ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 16 DE FEBRER DE 2012 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.00 hores Hora que acaba: 19.30 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. També hi assisteix l'interventor municipal, Daniel Martín Enrique. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 09.02.12 2) Aprovació relació de despeses 3) Aprovació pròrroga pla d'usos de Canet de Mar fins a l'any 2016 4) Aprovació concessió llicència d'obres a la mercantil Construcciones Lucena Lechuga, SL per a la construcció d'un mur de contenció mitger al Pg. de la Misericòrdia, xx 5) Relació de decrets des del dia 30 de gener fins al dia 3 de febrer de 2012 6) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L`ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 09.02.12 Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 9 de febrer de 2012 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 16 de febrer de 2012, i per import de 199.853,20 , corresponent a la relació de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2011, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 27 de gener de 2011. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 16 de febrer de 2012, per import de 199.853,20 , corresponent a la relació F/2012/2 de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponents del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2012. 3.- APROVACIÓ PRÒRROGA PLA D'USOS DE CANET DE MAR FINS A L'ANY 2016 Atès que el Reial Decret 1404/2007, de 29 d'octubre, de traspàs de funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria d'ordenació i gestió del litoral que atribueix competència a la Generalitat per a la gestió i atorgament de les autoritzacions d'usos de temporada a les platges i al mar territorial. Atès que el Decret 196/2007 de 10 de setembre de reestructuració parcial del Departament de Política Territorial i Obres Públiques atribueix a aquest Servei l'estudi i la tramitació, si s'escau, dels instruments per a l'ordenació de platges i de la distribució dels serveis de temporada a les platges. Vist i trobat conforme el Pla d'usos de les platges de Canet de Mar, aprovat en data 10 de febrer de 2011 per les temporades 2011 a 2014, redactat per l'enginyera municipal en el qual es detallen l'objecte del Pla, la seva procedència, la descripció de l'estat actual de la platja i les instal·lacions previstes, els usos que es volen demanar així com la superfície de les zones afectades, etc. Atès que en data 4 de juliol de 2011 es va emetre pel departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, una resolució autoritzant la distribució dels serveis de temporada per al període 2011-2014. Atès que en la reunió celebrada en data 25 de novembre de 2011 al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Direcció General d'Ordenació del Territori i Urbanisme de Barcelona, es va recomanar, per tal de simplificar i facilitar l'elaboració del pla, fer més àgil la seva tramitació i poder incorporar-lo en un sistema d'informació geogràfica, la necessitat de treballar en un model tipus de pla d'usos i serveis de temporada a les platges, la durada del qual aniria des de la temporada 2012 a la temporada 2016. Atès que el Pla d'usos de temporada s'adapta a allò que s'estableix en els arts. 64 i següents i l'art. 111 del Reglament de la Llei 22/1988 de Costes, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada d'Urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Trametre tota la documentació sol·licitada pel Departament de Territori i Sostenibilitat i elaborada segons les directrius facilitades per aquest (fitxes de les diferents activitats i cartografia), adaptada al nou model que es troba a la web del Pla d'Usos, per a la seva aprovació. SEGON.- Sol·licitar la pròrroga de l'actual Pla d'usos de temporada, vigent fins el 2014 i autoritzat pel departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya en data 4 de juliol de 2011, fins a la temporada 2016. TERCER.- Comunicar el present acord al Departament de Territori i Sostenibilitat, Direcció General d'Ordenació del Territori i Urbanisme, per al seu coneixement, tot esperant una resolució favorable pel que fa a l'ampliació dels Serveis de temporada contemplats al vigent Pla d'Usos fins l'any 2016. 4.