ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 13 DE MAIG DE 2010 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 21.25 hores Hora que acaba: 23.55 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas i Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Antoni Isarn Flores Coia Galceran Artigas Francesc Martín Casares EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Marisol Pacheco Martos ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 06.05.10 2) Aprovació relació de despeses 3) Aprovació bases contractació tècnic autoempresa 4) Atorgament de llicència municipal ambiental d'instal·lació per a l'exercici d'una activitat de residència per a persones discapacitades ubicada al carrer Mas el Grau de la Urbanització El grau de Canet de Mar 5) Adjudicació definitiva del procediment obert per a l'explotació dels serveis de temporada 2010 a les platges de Canet de Mar 6) Aprovació sol·licitud del programa de mesures formatives per lluitar contra la crisi en el marc de les mesures d'acompanyament als ens locals davant els efectes de la crisi econòmica 2010 7) Relació de decrets des del dia 26 fins al 30 d'abril de 2010 8) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 06.05.10 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 6 de maig i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, s'acorda la seva aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 13 de maig de 2010, per import de 55.264,19 , corresponent a la relació de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar amb càrrec del pressupost general prorrogat de l'exercici 2009 pel 2010. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 13 de maig de 2010 per import de 55.264,19, corresponent a la relació de la mateixa data. SEGON.- Aprovar la relació de despeses de l'Organisme Autònom Ràdio Canet, per import de 52,40 . TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost prorrogat de l'exercici 2009 pel 2010 de la corporació municipal. 3.- EXAMEN I APROVACIÓ BASES DEL PROCÉS SELECTIU PER A LA PROVISIÓ D'UNA PLAÇA DE TÈCNIC D'AUTOEMPRESA, MITJANÇANT UN CONTRACTE D'INTERINITAT. Atès que el Ple de l'Ajuntament en sessió de data 26 de febrer de 2009, va acordar aprovar el pressupost General de 2009, que ha estat prorrogats per a l'any 2010 Atès que a la plantilla de personal laboral d'aquest Ajuntament, per a l'any 2010, hi havia una plaça de tècnic d'autoempresa, que actualment està vacant i que a més està dotada pressupostàriament. Atès que fins a l'any 2008 la Generalitat subvencionava a entitats privades per dur a terme els plans d'empresa dels emprenedors que volien crear la seva pròpia empresa. Atès que actualment tota aquesta tasca s'ha d'assumir directament des dels serveis de Promoció Econòmica de l'Ajuntament, es considera necessari i convenient cobrir aquest lloc de treball, per tal de poder donar una atenció correcta i acurada als ciutadans que sol·liciten el servei. Atès que la Generalitat atorga una subvenció de suport als programes d'àmbit local de foment i assessorament a la creació d'empresa, dins la xarxa Inicia a la que l'Ajuntament de Canet de Mar està adherit. Considerant que l'adopció d'aquest acord es competència d'aquesta Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançat Decret núm. 632/2007, de 5 de juliol, Vistes i trobades conforme les bases de la convocatòria per cobrir aquests llocs de treball i tenint en compte allò que es disposa en els articles 282 i següents del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, així com els articles 32 i següents del Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei de les Entitats Locals, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada de Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER: Aprovar les bases per a la provisió, mitjançant un contracte d'interinitat, fins a la cobertura definitiva del lloc de treball i obrir en convocatòria una vegada modificada la plantilla de personal, d'una plaça de tècnic d'autoempresa, Bases que regiran la convocatòria per a la provisió, en règim laboral temporal, per interinitat, d'un tècnic mig, per als serveis d'ocupació i creació d'empreses. Primera. Objecte de la convocatòria És objecte de la present convocatòria la selecció d'un tècnic mig (grup A2) mitjançant el procediment concurs en torn lliure, que s'ha de proveir per raons justificades de necessitat i urgència, per caràcter laboral temporal, per interinitat una plaça de tècnic per als serveis d'ocupació i creació d'empreses, adscrit a l'àrea de Promoció Econòmica, fins a la cobertura definitiva del lloc de treball Segona. Funcions Les funcions d'aquest lloc són, entre altres, les següents: - Identificar les oportunitats del territori en l'àmbit de la intermediació laboral. - Identificar les necessitats