ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 22 D'ABRIL DE 2010 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 20.30 hores Hora que acaba: 23.00 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas i Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Antoni Isarn Flores Coia Galceran Artigas Francesc Martín Casares Marisol Pacheco Martos EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 08.04.10 2) Aprovació relació de despeses 3) Aprovació serveis extraordinaris mes d'abril 4) Aprovació bases i convocatòria d'un peó de jardineria 5) Aprovació bases i convocatòria d'un oficial primera de jardineria 6) Adjudicació provisional del procediment obert per a l'explotació dels serveis de temporada 2010 a les platges de Canet de Mar 7) Aprovació sol·licitud a la Diputació de suport tècnic per a la diagnosi per a la transició escola-treball 8) Aprovació conveni de col·laboració amb la Diputació per a la realització d'un mòdul multisensorial com a element museogràfic de representació accessible del fons museístic 9) Relació de decrets des del dia 29 de març fins al 9 d'abril de 2010 10) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 08.04.10 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 8 d'abril i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat s'acorda la seva aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 22 d'abril de 2010, per import de 135.271,61 , corresponent a la relació de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar amb càrrec del pressupost general prorrogat de l'exercici 2009 pel 2010. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 22 d'abril de 2010 per import de 135.271,61, corresponent a la relació de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost prorrogat de l'exercici 2009 pel 2010 de la corporació municipal. 3.- APROVACIÓ RELACIÓ SERVEIS EXTRAORDINARIS EFECTUATS DES DEL 15 DE MARÇ AL 15 D'ABRIL DE 2010 Vista la relació d'hores extraordinàries presentades pels diferents serveis de l'Ajuntament de Canet de Mar, des del dia 15 de març al 15 d'abril de 2010. Atès que el servei de la Policia local es presta ininterrompudament durant les 24 hores del dia, la qual cosa provoca la necessitat de treballar durant les hores considerades nocturnes. Atès que a la plantilla de la Policia local únicament hi ha cinc caporals, es fa necessari cobrir els seus permisos i descans, per això s'ha habilitat la figura del cap de servei, qui assumeix la responsabilitat del servei. Atès que el personal administratiu de la Policia local, a més de les tasques pròpies del seu lloc de treball dur a terme tasques de coordinació de serveis policíacs. Atès que pel correcte funcionament de les festes i activitats organitzades pels diferents departaments de l'Ajuntament fa que la Brigada d'Obres i Serveis de l'Ajuntament hagi hagut de fer serveis extraordinaris. Atès que la realització d'aquestes tasques s'ha considerat necessària i convenient pel correcte funcionament dels serveis corresponents. Atès que les relacions han estat conformades pels corresponents caps de serveis Atès que en el pressupost ordinari per a l'any 2010, hi ha consignació pressupostària suficient per fer front a aquesta despesa, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Remunerar fins a la quantitat de tres mil noranta-sis euros amb quaranta-set cèntims (3.096,47 ) els serveis extraordinaris efectuats pel personal dels diversos serveis d'aquest Ajuntament, en el període comprès entre el 15 de març i el 15 d'abril de 2010, segons relació detallada que s'adjunta. SEGON.- Remunerar fins a la quantitat de dos mil tres-cents dotze euros amb cinquanta-tres cèntims (2.312,53 ) corresponent als serveis nocturns efectuats pel personal de la Policia, durant el mes d'abril de 2010. TERCER.- Remunerar fins a la quantitat tres-cents setanta-vuit euros amb cinquanta- vuit cèntims (378,58 ) corresponent a les tasques de cap de servei efectuades per agents de la Policia local durant el mes d'abril de 2010. QUART.- Remunerar fins a la quantitat de tres-cents trenta euros amb cinquanta cèntims (330,50 ) corresponent a les tasques efectuades com a coordinador de serveis pels administratius de la Policia local durant el mes d'abril de 2010. CINQUÈ.- Autoritzar i disposar les despeses amb càrrec a les corresponents partides del pressupost general per a l'any 2010. 4.