ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 7 DE JULIOL DE 2011 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.10 hores Hora que acaba: 22.30 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà HI SÓN CONVIDATS Àngel López Solà Josep M. Masvidal Serra Pere Xirau Espàrrech Manel Almellones Conesa ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. També hi assisteix l'interventor municipal, Daniel Martín Enrique. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 30.06.11 2) Adjudicació contracte servei de neteja de les vies públiques de Canet de Mar 3) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 30.06.11 Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 30 de juny i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, se n'acorda l'aprovació. 2.- ADJUDICACIÓ CONTRACTE SERVEI DE NETEJA DE LES VIES PÚBLIQUES DE CANET DE MAR Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 7 d'abril de 2011, va acordar incoar expedient mitjançant procediment obert i tramitació urgent per a la contractació del servei de neteja de les vies públiques de Canet de Mar, així com aprovar el plec de clàusules administratives i tècniques particulars que havia de regir l'esmentada contractació. Atès que la licitació es va publicar al perfil de contractant de l'Ajuntament de Canet de Mar en data 8 d'abril de 2011, així com en el DOGC núm. 5862 de data 19.04.2011, en el BOE núm. 99 de data 26.04.2011 i en el suplement del DOUE núm. 71 de data 12.04.2011. Atès que en data 19 de maig de 2011, es va procedir a l'obertura dels sobres A, B i C aixecant-se les corresponents actes per part de la Mesa de Contractació. Atès que en data 27 de maig de 2011, el tècnic de Medi Ambient municipal, Sr. Eduard Moreno i Roca, va emetre un informe de valoració de la documentació presentada en els sobres B i C. Vista l'acta de valoració dels sobres B i C emesa per la Mesa de Contractació, en data 23 de juny de 2011, el contingut literal de la qual és el següent: "Lloc: Despatx annex a l'Alcaldia Data: 23/06/2011 Horari: 14 h. Hi assisteixen: Jesús Marín Hernández, Alcalde M. Asunción Sánchez Salbañà, regidora de Medi Ambient Eduard Moreno Roca, Tècnic de Medi Ambient Daniel Martin Enrique, interventor de la Corporació Cristina Cabruja Sagré, secretària acctal. de la Corporació. Montserrat Carbonell Vila, que actua com a secretària de la Mesa de Contractació Desenvolupament de la sessió 1. L'objecte de la sessió és la valoració de la documentació tècnica i proposta econòmica presentada en els sobres B i C per l'únic licitador presentat en el procediment obert per a la contractació de la prestació del servei de neteja de les vies públiques de Canet de Mar, convocat per acord de la Junta de Govern Local en sessió de data 7 d'abril de 2011, publicat en el DOGC núm. 5862 de data 19.04.2011, en el BOE núm. 99 de data 26.04.2011, en el suplement del DOUE núm. 71 de data 12.04.2011 i en el perfil de contractant de l'Ajuntament de Canet de Mar en data 08.04.2011. 2. De l'acta de qualificació de la documentació que es va dur a terme el 19.05.2011, es va deduir que l'únic licitador presentat havia aportat tota la documentació exigida pel PCAP. 3. La Mesa de Contractació va donar trasllat dels sobres B i C al tècnic de Medi Ambient municipal, el qual ha emès un informe, el contingut literal del qual és el següent: "INFORME TÈCNIC DE VALORACIÓ DE LES OFERTES QUE HAN CONCURSAT AL CONCURS DEL SERVEI DE NETEJA DE LES VIES PÚBLIQUES DE CANET DE MAR 2011 NOTA PRÈVIA Només s'ha presentat l'empresa COPTALIA. L'objectiu del present informe és valorar la memòria presentada per l'empresa. En primer lloc s'avalua si es compleix allò establert en el plec i en segon lloc es valora les especificitats i les millores proposades per l'empresa. OFERTA ECONÒMICA Preus globals (amb IVA) amb que es licita Neteja Viària COPTALIA 705.964,33 Preus màxim d'adjudicació 718.958,33 Percentatge de baixa respecte el preu màxim d'adjudicació COPTALIA 1,81 Nº propostes 1 Mitja aritmètica de les baixes 1,81 Augment de 5 punts 6,81 Augment de 10 punts (desproporc. o temer.) 