ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 11 DE NOVEMBRE DE 2010 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 09.15 hores Hora que acaba: 12.20 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas i Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segona tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Tercer tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Quart tinent d'alcalde: Francesc Martín Casares Cinquena tinenta d'alcade: Coia Galceran Artigas HI SÓN CONVIDATS Antoni Isarn Flores Marisol Pacheco Martos ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 04.11.10 2) Aprovació relació de despeses 3) Declaració crèdits incobrables 4) Atorgament col·laboracions amb entitats culturals catalanes 5) Relació de decrets des del dia 25 fins al 29 d'octubre de 2010 6) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 04.11.10 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 4 de novembre i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, s'acorda per unanimitat la seva aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 11 de novembre de 2010, per import de 62.064,88 , corresponent a la relació de factures núm. F/2010/34 Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2010, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 12 de maig de 2010. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 11 de novembre 2010, per import de 62.064,88 , corresponent a la relació de factures núm. F/2010/34 SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2010. 3.- DECLARACIÓ CRÈDITS INCOBRABLES Vistos els expedients de declaració de crèdits incobrables de tributs, presentats per l'Organisme de Gestió Tributària (ORGT), ens que té delegada la gestió dels tributs locals d'aquesta corporació que es detalla: - BAIXES: Import Relació num 10036 1.218,09 Relació núm 10037 10.871,65 Relació núm 10038 18.742,59 Relació núm 10039 5.295,97 Relació núm 10040 234,28 Relació núm 10041 1.039,12 Relació núm 10042 322,94 Atès que queda justificat amb la documentació adjunta, els motius pels quals l'ORGT proposa les baixes per fallits, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar les factures presentades per l'ORGT de crèdits incobrables de tributs, que a continuació es detalla: - BAIXES: Import Relació num 10036 1.218,09 Relació núm 10037 10.871,65 Relació núm 10038 18.742,59 Relació núm 10039 5.295,97 Relació núm 10040 234,28 Relació núm 10041 1.039,12 Relació núm 10042 322,94 SEGON.- Donar trasllat del present acord a l'ORGT, pel seu coneixement i efectes oportuns. 4.- ATORGAMENT COL·LABORACIONS AMB ENTITATS CULTURALS CATALANES Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar s'ha caracteritzat per ser una institució que vetlla per la llengua i la cultura catalanes d'una manera activa. Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar, des de fa temps, col·labora amb diferents entitats culturals en defensa de la llengua i la cultura catalanes de les quals forma part com a membre adherit i amb una aportació econòmica anual. Atès que actualment, l'Ajuntament de Canet de Mar és soci de les entitats culturals següents, a les quals paga les quotes anuals següents: Entitat Quota Associació d'Amics de la Bressola 210 euros Cercle de Defensa i Difusió de la Llengua i Cultura Catalana- Enllaç 150 euros Per al recobrament de la llengua i Cultura catalana a l'Alguer Òmnium Cultural 300 euros Atès que hi ha consignació pressupostària suficient en el vigent pressupost ordinari per a l'any 2010, havent-se efectuat ja la corresponent retenció de crèdit per part de la Intervenció municipal, de conformitat amb la Tinència de l'Alcaldia de Medi Amibent, Educació i Infància i Cultura i la Tinència de l'Alcaldia de Seguretat Ciutadana, adjuntes a l'Àrea de Comunicació, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar el pagament de les aportacions econòmiques en concepte de quotes d'adhesió a les entitats següents i als comptes corrents que s'indiquen a continuació: Associació d'Amics de la Bressola: 210 euros CC: 2100 0631 44 0200058796 Cercle de Defensa i Difusió de la Llengua i Cultura Catalana ­ Enllaç per a recobrament de la llengua i cultura catalana a l'Alguer: 150 euros CC: 2100 0927 52 0200076817 Òmnium Cultural: 300 euros CC: 2100 1089 73 0200004585 SEGON.