- EXAMEN I APROVACIÓ BASES CONVOCATÒRIA DEL PROCÉS SELECTIU PER A LA PROVISIÓ D'UNA PLAÇA DE PEÓ DE JARDINERIA. Properament caduca en contracte per a prestació del servei de manteniment i neteja dels parcs urbans, jardins i arbrat municipal de Canet de Mar, que l'Ajuntament de Canet de Mar, té subscrit amb l'empresa CESPA, SA. Atès que aquest servei s'haurà de prestar directament per l'Ajuntament, per això, es considera necessari i convenient obrir convocatòria per a la contractació interina d'un peó de jardineria. Atès que el Ple de l'Ajuntament en sessió de data 15 d'abril de 2010, va acordar aprovar el pressupost General de 2010 Atès que a la plantilla de personal laboral d'aquest Ajuntament, per a l'any 2010, hi ha una plaça d'oficial 1a de jardineria que està vacant i dotada pressupostàriament. Considerant que l'adopció d'aquest acord es competència d'aquesta Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançat Decret núm. 632/2007, de 5 de juliol, Vistes i trobades conforme les bases de la convocatòria per cobrir aquests llocs de treball i tenint en compte allò que es disposa en els articles 282 i següents del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, així com els articles 32 i següents del Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei de les Entitats Locals, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER: Aprovar les bases per a la provisió, mitjançant un contracte d'interinitat, d'una plaça de peó de jardineria i convocar el corresponent concurs per a la cobertura d'aquesta plaça. Bases reguladores del procés de selecció per a la provisió d'una plaça de peó de jardineria, personal en règim laboral, mitjançant concurs, per interinitat. 1. Objecte de la convocatòria L'objecte de les presents bases és regular la convocatòria pública mitjançant concurs lliure de la provisió d'una plaça de peó de jardineria, a temps complert, per interinitat, fins a la cobertura definitiva del lloc de treball, pertanyent al grup agrupacions professionals. Funcions del lloc de treball: Manteniment de la vegetació segons les normatives tecnològiques de jardineria (NTJ), adaptades al municipi de Canet de Mar. Desfondar, cavar i escardar la terra amb màquines i estris manuals. Preparar i manipular terres i adobs. Arrancar, embalar i transportar plantes. Plantar qualsevol classe d'espècie d'element vegetal. Retallar i netejar branques i fruits. Podar, desespessir i retallar arbustos amb màquines i estris manuals. Protegir i tutelar arbres, arbustos, plantes que s'enfilen, etc. Podar i netejar de tota classe de d'arbres i palmeres amb estris manuals i mitjans mecànics. Buidar el contingut de les papereres i reposar bosses d'escombraries Tasques de neteja i manteniment de paviments tous, paviments durs i mobiliari urbà Preparar i aplicar insecticides i tractaments fitosanitaris varis. Regar i encarregar-se dels recs automatitzats i del seu manteniment. Utilitzar i conduir tractors, maquinària i vehicles amb carnet de classe B, i tenir cura de la seva neteja i manteniment. Fer servir les eines manuals i mecàniques requerides pel desenvolupament dels treballs encomanats, així com tenir cura del seu manteniment. Tenir cura de l'adequada utilització del material. Tenir cura de l'estat d'ordenació i neteja del seu lloc de treball. Coordinar i executar correctament la gestió dels residus generats en l'activitat de neteja i de manteniment. Adquisició de material vegetal, terra, eines, equipament de reg i el que escaigui. Inventeriar elements vegetals: unitats d'arbre, superfície d'arbusts, gespa, sauló, paviment dur, etc. Comunicar i resoldre qualsevol tipus d'incidència. Actuar en casos d'emergència com ventades, nevades o d'altre tipus. Realitzar qualsevol tasca que escaigui pel bé del manteniment i de la neteja dels parcs i dels jardins de Canet de Mar. Qualsevol altra funció de caràcter similar que li sigui atribuïda i que sigui destinada a la neteja i al manteniment dels parcs i dels jardins. Qualsevol altra tasca i suport que l'Ajuntament requereixi. 2. Condicions de les persones aspirants Les persones aspirants hauran de reunir els següents requisits: a) Ser ciutadà/na espanyol/a o de qualsevol membre de la Unió Europea o d'aquells estats membres que en virtut de tractats internacionals celebrats per la UE i ratificats per Espanya sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors de conformitat amb la Llei 17/1993. b) Haver complert 16 anys. c) No haver estat separat/a, per resolució disciplinària ferma, del servei de cap administració pública, i no trobar-se inhabilitat/da per sentència ferma per a l'exercici de funcions públiques. Si es tracta de persones amb nacionalitat d'algun dels restants estats membres de la Unió Europea, hauran d'acreditar mitjançant declaració jurada o promesa que no es troben sotmesos a sanció disciplinària o condemna penal que impedeixi, en el seu Estat, l'accés a la funció pública. d) No patir cap malaltia ni defecte físic que impedeixi