d'ocupació al municipi. - Gestionar el Servei Local d'Ocupació. - Informar, assessorar i orientar en matèria d'inserció laboral i tècniques de recerca de feina als ciutadans i ciutadanes del municipi. - Gestionar ofertes de treball - Tramitació de subvencions davant altres administracions - Gestionar el servei de creació d'empreses - Assessorar, orientar i fer l'acompanyament dels emprenedors en la elaboració del seu pla de empresa. Tercera. Legislació aplicable, retribucions i jornada laboral Aquestes bases desenvolupen allò que disposa l'article 10 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, sens perjudici d'allò establert a la seva a la Disposició Final Quarta 3. Les retribucions i dedicació de l'aspirant que resulti seleccionat, serà l'equivalent al del lloc a substituir, que és la següent: - Dedicació: Jornada ordinària. Horari: De dilluns a divendres, de 8:00 a 15:30 h. - Retribució bruta anual: 26.696,32 Quarta. Requisits dels participants Per a ser admès a la realització de les proves selectives al lloc convocat serà necessari que els aspirants reuneixin a la data de finalització del termini per a la presentació d'instàncies els següents requisits i condicions, que hauran de mantenir durant el procés selectiu: a) Ser espanyol/a, nacional d'Estat membre de la Unió Europea, o persona inclosa en l'àmbit d'aplicació dels Tractats Internacionals celebrats per la CE i ratificats per Espanya en els que sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, d'acord amb el que preveu l'article 56 i següents de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. b) Tenir complerts els setze anys i no excedir en l'edat màxima de jubilació forçosa. c) No patir cap malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions. d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei a l'Estat, a les Comunitats Autònomes o a les Entitats Locals, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de funcions públiques per sentència ferma. e) No trobar-se en cap de les causes d'incapacitat o incompatibilitat previstes en la legislació vigent sobre la matèria. f) Comprometre's a prestar la promesa o jurament per càrrecs i funcions públiques que estableix el Reial Decret 707/79, de 5 d'abril. g) Estar en possessió d'una titulació universitària de grau mig o superior, preferentment Administració i Direcció d'Empreses, Ciències Econòmiques o Psicologia. Les titulacions obtingudes en l'estranger hauran de justificar-se amb la documentació que acrediti l'homologació i convalidació corresponent. h) Tenir el nivell C de català, equivalent o superior. Els aspirants que no ho acreditin en el moment de presentar la instància hauran de realitzar la prova de català a què es refereix la base 8a. Cinquena. Instàncies i documents a presentar Les persones que desitgin prendre part a la convocatòria hauran de sol·licitar-ho mitjançant instància adreçada a l'alcalde de Canet de Mar, el model normalitzat que estarà a disposició dels interessats en el Registre General de l'Ajuntament de Canet de Mar i en la pagina web municipal (www.canetdemar.cat), en la qual caldrà manifestar que es reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base quarta, i hauran d'anar acompanyades dels documents següents: - Fotocòpia del DNI. - Fotocòpia de la titulació acadèmica - Fotocòpia del certificat de nivell C de català. - Currículum Vitae. - Documents acreditatius (original o fotocòpia compulsada) dels mèrits al·legats per valorar el concurs, de conformitat amb el barem exposat a la base vuitena i sense que el Tribunal qualificador en pugui valorar d'altres que no siguin aportats en aquest moment. El termini de presentació d'instàncies serà de deu dies naturals a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de la Província. Sisena. Llista d'admesos Un cop finalitzat el termini de presentació d'instàncies, l'alcalde dictarà resolució en el termini màxim de deu dies naturals, en la qual declararà aprovada la llista d'aspirants admesos i exclosos, amb les causes d'exclusió. Aquesta resolució es publicarà al tauler d'anuncis de la corporació, i a la pàgina web (www.canetdemar.cat), tot respectant el que disposa la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal. En la mateixa resolució, es declararà aprovada la llista d'aspirants admesos i data de realització de la primera prova. Setena. Òrgan de selecció El tribunal qualificador tindrà la següent estructura: - President: La tècnica de Promoció Econòmica. - Vocal: * Dos/dues empleats/des municipals d'igual o superior categoria, designats per l'ajuntament. - Secretari: el de la Corporació persona en qui delegui, que actuarà, amb veu i sense vot. Així mateix estarà present en el Tribunal un membre un representant dels treballadors amb veu però sense vot. Abstenció i