11,81 Decrement de 10 punts (desproporc. o temer.) -8,19 Distribució dels punts (45 punts l'increment de 5 punts de la mitjana aritmètica) Neteja Viària COPTALIA 13,27 VALORACIÓ TÈCNICA DE LES PROPOSTES La memòria que presenta COPTALIA conté de forma general allò establert al plec pel que fa al contingut del sobre B (clàusula VIII i successives): descripció del servei, solució proposada, planificació operativa, possibilitat d'ampliació del servei, organització i organigrama, etc. Ampliació del servei El punt 6 de la clàusula XVI del plec esmenta que durant la durada del contracte, s'inclouran les vies públiques de nova construcció recepcionades per l'Ajuntament en el període de duració d'aquest contracte i proposades per l'Ajuntament perquè siguin objecte de neteja viària, sense que aquestes vies es considerin una modificació de la prestació, sinó que s'haurà de reorganitzar les tasques per zones per tal d'afegir-hi aquests espais. Cada vegada que es modifiquin les condicions contractuals, de conformitat amb l'establert a la clàusula XVIII d'aquest plec, el contractista romandrà obligat a l'actualització del programa de treball. COPTALIA esmenta a l'apartat 5 de la proposició tècnica tot el referent a l'ampliació del servei. El descrit en aquest punt compleix l'esmentat al punt de la clàusula XVI del plec. Àmbit de la prestació À la memòria presentada per l'empresa COPTALIA es descriu l'àmbit de prestació del servei de conformitat a la clàusula XXIV del plec. Cal remarcar que tant en el plec com a la memòria presentada per COPTALIA s'inclou tots els aspectes considerats en l'àmbit geogràfic i l'àmbit territorial contemplats a la clàusula XXIV del plec. L'àmbit territorial és el següent: Serveis que inclou aquest plec Servei municipal Prestació de servei Àmbit territorial Tots els carrers, avingudes, places, rieres i torrents del Neteja viària urbana nucli urbà de Canet de Mar Neteja de passos 1 Tots els passos soterranis municipals. soterranis Neteja de la via Neteja de les àrees Àrees d'emergència urbanes pública d'emergència Retirada bosses Clots (escocells) i parterres de les zones ajardinades escombraries i residus (arbres i arbusts). Tots els carrers i places de l'àmbit de la zona industrial Neteja zona industrial del polígon de Canet de Mar A més inclou: Les calçades, voreres, places dures i passeigs i les zones accessibles de les zones verdes (fins on arribi l'escombra). Els camins i carreteres d'accés al municipi de titularitat municipal. Espais públics delimitats per polígons d'habitatges. Els aparcaments d'ús públic en superfície (inclosos els aparcaments provisionals com el de la Carbonella, el de la N-II davant de la Residència Guillem Mas i el situat al capdamunt de la riera Doctor Marià Serra). Els paraments on sigui necessari la retirada de cartells, pancartes. Els passos subterranis o elevats (inclosos els de la RENFE, els de la N-II...). La neteja del mobiliari urbà sense cap cost afegit al servei. La neteja d'adhesius,.. en fanals, semàfors, senyals de trànsit, etc ... 1 Hi ha 6 passos antics més 2 de nous i un dels antics ampliat (Plaça Barris), per sota de la N-II i la via de tren. El pas de la riera Sant Domènech és només per sota de la via del tren i s'ha de considerar com a via pública (veure més endavant). Aquells àmbits de nova urbanització que, estiguin o no recepcionats, l'Ajuntament consideri que s'hagin de donar d'alta els serveis de neteja. Cal remarcar que s'ha ampliat l'àmbit territorial d'actuació respecte l'anterior contracte. En negreta he indicat aquells aspectes que es poden considerar millora respecte l'anterior contracte. Al plec, al punt 3 sobre l'"àmbit funcional de la neteja de la via pública" defineix entre d'altres coses que "tant el servei de neteja viària com el servei de manteniment i de neteja dels parcs i dels jardins han d'escombrar i retirar les bosses d'escombraries i residus que hi hagi als escocells i als parterres dels arbres. El servei de neteja viària haurà de retirar aquestes bosses i residus sempre que en detecti la seva presència". COPTALIA descriu clarament a la seva memòria al punt 1.2. sobre la organització del servei que el tractament bàsic contempla la neteja d'escocells i parterres. Organització del servei A la clàusula XXV del plec es descriu els materials objecte de recollida per la neteja viària, els objectius específics del servei i els tractaments del mateix. Tant el tractament bàsic, els complementaris com els excepcionals estan descrits tant en el plec com a la memòria de la mateixa manera. Cal indicar que algunes de les millores respecte l'anterior contracte és en el tractament bàsic la neteja d'escocells i parterres, la neteja al voltant de les zones ajardinades allà on arribi l'escombra i la neteja de l'entorn dels iglús i contenidors de recollida. La resta d'actuacions contemplades tant a la memòria com en el plec són les ja habituals a l'anterior contracte. COPTALIA ho descriu