ACTA DE LA SESSIÓ EXTRAORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 4 DE NOVEMBRE DE 2011 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: extraordinari Hora que comença: 08.05 hores Hora que acaba: 09.00 hores Lloc: despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. També hi assisteix l'interventor municipal, Daniel Martín Enrique. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació convocatòria 2/2011 concurrència competitiva subvencions a entitats d'àmbit social 2) Aprovació llicència d'obres segona fase riera de la Torre, xx DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- CONVOCATÒRIA 2/2011 EN RÈGIM DE CONCURRÈNCIA COMPETITIVA, DE SUBVENCIONS EN L'ÀMBIT SOCIAL, PER L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Atès que el Ple de l'Ajuntament, en sessió del dia 24 de març de 2004 va modificar l'Ordenança municipal reguladora de la concessió de subvencions en els àmbits cultural, educatiu, social, artístic, esportiu, de promoció econòmica, lúdic, festiu o qualsevol a altre anàleg, per l'Ajuntament de Canet de Mar. Atès que la Junta de Govern Local és l'òrgan encarregat d'acordar la convocatòria de les subvencions durant el primer trimestre de l'any, on s'establirà els crèdits pressupostaris que hi ha per a les subvencions, el termini de sol·licitud i la normativa específica que sigui d'aplicació. Vista la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol pel que s'aprova el Reglament que desenvolupa la Llei. Atès allò que es disposa als articles 239 a 241 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya i als articles 118 a 129 del Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals de Catalunya (ROAS) aprovat per decret 179/1995 de 13 de juny, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Benestar Social, s'acorda per unanimitat: ÚNIC: Aprovar la convocatòria 2/2011, en règim de concurrència competitiva, de subvencions en l'àmbit social, per l'Ajuntament de Canet de Mar, per a l'exercici 2011 i donar-li tan àmplia difusió com la prevista en el seu articulat. Les entitats interessades a acollir-se a aquesta convocatòria hauran de presentar a les oficines municipals, en el termini de 30 dies naturals a comptar des de la publicació de la convocatòria en el BOP la documentació prevista a l'article 3 de la convocatòria, la qual es transcriu a continuació: CONVOCATÒRIA 2/2011, EN RÈGIM DE CONCURRÈNCIA COMPETITIVA, DE SUBVENCIONS EN L'ÀMBIT SOCIAL, PER L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR. 1. Objecte i finalitat de la convocatòria. 1.- Objecte general L'objecte d'aquesta convocatòria 2/2011 és l'atorgament de subvencions en règim de concurrència competitiva, dins dels límits establerts en els pressupostos municipals i d'acord amb l'Ordenança municipal que aprova les bases reguladores de la concessió de subvencions en els àmbits cultural, educatiu, social, artístic, esportiu, de promoció econòmica, lúdic, festiu o qualsevol altre anàleg, publicada íntegrament en el BOP núm. 038 de data 14 de febrer de 2000 (en endavant, l'ordenança), modificada per acord de Ple de data 24 de març de 2004. La percepció d'aquesta subvenció serà compatible amb la percepció de d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol altres administracions o ens públics o privats. 2. Objectius d'àmbit social: Donar suport a entitats o associacions d'iniciativa social sense afany de lucre: a) que treballin projectes adreçats a promoure activitats per a col·lectius amb dificultats específiques de Canet (salut mental, disminuïts psíquics, etc...) independentment que siguin o no del municipi. b) Entitats o associacions de Canet que promoguin i desenvolupin activitats per tal d'ajudar al coneixement o investigació de malalties greus. c) Entitats o associacions de Canet que promoguin projectes i activitats que formin part d'una programació anual, o bé activitats concretes o puntuals, per a col·lectius de la tercera edat. 2. Crèdits pressupostaris i quantia màxima de les subvencions. La quantia màxima de import de les subvencions és la que s'especifica tot seguit Finalitat Partida Dotació Pressupostària Econòmica Social 80 23100 48022 10.469,60 3. Requisits dels beneficiaris a) Haver presentant les autoliquidacions corresponents per l'impost sobre la renda de les persones físiques, l'impost sobre societats o l'impost sobre la renda de no residents. b) Haver presentat les autoliquidacions i la declaració resum anual corresponents a les obligacions tributàries de dur a terme pagaments a compte. c) Haver presentat les autoliquidacions, la declaració resum anual i, si s'escau, les declaracions recapitulatives d'operacions intracomunitàries de l'impost sobre el valor afegit. d) Haver presentat les declaracions exigides amb caràcter general en compliment de l'obligació de subministrament d'informació