ACTA DE LA SESSIÓ EXTRAORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 16 DE JUNY DE 2011 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: extraordinari Hora que comença: 18.15 hores Hora que acaba: 23.00 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà HI SÓN CONVIDATS Àngel López Solà Josep M. Masvidal Serra Pere Xirau Espàrrech Manel Almellones Conesa ACTUA COM A SECRETÀRIA Cristina Cabruja i Sagré, secretària accidental de la corporació. També hi assisteix l'interventor municipal, Daniel Martín Enrique. ORDRE DEL DIA 1) Estudi sobre el Decret 555/2011, de 14 de juny, de l'Alcaldia nomenament membres Junta de Govern Local i delegacions de competències DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- ESTUDI SOBRE EL DECRET 555/2011, DE 14 DE JUNY, DE L'ALCALDIA DE NOMENAMENT MEMBRES JUNTA DE GOVERN LOCAL I DELEGACIONS DE COMPETÈNCIES Reunits en sessió extraordinària, els membres de la Junta de Govern Local, juntament amb la resta de regidors del govern municipal que han estat convidats a aquesta sessió, repassen el Decret de l'Alcaldia 555/2011, de 14 de juny, sobre els diferents nomenaments i les diferents delegacions a la Junta de Govern Local als tinents d'alcalde i als regidors delegats: DECRET NÚM. 555/2011, de 14 de juny. Constituïda la nova corporació després de les eleccions municipals del 22.5.2011, en sessió extraordinària que ha tingut lloc l'11.06.2011, i essent preceptiva la constitució de la junta de govern local per comptar el municipi amb una població superior als 5.000 habitants, correspon a aquesta Alcaldia designar els membres que l'integraran, en nombre no superior al terç (5) del legal dels que integren la corporació (17). Vistos els articles 23 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local (LRBRL); 35, 52 i 53 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, aprovat per RD 2568/1986, de 28 de novembre (ROF) i 54, 55 i 56 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya (TRLMC). Atesa la necessitat de nodrir la junta de govern local d'aquelles atribucions que tenen la naturalesa de delegables. Atesa la naturalesa d'òrgans necessaris que ostenten els tinents d'alcalde, que fa que hagin de ser-hi en totes les corporacions locals, essent l'alcalde l'òrgan competent per nomenar-los i cessar-los lliurement d'entre els membres de la junta de govern local i assenyalar l'ordre de prelació en la substitució de l'Alcaldia. Atès que s'estima oportú delegar en els tinents d'alcalde i en els regidors delegats l'exercici de les competències legalment atribuïdes a aquesta Alcaldia que seguidament s'expressen, amb la finalitat que la distribució funcional o per grans àrees de la funció de govern s'organitzi sota el criteri de major proximitat a la gestió, per part dels òrgans delegats. Vistos l'article 23 LRBRL, els articles 35, 43, 44, 45, 46, 47 i 52 ROF i els articles 54, 55 i 56 TRLMC. RESOLC PRIMER.- Nomenar membres de la junta de govern local, òrgan col·legiat presidit per l'alcalde, els regidors i les regidores següents 1. Senyora Caterina Forcano Isern 2. Senyor Antoni Romero Carbonell 3. Senyor Laureà Gregori Fraxedas 4. Senyor Albert Lamana i Grau 5. Senyora Mª Assumpció Sánchez Salbanyà SEGON.- Determinar que la junta de govern local es reunirà per primera vegada, en sessió extraordinària, el proper dia 16 de juny de 2011 a les 20,00 hores, sense perjudici de l'acord que acabi adoptant respecte de la periodicitat en la celebració de les sessions ordinàries. TERCER.- Ultra les funcions d'assessorament i consulta legalment atribuïdes a la junta de govern local, delegar al seu favor l'exercici de les atribucions següents: En matèria de personal: a) aprovar les bases en tots els processos de selecció i de provisió de llocs de treball. b) aprovar l'oferta pública d'ocupació. c) distribuir les retribucions complementàries que no siguin fixes ni periòdiques. En matèria de gestió econòmica financera: a) concertar operacions de crèdit a llarg termini previstes en el pressupost sempre que el seu import acumulat, dins de cada exercici econòmic no superi el 10% dels recursos de caràcter ordinari previst en l'esmentat pressupost. (art.52.2 TRLRHL). b) concertar operacions de curt termini quan el seu import acumulat de les operacions vives, inclosa la nova, no superi el 15% dels recursos corrents liquidats en l'exercici anterior. (art. 52.2 TRLRHL). 