ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 7 DE GENER DE 2010 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 20.40 hores Hora que acaba: 21.10 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas i Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Francesc Martín Casares Marisol Pacheco Martos EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Coia Galceran Artigas Antoni Isarn Flores ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. ORDRE DEL DIA 1) Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió de data 17.12.09 2) Aprovació relació de despeses 3) Aprovació reclamació imports cobrats indegudament i requeriment retirada fotocopiadores a l'empresa RICOH ESPAÑA, SLU 4) Aprovació requeriment a POPSA CONSTRUCCIONS, SL la posada en funcionament de l'ascensor de l'escola bressol El Palauet 5) Aprovació concurs públic per a la concessió de l'explotació del bar del camp de futbol 6) Aprovació conveni de col·laboració amb l'Ajuntament de Sant Cebrià pel treball conjunt en polítiques actives d'ocupació 7) Aprovació conveni de col·laboració amb Microbank 8) Aprovació addenda conveni creació llar d'infants municipal 9) Aprovació cessió d'ús pista de petanca del Grau 10) Relació de decrets des del dia 7 fins al dia 23 de desembre de 2009 11) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ DE DATA 17.12.09 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 17 de desembre de 2009 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, es proposa la seva aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES L'alcalde president segons allò que es disposa a l'article 113.1.d) del Reial decret 2.568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, resol retirar aquest punt de l'ordre del dia. 3.- RECLAMACIÓ IMPORTS COBRATS INDEGUDAMENT I REQUERIMENT RETIRADA FOTOCOPIADORES A L'EMPRESA RICOH ESPAÑA SLU Atès que per Decret de l'Alcaldia número 399/2009, de 8 d'abril, es va incoar expedient per a la contractació del subministrament de 10 equip fotcopiadores/impressores destinats a diferents dependències de l'Ajuntament de Canet de Mar, essent el tipus de licitació de 57.120,48 , dels quals 7.878,69 corresponent a l'IVA i aprovar el plec de clàusules administratives i tècniques particulars que haurà de regir l'esmentada contractació. Atès que per Decret de l'Alcaldia número 655/2009, de 28 de maig es va resoldre adjudicar provisionalment el contracte per al subministrament, mitjançant rènting, de 10 equips fotocopiadores/impressores destinats a diferents dependències de l'Ajuntament de Canet de Mar, a l'empresa Sistemas de Oficina del Maresme, SA, pel preu de 49.833,60 , dels quals 6.873,60 corresponent a l'IVA, amb subjecció al plec de clàusules administratives i tècniques particulars, així com a l'oferta presentada pel mateix licitador, en especial pel que fa a les millores proposades. Atès que per Decret d'Alcaldia número 858/2009, de 24 de juliol es va resoldre elevar a definitiva l'adjudicació provisional del contracte a l'empresa Sistemas de Oficina del Maresme, SA. Atès que el contracte per dur a terme aquest subministrament es va formalitzar amb l'empresa en data 30 de juliol de 2009. Atès que RICOH ESPAÑA, SLU era l'empresa que prestava aquest servei abans d'incoar l'expedient per a la contractació d'aquest subministrament, en data 13 d'agost d'enguany se li va comunicar que, en no haver estat l'empresa adjudicatària del contracte, podia passar a recollir tots els equips ubicats a les dependències municipals, tal i com ja havien fet amb el que es trobava a les dependències de la Policia Local, així com també se li va comunicar que no enviessin més factures pel càrrec fix d'aquests diferents equips posteriors al mes de juliol, moment en què es van deixar d'utilitzar. En aquest mateix escrit se li requeria que retornessin uns diners que l'Ajuntament va pagar a aquesta empresa de manera indeguda per un servei que ja no prestava. Atès que l'empresa RICOH ESPAÑA, SLU va continuar enviant factures pel càrrec fix d'aquestes equips ubicats a les dependències municipals, se li va recordar, en data 17 de setembre, que estaven a la seva disposició per retirar- los, per a la qual cosa se li va donar un termini de 15 dies per fer-ho, tot advertint que si no ho duien a terme amb aquest termini es traslladarien a la deixalleria municipal. Atès que en data 30 d'octubre d'enguany, l'Ajuntament va tornar a requerir a l'empresa RICOH ESPAÑA, SLU que retornés les quantitats percebudes indegudament de l'Ajuntament que puja a un total de 537,09 i que en el termini de 10 dies retiressin els equips ubicats a els dependències municipals. Atès que l'empresa RICO ESPAÑA, SLU ha fet cas omís dels requeriments que l'Ajuntament de Canet de Mar li ha fet repetidament, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Requerir a l'empresa RICOH ESPAÑA, SLU que anul·li les factures núm. N188172, N188173 i N188174, en què es carreguen uns càrrecs fixos des de l'1.08.09 al 31.10.09, pels equips amb número de sèrie H7123201125, H6636402716 i J8434800209 respectivament, així com les factures núm. S015949, S015950 i S015951, en què es carreguen uns càrrecs fixos des de l'1.10.09 al 31.12.09, pels equips amb número de sèrie H6617200302, J0123800943 i P7527100705, respectivament. SEGON.