb l'execució de les obres adjudicades a l'empresa Serveis Roura & E200Studio Interiorismo, SL i referides de reforma del Ceip Misericòrdia, fase parvulari, donat que aquestes obres s'han executat de conformitat