ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 12 DE MARÇ DE 2009 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 20.30 hores Hora que acaba: 22.00 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas i Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Coia Galceran Artigas Francesc Martín Casares Marisol Pacheco Martos EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Antoni Isarn Flores ACTUA COM A SECRETARI Marcel·lí Pons i Duat, secretari de la corporació. ORDRE DEL DIA 1) Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió de data 26.02.09 2) Aprovació relació de despeses 3) Adjudicació definitiva contracte prestació servei neteja dependències municipals 4) Modificació contracte prestació servei de grua per a la retirada de vehicles a la via pública 5) Reconeixement interessos demora contracte prestació servei manteniment i neteja parcs i jardins 6) Resolució contracte direcció facultativa i coordinació seguretat i salut obres rehabilitació teatre Odèon 7) Aprovació primer pagament dels ajuts de menjador escolar curs 2008-2009 8) Adhesió al projecte de compra agregada d'energia elèctrica dels municipis del Maresme 9) Relació de decrets des del dia 23 al 27 de febrer de 2009 10) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ DE DATA 05.03.09 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 5 de març de 2009 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, s'acorda per unanimitat la seva aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 12 de març de 2009, per import de 24.140,66 EUR, corresponent a la relació de factures núm. F/2009/5. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar amb càrrec del pressupost general prorrogat de l'exercici 2008 pel 2009. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 12 de març 2009, per import de 24.140,66EUR, corresponent a la relació de factures núm. F/2009/5 SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost prorrogat de l'exercici 2008 pel 2009 de la corporació municipal. 3.- ADJUDICACIÓ DEFINITIVA DEL CONTRACTE DE PRESTACIÓ DEL SERVEI DE NETEJA DE LES DEPENDÈNCIES MUNICIPALS Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 19 de febrer de 2009, va acordar adjudicar provisionalment el contracte per a la prestació del servei de neteja de les dependències municipals de Canet de Mar, a l'empresa Clece, SA, pel preu de 1.040.474,27 , exclòs el 16% d'IVA el qual puja un import de 166.475,88 , amb subjecció al plec de clàusules administratives i tècniques particulars, així com a l'oferta presentada pel propi licitador, en especial pel que fa a les millores proposades que s'accepten Atès que l'anterior adjudicació provisional es va publicar el 20/2/2009 al perfil de contractant de l'Ajuntament de Canet de Mar. Atès que es va concedir a l'adjudicatària provisional un termini de 15 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de l'adjudicació provisional al perfil de contractant de l'Ajuntament de Canet de Mar perquè constituís la garantia definitiva. Atès que en data 6 de març d'enguany, l'adjudicatària provisional ha constituït la garantia definitiva per import de 52.023,71 . Vist l'expedient administratiu de referència i tenint en compte allò que disposa l'article 135.4 LCSP, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Adjudicar definitivament el contracte per a la prestació del servei de neteja de les dependències municipals de Canet de Mar, a l'empresa Clece, SA, pel preu de 1.040.474,27 , exclòs el 16% d'IVA el qual puja un import de 166.475,88 , amb subjecció al plec de clàusules administratives i tècniques particulars, així com a l'oferta presentada pel propi licitador, en especial pel que fa a les millores proposades que s'accepten. SEGON.- Disposar la despesa amb càrrec a les partides núm. 20-12100-22700, 50-42201- 22700, 40-45100-22700, 30-22200-22700, 40-45100-22703, 40-45100-22702, 40-45100- 22701, 60-62200-22700, 50-42202-22700 10-12100-22700 del pressupost ordinari per a l'any 2009. TERCER.- Disposar el retorn a tots els licitadors de la garantia provisional de 40.801,82 , equivalent al 3% del pressupost establert com a base de licitació, exclòs l'impost sobre el valor afegit (IVA )dipositada a la Caixa de la Corporació. Així mateix, i pel que fa a la documentació que acompanya a les proposicions, serà retornada una vegada hagin transcorregut els terminis per a la interposició de recursos. QUART.- El termini d'execució del present contracte serà de 2 anys a comptar des de l'1 d'abril de 2009, per bé que podrà ser prorrogat per 2 anys més, si alguna de les parts ho sol·licita i l'altra ho accepta de forma expressa abans del seu venciment, respectant sempre el límit màxim de duració acumulada de sis anys. CINQUÈ.