- APROVACIÓ CONCESSIÓ LLICÈNCIA D'OBRES A LA MERCANTIL CONSTRUCCIONES LUCENA LECHUGA SL PER A LA CONSTRUCCIÓ DE MUR DE CONTENCIÓ MITGER AL PASSEIG DE LA MISERICÒRDIA NÚMERO xx. Vista la instància presentada pel senyor JCR, en nom i representació de la mercantil Construcciones Lucena Lechuga S.L., en virtut de la qual sol·licita llicència d'obres per a la construcció d'un mur de contenció mitger al Passeig de la Misericòrdia número XX. Vist l'informe de l'arquitecta municipal de data 10 de febrer de 2012, el contingut del qual és: "Revisada la documentació de referència es constata que es tracta d'un projecte executiu per a la reconstrucció d'una part d'un mur mitger que es troba en mal estat, aquest mur consta d'una part de mur de contenció i una part de tanca opaca tipus bloc de formigó. El projecte proposa la restitució d'una part del mur amb les mateixes característiques que l'original, es tracta doncs de la consolidació d'un element prexistent. Conseqüentment, s'informa favorablement a la reconstrucció del mur amb les mateixes característiques que l'original." Vist l'informe favorable de la secretaria de la corporació de data 13 de febrer d'enguany, el contingut del qual és: "Dins del termini conferit a l'efecte i una vegada revisada la sol·licitud i la documentació presentada pel senyor JCR en nom i representació de Construcciones Lucena per tal d'obtenir llicència municipal d'obres majors per a la construcció d'un mur de contenció mitger al Passeig de la Misericòrdia número XX de Canet de Mar, s'emet informe a partir dels següents ANTECEDENTS 1r.- Mitjançant escrit de data 8 de febrer de 2012, registrat d'entrada amb el número 652, el senyor JCR, en nom i representació de Construcciones Lucena Lechuga S.L. sol·licita llicència d'obres majors per a la construcció d'un mur mitger i contenció de terres al Passeig de la Misericòrdia número XX, de conformitat amb el projecte bàsic i d'execució redactat per l'arquitecte Pere Guillen i Cortés. 2n.- L'arquitecta municipal en data 10 de febrer de 2012, emet informe favorable sobre la concessió del permís sol·licitat, per tal com, examinat el projecte que acompanya la sol·licitud de referència i consultades les Normes Subsidiàries de Planejament vigents, aquest s'ajusta de forma genèrica la normativa vigent que li és d'aplicació. 3r.- En el municipi de Canet de Mar existeixen unes Normes Subsidiàries de Planejament aprovades per la Comissió d'Urbanisme de Barcelona en sessió de data 16 d'octubre de 1991 i publicades en el DOGC núm. 1549, el 31 de gener de 1992. Em correspon, d'acord amb el que disposa l'article 188.3 del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme (TRLUC), emetre el següent INFORME Primer.- Els actes d'utilització i ús del sòl que es pretén executar es troben subjectes a llicència d'obres de conformitat amb allò que disposa l'art. 187 TRLU, segons el qual estan subjectes a la llicència urbanística prèvia, en els termes establerts per aquesta Llei, pel planejament urbanístic i per les ordenances municipals, tots els actes de transformació o utilització del sòl o del subsòl, d'edificació, de construcció o d'enderrocament d'obres. Segon.- La competència per a l'atorgament o denegació de la llicència d'obres és de l'Alcaldia, si bé ha estat delegada en la Junta de Govern Local, mitjançant Decret núm. 555/2011, de 14 de juny, per la qual cosa, en els seus estrictes termes, caldrà que en l'acord de concessió es faci constar el següent: "Considerant que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta junta de govern local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 555/2011, de 14 de juny." Tercer.- El procediment per a l'atorgament de la llicència d'obres s'ha iniciat a sol·licitud de la part interessada. La sol·licitud compleix, a criteri dels tècnics municipals, els requisits establerts en l'article 70 LRJPAC, va documentada en els termes que estableix la normativa aplicable, així com l'art. 117 de les Normes Subsidiàries de Planejament, i precisa l'objecte i les condicions de l'obra amb detall suficient per a poder verificar la seva conformitat amb l'esmentada normativa, tal i com indica l'article 75.1 ROAS. Quart.- La sol·licitud ha d'anar acompanyada del corresponent projecte tècnic (art. 75.2 ROAS) en 3 exemplars juntament amb la còpia de les altres autoritzacions relacionades amb l'actuació que, eventualment, hagin atorgat altres administracions (art. 79.a ROAS). Les obres s'han d'executar d'acord amb el projecte tècnic aprovat i de conformitat amb les condicions imposades a la llicència (art. 85 ROAS). Cinquè.