ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 16 DE DESEMBRE DE 2010 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 10.00 hores Hora que acaba: 14.20 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas i Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segona tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Tercer tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Quart tinent d'alcalde: Francesc Martín Casares Cinquena tinenta d'alcalde: Coia Galceran Artigas HI SÓN CONVIDATS Antoni Isarn Flores Marisol Pacheco Martos ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 09.12.10 2) Aprovació relació de despeses 3) Rectificació acord de la Junta de Govern Local de data 25 de novembre de 2010 d'aprovació de la sisena i última certificació de les obres de subministrament i col·locació de la gespa artificial al camp de futbol municipal 4) Aprovació addenda de pròrroga del conveni de col·laboració amb el Consell Comarcal del Maresme per a la prestació del servei d'atenció domiciliària per a persones amb dependència 5) Aprovació convenis de pràctiques de formació en empresa SOC 2011 d'auxiliar de geriatria 6) Aprovació conveni de col·laboració amb ACESA per a la publicació del catàleg de la Casa museu Lluís Domènech i Montaner 7) Relació de decrets des del dia 29 de novembre fins al 3 de desembre de 2010 8) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 09.12.10 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 9 de desembre i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, es proposa la seva aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 16 de desembre de 2010, per import de 16.830,59 , corresponent a la relació de factures núm. F/2010/38 Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2010, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 12 de maig de 2010. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 16 de desembre 2010, per import de 16.830,59 , corresponent a la relació de factures núm. F/2010/38 SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2010. 3.- RECTIFICACIÓ ACORD DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 25 DE NOVEMBRE DE 2010 D'APROVACIÓ DE LA SISENA I ÚLTIMA CERTIFICACIÓ DE LES OBRES DE SUBMINISTRAMENT I COL·LOCACIÓ DE LA GESPA ARTIFICIAL AL CAMP DE FUTBOL MUNICIPAL Atès que en data 25 de novembre de 2010, la Junta de Govern Local va prendre, entre d'altres, els acords següents: PRIMER.- Aprovar la sisena i última certificació corresponent a les obres "subministrament i col·locació de gespa artificial al camp de futbol municipal de Canet de Mar", que va tenir entrada a l'ajuntament en data 7 d'octubre de 2010 i que puja un import de 93.475,30 , IVA inclòs. SEGON.- Reconèixer l'obligació del pagament d'aquesta despesa amb càrrec a la partida pressupostària núm. 70 34000 60900 del vigent pressupost ordinari per a l'any 2010. TERCER.- Fer constar que el termini de garantia finalitzarà el proper dia 18.10.2012, data en la qual hauran transcorregut dos anys des de la formalització de l'acta de recepció. QUART.- Notificar aquest acord al contractista i a Intervenció municipal. Atès que s'ha observat un error material en l'import que es va aprovar de la sisena i última certificació de les obres de subministrament i col·locació de gespa artificial al camp de futbol municipal de Canet de Mar, la qual pujava un import de 19.402,21 euros, IVA inclòs, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Rectificar l'import aprovat per aquest mateix òrgan corresponent a la sisena i última certificació de les obres "subministrament i col·locació de gespa artificial al camp de futbol municipal de Canet de Mar", que va tenir entrada a l'ajuntament en data 7 d'octubre de 2010 i que puja un import de 19.402,21 , IVA inclòs. SEGON.- Reconèixer l'obligació del pagament d'aquesta despesa amb càrrec a la partida pressupostària núm. 70 34000 60900 del vigent pressupost ordinari per a l'any 2010. TERCER.- Fer constar que el termini de garantia finalitzarà el dia 18.10.2012, data en la qual hauran transcorregut dos anys des de la formalització de l'acta de recepció. QUART.- Notificar aquest acord al contractista i a Intervenció municipal. 4.- APROVACIÓ ADDENDA PRÒRROGA DEL CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE EL CONSELL COMARCAL DEL MARESME I L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR PER A LA PRESTACIÓ DEL SERVEI D'AJUDA DOMICILIÀRIA PER A PERSONES AMB DEPENDÈNCIA Atès que en data 18 de març de 2009 es va formalitzar el conveni de col·laboració entre el Consell Comarcal del Maresme i l'Ajuntament de Canet de Mar per a la prestació del servei d'ajuda domiciliària per a persones amb dependència. Atès que en data 20 de gener de 2010 es va formalitzar una addenda de pròrroga d'aquest conveni de col·laboració. Atès que aquesta addenda, en el punt tercer, preveu que la vigència del conveni sigui fins al 31 de desembre de 2010. Vist i trobat conforme l'addenda de pròrroga del conveni de col·laboració amb el Consell Comarcal del Maresme, la qual es transcriu a continuació: ADDENDA DE PRÒRROGA DEL CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE EL CONSELL COMARCAL DEL MARESME I L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR PER A LA PRESTACIÓ DEL SERVEI D'ATENCIÓ DOMICILIÀRIA PER A PERSONES AMB DEPENDÈNCIA A Mataró, a ................................ de 2011. REUNITS D'una part, el senyor Josep Jo i Munné, president del Consell Comarcal del Maresme, en nom i representació d'aquesta administració local, i, de l'altra la senyora Cati Forcano Isern, tinenta d'alcalde de Benestar Social, Sanitat, Festes Populars i Urbanisme de l'Ajuntament de Canet de Mar, facultada per aquest acte de la Junta de Govern Local de data 16 de desembre de 2010, Les parts es reconeixen amb capacitat i competències suficients per a la signatura d'aquest conveni, i en conseqüència, MANIFESTEN Que en data 20 de gener de 2010 es va formalitzar el conveni de col·laboració entre el Consell Comarcal del Maresme i l'Ajuntament de Canet de Mar per a la prestació del servei d'atenció domiciliària per a persones amb dependència. Que en el punt primer de l'apartat de vigència es preveu que la vigència del conveni s'entenia fins el 31 de desembre de 2010, no essent susceptible de pròrroga per tàcita reconducció, sinó en tot cas, per acord exprés de les parts. Que en data 16 de desembre de 2010 l'Ajuntament de Canet de Mar ha expressat per escrit la voluntat de renovar-lo amb les mateixes condicions, i el Consell Comarcal del Maresme també ho vol i per això, ACORDEN 1. Prorrogar el conveni de col·laboració entre el Consell Comarcal del Maresme i l'Ajuntament de Canet de Mar per a la prestació dels serveis prestació del servei d'atenció domiciliària per a persones amb dependència, signat en data 20 de gener de 2010. 2. Mantenir tots els pactes previstos en el conveni signat el 20 de gener de 2010, acordant que l'aportació econòmica que s'estableix en el punt primer de l'apartat "aportació econòmica" quedarà de la següent manera: L'Ajuntament de Canet de Mar vol conveniar la delegació de 1000 hores de SAD municipal de dependència entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2011 per un import de 5.440,00 al Consell Comarcal del Maresme, a raó de 5,44 l'hora. 3. Es concreta quant a la prestació del servei: El servei d'atenció domiciliària es prestarà en horari diürn entre les 08h fins a les 20h, de dilluns a dissabte per tal de garantir l'atenció a les persones usuàries del servei de cura de persona i de la llar. En circumstàncies especials el Consell Comarcal del Maresme valorarà la prestació del servei en festius i diumenges, i horaris nocturns o anterior a les 8 hores. El preu en aquests casos s'incrementarà en un 35% sobre el preu/hora. 4. Ateses les característiques d'aquest conveni, que cobreix la prestació del servei d'ajuda domiciliària a les persones que tenen aprovat el SAD, per la llei de promoció i atenció a les persones amb dependència. I vist que hi ha situacions d'excepcionalitat en les quals no hi ha aquesta situació de dependència, els anomenats sad-socials, l'Ajuntament podrà demanar la cobertura del servei de sad-social de forma puntual, acceptant que la facturació serà a 16 l'hora, IVA inclòs. 5. Atès, també, que al llarg de l'any hi ha situacions de vacances, baixa per malaltia o altres en què la treballadora familiar municipal no pot atendre els usuaris habituals, i solament en els casos que siguin considerats necessaris i inajornables l'Ajuntament podrà demanar que es cobreixin aquestes hores dins del conveni al preu de 16,00 /hora, IVA inclòs. 6. La vigència d'aquest conveni serà del l'1 de gener de 2011 fins a 31 de desembre de 2011. I en prova de conformitat, se signa aquest conveni per duplicat a un sol efecte, en el lloc i data que figuren a l'encapçalament d'aquest document. Per tot això, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Benestar Social, Sanitat, Festes Populars i Urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar l'addenda de pròrroga del conveni de col·laboració entre el Consell Comarcal del Maresme i l'Ajuntament de Canet de Mar per a la prestació del servei d'ajuda domiciliària per a persones amb dependència, per un període de l'1 de gener a 31 de desembre de 2011. SEGON.- Aprovar la despesa de 5.440,00 euros amb càrrec a la partida 80 23100 22706 del pressupost municipal per a l'exercici 2011. TERCER.- Facultar la senyora Cati Forcano Isern, primera tinenta d'alcalde de Benestar Social, Sanitat i Festes Populars, per signar tots els documents que siguin necessaris per fer efectius aquest acords. QUART.- Notificar aquests acords al Consell Comarcal del Maresme i a Intervenció i Tresoreria municipals, a tots els efectes. 5.- APROVACIÓ CONVENIS DE PRÀCTIQUES DE FORMACIÓ EN EMPRESA SOC 2011 D'AUXILIAR DE GERIATRIA 5.1.