ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 1 DE DESEMBRE DE 2011 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 20.00 hores Hora que acaba: 21.00 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. També hi assisteix l'interventor municipal, Daniel Martín Enrique. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 24.11.11 2) Aprovació relació de despeses 3) Aprovació modificació operació financera autoritzada per l'ICO 4) Aprovació autorització fraccionament cànon concessió demanial explotació del bar del pavelló municipal d'esports per a l'any 2011 5) Aprovació concessió llicència de primera ocupació de la reforma i l'ampliació de l'habitatge unifamiliar ubicat la C/ Nou, xx, cantonada T. De Lledoners, xx 6) Aprovació atorgament llicència obres a Gas Natural Distribució SDG,SA, per a la instal·lació d'una canonada de gas natural al carrer Sant Joaquim, xx. 7) Proposta Regidoria Urbanisme devolució fiances urbanístiques obres urbanització Sector U-6 "Pares Missioners". 8) Proposta de la Regidoria d'Urbanisme concessió llicència de divisió horitzontal immoble situat al carrer Sant Jaume, número xx 9) Proposta de la Regidoria d'Urbanisme concessió llicència de primera ocupació de l'ampliació habitatge planta baixa del carrer Verge de Núria, número xx. 10) Proposta de la Tinència d'Alcaldia de Benestar Social, per a l'acceptació de la subvenció corresponent a l'Ampliació del Programa Complementari d'Urgència Social per a l'any 2011, de la Diputació de Barcelona, Àrea de Benestar Social (XBMQ). 11) Relació de decrets des del dia 14 fins al dia 18 de novembre de 2011 12) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L`ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 24.11.11 Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 24 de novembre i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat, se n'acorda l'aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 1 de desembre de 2011, i per import de 240.354,86 , corresponent a la relació de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2011, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 27 de gener de 2011. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 1 de desembre de 2011, per import de 240.354,86 , corresponent a la relació F/2011/25 de la mateixa data. SEGON.- Aprovar la relació de despeses F/2011/10 de l'Organisme Autònom Ràdio Canet, per import de 1.192,06 . TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponents del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2011. 3.- APROVACIÓ MODIFICACIÓ OPERACIÓ FINANCERA AUTORITZADA PER L'ICO El Reial Decret Llei 8/2011, d'1 de juliol, estableix, entre d'altres mesures, la possibilitat de concertar operacions de crèdit per a la cancel·lació de deutes de les Entitats Locals amb empreses i autònoms en el marc d'una línia financera instrumentada per L'Institut de Crèdit Oficial (ICO), prèvia instrucció acordada per la Comissió Delegada del Govern per Assumptes Econòmics de data 7 de juliol de 2011, que desenvolupa i concreta l'execució d'aquesta línia, i que permetrà que les entitats financeres col·laboradores liquidin directament amb els proveïdors els deutes pendents de pagament al llarg de l'exercici 2011. L'article 4 del RDL 8/2011, d'1 de juliol, estableix la possibilitat de què les Entitats Locals, amb caràcter excepcional, puguin formalitzar operacions de crèdit a llarg termini per a permetre la cancel·lació de les seves obligacions pendents de pagament amb empreses i autònoms, derivades de l'adquisició de subministraments, realització d'obres i prestació de serveis, a aquests efectes s'instrueix a l'Institut de Crèdit Oficial per a la posta en funcionament de la corresponent línia financera. L'article 9.1 del RDL 8/2011 estableix que la concertació de les operacions d'endeutament requereix l'acceptació de l'Institut de Crèdit Oficial, el procediment per a la inclusió en la línia financera s'inicia mitjançant la sol·licitud aprovada pel Ple de la Corporació Local, amb l'informe favorable de la Intervenció de l'Entitat Local que haurà de pronunciar-se sobre el compliment dels requisits exigits per aquesta norma. La sol·licitud s'ha d'efectuar amb anterioritat a l'1 de desembre de 2011. En data 7 d'octubre de 2011, l'Interventor i la Tresorera, varen emetre informe FAVORABLE a la sol·licitud a elevar al Ple de l'Ajuntament. Així mateix, en data 25 d'octubre de 2011, el Ple va adoptar per unanimitat l'acord d'aprovar la sol·licitud de la línia financera instrumentada per l'Institut de Crèdit Oficial (ICO), per import de 483.535,25 , d'acord amb