ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 16 D'ABRIL DE 2009 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 20.30 hores Hora que acaba: 21.20 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas i Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Francesc Martín Casares Marisol Pacheco Martos Antoni Isarn Flores Coia Galceran Artigas EXCUSA LA SEVA ASSISTÈNCIA Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal ACTUA COM A SECRETARI Marcel·lí Pons i Duat, secretari de la corporació, i assisteix també, el senyor Antoni Calpe Jordà, interventor de la corporació. ORDRE DEL DIA 1) Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió de data 02.04.09 2) Aprovació relació de despeses 3) Aprovació conveni de cooperació amb el Consell Comarcal del Maresme per al suport per a la implantació i la posada en marxa dels aplicatius informàtics estàndard 4) Relació de decrets des del dia 23 de març al 3 d'abril de 2009 5) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ DE DATA 02.04.09 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 2 d'abril de 2009 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, s'acorda per unanimitat la seva aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 16 d'abril de 2009, per import de 270.116,21, corresponent a la relació de despeses de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2009, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 26 de març de 2009. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 16 d'abril de 2009, per import de 270.116,21, corresponent a la relació de despeses de la mateixa data. SEGON.- Aprovar la relació de despeses de l'Organisme Autònom Ràdio Canet, per import de 1.471,92 TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la Corporació municipal de l'any 2009. 3.- APROVACIÓ CONVENI TIPUS DE COOPERACIÓ AMB EL CONSELL COMARCAL DEL MARESME PER AL SUPORT PER A LA IMPLANTACIÓ I LA POSADA EN MARXA DELS APLICATIUS INFORMÀTICS ESTÀNDARD Atès que el Consell Comarcal del Maresme, dins del Servei de Millora de la Gestió Pública Local, ha estat fent un projecte de Reenginyeria i informatització d'una gestió informatitzada d'expedients des de l'exercici 2006, amb l'objectiu de la millora dels serveis, la simplificació de procediments i la millora d'infraestructures tecnològiques i de comunicacions. Atès que el Consell Comarcal del Maresme va contractar el subministrament d'un Sistema de Gestió d'Expedients que ha de permetre als ajuntaments del Maresme l'evolució cap a un model integral de gestió que faciliti aconseguir una administració interoperable més propera als ciutadans, incrementant la capacitat d'actuació dels ens locals perquè gestionin els seus recursos amb més agilitat, i prestin més i millors serveis als ciutadans. Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar va signar un conveni de cooperació amb el Consell Comarcal del Maresme per a la implantació d'una gestió informatitzada estàndard d'expedients en data 16 d'octubre de 2008. Atès que per a l'adaptació i l'ajustament dels procediments de gestió d'expedients informatitzats és necessari establir una consultoria. Atès que el Consell Comarcal del Maresme va contractar l'empresa ALBA TECNOLOGY SL per tenir el suport adient de consultoria i assessorament per consolidar la solució informàtica per als ajuntaments de la comarca que estiguin interessats a tenir un servei de consultoria per implantar la solució als procediments d'expedients informàtics. Vist i trobat conforme el conveni tipus de cooperació amb el Consell Comarcal del Maresme per al suport per a la implantació i posada en marxa dels aplicatius informàtics estàndard, el qual es transcriu a continuació: CONVENI TIPUS DE COOPERACIÓ ENTRE EL CONSELL COMARCAL DEL MARESME I L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR REFERENT AL SUPORT PER A LA IMPLANTACIÓ I POSADA EN MARXA DELS APLICATIUS INFORMÀTICS ESTÀNDARD A Mataró, _______________ d'abril de 2009 REUNITS: D'una part, l'Il·lm. Sr. Josep Jo i Munné, com a president del Consell Comarcal del Maresme, actuant en nom i representació de la corporació, i en virtut de les competències que li atribueix la Llei d'organització comarcal de Catalunya, I de l'altra, l'Il·lm. Sr. Joaquim Mas Rius, alcalde de l'Ajuntament de Canet de Mar, actuant en nom i representació del consistori. Ambdues parts es