el desenvolupament de les funcions corresponents. e) Estar en possessió del certificat d'escolaritat d'ensenyament primari o equivalent. f) Permís de conducció B. g) Acreditar coneixements de llengua catalana (Certificat de nivell elemental de català (A elemental), segons el nivell del perfil lingüístic exigit per a cada lloc a les bases específiques i posseir els coneixements de llengua castellana en el grau adequat a l'exercici de les funcions pròpies de la plaça convocada, o si s'escau, el nivell de llengua castellana exigible quan l'aspirant no tingui la nacionalitat espanyola. Llengua catalana: Els aspirants han de lliurar dins el termini de presentació de sol·licituds una còpia compulsada de la documentació acreditativa d'estar en possessió del certificat de coneixements de llengua catalana del nivell exigit per la Secretaria de Política Lingüística. Els aspirants que no acreditin documentalment els coneixements de llengua catalana exigit hauran de superar una prova específica de coneixements de llengua catalana, amb caràcter obligatori i eliminatori, la qual es qualificarà d'apte/a o no apte/a. També estan exempts de fer la prova de català els aspirants que hagin participat obtingut plaça en processos anteriors de selecció de personal per accedir a la mateixa administració, en què hi hagués establerta una prova de català del mateix nivell o superior. L'acreditació documental a l'efecte de l'exempció també es pot fer fins abans de l'hora assenyalada per a l'inici de la prova de coneixements de llengua catalana, aportant davant el tribunal l'original i una fotocòpia de la documentació esmentada. Llengua castellana: Els aspirants admesos en el procés selectiu que no tinguin la nacionalitat espanyola han d'acreditar el coneixement de la llengua castellana. Tots els requisits exigits a l'apartat anterior s'han de posseir en el dia d'acabament del termini de presentació de sol·licituds. Les titulacions hauran d'acreditar-se, com a màxim, en la data d'acabament del termini de presentació d'instàncies. 3. Instàncies sol·licitud admissió Les persones que desitgin prendre part en el concurs han de sol·licitar-ho mitjançant instància dirigida a l'Il·lm. Senyor alcalde de l'Ajuntament de Canet de Mar en el termini de 20 dies naturals comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquestes bases en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. Les instàncies s'han de presentar davant el Registre General de l'Ajuntament, o bé per qualsevol dels altres mitjans que preveu la Llei de procediment administratiu. A la instància es farà constar que es reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la convocatòria referides sempre a l'últim dia del termini de presentació d'instàncies, i s'acompanyarà obligatòriament: 1. Fotocòpia del DNI. 2. Fotocòpia compulsada de la titulació exigida, o resguard de pagament dels drets d'obtenció. 3. Currículum vitae. 4. Certificat emès per la Tresoreria General de la Seguretat Social de la vida laboral del sol·licitant, així com fotocòpies dels contractes, nòmina o qualsevol altra mitjà que acrediti la naturalesa dels serveis prestats. 6. Justificants acreditatius dels mèrits al·legats sense que el tribunal qualificador pugui valorar altres mèrits que els aportats en aquest moment. 7. Fotocòpia del certificat del nivell A de català de la Direcció General de Política Lingüística. 8. Acreditació de coneixements de llengua castellana per aquelles persones que no tinguin la nacionalitat espanyola. Els cursos i jornades que s'al·leguen com a mèrits hauran de ser acreditats mitjançant certificat del centre emissor dels mateixos, en el que s'especifiqui l'assistència o aprofitament, així com la duració en hores. La prestació dels serveis a l'administració pública i/o empresa privada s'ha d'acreditar mitjançant un certificat que acrediti fefaentment el temps dels serveis prestats i la naturalesa dels mateixos. Els mèrits insuficientment justificats no seran valorats ni tampoc els que no s'hagin al·legat o presentat, degudament compulsats, juntament amb la instància de sol·licitud per prendre part en les proves selectives. 4. Protecció de dades caràcter personal Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, els/les aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent. 5. Llista de persones admeses i excloses Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, el president de la corporació dictarà una resolució en el termini màxim de 15 dies, en què aprovi la llista d'admesos i exclosos, en la mateixa resolució s'assenyalarà la composició del Tribunal i la data, l'hora i el lloc de començament de les proves, i si s'escau l'ordre d'a