ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 17 DE MAIG DE 2012 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.10 hores Hora que acaba: 20.00 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. També hi assisteix l'interventor municipal, Daniel Martín Enrique. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 10.05.12 2) Aprovació relació de despeses 3) Acceptació subvenció de suport econòmic de la Diputació de Barcelona, en el marc de la convocatòria 2012 del Pla de concertació, Àrea de Benestar Social 4) Aprovació devolució garantia definitiva contracte de prestació de servei de neteja de les dependències municipals anys 2009-2011 5) Aprovació revisió de preus del contracte de servei de neteja de les dependències municipals 6) Aprovació actualització cànon quiosc plaça Universitat d'acord amb l'IPC del mes d'abril 7) Aprovació actualització cànon explotació serveis de temporada de platja 8) Aprovació Pla d'actuació d'emergències específiques per a la celebració de l'espectacle pirotècnic de la Festa Major de Sant Pere 9) Aprovació contracte de cessió temporal i a precari sobre la parcel·la número 30 del projecte de reparcel·lació del sector U7 ­ zona industrial, carrer Jaume Romagosa Duran, número xx de Canet de Mar 10) Aprovació concessió llicència de divisió horitzontal de la parcel·la xx, del sector U1 can Salat Busquets 11) Aprovació concessió llicència de primera ocupació de l'habitatge unifamiliar aïllat al C/ Joan Maragall, xx 12) Aprovació concessió llicència de segregació i agrupació de naus industrials de la parcel·la XX del polígon industrial 13) Aprovació concessió llicència obres menors per rehabilitació de terrasses, Pl. Busquets, xx 14) Aprovació concessió llicència obres menors per canvi tanca de façana C/ Mas el Grau, xx 15) Aprovació concessió llicència obres menors per arranjar goteres i canvi bany i cuina finca Dr. Manresa 16) Aprovació concessió llicència obres menors per arrebossar i pintar parets i canviar porta C/ Drassanes del Pla, xx 17) Aprovació concessió llicència obres menors arranjament lavabo C/ Mas Muní, xx 18) Aprovació concessió llicència obres menors arranjament lavabo C/ Saüc, xx 19) Aprovació concessió llicència obres menors construcció piscina, via Figuerola, xx 20) Relació de decrets des del dia 30 d'abril fins al dia 4 de maig de 2012 21) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L`ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 10.05.12 Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 10 de maig de 2012 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, se n'acorda l'aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 17 de maig de 2012, de l'Ajuntament per import de 16.975,17 , i de l'Organisme Autònom Ràdio Canet per import de 3.419,13 corresponent a la relació de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2011, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 27 de gener de 2011. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda i Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses F/2012/14 de data 17 de maig de 2012, per import de 16.975,17 , corresponent a la relació de la mateixa data. SEGON.- Aprovar la relació de despeses F/2012/4 de data 17 de maig de 2012, per import de 3.419,13 corresponent al l'Organisme Autònom Radio Canet. TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponents del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2012. 3.- APROVACIÓ ACCEPTACIÓ DE SUPORT ECONÒMIC DE LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA, EN EL MARC DE LA CONVOCATÒRIA 2012 DEL PLA DE CONCERTACIÓ, ÀREA DE BENESTAR SOCIAL Atès que el Ple de la Diputació de Barcelona, en data 20 de desembre de 2007, va aprovar el Pla de Concertació Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat 2008- 2011. Atès què la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona, en la reunió de 26 de gener de 2012, va aprovar el dictamen que aprova el Catàleg de recursos de concertació i la convocatòria de suport als serveis i a les activitats locals 2012. Atès que en el Catàleg 2012 es preveu l'acció de suport "serveis socials bàsics" així com l'acció de suport "serveis socials d'atenció domiciliària", gestionades ambdues pel Servei d'Acció Social i consistents en fons de prestació, els quals es caracteritzen per ser suports econòmics calculats en base a l'aplicació proporcional de criteris objectius que recullen les característiques socioeconòmiques de tots els ens adherits al Protocol general del Pla de Concertació. Atès què els destinataris dels esmentats fons de prestació són els Ajuntaments de municipis de la província de Barcelona, fins a 300.000 habitants i que tots ells tenen garantida una dotació econòmica en funció del