- Requerir a l'empresa RICOH ESPAÑA, SLU que ingressi a la Tresoreria municipal les quantitats percebudes indegudament corresponents a les factures següents: - Factura N011753 en què es va carregar el càrrec fix des de l'01.06.09 fins al 31.08.09 per l'equip amb número de sèrie H2413702551, pel que fa a la part corresponent al mes d'agost: 65,79 - Factura N011754 en què es va carregar el càrrec fix des de l'01.06.09 fins al 31.08.09 per l'equip amb número de sèrie H2414400524, pel que fa a la part corresponent al mes d'agost: 62,06 . - Factura N011755 en què es va carregar el càrrec fix des de l'01.06.09 fins al 31.08.09 per l'equip amb número de sèrie H2414102184, pel que fa a la part corresponent al mes d'agost: 63,62 . - Factura N106179 en què es va carregar el càrrec fix des de l'01.07.09 fins al 30.09.09 per l'equip amb número de sèrie H6617200302, pel que fa a la part corresponent als mesos d'agost i setembre: 98,12 . - Factura N106180 en què es va carregar el càrrec fix des de l'01.07.09 fins al 30.09.09 per l'equip amb número de sèrie J0123800943, pel que fa a la part corresponent als mesos d'agost i setembre: 122,11 . - Factura N106181 en què es va carregar el càrrec fix des de l'01.07.09 fins al 30.09.09 per l'equip amb número de sèrie P7527100705 pel que fa a la part corresponent als mesos d'agost i setembre: 125,39 . Total a retornar: 537,09 . TERCER.- Comunicar a l'empresa RICOH ESPAÑA, SLU que si en el termini de 10 dies des la notificació d'aquest acord no han retirat aquests equips, l'Ajuntament considerarà que no és del seu interès recuperar-los i actuarà en conseqüència. 4.- REQUERIMENT A POPSA CONSTRUCCIONS, SL DE LA POSADA EN FUNCIONAMENT DE L'ASCENSOR DE L'ESCOLA BRESSOL EL PALAUET Atès que per Decret d'Alcaldia núm. 662/2007, de 12 de juliol, es va resoldre incoar expedient de contractació de les obres de reforma interior i col·locació d'un ascensor a l'escola bressol El Palauet essent el tipus de licitació de 112.600 euros IVA inclòs, així com aprovar el plec de clàusules administratives particulars que havia de regir aquesta contractació per procediment obert i mitjançant concurs. Atès que la Junta de Govern Local, en sessió ordinària de data 2 d'agost de 2007 va adjudicar el concurs convocat per a la contractació de les obres de reforma interior i col·locació d'un ascensor a l'escola bressol El Palauet, a l'empresa POPSA CONSTRUCCIONS, SL pel preu de 110.753,95 , amb subjecció al plec de clàusules administratives particulars i el Plec de clàusules administratives generals aprovat pel Ple de l'Ajuntament així com a l'oferta presentada pel mateix licitador, en especial pel que fa a les millores ofertades que s'accepten. Atès que el contracte per dur a terme aquestes obres es va formalitzar el dia 14 d'agost de 2007. Atès que en data 6 de març de 2009, l'arquitecte tècnic municipal encarregat del seguiment d'aquestes obres elabora un informe en el qual fa constar que l'ascensor instal·lat per l'empresa POPSA CONSTRUCCIONS, SL no presenta tensió elèctrica ni funcionament adequat segons les condicions del Plec de clàusules administratives de l'obra. Atès que en data 30 de març de 2009, l'Ajuntament va requerir a POPSA CONSTRUCCIONS, SL que en el termini de 15 dies a comptar des de la recepció del requeriment solventés els problemes que presentava l'ascensor subministrat de manera que es pogués posar en funcionament. Atès que l'Ajuntament va tornar a requerir l'empresa perquè solventés aquests defectes en data 11 d'agost de 2009, en veure que no només no ho havia fet, sinó que sol·licitava el retorn de la garantia definitiva, tot i que l'obra encara no estava recepcionada. Atès que a data d'avui l'empresa POPSA CONTRSUCCIONS, SL encara no ha solventat el defectes que no permeten el funcionament de l'ascensor de l'escola bressol, tal i com manifesta l'arquitecte tècnic municipal en un nou informe de data 1 de desembre de 2009, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Medi Ambient, Educació i Infància, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Requerir a l'empresa POPSA CONSTRUCCIONS, SL que solventin els defectes que no permeten la posada en funcionament de l'ascensor col·locat a l'escola bressol El Palauet, en el termini d'un mes. SEGON.