la relació de factures que s'annexava a l'acord, comunicar l'esmentat acord a l'Institut de Crèdit Oficial (ICO), per a la concertació de l'operació, i delegar a la Junta de Govern Local, qualsevol altre tràmit posterior que sigui necessari per a la signatura de l'operació, ja sigui d'adaptació, modificació, informació, o aprovació de l'operació financera un cop autoritzada per l'Institut de Crèdit Oficial (ICO). Atès que, ha estat necessari, modificar la relació aportada excloent de la mateixa, aquelles factures de consorcis i organismes públics, i aquelles factures amb venciment posterior al 30 d'abril de 2011, i en virtut de la delegació expressa de l'acord de Ple de 25 d'octubre de 2011, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda, s'acorda per unanimitat: ÚNIC.- Aprovar modificació de la sol·licitud de la línia financera instrumentada per l'Institut de Crèdit Oficial (ICO), per import de 483.535,25 , d'acord amb la relació de factures que consten a l'expedient. 4.- AUTORITZACIÓ FRACCIONAMENT CÀNON CONCESSIÓ DEMANIAL EXPLOTACIÓ DEL BAR DEL PAVELLÓ MUNICIPAL D'ESPORTS PER A L'ANY 2011 Atès que la Junta de Govern Local en sessió de data 15 de setembre de 2011, va acordar adjudicar, de conformitat amb la proposta formulada per la Mesa de Contractació en la reunió duta a terme el 30 d'agost de 2011, la concessió de domini públic per a l'explotació del servei de bar al pavelló municipal d'esports, al Sr. Tomàs Puig i Vallejo, establint-se un cànon anual de 4.800 . Atès que la clàusula segona del document de formalització de la concessió disposa que el concessionari satisfarà a l'Ajuntament de Canet de mar, a partir de la posada en funcionament de la instal·lació, un cànon de 4.800.- l'any, el qual s'haurà de satisfer anualment, essent pagador entre els dies 1 i 10 del mes d'octubre de cada any. Atès que en data 11.10.11 el concessionari ha presentat un escrit a l'Ajuntament sol·licitant el fraccionament del pagament del cànon per al primer any de concessió, al·legant que la inversió que s'ha realitzat en el bar ha estat més elevada que la inicialment prevista. Vist l'informe emès en data 14.11.11 per l'interventor municipal el contingut literal del qual és el següent: "Daniel Martín i Enrique, interventor de l'Ajuntament de Canet de Mar, emet el següent INFORME ASSUMPTE Informe relatiu al fraccionament en el pagament del cànon de la concessió de l'explotació del servei de bar del pavelló municipal d'esports. RELACIÓ DE FETS En data 14 de juliol de 2011 la Junta de Govern Local va aprovar el plec de clàusules administratives i de prescripcions tècniques particulars de la concessió demanial per a l'explotació del servei de bar al pavelló municipal d'esports. L'esmentat plec es va sotmetre a informació pública pel termini de 20 dies mitjançant publicació al BOP de data 4 d'agost de 2011 i al DOGC núm. 5930 de data 28 de juliol de 2011 sense que, durant aquest termini, s'hi presentés cap al·legació. Així mateix, en sessió de data 15 de setembre de 2011, la Junta de Govern Local adjudicà la concessió de domini públic per a l'explotació del servei de bar al pavelló municipal d'esports, al Sr. TPV. En data 16 de setembre de 2011, fou formalitzada la concessió de domini públic per a l'explotació del servei de bar al pavelló municipal d'esports, al Sr. Tomàs Puig i Vallejo, obligant-se d'acord amb la clàusula segona a satisfer a "l'Ajuntament de Canet de mar, a partir de la posada en funcionament de la instal·lació, un cànon de 4.800.- l'any, el qual s'haurà de satisfer anualment, essent pagador entre els dies 1 i 10 del mes d'octubre de cada any." Posteriorment, en data 11 d'octubre de 2011, per registre d'entrada número 2011/5623, el Sr. TPV, sol·licita "l'ajornament del pagament del cànon que s'havia de fer el 10 d'octubre de 2011, i si fos possible fer el pagament fraccionat en data 31 d'octubre de 2011 de 1.600 , en data 30 de novembre de 2011 de 1.600 , i en data 31 de desembre de 2011 de 1.600 " . Data en la qual encara el concessionari no havia iniciat l'activitat. FONAMENTS DE DRET L'article 18.1 del plec de clàusules per a l'explotació del servei de bar del pavelló municipal d'esports, mitjançant concessió de domini públic estableix: "1. El concessionari està obligat a satisfer a l'Ajuntament de Canet de mar, a partir de la posada en funcionament de la instal·lació, el cànon que resulti de l'adjudicació, sobre un cànon mínim de 4.200.