- Disposar la despesa de 660 amb càrrec a la partida 40 33100 48901 del vigent pressupost ordinari per a l'any 2010, segons les operacions de retenció de crèdit números corresponents. TERCER.- Notificar aquest acord a les entitats, perquè presentin un document al registre general de l'Ajuntament amb l'import de la col·laboració destinada a cada una d'elles. 5.- RELACIÓ DE DECRETS DES DEL DIA 18 FINS AL DIA 22 D'OCTUBRE DE 2010 Núm. Data Resum Signatura 893 25/10/2010 Assabentat quiosc gelateria plaça Universitat Sílvia Tamayo 894 25/10/2010 Desistiment activitat Salvador Espriu, xx Sílvia tamayo 895 25/10/2010 Autoritzar activitat torrent de Lledoners, xx Sílvia tamayo 896 26/10/2010 Retorn fiances definitrives temporada platja 2010 Alcalde 897 26/10/2010 Lloguer envelat Sílvia Tamayo 898 26/10/2010 Festa a la plaça Universitat Alcalde 899 26/10/2010 Incoació procediment de restauració i aturar obres Cati Forcano carretera N II benzinera Repsol 900 26/10/2010 Devolució impost fiança obra riera Pinar xx Cati forcano 901 27/10/2010 Despeses setmanals Alcalde 902 27/10/2010 Obres menors Cati Forcano 903 27/10/2010 Aprovació 1a factura museïtzació Casa Museu Lluís Alcalde Domènech i Montaner 904 27/10/2010 Permís castanyada Pl. Universitat Alcalde 905 28/10/2010 Execució sentència 280/2010 Alcalde 906 28/10/2010 Autorització correfoc - Plataforma de la Llengua Alcalde 907 28/10/2010 Desistiment de la responsabilitat patrimonial Alcalde Núm. Data Resum Signatura 908 28/10/2010 Atorgament termini rampa Sílvia Tamayo 909 28/10/2010 Liquidació subvenció extraescolars, curs 2008/2009 Alcalde 910 28/10/2010 Liquidació subvenció extraescolars curs 2009/2010 Alcalde 911 28/10/2010 Llicència primera ocupació Fragata H. Cortes, xx Cati Forcano 912 28/10/2010 Acceptacció treballs Diputació identificació fotogràfica de Alcalde parcel·les cadastrals 913 28/10/2010 Canvi nom nínxol Cati Forcano 914 28/10/2010 Canvi nom nínxol Cati Forcano 915 28/10/2010 Aprovació nòmina mes d'octubre Alcalde 916 29/10/2010 Assabentat i llicència ocupació via pública Alcalde 917 29/10/2010 Llicència obres Josep Carner, xx Cati Forcano 918 29/10/2010 Modificació pressupost Alcalde 919 29/10/2010 Canvi condicions contractuals personal cementiri Alcalde 6.- PUNTS URGENTS L'alcalde president segons allò que es disposa als articles 51 del Text refós de règim local aprovat per Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, i 83 del Reial decret 2.568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, sotmet a la consideració dels presents la declaració d'urgència de dos punts no inclosos a l'ordre del dia. Un cop sotmesa la urgència d'aquests punts, és apreciada i declarada per unanimitat i es procedeix tot seguit a la seva deliberació i votació en els termes següents. 6.1.- DENEGACIÓ APROVACIÓ FACTURA NÚM. BAPROF102010 PRESENTADA PER BASSAS ARQUITECTES, SL Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 31 de maig de 2006, va acordar adjudicar el concurs convocat per a la contractació de la redacció del projecte i la direcció facultativa de les obres d'ordenació de la coberta de l'aparcament subterrani de la riera Gavarra, xx de Canet de Mar, a l'empresa Bassas Arquitectes, SL, pel preu cert i global de 48.000 , IVA inclòs. Atès que la formalització de l'esmentat contracte es va dur a terme el 13 de juny de 2006. Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 28 de febrer de 2008, va acordar aprovar la modificació de l'esmentat contracte en ampliar-se la urbanització de la plaça en 1.256,85 m2, quedant fixat l'import cert i global d'aquest en 82.075 , IVA inclòs. Atès que en data 30.12.08, es va resoldre aprovar la modificació del contracte formalitzat amb la mercantil COPTALIA, SA, en data 29 de gener de 2008, per a l'execució de les obres d'urbanització de la plaça Universitat de Canet de Mar incloent-se entre les modificacions que es van aprovar, l'execució de les obres d'impermeabilització de l'aparcament existent al subsòl de la plaça Universitat. Atès que Francesc Bassas Alsina, en nom i representació de Bassas Arquitectes, SL, presentà, en data 5 de gener de 2010, una factura en concepte d'honoraris per a la redacció del projecte i direcció de les obres d'impermeabilització de la coberta de l'aparcament subterrani situat sota la plaça Universitat de Canet de Mar, per un import de 31.481,96 , IVA inclòs. Vist l'informe emès en data 26 d'octubre de 2010, per l'arquitecte tècnic, Sr. Josep M. Pedrós Dabó i la cap del servei de Secretaria, Sra. Cristina Cabruja i Sagré, el contingut literal del qual és el següent: "Atès que el Sr. Francesc Bassas Alsina ha presentat una factura per tal de cobrar honoraris per "projecte i direcció de les obres d'impermeabilització de la coberta de l'aparcament subterrani situat sota la plaça universitat de Canet de Mar", a petició de l'Alcaldia s'emet informe en base als següents: ANTECEDENTS Primer.