regulada en els articles 93 i 94 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, durant el període en què resultin exigibles d'acord amb l'article 70 de la Llei abans esmentada. e) No mantenir amb l'Estat deutes o sancions tributàries en període executiu, llevat que es tracti de deutes o sancions tributàries que es trobin ajornades, fraccionades o l'execució de les quals estigui suspesa. f) A més a més, quan l'òrgan que concedeix la subvenció depengui d'una Comunitat Autònoma o d'una entitat local, que no tinguin deutes o sancions de tipus tributari amb l'Administració de la comunitat autònoma o local respectiva, en les condicions fixades per l'Administració corresponent. g) No tenir pendents d'ingrés responsabilitats civils derivades de delicte contra la Hisenda Pública declarades per sentència ferma. L'acreditació es podrà fer mitjançant la presentació d'una declaració responsable del representant de l'entitat. 4. Requisits de les sol·licituds. 1. Poden sol·licitar la subvenció tots aquells que, de conformitat amb l'article 4 de l'Ordenança, poden ser beneficiaris. 2. Els interessats hauran de presentar a l'oficina de registre general la documentació següent: a) Instància signada pel president de l'entitat i adreçada a l'alcalde de l'Ajuntament de Canet de Mar, en la qual es farà constar el programa o l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció. b) Memòria descriptiva del projecte o activitat a fer. c) Certificat de l'acord de sol·licitud de subvenció. d) Declaració de les subvencions rebudes d'altres administracions. e) Domiciliació bancària o certificat de concurrència. f) Fotocòpia compulsada del DNI de tots els membres (només en cas de grups de fet o sense personalitat jurídica) . 3. Si la documentació fos incorrecta o incompleta es reclamarà a l'entitat sol·licitant el complement o la rectificació necessària en el termini de deu dies hàbils, i s'advertirà que la no-complimentació s'entendrà com un desestiment i la sol·licitud s'arxivarà. 4. El termini per presentar les sol·licituds de subvencions és de 30 dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. Aquest termini serà improrrogable. 5. Òrgans competents. L'òrgan competent per a l'ordenació del procediment, la instrucció i la resolució de l'atorgament de subvencions és l'Alcaldia. L'acte d'atorgament podrà condicionar el pagament a la signatura d'un conveni de col·laboració. El termini màxim per notificar la resolució d'atorgament és de 30 dies naturals a partir de la data de finalització del termini per presentar sol·licituds. 6. Reformulació de la sol·licitud. En els termes de l'article 27 de la LGS, quan la subvenció tingui per objecte el finançament d'activitats a desenvolupar pel sol·licitant i el seu import sigui inferior al de la sol·licitud presentada es podrà instar del beneficiari la reformulació de la seva sol·licitud per ajustar els compromisos i les condicions a la subvenció atorgable. 7. Obligacions dels beneficiaris Els beneficiaris estaran obligats a : - Aplicar estrictament la subvenció al fi objecte de la convocatòria. - Presentar la documentació requerida dins el termini establert. - Justificar documentalment la realització del fi públic. - Facilitar la fiscalització de l'Ajuntament sobre el compliment dels fins. - Fer constar la col·laboració o patrocini de l'Ajuntament en la publicitat dels actes. - Comunicar l'obtenció d'ajuts de tercers per a la mateixa finalitat. - Complir les obligacions que es deriven d'aquesta convocatòria i de l'Ordenança. 8. Justificació de la subvenció 8.1. Per percebre les subvencions atorgades és necessari haver fet el fi públic i presentar a l'Ajuntament, com a màxim el dia 31 de gener de cada exercici, referent a les subvencions atorgades en l'exercici anterior. Aquest termini té caràcter improrrogable. 8.2. La documentació que hauran de presentar els beneficiaris, que serà valorada per la regidoria, és la següent: a) Una memòria detallada de l'activitat duta a terme, que en cada cas esmentarà els elements que permetin comptabilitzar un major o menor grau de realització, d'acord amb els termes de la sol·licitud, sempre fetes dins del període al que es circumscriu la subvenció. b) Un exemplar original i autenticat de totes les edicions, les publicacions i la documentació gràfica que hagués generat la publicitat de l'acte. c) Una relació classificada de les despeses i les inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i, en el seu cas, de la data de pagament. En cas que la subvenció s'atorgui d'acord amb un pressupost, s'indicaran les desviacions que hi hagi hagut. d) Les factures corresponents a les despeses derivades de l'activitat, ajustades al pressupost presentat amb motiu de la sol·licitud i datades dintre del període corresponent al seu exercici. Les factures que justifiquin l'import subvencionat hauran