reconeixen mútuament capacitat per a aquest acte i MANIFESTEN: L'Administració pública es troba en un moment crucial pel que fa a la implantació de noves tecnologies per la gestió de les polítiques públiques. Concretament, el Consell Comarcal esdevé dins el seu marc de relació, un element clau per l'impuls del procés de modernització dels ajuntaments de la comarca del Maresme. Addicionalment, el Ministeri d'Administracions Públiques de l'Estat ha aprovat la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, on es reconeix el dret dels ciutadans a relacionar-se amb les administracions públiques utilitzant mitjans electrònics per a l'exercici dels drets en ella previstos i establir les corresponents obligacions específiques a les administracions públiques. Aquestes obligacions han de fer-se efectives abans de l'1 de gener del 2010. Amb aquest objectiu el Consell Comarcal del Maresme (CCM), dóna suport a l'adequació de les administracions públiques als canvis generats per la introducció de la societat del coneixement. L'esmentat suport consisteix a ajudar els ajuntaments a prendre mesures, tot aplicant les noves tecnologies, per introduir modificacions estructurals i procedimentals en la gestió administrativa de les administracions públiques locals de cara a millorar el servei al ciutadà. El CCM, dins del Servei de Millora de la Gestió Pública Local, ha estat duent a terme un projecte de reenginyeria i informatització d'una gestió informatitzada d'expedients des de l'exercici 2006, amb l'objectiu de la millora dels serveis, la simplificació de procediments i la millora d'infraestructures tecnològiques i de comunicacions. Actualment, s'està implantant i posant en marxa els aplicatius informàtics estàndard per a cada un dels tipus d'expedients. Aquest empaquetament totalment flexible tant pel que fa a la seva connexió i integració amb altres aplicatius, necessita de la planificació per llançar el projecte, la configuració (instal·lació, pesonalització, migració), la formació dels usuaris i l'endegada. El CCM ha contractat el servei de consultoria d'un Sistema de Gestió d'Expedients que ha de permetre als ajuntaments del Maresme l'evolució cap a un model integral de gestió que faciliti aconseguir una administració interoperable, més propera als ciutadans, incrementants la capacitat d'actuació dels ens locals perquè gestionin els seus recursos amb més agilitat i prestin més i millors serveis als ciutadans. Per tot l'exposat, ACORDEN: Primer.- Objecte del conveni tipus Aquest conveni tipus té per objecte establir el servei de consultoria per l'adaptació i ajustament dels procediments de gestió d'expedients informatitzats, a la imatge gràfic, als usuaris i a la metodologia de treball de l'Ajuntament, tant sigui per la solució implantada des del CCM com algun altre tipus de solució. Segon.- Obligacions del Consell Comarcal del Maresme El CCM distribuirà de manera equitativa les hores de consultoria de les quals disposa entre els ajuntaments de la comarca signants del present conveni tipus. El CCM crearà i coordinarà un grup de treball d'usuaris focalitzat en la temàtica de gestió d'expedients per mitjans informàtics que anomenarem: equip de treball, on tindrà representació els ajuntaments que ho estimin del seu interès. El CCM mantindrà un catàleg de procediments desenvolupats dins el projecte GEM08, que subministrarà gratuïtament els ajuntaments interessats que tinguin la mateixa solució informàtica. Tercer.- Obligacions assumides per l'Ajuntament Nomenar un responsable de l'Ajuntament que formarà part de l'equip de treball d'usuaris com a persona que s'ha de coordinar amb el CCM i amb l'empresa consultora per dur a terme el suport, per tal d'organitzar els seus recursos interns i per facilitar els treballs de consultoria i proporcionar al CCM el disseny bàsic informatitzat (modelatge) dels procediments, en format informàtic si és compatible, amb el programari que gestiona el catàleg, o en un altre format, en cas contrari, per tal que l'Ajuntament desenvolupi per poder ser afegits al catàleg d'expedients del CCM, amb la intenció de compartir-ho amb els altres ajuntaments signants del present conveni, alhora que també en podran disposar dels que es desenvolupen en aquells ajuntaments. Quart.