tram poblacional segons el padró d'habitants de data 1 de gener de 2011. Vist que les ràtio establertes, pel que fa al nostre municipi (entre 10.000 i 20.000 habitants), són les següents: Serveis socials bàsics: 1,00 per habitant. Serveis socials d'atenció domiciliària: 8,25 per habitant major de seixanta-cinc anys. Atès que hem rebut la notificació de data 30 de març de 2012, dels acords adoptats per la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona en sessió de data 28 de març de 2012, segons el detall següent: - "Aprovar la resolució de l'acció de suport econòmic consistent en fons de prestació de suport "Serveis socials bàsics", en el marc de la convocatòria 2012 del Pla de concertació:" Ens Població NIF Núm. operació Import CODI XBMQ beneficiari INE 2010 comptable concedit gener 2011 Canet de 14.072 xxxxx 1203000784/33 14.072,00 12/Y/79983 Mar - "Aprovar la resolució de l'acció de suport econòmic consistent en fons de prestació de suport "serveis socials d'atenció domiciliària", en el marc de la convocatòria 2012 del Pla de concertació:" Ens Més de 65 a. NIF Núm. operació Import CODI XBMQ beneficiari (gener 2010) comptable concedit Canet de 2.455 xxxxx 1203000782/33 20.253,75 12/Y/80235 Mar Vist que per a l'efectivitat de la concessió és necessari que els beneficiaris manifestin expressament l'acceptació del suport així com de tots els termes de la concessió i les condicions de la seva execució i justificació, mitjançant models normalitzats YG-0102 i YG-0103 respectivament. Vist que, de conformitat amb la naturalesa d'aquests recursos, orientats a finançar serveis socials bàsics, i atès el context de crisi actual i les dificultats de les tresoreries municipals, la Diputació de Barcelona ha previst efectuar bestretes (pagaments per justificar), amb la presentació prèvia de l'acceptació per part de l'ens beneficiari. Vista la documentació de referència, de conformitat amb la proposta de la Tinència d'Alcaldia de Benestar Social, Família i Joventut, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Benestar Social, Família i Joventut, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Acceptar el suport econòmic atorgat per la Diputació de Barcelona, així com les condicions per a la seva execució i justificació, destinat al finançament dels serveis socials bàsics i dels serveis socials d'atenció domiciliària, en el marc de la convocatòria 2012 del Pla de concertació. SEGON.- Notificar l'acceptació a la Diputació de Barcelona, Àrea de Benestar Social, adjuntant els models normalitzats YG-0102, necessaris per a l'efectivitat de la concessió. TERCER.- Notificar l'acceptació a la Intervenció i Tresoreria municipals per al balanç de situació econòmica. 4.- APROVACIÓ DEVOLUCIÓ GARANTIA DEFINITIVA CONTRACTE PRESTACIÓ SERVEI NETEJA DE LES DEPENDÈNCIES MUNICIPALS ANYS 2009-2011 Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 12 de març de 2009, va acordar adjudicar definitivament el contracte per a la prestació del servei de neteja de les dependències municipals de Canet de Mar, a l'empresa Clece, SA, pel preu de 1.040.474,27 , exclòs el 16% d'IVA el qual puja un import de 166.475,88 , amb subjecció al plec de clàusules administratives i tècniques particulars, així com a l'oferta presentada pel propi licitador, en especial pel que fa a les millores proposades que s'accepten. Atès que en data 6 de març de 2009, l'adjudicatària Clece, SA, va dipositar una garantia definitiva per a l'execució del contracte, la qual pujava un import de 52.023,71 . Atès que en data 17 de març de 2009 es va procedir a la formalització de l'anterior contracte. Atès que el termini d'execució d'aquest contracte va finalitzar el 31 de març de 2011. Vist l'escrit presentat pel Sr. JMEJ, en nom i representació de l'empresa Clece, SA, en data 24 d'abril de 2012 sol·licitant la devolució de l'esmentada garantia definitiva. Vist l'informe emès per l'enginyera municipal, Sra. Sílvia Amatller Micola, en data 9 de maig de 2012, el contingut literal és el següent: "Na Sílvia Amatller Micola, enginyera municipal de l'Ajuntament de Canet de Mar, en relació a la petició de devolució de la fiança corresponent al servei de neteja de les dependències municipals de l'Ajuntament de Canet de Mar, emet el següent INFORME Vista la instància presentada pel Sr. JMEJ, en representació de Clece, SA, amb registre general d'entrada núm. 1784 de data 25 d'abril de 2012 sol·licitant que els sigui retornada la fiança dipositada en aquest Ajuntament com a garantia definitiva del servei abans esmentat. El servei ha finalitzat, així com el termini de garantia establert en el plec de clàusules del servei. No hi ha, des d'un punt de vista tècnic, cap inconvenient per a què sigui retornada la fiança