- L'adjudicatària posarà a disposició de l'Ajuntament una bossa de 200 hores anuals per tal de donar resposta a situacions excepcionals que requereixin un increment puntual d'hores en els centres objecte del servei o altres centres municipals. SISÈ.- L'adjudicatària implantarà un sistema d'alarmes i verificacions de servei que permetran verificar la presència efectiva del personal assignat a la prestació, de conformitat amb la millora proposada en la seva plica. SETÈ.- L'adjudicatària lliurarà un informe mensual a la responsable del contracte, en el qual es faran patents tots els resultats dels diferents processos de control i seguiment, de conformitat amb la millora proposada en la seva plica. VUITÈ.- L'adjudicatària realitzarà la campanya de compostatge a l'escola proposada en la seva plica en relació amb els centres educatius públics, i en aquest sentit, aportarà una compostadora i el suport tècnic necessari. NOVÈ.- L'adjudicatària introduirà registres a tots els banys i vestuaris dels centres escolars per tal que quedin registrades les neteges realitzades, tant en l'horari ordinari del servei de neteja, com del repàs dels centres que es realitza al migdia. DESÈ.- L'adjudicatària col·locarà escombretes de WC a totes les cambres de bany, canviant totes aquelles que estiguin deteriorades o en mal estat ONZÈ.- L'adjudicatària haurà de fer efectiu l'import de 1.197,20 en concepte de despeses per a la publicació dels anuncis de licitació. DOTZÈ.- L'adjudicatària haurà de subscriure una assegurança de responsabilitat civil. L'ajuntament de Canet de Mar, per resolució de l'alcaldia, haurà d'aprovar els termes concrets d'aquesta, la qual romandrà vigent durant tota la vigència del contracte. En cas d'incompliment d'aquesta obligació l'ajuntament podrà subscriure directament l'oportú contracte d'assegurança i repercutir-ne la prima o primes corresponents al contractista. Les característiques de la pòlissa seran les següents: 1) prenedor de l'assegurança: el contractista. 2) beneficiari: Ajuntament de Canet de Mar. 3) garanties cobertes: responsabilitat civil, general, patronal, creuada, post-treballs i subsidiària de subcontractistes, amb un límit de 600.000.- i un sublímit mínim per víctima de 120.000,00 . 4) l'Ajuntament es reserva el dret de comprovar que la pòlissa d'assegurança garanteix la possible responsabilitat davant de terceres persones. La contractista haurà de presentar cada any una còpia de les pòlisses actualitzades, responent de tota indemnització civil de danys i perjudicis per accidents que ocasionin a tercers els operaris i els instruments de treball utilitzats pels serveis, sense perjudici dels drets que els assisteixin davant dels autors dels fets o les companyies d'assegurances dels riscs. A aquests efectes, es consideraran tercers totes aquelles persones físiques o jurídiques, amb independència dels vincles jurídics que puguin ostentar amb la contractant o la contractista. TRETZÈ.- Abans de l'inici de la prestació, la contractista haurà de facilitar còpia del pla de prevenció de riscos laborals referit a neteja i desinfecció. CATORZÈ.- La contractista està sotmesa al compliment de totes les obligacions reflectides en la clàusula XIII del PCAP. QUINZÈ.- L'adjudicatària nomenarà un encarregat del servei, amb capacitat decisòria, que serà l'interlocutor d'aquest amb l'Ajuntament, a l'objecte de controlar la bona marxa del servei. L'encarregat es presentarà diàriament a les oficines de l'Ajuntament per recollir els avisos i indicacions dels Serveis Tècnics Municipals. Al mateix temps lliurarà el resum diari dels treballs realitzats i de les incidències hagudes. Totes les indicacions municipals seran adreçades al representant del contractista i, en el seu cas, a la direcció de l'empresa. SETZÈ.- L'adjudicatària destinarà, per a la prestació del servei els recursos tant materials com humans i els productes de neteja ofertats en la seva plica. DISSETÈ.- L'adjudicatària cobrirà totalment, al 100%, i de forma immediata les baixes que es produeixin en el servei de neteja, independentment del caràcter programat (vacances, dies per conveni, etc) o no d'aquestes, mantenint informada en tot moment, a la responsable del contracte. DIVUITÈ.- L'adjudicatària lliurarà a la responsable del contracte sistema de control de qualitat per tal que li doni el vist-i-plau. DINOVÈ.- L'adjudicatària posarà en pràctica els sistemes de comunicació i coordinació previstos en la seva plica. VINTÈ.- A l'inici de la prestació del servei l'adjudicatària farà una neteja intensiva de xoc a tot l'àmbit del servei. VINT-I-UN.- La prestació del servei de neteja dels edificis públics municipals s'ajustarà a allò establert a la clàusula XIV del PCAP. VINT-I-DOS.