- Vigència del conveni tipus El conveni tipus té vigència fins al 31 de desembre de 2009, coincidint amb l'acabament del servei de consultoria del CCM, o amb anticipació a aquesta data, a l'exhauriment de les hores de consultoria. Cinquè.- Legislació aplicable i jurisdicció competent Aquest conveni tipus té naturalesa administrativa a tots els efectes legals. Per allò no previst en aquest conveni tipus, les parts signatàries estaran a les relacions interadministratives de col·laboració establertes a l'article 10 de la Llei 7/1985, reguladora de les bases de règim local i a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Sisè.- Confidencialitat Les dades de caràcter personal seran tractades de forma confidencial, per la finalitat per a la qual són recollides, i s'adoptaran les mesures necessàries per evitar la seva alteració, pèrdua, tractament o accés no autoritzat, d'acord amb la normativa aplicable i la Llei orgànica 15/1999, de protecció de dades de caràcter personal. I en prova de conformitat, signen aquest document en el lloc i la data esmentats a l'encapçalament, per duplicat i a un sol efecte. És per això que de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar el conveni tipus de cooperació amb el Consell Comarcal del Maresme per al suport per a la implantació i posada en marxa dels aplicatius informàtics estàndard. SEGON.- Nomenar el senyor Ivan Aranda Mena, tècnic per a la innovació i modernització de l'Administració, com a responsable de l'Ajuntament de Canet de Mar, el qual formarà part de l'equip de treball d'usuaris com a persona que s'ha de coordinar amb el CCM i l'empresa consultora per dur a terme el suport objecte d'aquest conveni a signar. TERCER.- Facultar el senyor Joaquim Mas Rius, alcalde de l'Ajuntament de Canet de Mar, perquè signi tots els documents que siguin necessaris per dur a terme aquest acord. QUART.- Notificar aquests acords al Consell Comarcal del Maresme a l'efecte oportú. 4.- RELACIÓ DE DECRETS DES DEL DIA 23 DE MARÇ FINS AL DIA 3 D'ABRIL DE 2009 Núm. Data Contingut Signatura 341 23/03/2009 Canvi nom cementiri Cati Forcano 342 23/03/2009 Parella de fet Cati Forcano 343 23/03/2009 Parella de fet Alcalde 344 23/03/2009 Canvi nom cementiri Alcalde 345 23/03/2009 Resolució expedients sancionador gos perillós Cati Forcano 346 23/03/2009 Resolució expedient sancionador gos perillós Cati Forcano 347 23/03/2009 Resolució expedient sancionador gos perillós Cati Forcano 348 23/03/2009 Llicència de Gual Òscar Figuerola 349 24/03/2009 Autorització ús masoveria a ADAK Bernal Alcalde 350 25/03/2009 Despeses Alcalde 351 25/03/2009 Instal·lació doctor Guiteres xx Sílvia Tamayo 352 26/03/2009 Resolució gos perillós Cati Forcano 353 26/03/2009 Resolució gos perillós Cati Forcano 354 26/03/2009 Resolució gos perillós Cati Forcano 355 26/03/2009 Canvi nom cementiri Cati Forcano 356 26/03/2009 Cessió envelat per sopar dissabte 28/03/09 Òscar Figuerola 357 26/03/2009 Encàrrec subministrament rellotge campanar Alcalde 358 26/03/2009 Advertiment amb multes coercitives Òscar Figuerola 359 26/03/2009 Llicència primera ocupació via Carles Pasqual, xx Òscar Figuerola 360 27/03/2009 Aprovació nòmina mes de març Alcalde 361 27/03/2009 Primera ocupació Òscar Figuerola 362 27/03/2009 Decret instal·lació activitat c/ Cuba, xx Sílvia Tamayo 363 27/03/2009 Incoar expedient sancionador d'escombraries Sílvia Tamayo 364 27/03/2009 Resolució sancionador escombraries Sílvia Tamayo 365 27/03/2009 Rem. Exp. interposició recurs cont. Adm. núm. 654/07 Alcalde 366 27/03/2009 Rem. Exp. interposició recurs cont. Adm. núm. 643/2007 Alcalde 367 30/03/2009 Resolució sancionadora expedients trànsit Alcalde 368 30/03/2009 Imposició sanció persones físiques Alcalde 369 30/03/2009 Imposició sanció persones jurídiques Alcalde 370 30/03/2009 Lloguer envelat empresa Menudo Espectáculo Òscar Figuerola 371 30/03/2009 resolució expedient sancionador gos perillós Cati Forcano 372 30/03/2009 resolució expedient sancionador gos perillós Cati Forcano 373 31/03/2009 Llicència Telefònica Fragata Hernán Cortés, xx Òscar Figuerola 374 31/03/2009 Gas natural cates Òscar Figuerola 375 31/03/2009 Contractació Educadora Social Alcalde 376 31/03/2009 Nomenament administratiu en comissió de serveis Alcalde 377 01/04/2009 Despeses Alcalde 378 01/04/2009 Resolució responsabilitat patrimonial Alcalde 379 01/04/2009 Responsabilitat patrimonial Alcalde 380 01/04/2009 Llicència primera ocupació Cadillac, xx