- APROVACIÓ DEL CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR I LA RESIDÈNCIA SANT ROC DE CANET, SL L'Ajuntament de Canet de Mar organitza el Curs d'Auxiliar d'Infermeria en Geriatria cofinançat pel Servei d'Ocupació de Catalunya i el Fons Social Europeu. Vista la Resolució TRE/563/2009, de 22 de desembre, per la qual s'estableixen les bases reguladores i s'obre la convocatòria anticipada per a la concessió de subvencions a entitats locals per dur a terme accions formatives adreçades prioritàriament a treballadors/res en situació de desocupació per a l'any 2010, segons l'Ordre TRE/338/2008 de 4 de juliol i signat pel representant de l'Administració, el representant legal de l'empresa i el representant legal de l'Ajuntament de Canet de Mar. Atès que el Curs d'Auxiliar d'Infermeria en Geriatria s'adreça a treballadors i treballadores en situació d'atur i té una durada de 300 hores de formació teòrica i 90 hores de formació pràctica de perfeccionament professional que es duran a terme en hospitals o centres de salut i es faran entre l'1 i el 24 de febrer de 2011. Atès que la Residència Sant Roc de Canet, SL té interès a col·laborar en aquest curs, mitjançant la seva participació directa, oferint les seves instal·lacions i el material específic que permetran el bon desenvolupament de les pràctiques de perfeccionament professional d'aquesta acció formativa. Vist i trobat conforme el conveni de col·laboració a subscriure entre l'Ajuntament de Canet de Mar i la Residència Sant Roc de Canet, SL que es transcriu a continuació: CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR I LA RESIDÈNCIA SANT ROC DE CANET,S.L. Canet de Mar, 16 de desembre de 2010 D'una part, el senyor RGL director de la Residència Sant Roc de Canet,SL i actuant en representació d'aquest, amb domicili al l'Avinguda del Maresme,23 de Canet de Mar i número de XXXXX. I de l'altra, el senyor Joaquim Mas i Rius, alcalde de l'Ajuntament de Canet de Mar, amb domicili al carrer Ample, 11-13, de Canet de Mar i número de CIF. XXXX, el qual intervé en el seu nom i representació. MANIFESTEN I.- Que l'Ajuntament de Canet de Mar organitza el Curs d'Auxiliar d'Infermeria en Geriatria 51967/002 , cofinançat pel Servei d'Ocupació de Catalunya i el Fons Social Europeu. Aquest curs s'adreça a treballadores en situació d'atur, té una durada de 300 hores de formació teòrica entre el 6 d'octubre de 2010 i el 24 de gener de 2011i 90 hores de formació pràctica de perfeccionament professional en hospitals o centres de salut i es realitzaran entrel'1 i el 24 de febrer de 2011. II.- Que la Residència Sant Roc de Canet de Mar,SL té interès a col·laborar en aquest curs, mitjançant la seva participació directa, oferint el seguiment i la valoració de les alumnes durant les pràctiques i l'ús de les seves instal·lacions i del material específic que permetran el bon desenvolupament de les pràctiques de perfeccionament professional d'aquesta acció formativa. Donada la coincidència d'interès per ambdues parts, aquestes acorden atorgar el present conveni amb subjecció als següents: PACTES I CONDICIONS Primer.- Objecte del conveni L'objecte del present conveni és regular les condicions genèriques de la col·laboració de la Residència Sant Roc de Canet de Mar,SL amb l'Ajuntament de Canet de Mar consistent en la participació d'aquella entitat en la realització de les pràctiques de perfeccionament professional del curs d'Auxiliar d'Infermeria en Geriatria 51967/002, oferint el seguiment i la valoració de les alumnes i l'ús de les instal·lacions i del material específic relacionat amb la tipologia del curs. Segon.- Condicions particulars del conveni 1. Els/les alumnes participants de les pràctiques de perfeccionament professional del curs tindran cura del material específic que el centre els oferirà. 2. Els/les alumnes hauran de respectar les normes establertes per la Residència Sant Roc de Canet de Mar,SL, tant pel que fa a l'entrada i la sortida al centre com a les normes de comportament i convivència amb les persones residents. 3. L'Ajuntament de Canet de Mar realitzarà els seguiments i controls que consideri oportuns dels alumnes amb la persona de contacte o tutor/a de l'empresa, per garantir la correcta realització de les pràctiques. 4. La Residència Sant Roc de Canet de Mar,SL es farà responsable dels fulls de control d'assistència de les alumnes i de la valoració de les pràctiques fins al seu lliurament a la coordinadora dels cursos de formació ocupacional, al final de la realització de les pràctiques de perfeccionament professional. 5. La Residència Sant Roc de Canet de Mar,SL avisarà amb suficient antelació a la coordinadora dels cursos, de qualsevol imprevist que pugui sorgir i que impedeixi la realització de les pràctiques amb normalitat. 6. La Residència Sant Roc de Canet de Mar,SL es fa responsable de complir les condicions establertes