3. En matèria de contractació: a) l'aprovació dels projectes d'obres i de serveis quan, d'acord amb la lletra següent, l'òrgan de contractació sigui la junta de govern local. b) les contractacions i concessions d'obra i de serveis públics sempre que no sigui possible la seva adjudicació mitjançant el procediment negociat, d'acord amb la legislació de contractes de les administracions públiques en cada moment vigent. 4. En matèria d'urbanisme i activitats: a) concessió de totes les llicències d'obres, requereixin o no la presentació de projecte, així com la resta d'autoritzacions i llicències a les que es refereix l'ordenança d'usos urbanístics, fins i tot l'ocupació de la via pública amb aquestes finalitats. b) concessió de totes les llicències, permisos i autoritzacions municipals ambientals i llur revisió periòdica. c) aprovació dels projectes d'urbanització. d) aprovació dels projectes d'equidistribució. e) aprovació de la totalitat dels instruments de gestió, àdhuc dels projectes d'expropiació i resta d'acords expropiatoris, sempre que la seva finalitat fos urbanística. f) aprovacions dels instruments de planejament no atribuïdes al ple. 5. En matèria de patrimoni: a) la seva adquisició i l'alienació si el seu valor supera el 5 per 100 dels recursos ordinaris del pressupost. b) les concessions de domini públic i, en general, de les llicències, quan el seu atorgament no pogués efectuar-se directament ni per procediment negociat. 6. Altres: a) Acceptació de subvencions atorgades per altres Administracions. b) Atorgament de beques i ajuts socials. c) Atorgament de beques de menjador. QUART.- Les atribucions delegades s'exerciran per la junta de govern local en els termes i dins dels límits d'aquesta delegació, no sent susceptibles d'ésser delegades en cap altre òrgan. En el text dels acords adoptats per la junta de govern local en virtut d'aquesta delegació, s'haurà de fer constar aquesta circumstància mitjançant la inclusió, en la part expositiva, del text següent: Considerant que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta junta de govern local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 555/2011, de 14 de juny. Els acords que s'adoptin per delegació s'entendran dictats per aquesta Alcaldia com a titular de la competència originària, seran immediatament executius i es presumiran vàlids i legítims. CINQUÈ.- Designar tinents d'alcalde els regidors membres de la junta de govern local que a continuació es relacionen, que substituiran aquesta Alcaldia en els supòsits legalment previstos, segons l'ordre de nomenament que s'indica: 1ra. tinent d'alcalde: Caterina Forcano i Isern. 2n. tinent d'alcalde: Antoni Romero Carbonell. 3a. tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas. 4t. tinent d'alcalde: Albert Lamana i Grau. 5è. tinent d'alcalde: Mª Assumpció Sánchez Salbanyà. SISÈ.- Efectuar en favor dels membres de la junta de govern local i en la resta de regidors de l'equip de govern que s'esmenten una delegació general d'atribucions per a la gestió dels assumptes de llurs respectives àrees d'actuació, d'acord amb la definició funcional de cada àrea que s'efectua en aquest mateix decret: Àrea 0: Alcaldia. Aquesta àrea comprendrà les funcions polítiques i administratives, de gestió i d'impulsió en les matèries següents: urbanisme, obres i serveis, sanitat, ensenyament, comunicació, cultura i festes populars. Aquesta Alcaldia efectua les delegacions específiques de les atribucions que es diran en favor dels regidors no integrants de la junta de govern local per tal que, dins dels seus respectius àmbits funcionals, puguin organitzar la direcció interna i la gestió dels serveis corresponents als que es concreten aquestes delegacions, sense facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin a tercers: Regidor delegat d'Urbanisme i Festes populars: Josep Mª Masvidal Serra. Regidor delegat d'Obres i Serveis: Àngel López Solà. Regidor delegat de Sanitat: Manuel Almellones Conesa. Regidor delegat de Cultura: Pere Xirau Espàrrech. L'abast de les funcions d'aquestes delegacions es circumscriu a l'estudi, la proposta i l'execució referides a la totalitat dels assumptes que guardin relació amb cada àmbit d'atribucions concret, no incloent cap facultat resolutòria, en correspondre aquestes a l'Alcaldia o a la junta de govern local. Àrea 1. Tinència d'Alcaldia de Benestar Social, Família i Joventut. Titular: Caterina Forcano i Isern. Aquesta Alcaldia delega en la Tinència d'Alcaldia la direcció i gestió genèrica dels serveis corresponents a l'àrea de benestar social, família i joventut. L'abast de les funcions d'aquestes delegacions es circumscriu a l'estudi, la proposta i l'execució, referides a la totalitat dels assumptes que guardin relació amb cada àmbit genèric d'atribucions, sense facultat