- La contractació per part de l'adjudicatària de la realització parcial del contracte amb tercers restarà subjecte als requisits establerts a l'article 210 de la LCSP, a la Llei 32/2006, de 18 d'octubre i al Reial decret 1109/2007, de 24 d'agost, així com el pagament a subcontractistes i subministradors haurà d'ajustar-se al que disposa l'article 211 de la LCSP i a les normatives abans esmentades. VINT-I-TRES.- Citar l'adjudicatària perquè comparegui a les oficines municipals a l'objecte de formalitzar el contracte el proper dia 17/03/09 a les 12 h. VINT-I-QUATRE.- Publicar aquest acord al DOGC, al BOE, al DOUE i al perfil de contractant de l'Ajuntament de Canet de Mar, així com procedir a notificar-lo individualment a tots els licitadors. 4.- APROVACIÓ MODIFICACIÓ CONTRACTE PRESTACIÓ SERVEI DE GRUA PER A LA RETIRADA DE VEHICLES DE LA VIA PÚBLICA Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 10 d'abril de 2008 va acordar adjudicar el concurs convocat per a la contractació del servei de grua per a la retirada de vehicles de la via pública de Canet de Mar, a l'empresa Grues Alt Maresme, SL, proveïda del NIF B60676988 pel preu cert i global de 60.999,84 , IVA inclòs. Atès que en data 28/10/08 i 28/01/09, el Sr. DRM, actuant en nom i representació de l'empresa Grues Alt Maresme, SL, va presentar documentació justificativa de l'increment de retirada de vehicles envers l'any 2007, i per tant, del desequilibri econòmic financer que això comporta. Atès que el preu del contracte es va fixar en el moment de la licitació en relació a la quantitat de vehicles que, segons les estadístiques realitzades per la Policia Local, es retiraven durant els dos anys anteriors, i la contractista ho feu constar així en l'oferta econòmica presentada en el seu dia. Atès que l'execució del present contracte es va iniciar en data 2 de maig de 2009, moment a partir del qual augmenta el nombre de vehicles retirats en el sentit següent: Vehicles 2006 2007 2008 Maig 26 21 37 Juny 29 30 68 Juliol 27 51 117 Agost 53 28 55 Setembre 21 22 46 Octubre 37 14 35 Novembre 28 25 17 Desembre 31 22 29 Total 278 237 422 Atès que aquest increment implica que, per tal de no trencar l'equilibri econòmic financer, sigui necessari reajustar el preu del contracte incrementant-se en 813,33 mensuals (3.354,99 /any), tal i com justifica la contractista en l'estudi econòmic financer lliurat en data 28 de gener de 2009. Vist l'informe emès en data 10 de març de 2009, per l'interventor i el secretari municipals, el contingut literal del qual és el següent: "Marcel·lí Pons i Duat i Toni Calpe i Jordà, secretari i interventor de l'Ajuntament de Canet de Mar en relació amb la proposta de modificació del contracte de serveis per l'increment del nombre de vehicles retirats, en compliment d'allò establert a l'article 275.1 del TRLMC, emeten el següent Informe Primer.- Constitueix una prerrogativa de l'Administració que tan sols opera per raó d'interès públic (art. 59 TRLCAP), i sempre que es tracti de necessitats noves o causes imprevistes, que hauran de quedar degudament justificades a l'expedient. La modificació s'ha de formalitzar com el contracte (art. 54 TRLCAP) i exigirà dictamen de la Comissió Jurídica Assessora si la seva quantia supera el 20% del preu primitiu i aquest és igual o superior als 6.010.121'04.- . Els límits que tot seguit veurem no són límits a la modificació, sinó límits a l'exigència de perpetuació del vincle contractual; els límits a la modificació cal cercar-los únicament en la interdicció de què la mateixa oculti un contracte nou, amb el concurrent frau de licitadors; es tracta d'un concepte jurídic indeterminat la concreció del qual requerirà, en primer lloc, l'anàlisi de l'objecte del contracte inicial i del modificat. Segon.- Cal distingir entre les modificacions simples o quantitatives, i les modificacions qualitatives o per preus contradictoris (arts. 146.1, 189, 212 TRLCAP). Les primeres són les que produeixin un augment, reducció o supressió de les unitats d'obra, o substitució d'una classe de fàbrica per altra, sempre que aquesta sigui una de les compreses en el contracte. La reducció, pel demés, no dóna dret a reclamar cap indemnització; l'augment, en canvi -així com la resta de les vicissituds enunciades- es valora pels preus unitaris del contracte. Tercer.- Tant en el contracte d'obres (art. 146 TRLCAP) com en el de subministraments (art. 192.c) com en el de consultoria i assistència i serveis (art. 214.c) la modificació és obligatòria pel contractista si comporta un augment, reducció o supressió fins el 20 per 100 del seu import, exclòs l'IVA i no representa una alteració substancial de l'objecte inicial. Quan a