dipositada. Tot el qual s'informa a aquest Ajuntament per a què procedeixi segons superior criteri". Atès que la clàusula quinzena del contracte formalitzat en data 17 de març de 2009, disposa que el termini de garantia es de 3 mesos a comptar de la data de conformitat, transcorregut el qual sense objeccions per part de l'Administració, quedarà extingida la responsabilitat del contractista. Vist l'expedient administratiu de referència i tenint en compte allò que es disposa a la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Disposar el retorn de la garantia definitiva dipositada mitjançant aval núm. XXXXXX del Banc de Sabadell, SA, en aquesta corporació en data 6 de març de 2009, per l'empresa Clece, SA, i que puja un import de 52.023,71 . SEGON.- Comunicar aquest acord a la interessada i a la tresoreria municipal per tal que procedeixi al retorn de l'esmentada garantia. 5.- APROVACIÓ REVISIÓ DE PREUS CONTRACTE SERVEI DE NETEJA DE LES DEPENDÈNCIES MUNICIPALS Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 24 de febrer 2011, va acordar adjudicar el contracte p er a la prestació del servei de neteja de les dependències municipals de Canet de Mar, a l'empresa Limserco, SL, pel preu de 799.747,08 , IVA exclòs, el qual puja un import de 143.954,44 , amb subjecció al plec de clàusules administratives i tècniques particulars, així com a les millores proposades en l'oferta presentada pel propi licitador. Atès que en data 22 de març de 2011 es va procedir a la formalització de l'esmentat contracte mitjançant document administratiu, la durada del qual es fixà des de l'1 d'abril de 2011 per 2 anys prorrogable per 2 anys més. Atès que en data 12 d'abril de 2012, el Sr. AAC, actuant en nom i representació de Limserco, SL, va sol·licitar la revisió de preus de l'esmentat contracte amb efectes des de l'1 abril de 2012. Atès que la clàusula segona del contracte de prestació del servei de neteja de les dependències municipals de Canet de Mar signat en data 22 de març de 2011 disposa que el preu del contracte es revisarà, després del seu primer any de vigència, conforme l'índex estatal de preus al consum, publicat per l'Institut Nacional d'Estadística, sense que s'admeti cap altra fórmula de revisió de preus. Atès que revisat l'índex de preus interanual del mes d'abril publicat per l'Institut Nacional d'Estadística, es constata que aquest ha quedat fixat en un 2,1%. Atès que l'interventor municipal ha donat el vistiplau a aquesta proposta d'acord. Atès que de conformitat amb allò establert a la disposició transitòria primera del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel que s'aprova el Text refós de la Llei de contractes del sector públic, en haver-se adjudicat aquest contracte amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquest Text refós, quant als seus efectes, compliment i extinció, inclosa la seva durada i règim de pròrrogues, es regeix per la normativa anterior, això és la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic. Vist l'expedient administratiu de referència i de conformitat amb l'establert a l'article 77 i concordants de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic, així com a l'article 104 i concordants del Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la revisió de preus del contracte de prestació del servei de neteja de les dependències municipals amb efectes 1 d'abril de 2012, suposant això que des de l'esmentada data i fins al 31 de març de 2013, el preu del contracte queda fixat en 203.529,76 IVA exclòs el qual puja un import de 36.635,36 (20.013,76 al mes IVA inclòs). SEGON.- Comunicar el present acord a la contractista i a la Tresoreria municipal als efectes oportuns. 6.- APROVACIÓ ACTUALITZACIÓ CÀNON QUIOSC PLAÇA UNIVERSITAT D'ACORD AMB L'IPC DEL MES D'ABRIL Atès que la Junta de Govern Local, en sessió ordinària de data 3 de desembre de 2009, va prendre entre d'altres, els acords següents: PRIMER.- Incoar expedient de contractació mitjançant procediment obert per a la concessió demanial d'ús privatiu per a l'explotació del servei de quiosc per a la venda de begudes i gelats ubicat a la plaça Universitat, de conofrmitat amb les cl'ausules administratives que s'aproven mitjançant aquest acord. SEGON.- Aprovar el plec de clàusules administratives particulars que haurà de regir aquesta contractació que es transcriuen a continuació i sotmetre'ls a informació pública, pel termini de vint dies hàbils, mitjançant anunci al BOP, al DOGC i al tauler d'edictes de la corporació. TERCER.- Aprovar l'expedient de contractació mitjançant procediment obert, oferta econòmicament més avantatjosa, diversos criteris d'adjudicació, per a l'adjudicació de la concessió administrativa de l'ús privatiu del bé de domini p