de resolució mitjançant actes administratius que afectin a tercers. Àrea 2. Tinència d'Alcaldia Seguretat Ciutadana i Esports. Titular: Antoni Romero Carbonell. Aquesta Alcaldia delega en la Tinència d'Alcaldia la direcció i gestió genèrica dels serveis corresponents a l'àrea de seguretat ciutadana i esports. L'abast de les funcions d'aquestes delegacions es circumscriu a l'estudi, la proposta i l'execució referides a la totalitat dels assumptes que guardin relació amb cada àmbit genèric d'atribucions, sense la facultat de dictar resolucions mitjançant actes administratius que afectin a tercers. Àrea 3. Tinència d'Alcaldia d'Hisenda i Règim intern. Titular: Laureà Gregori Fraxedas. Aquesta Alcaldia delega en la Tinència d'Alcaldia la direcció i gestió genèrica dels serveis corresponents a l'àrea d'hisenda i règim intern. L'abast de les funcions d'aquestes delegacions es circumscriu a l'estudi, la proposta i l'execució referides a la totalitat dels assumptes que guardin relació amb cada àmbit genèric d'atribucions, sense la facultat de resolució mitjançant actes administratius que afectin a tercers. Àrea 4. Tinència d'Alcaldia Promoció Econòmica, Comerç i Turisme i Portaveu del Govern. Titular: Albert Lamana i Grau. Aquesta Alcaldia delega en la Tinència d'Alcaldia la direcció i gestió genèrica dels serveis corresponents a l'àrea de promoció econòmica, comerç i turisme, sense facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin a tercers. L'abast de les funcions d'aquestes delegacions es circumscriu a l'estudi, la proposta i l'execució referides a la totalitat dels assumptes que guardin relació amb cada àmbit genèric d'atribucions. Es delega, de forma específica, les funcions de Portaveu del Govern que inclouen la coordinació de la política informativa de la Corporació i les relacions amb els mitjans de comunicació social. Així mateix, inclou les funcions de coordinació de les campanyes institucionals i de sensibilització social promogudes per l'Ajuntament o pels diferents organismes depenents. Àrea 5. Tinència d'Alcaldia de Medi Ambient. Titular: Mª Assumpció Sánchez Salbanyà. Aquesta Alcaldia delega en la Tinència d'Alcaldia la direcció i la gestió genèrica dels serveis corresponents a l'àrea de medi ambient, sense facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin a tercers. L'abast de les funcions d'aquestes delegacions es circumscriu a l'estudi, la proposta i l'execució referides a la totalitat dels assumptes que guardin relació amb cada àmbit genèric d'atribucions. SETÈ.- Delegar de forma indistinta en tots els tinents d'alcalde d'aquest Ajuntament, senyors Caterina Forcano i Isern, Antoni Romero Carbonell, Laureà Gregori Fraxedas, Albert Lamana i Grau i Mª Assumpció Sánchez Salbanyà, les competències que a aquesta Alcaldia li atorga l'article 51.1 del Codi Civil, en la redacció que li dóna la Llei 35/1994, de 23 de desembre, per autoritzar els matrimonis civils que es celebrin en aquest terme municipal. Aquesta delegació faculta tots els regidors per autoritzar matrimonis civils, si bé en cada cerimònia no podrà intervenir més d'un d'ells, a elecció dels contraents. VUITÈ.- De conformitat amb l'article 44 del ROF, aquestes delegacions tindran efecte des del dia següent a la data de notificació d'aquest Decret als regidors afectats, i seran de caràcter indefinit, sense perjudici de la potestat d'avocació d'aquesta Alcaldia. En cas d'absència, vacant, malaltia o qualsevol altre impediment dels regidors delegats i dels tinents d'alcalde, aquesta Alcaldia assumirà, directament i automàticament, les competències delegades, com a titular de la competència originària, i s'entén a aquests efectes exercitada la potestat d'avocació en base a la present resolució, sense necessitat de cap altra resolució expressa en aquest sentit. NOVÈ.- Notificar aquesta resolució als regidors afectats, la qual s'entén acceptada la competència delegada, de forma tàcita, si dins del termini dels tres dies següents no es manifesta res en contra o es fa ús de la delegació. DESÈ.- Publicar aquesta resolució en el BOP conforme disposa l'article 44.2 del ROF. ONZÈ.- D'aquest decret se n'haurà de donar compte al Ple de l'Ajuntament en la primera sessió que celebri, conforme determina l'article 38.d) ROF. Ho mana i signa el senyor alcalde president, a la vila de Canet de Mar, catorze de juny de dos mil onze. I no havent-hi més assumptes a tractar, s'aixeca la sessió, essent les 23.00 hores de tot el que jo com a secretària accidental certifico. La secretària accidental L'alcalde Cristina Cabruja i Sagré Jesús Marín Hernàndez