- En primer lloc cal tenir present que Bassas Arquitectes, SL, va ser adjudicatari d'un contracte per a la redacció del projecte i direcció de les obres d'urbanització de la plaça Universitat, per 48.000.-, acceptant les condicions fixades en el Plec de clàusules administratives entre les quals hi havia la següent: el pressupost d'execució per contracte (PEC) del projecte, en cap cas no podia superar els 900.000.- . el contractista no tindrà dret a la revisió dels seus honoraris, ni del preu del contracte, per causa de modificacions en el projecte que s'introduïssin en el decurs de l'execució de les obres, ni com a conseqüència de l'execució d'obres complementàries, ni per modificacions simples, ni per actes de preus contradictoris. S'estableix el següent sistema d'indemnitzacions del contractista a l'Administració com a conseqüència d'errors o omissions imputables al primer per als casos en que el pressupost d'execució de l'obra prevista en el projecte es desviés en més d'un 20 per cent, tant per excés com per defecte: Quantia de la desviació Quantia de la indemnització > 20 % i < 30 % 30 % del preu del contracte > 30 % i < 40 % 40 % del preu del contracte > 40 % 50 % del preu del contracte Amb independència d'allò previst en les clàusules precedents, el contractista respondrà dels danys i perjudicis que durant l'execució de les obres es causin tant a l'Administració com a tercers, per defectes i insuficiències tècniques del projecte o pels errors materials, omissions i infraccions de preceptes legals o reglamentaris en que el mateix hagi incorregut, imputable a aquell. Per tant, de conformitat amb el contracte formalitzat per Bassas Arquitectes, SL, amb l'Ajuntament, el contractista és el responsable dels increments d'obra que es produeixin per errors en el projecte per ell redactat, no tindrà dret a incrementar els seus honoraris per les modificacions que es produïssin durant l'execució de l'obra i el projecte d'obra que havia plantejat no podia superar els 900.000.- de PEC (de fet en la seva plica assegura que "podem afirmar que el projecte presentat quedarà per sota de la quantitat esmentada"). Segon.- El primer incompliment contractual per part de Bassas Arquitectes, SL, es produeix quant al termini de lliurament del projecte. Després d'insistir reiteradament el presentà a l'Ajuntament 2 mesos després de la data en què ho hauria d'haver fet. Aquest projecte, curiosament, tenia un pressupost d'execució per contracte de 900.000.-. Tercer.- Una vegada es va aprovar el projecte es va iniciar expedient de licitació per tal de contractar les obres, però el concurs va quedar desert perquè, segons ens va informar una de les empreses que s'havia interessat en el concurs, el projecte redactat pel Sr. Bassas era totalment inviable amb el pressupost adjunt. Així les coses es va haver de demanar al Sr. Bassas que esmenés les deficiències del seu projecte i el redactés de nou per tal que reunís les condicions necessàries per poder executar les obres. En data 15/10/2007 (10 mesos després de presentar el primer projecte) el Sr. Bassas va presentar un refós del projecte, amb un PEC de 1.207.544,94.-, per tant, 307.544,94 més que el previst al inicial. Així doncs, el primer desviament econòmic sobre el projecte primitiu es va donar abans d'adjudicar l'obra i era d'un 34,17%. Quart.- Realitzada una nova licitació amb el projecte refós es va adjudicar l'obra a Coptalia, SAU, per 1.109.130,02.-, IVA inclòs. Formalitzat el contracte i abans de procedir a la formalització de l'acta de comprovació del replanteig l'empresa adjudicatària de les obres va realitzar una comprovació d'amidaments, posant-se de manifest que hi havia una important diferència entre els amidaments reals i els previstos al projecte. Informat d'això el Sr. Bassas, es va comprometre a