correctament. COPTALIA fa una proposta de l'organització del servei a l'apartat "2. Solució tècnica proposada i justificació". Aquesta segueix els paràmetres establerts en el plec. Caldrà però, tal i com diu el plec, revisar de forma contínua les freqüències de pas per zones. A més l'empresa ha de presentar el programa de treball als 15 dies de l'adjudicació (clàusula XVI). Respecte la recollida i neteja de les àrees circumdants als punts de contenidors, el plec diu que l'empresa contractista ha de retirar els residus que estiguin al voltant dels contenidors de les àrees d'emergència i dels iglús, així com netejar el seu entorn de forma diària. Aquests residus han de ser transportats al centre de transferència, a la deixalleria i/o a la base del SMNV. Després diu que si el residu al voltant de l'iglú de vidre és vidre, sempre que es pugui s'introduirà dins de l'iglú. COPTALIA informa en el punt 4.1.6. que "seguint les indicacions del Plec..., aquest equip introduirà tot el material que es pugui al contenidor corresponent...". Cal aclarir aquest punt contradictori. Només s'introduiran en els iglús el vidre que es trobi al voltant dels iglús i només quan sigui possible. En el cas dels residus desbordats o fora dels contenidors (sigui per la situació que sigui) de les àrees d'emergència aquests no s'introduiran dins dels contenidors de les àrees, sinó que es portaran a la nau de transferència. Es defineix clarament les freqüències de buidat de les papereres. En el plec es diu que l'empresa contractista ha de reforçar el servei de neteja de la via pública per tal que després de la realització de cada acte, l'espai on s'ha realitzat l'acte quedi en perfecte estat de neteja. COPTALIA indica que la neteja dels carrers afectats per festes i celebracions populars es farà mitjançant la reorganització de l'horari dels serveis actuals. La memòria presentada per COPTALIA descriu correctament i seguint els paràmetres estipulats en el plec, la recollida de trastos vells, la recollida d'animals morts, la neteja d'embornals, l'escatat de la vegetació, la recollida de runes, de terres i aigua de les rieres i camins, la neteja de pintades i cartells, la neteja de bancs i fanals. COPTALIA defineix clarament la neteja amb aigua a pressió entre l'1 de juny i el 15 de setembre. El servei de repàs de les bosses abandonades del porta a porta ha estat també ben descrit per COPTALIA a la seva memòria, tal i com es demana en el plec. A la memòria es defineix bé l'equip d'actuació immediata i emergències que es demana en el plec. COPTALIA fa una proposta d'organització de serveis tal i com es demana en el plec. Destinació dels materials recollits en les neteges COPTALIA informa a l'apartat de "millores" que l'empresa aportarà dos contenidors de caixa 3 oberta de 30 m per dipositar els residus provinents de la recollida de voluminosos. A l'apartat 7 d'"instal·lacions base del servei", COPTALIA diu que a la base del servei s'instal·laran 2 3 contenidors tipus caixa de 30 m de capacitat. Segons COPTALIA, un serà per buidar les escombradores mecàniques i l'altre per dipositar petits voluminosos i trastos vells abandonats a la via pública i recollits pel servei de neteja. Cal aclarir aquest punt ja que a la memòria que presenta COPTALIA no queda clar. Per a l'aclariment ens basem en el que diu el plec de condicions tècniques. En primer lloc cal aclarir que els residus recollits s'hauran de dipositar en els contenidors corresponents o bé de la deixalleria o bé de la nau de transferència que disposa el SMRR. L'Ajuntament indicarà a quin contenidors s'han de dipositar. El SMNV haurà de disposar de dos contenidors tipus caixa, un pel rebuig i l'altre pels voluminosos de fusta, sofàs i matalassos que essent abandonats a la via pública han estat recollits pel SMNV. En el contenidor tipus caixa de rebuig es dipositarà les restes recollides de les màquines escombradores i dels carretons i les restes de bosses de barreja de residus (impossibles de seleccionar) recollides pel carrer i de les papereres, així com de qualsevol residu considerat rebuig i que reculli el SMNV. En el contenidor tipus caixa de voluminosos es dipositaran els voluminosos de fusta, sofàs, matalassos i similars abandonats a la via pública i recollits pel SMNV. El cost del transport dels dos contenidors tipus caixa que ha de disposar el SMNV (pel rebuig i els voluminosos abandonats) anirà a càrrec de l'empresa contractista. També s'haurà de tenir en compte tot allò referent als residus que s'han de dipositar a