recusació: Els aspirants podran recusar els membres del Tribunal de conformitat a allò establert a l'article 28 i 29 de la Llei 30/92, de 26 de novembre de Règim jurídic i del procediment administratiu comú. Vuitena. Concurs de mèrits A) Prova de coneixements de la llengua catalana. De caràcter obligatori i eliminatori per a tots aquells aspirants que no acreditin documentalment els coneixements del nivell de català, d'acord amb el que es disposa a la Base 4a de les presents bases. Hauran d'acreditar els coneixements exigits mitjançant la realització d'una prova escrita i/u oral de coneixements de la llengua catalana del nivell C. La puntuació serà apte/no apte; i els aspirants declarats no aptes seran exclosos del procés selectiu. Els aspirants que acreditin mitjançant la presentació amb la instància que estan en possessió del certificat o equivalent que correspongui, no hauran d'efectuar aquesta prova. El Tribunal qualificador podrà demanar l'assistència tècnica del servei de suport de Normalització Lingüística per a la realització i correcció dels exercicis d'aquesta prova. B) Prova pràctica: De caràcter obligatori i eliminatori Consistent en resoldre un o més supòsits pràctics plantejats pel tribunal sobre les funcions pròpies del lloc de treball, temps màxim d'una hora i mitja. Es puntuarà entre 0 i 10 punts i la puntuació mínima per ser considerat apte serà de 5 punts. C) Valoració de mèrits El tribunal valorarà els mèrits al·legats i acreditats documentalment pels aspirants, d'acord amb barem de mèrits següent: 1.- Experiència professional: a) Per serveis prestats a l'administració tant en règim funcionarial com laboral, ocupant llocs equivalents a la mateixa escala i subescala i realitzant funcions similars a les pròpies de la plaça a proveir, 0.10 punts per mes complert, fins a un màxim de 4 punts. b) Per serveis prestats en el sector privat realitzant funcions similars a les del lloc a proveir, a raó de 0,05 punts per mes complert treballat, fins a 2 punts. Per acreditar els mèrits dels apartats a) i b), s'haurà d'aportar les corresponents certificacions de treballs efectivament realitzats, aportant també fotocòpies dels nomenaments, contractes de treball o fulls de nòmina que es jutgin necessaris per a justificar el temps efectiu i la naturalesa de les funcions desenvolupades. En qualsevol cas i pel que fa a treballs realitzats dins del sector privat, s'haurà d'adjuntar també un certificat de vida laboral expedit per la Seguretat Social. 2.- Formació: a) Per assistència i aprofitament a accions formatives i de perfeccionament que tractin sobre matèries relacionades amb les funcions pròpies a desenvolupar, a criteri del Tribunal pel que fa la validesa segons el centre docent, d'acord amb el següent barem: Sense acreditació de la durada o inferiors a 10 hores: 0,10 punts. o De 10 a 20 hores: 0,15 punts. o De 21 a 40 hores: 0,30 punts. o De 41 a 60 hores: 0,50 punts. o Més de 60 hores: 0,75 punts. b) Certificats d'assistència, aprofitament a jornades/seminaris que tinguin relació directa amb el lloc a proveir, a raó de 0,10 punts per jornada/seminari. La puntuació màxima en aquest apartat és de 2 punts. 3.- Altres mèrits específics a considerar pel Tribunal. En aquest apartat es podran valorar els coneixements de programes informàtics específics, coneixements d'idiomes, cursos de formació que no s'hagin puntuat a l'apartat anterior. La puntuació màxima en aquest apartat és de 2 punts. D) Entrevista Personal. El Tribunal podrà realitzar una entrevista personal amb els aspirants, en relació a les tasques de la plaça, per a valorar els seus coneixements així com altres mèrits aportats i no valorats en els apartats anteriors, que es puguin considerar d'interès per al desenvolupament de les tasques relacionades amb la plaça convocada. La qualificació serà de 0 a 2 punts. Novena. Inici i desenvolupament de les proves Les proves s'iniciaran dins del mes de juny de 2010. Desena. Resultat final i contractació Després d'efectuar la qualificació del procés de selecció, el tribunal confeccionarà i publicarà la llista dels aspirants que l'han superat, per ordre correlatiu segons la puntuació aconseguida en ordre descendent i elevarà l'anomenada relació a l'Alcaldia perquè formuli la corresponent contractació. Onzena. Presentació de documents i nomenament L'aspirant requerit per a la seva contractació haurà de presentar, en el termini màxim de deu dies naturals, la següent documentació: a) Una declaració responsable de no estar afectat per cap dels motius d'incompatibilitat continguts en la Llei 53/84, de 26 de desembre, o, en el seu cas, sol·licitud de compatibilitat. b) Número d'Afiliació a la Seguretat Social i Número de Compte Corrent. Dotzena. Impugnacions Aquesta convocatòria, les seves bases i els actes adm