de reunir els requisits següents: - Seran originals. - Aniran a nom del beneficiari de la subvenció. - Faran referència a despeses generades per l'activitat objecte de subvenció. - Reuniran els requisits legals respecte del seu contingut que són els següents: Identificació clara del beneficiari (nom i NIF) Identificació NIF del contractista Número de factura Lloc i data d'emissió de la factura Descripció del subministrament o servei Tipus tributari quota de l'IVA, i en cas que quedi repercutida dins el preu, que consti "IVA inclòs". Retenció en concepte d'IRPF en el cas de serveis professionals. No obstant l'establert en l'apartat anterior, serà suficient la presentació de tiquets o vals en els casos següents: Vendes al menor Transport de persones Serveis d'hosteleria i restauració Subministrament de begudes i comestibles Revelat de fotografies Els requisits que han de contenir els tiquets i els vals són Número NIF de l'emissor Tipus de gravamen o expressió "IVA inclòs" Contraprestació total. e) La liquidació econòmica de l'activitat. f) Un certificat del president de l'entitat subvencionada que acrediti la justificació de l'aplicació de la subvenció a la finalitat per a la qual fou concedida. g) Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la procedència. 9. Criteris ponderats de valoració de les sol·licituds. L'import de la subvenció en relació amb la puntuació, serà l'import màxim consignat per l'àrea dividit pel total de punts que obtinguin les entitats beneficiàries. Els criteris ponderats de distribució de subvencions, de major a menor, seran els següents: 1. Interès general de l'activitat per a la vila, fins a 40 punts. 2. Dèficit d'activitats anàlogues en el municipi, fins a 15 punts. 3. Nombre de participants del municipi, fins a 15 punts. 4. Dificultat de realització de l'activitat sense la subvenció, fins a 10 punts. 5. Transcendència de l'activitat més enllà de la pròpia vila, fins a 15 punts. 6. Que la sol·licitud no hagués estat atesa en exercicis anteriors, fins a 5 punts. 10. Medi de notificació La resolució de concessió de les subvencions serà acordada per la Junta de Govern Local, en el termini d'un mes a comptar des de l'acabament del termini per a la presentació de sol·licituds i serà notificada directament a les entitats beneficiàries. 11. Forma de pagament 11.1. Sense perjudici de l'establert a l'article 9 d'aquestes bases, es faran pagaments fraccionats de l'import de la subvenció en proporció al ritme d'execució de l'acció subvencionada i s'abonaran per la quantia equivalent a la justificació presentada. La justificació parcial d'aquests fraccionaments s'instrumentarà d'acord amb el previst en l'esmentat article 9è d'aquestes bases. 11.2. Amb caràcter especial i prèvia petició i motivació dels beneficiaris es podran efectuar pagaments anticipats fins a un 50% de l'import atorgat amb caràcter previ a la justificació com a finançament necessari per fer actuacions inherents a la subvenció. 11.3. En el supòsit que la subvenció no hagi estat justificada amb els requisits totalment l'establert en l'article 9 d'aquestes bases, l'import a abonar al beneficiari serà el corresponent a les quanties justificades correctament. 12. Esgotament de la via administrativa. Aquesta resolució esgotarà la via administrativa i, contra ella, només cap recurs de reposició potestatiu davant l'òrgan que l'ha dictada en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la recepció d'aquesta notificació, d'acord amb el que estableix l'article 116 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Contra la desestimació expressa del recurs de reposició, en el seu cas, o bé directament contra aquesta resolució, es podrà interposar recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de la província de Barcelona, en el termini de dos mesos comptats des del dia següent al de la recepció de la notificació corresponent, d'acord amb el que estableixen els articles 8.1 (modificat per la Llei orgànica 19/2003, de 23 de desembre, de modificació de la Llei orgànica del poder judicial), els articles 25.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. En el cas que la desestimació del recurs de reposició es produís per silenci administratiu ­silenci que es produeix pel transcurs d'un mes a comptar des de la data de la seva interposició sense que s'hagi notificat la seva resolució- el termini per a la interposició del recurs contenciós administratiu serà de sis mesos a comptar des de l'endemà del dia en què el referit recurs de reposició s'entengui desestimat, d'acord amb el que estableix l'article 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. 13. Disposició final En tot el no previst en aquesta convocatòria serà d'aplicació l'Ordenança municipal i la resta de disposicions legals aplicables en matèria de règim local pel que fa al procedimen