- l'any, millorable a l'alça en les propostes que presentin els licitadors, el qual s'haurà de satisfer, en aquest cas, anualment, essent pagador entre els dies 1 i 10 del mes d'octubre de cada any." El Reial Decret 939/2005, de 29 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament General de Recaptació, estableix: "Article 44. Aplaçament i fraccionament del pagament. 1. L'Administració podrà a sol·licitud de l'obligat aplaçar o fraccionar el pagament de les deutes en els termes previstos en els articles 65 i 82 de la Llei 58/2003. de 17 de desembre, General Tributaria. 2. Seran aplaçables o fraccionables tots els deutes tributàries i altres de naturalesa pública la titularitat correspongui a la hisenda pública, llevat de les excepcions previstes en les lleis. ...." "Article 53. Càlcul d'interessos en aplaçaments i fraccionaments. ... 2. En el cas de concessió del fraccionament, es calcularan interessos de demora per cada fracció del deute." L'article 82.2 La Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributaria, estableix: "2. Es pot dispensar totalment o parcialment l'obligat tributari de la constitució de les garanties a què es refereix l'apartat anterior en els casos següents: a. Quan els deutes tributaris siguin de quantia inferior a la que es fixi en la normativa tributària. Aquesta excepció es pot limitar a sol · licituds formulades en determinades fases del procediment de recaptació ..." CONCLUSIONS Atès l'establert a l'article 44 del Reial Decret 939/2005, de 29 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament General de Recaptació, que permet a sol·licitud de l'interessat, fraccionar els deutes de naturalesa pública. Atès que en cas de concessió de fraccionament, es calcularan interessos de demora per a cada fracció del deute, i en conseqüència, el càlcul a satisfer es el següent: 5,00% Data Dates Dies Total a Import Pagament Fraccionament Fraccionament Fraccionament Interessos Pagar 4.800,00 10/10/2011 1.595,41 31/10/2011 21,00 4,59 1.600,00 1.588,85 30/11/2011 51,00 11,15 1.600,00 1.615,74 31/12/2011 82,00 17,92 1.633,66 Total 4.800,00 Total 33,66 Atès l'article 82.2 de la Llei General tributaria, estableix, la possibilitat de dispensar de la constitució de garantia, en els casos de quanties inferiors a la que fixi una normativa tributaria, i atès que l'Agència Tributaria dispensa de la constitució de garantia, en els casos de quanties inferiors a 18.000 , i en conseqüència, el fraccionament no restaria condicionat a que l'interessat presenti davant d'aquest Ajuntament cap tipus d'aval bancari en la forma legalment establerta o qualsevol altra de les garanties previstes en la normativa aplicable. Informo FAVORABLEMENT a la concessió de fraccionament en el següents termes: Quota 1 - 31/10/2011- 1.600,00 (Inclou interessos de demora). Quota 2 - 30/11/2011- 1.600,00 (Inclou interessos de demora). Quota 3 - 31/12/2011- 1.633,66 (Inclou interessos de demora). Dispensar la prestació de garantia atès l'import del deute fraccionat. Comunicar a la persona interessada que en cas de falta de pagament d'algun dels fraccionaments aquests s'exigiran per via de constrenyiment pel deute fraccionat més els interessos meritats, amb el recàrrec de constrenyiment corresponent." Vist l'expedient administratiu de referència i tenint en compte la normativa de legal aplicació, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Esports, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Concedir al senyor TPV, concessionari de l'explotació del servei de bar al pavelló municipal d'esports, el fraccionament de pagament del cànon del primer any i que puja un import de 4.800,00 , en la forma següent: 5,00% Data Dates Dies Total a Import Pagament Fraccionament Fraccionament Fraccionament Interessos Pagar 4.800,00 10/10/2011 1.595,41 31/10/2011 21,00 4,59 1.600,00 1.588,85 30/11/2011 51,00 11,15 1.600,00 1.615,74 31/12/2011 82,00 17,92 1.633,66 Total 4.800,00 Total 33,66 SEGON.- Dispensar el Sr. Tomàs Puig i Vallejo de la constitució d'una garantia de conformitat amb allò que disposa l'article 82.2 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General tributaria. TERCER.- S'adverteix, conforme preveu l'article 54 del RD 939/2005, de 29 de juliol, Reglament General de Recaptació, que la manca de pagament de fraccionament concedit donarà lloc a la seva exigibilitat per la via de constrenyiment, i en el cas de quotes fraccionades, en no pagar-se qualsevol d'aquestes en el termini que es concedeixi en l'esmentada via, es consideraran vençudes tota la resta de fraccions que pugui haver-hi, les quals, seran igualment exigides en via de constrenyiment. 5.- CONCESSIÓ LLICÈNCIA DE PRIMERA OCUPACIÓ DE LA REFORMA I AMPLIACIÓ HABITATGE UNIFAMILIAR UBICAT AL CARRER N