- Comunicar a l'empresa POPSA CONSTRUCCIONS, SL que si en el termini fixat en el primer punt d'aquest acord no ha dut a terme la posada en funcionament d'¡aquest ascensor, l'Ajuntament resoldrà el contracte signat en data 14 d'agost de 2007. TERCER.- Un cop resolt el contracte amb l'empresa, l'Ajuntament executarà subsidiàriament les obres per posar en funcionament l'ascensor. QUART.- Comunicar a l'empresa POPSA CONSTRUCCIONS, SL que, per sufragar aquestes obres i d'acord amb l'article 113.4 TRLCAP, l'Ajuntament incautarà la garantia definitiva dipositada per aquesta empresa quan es va adjudicar el contracte, així com, d'acord amb aquest mateix article l'Ajuntament podrà demanar una indemnització pels danys i perjudicis ocasionats en allò que excedeixin de la garantia incautada. 5.- PROPOSTA D'ADJUDICACIÓ PROVISIONAL DEL CONCURS PER A LA CONCESSIÓ DEMANIAL DE L'ÚS PRIVATIU DE L'EXPLOTACIÓ DEL SERVEI DE BAR UBICAT AL CAMP DE FUTBOL MUNICIPAL Atès que mitjançant acord de la Junta de Govern Local de data 3 de desembre de 2009 s'aprovà l'expedient de contractació, i el plec de clàusules Administratives per a l'adjudicació de la concessió demanial d'ús privatiu per a l'explotació del servei de bar ubicat al camp de futbol municipal Atès que amb data 12 de desembre de 2009 es publicà l'anunci de licitació per termini de quinze dies en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 297 i en el perfil de contractant de l'òrgan de contractació, a fi de que els interessats presentessin les seves proposicions. Atès que durant el termini de licitació, que ha transcorregut entre els dies 13 i 27 de desembre de 2009, s'ha presentat una única oferta, concretament, per part de la senyora FRM, tal i com consta en el certificat emès per la Secretària de l'Ajuntament el dia 28 de desembre de 2009. Atès que en data 28 de desembre de 2009 es constituí la Mesa de contractació i procedí a l'obertura de les ofertes presentades. Vist l'informe emès, en la mateixa data, pel Tècnic Municipal d'Esports, en el qual es valora l'oferta presentada, el contingut del qual es transcriu a continuació: "NOTA PRÈVIA Es presenta una sola oferta a la mesa de contracció, FRM. Es valoren l'oferta econòmica, les millores tècniques i horàries. OFERTA ECONÒMICA Preus globals amb que es licita FRM 4.220,00 Preus base de licitació 3.600,00 Percentatge de baixa respecte el preu màxim d'adjudicació FMR 17% Nº propostes 1 Mitja aritmètica de les alces 17% 50 punts (màxima puntuació) 22% 0 punts 27% i 0% Distribució dels punts: FRM 38.63 MEMÒRIA TÈCNICA 3.1. DESCRIPCIÓ A continuació exposem a grans trets, tots aquells aspectes que el licitador l ha exposat a la memòria tècnica sobre els aspectes tècnics que es demanava en el plec. Concloem la valoració de la memòria tècnica que presenten. Presenta una correcta descripció tècnica servei en quan als objectius, i millores. Pel que fa a l'horari tan sols fa esmena que ampliarà als dilluns a la tarda sempre i quan hagi activitat. Pel que fa al material que ha d'aportar detalla tot el material especificat en el plec de clàusules. Aquí cal fer una esmena doncs tot el material no serà de nova adquisió, serà comprat a l'antic arrendatari Sr. EO, per tant cal remarcar que l'amortització d'aquests elements serà sobre el cost i l'antiguitat inicial d'aquests no sobre el preu de cost que li hagi suposat a la nova arrendatària. Proposa una sèrie de millores: - Obertura dilluns tarda, com ja hem especificat anteriorment, sempre i quan hagi activitat. - Arrenjament inicial del local, materials malmesos i pintura. - Uniformitat del personal - Col·locació d' assecadors elèctrics per les mans en els lavabos de la instal·lació. - Reomplir diàriament els netejamans dels lavabos - Para-sols a les taules de la terrassa durant els mesos d'estiu. 3.2. CONCLUSIONS Les millores presentades de forma resumida son les que es presenten a la següent taula: Empresa Millores Millores valorades FRM 1. Obertura dilluns en cas activitat Tècniques 2. Arranjament inicial local 3. Uniformitat personal. 4. Col·locació d'assecadors per les mans. Altres 5. Reomplir els netejamans diàriament. 6. Para-sols terrassa durant l'estiu Hi ha una millora econòmica de 620 any, al que suposa 51,7/mes. Pel que fa a les millores tècniques poc definides, l'horari proposat com ampliació de moment no és valorable doncs no està obert. Si que es valora l'arranjament inicial i la intenció de substitució dels materials malmesos i la capa de pintura. En quan a les altres millores en el seu conjunt força interessants tant per el propi servei com ple conjunt de la instal·lació. 1.3 Distribució punts valoració MEMÒRIA TÈCNICA