- Pel que fa els residus de la construcció generats per l'obra, la Disposició Addicional Tercera.2.a de l'Ordenança reguladora de la informació urbanística i de la intervenció dels actes d'edificació i ús del sòl disposa que els sol·licitants d'una llicència hauran de: a) incorporar en la documentació presentada una valoració del volum previsible i característiques dels residus, així com de les operacions de destriament o recollida selectiva projectades, que es verificarà pels SSTTMM. b) acreditar davant l'Ajuntament haver signat amb un gestor autoritzat un document d'acceptació que garanteixi la correcta destinació dels residus, separats per tipus. En aquest document ha de constar el codi de gestor i el domicili de l'obra. c) acreditar davant l'Ajuntament i, si s'escau, davant l'Agència de Residus, la correcta gestió, el que es farà un cop finalitzada l'obra. Al projecte presentat s'hi adjunta la fitxa de valoració dels residus de l'obra (55 tones). No consta en el projecte el gestor de residus. Cal aclarir que la normativa aplicable en matèria de gestió de residus és el Decret 89/2010, de 29 de juny, pel qual s'aprova el Programa de gestió de residus de la construcció de Catalunya (PROGROC), es regula la producció i gestió dels residus de la construcció i demolició, i el cànon sobre la deposició controlada dels residus de la construcció el qual deroga el Decret 201/1994, de 26 de juliol, i el Decret 161/2001, de 12 de juny. El nou decret estableix a l'article 11 que l'import de la fiança, que s'ha de dipositar en el moment d'obtenir la llicència d'obres, per a tots els residus de la construcció i demolició es fixa en 11 /tona de residus previstos en l'estudi de gestió, amb un mínim de 150 euros. Sisè.- No consta acreditat a l'expedient que s'hagi efectuat la liquidació provisional de l'ICIO, d'acord el pressupost d'execució material i de les taxes urbanístiques. Tampoc s'han dipositat les fiances dels valors urbanístics en risc i residus de construcció. En virtut de tot això, la funcionària sotasignant informa favorablement sobre la concessió de llicència d'obres majors al senyor JCR, en nom i representació de Construcciones Lucena Lechuga S.L. per a la construcció d'un mur mitger al Passeig de la Misericòrdia número XX, condicionada a la presentació d'un contracte amb un gestor autoritzat per la gestió de les runes i al pagament de l'ICIO, taxes urbanístiques i dipòsits de les fiances." RESULTANT que s'han complerts els tràmits procedimentals establerts per l'article 79 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals en l'emissió dels informes tècnic i jurídic i la proposta per part dels Serveis Tècnics. CONSIDERANT que els actes d'edificació i ús del sòl, l'autorització dels quals se sol·licita, són conformes a la normativa urbanística vigent. VIST el que disposen els articles 187 i següents del Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d'agost, l'article 118 i concordants de les Normes subsidiàries de planejament de Canet de Mar. CONSIDERANT que l'adopció d'aquesta resolució és competència d'aquesta junta de govern local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 555/2011, de 14 de juny, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada d'Urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Concedir llicència d'obres a la mercantil Construcciones Lucena Lechuga S.L. per a la construcció d'un mur de contenció mitger al Passeig de la Misericòrdia número XX, d'acord al projecte bàsic i executiu de l'arquitecte PGC, sense perjudici de tercers i salvat el dret de propietat. Aquesta llicència resta condicionada a les condicions generals d'atorgament de llicència urbanística municipal aprovades per Junta de Govern Local de data 13 de setembre de 2007. SEGON.- Aprovar la liquidació provisional en concepte de l'impost sobre construccions per un import de mil quaranta-dos euros amb trenta-set cèntims (1.042,37 ) i per taxes urbanístiques la quantitat de mil quatre-cents cinquanta-vuit euros amb quaranta-cinc cèntims (1.458,45 ). TERCER.- Abans de l'inici de les obres, de conformitat amb l'informe jurídic, haurà de presentar el contracte d'acceptació de gestió de runes amb un centre autoritzat i dipositar les següents fiances: Fiança dels valors urbanístics en risc:................. 521,19 Fiança residus de la construcció ......................... 602,25 Aquestes fiances es retornaran en el moment de l'obtenció de la llicència de primera ocupació i comprovant d'haver dipositats els residus en un gestor autoritzat. QUART.- Donat que no consta acreditat a l'expedient que l'interessat hagi signat conforme no ha d'ocupar la via pública, haurà de tenir present que si a l'inici de les obres preveu que sí ha d'ocupar la via pública ho comuniqui prèviament als serveis tècnics d'aquest Ajuntament, procedint en cas contrari la liquidació d'ofici per part de l'Ajuntament, d'acord amb les ordenances fiscals vigents. 5.- RELACIÓ DE DECRETS DES DEL DIA 30 DE GENER FINS AL DIA 3 DE FEBRER DE 2012 Núm. Data Resum 117 30/01/2012 Aprovació nòmina gener 118 30/01/2012 Resolució expedient sancionador civisme AR 119 30/01/2012 Resolució expedient sancionador civisme TM 120 30/01/2012 Resolució expedient sancionador civisme IS 121 30/01/2012 Advertiment primera multa, expedient restauració c/ Vall, XX 122 30/01/2012 Incoació expedients trànsit 123 30/01/2012 Imposició sancions persones físiques 124 30/01/2012 Lloguer envel