ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 14 DE JUNY DE 2012 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.00 hores Hora que acaba: 20.00 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. També hi assisteix l'interventor municipal, Daniel Martín Enrique. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 07.06.12 2) Aprovació relació de despeses 3) Aprovació fraccionament cànon municipal 2012 guingueta número xx 4) Aprovació bonificació del 5% de la taxa d'escombraries per a l'any 2012 de diversos ciutadans per haver demostrat les 12 entrades a la deixalleria durant l'any 2011 5) Aprovació addenda conveni amb el Castell de Santa Florentina per al festival de música clàssica 6) Aprovació modificació conveni d'autorització d'ús d'una superfície de 935,35 m2 corresponent als sectors B, C, D, E i F de la finca de l'Escola de Teixits de Punt, en el sentit de canviar l'ús de pista poliesportiva per plaça pública i modificar el pacte setè on es regulen les despeses 7) Aprovació conveni marc d'adhesió a la Xarxa Local de Consum 8) Aprovació concessió llicència d'extinció de divisió horitzontal i d'agrupació i segregació de les finques ubicades a la Rda. Dr. Anglès xx i Av. Dr. Marià Serra, xx 9) Aprovació concessió llicència d'obres per a la recuperació i la reconstrucció de cobertes a magatzem i porxo de la finca de can Dr. Manresa 10) Relació de decrets des del dia 28 de maig a l'1 de juny de 2012 11) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L`ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 07.06.12 Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 7 de juny de 2012 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 14 de juny de 2012, de l'Ajuntament per import de 16.489,21 , corresponent a la relació F/2012/18 de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2011, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 27 de gener de 2011. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda i Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 14 de juny de 2012, per import de 16.489,21 , corresponent a la relació F/2012/18 de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponents del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2012. 3.- APROVACIO FRACCIONAMENT CANON MUNICIPAL 2012 GUNGUETA NÚM. xx Atès que la Junta de Govern Local en sessió ordinària de data 15 de desembre de 2011, va acordar entre d'altres, autoritzar la cessió de l'explotació de la guingueta núm. xx de la platja de Canet de Mar, a favor del Sr. MLE, pel preu cert i global de 12.021.- per temporada. Atès que la Junta de Govern Local de data 17 de maig d'enguany va acordar, entre d'altres, augmentar el cànon anual per a l'explotació de la guingueta núm. xx en 288,50.-, equivalent a l'augment del 2,4% que ha experimentat l' IPC en el darrer any, essent el cànon a liquidar l'any 2012 de 12.309,50.-. Vista la instància presentada en data 31 de maig d'enguany pel Sr. MLE, on sol.licita el fraccionament del pagament del cànon de la guingueta núm. xx en tres fraccionaments. Vist l'informe emès per l'Interventor Municipal, el contingut del qual es transcriu a continuació: INFORME D'INTERVENCIÓ Daniel Martín i Enrique, interventor de l'Ajuntament de Canet de Mar, emet el següent INFORME ASSUMPTE Informe relatiu al fraccionament en el pagament del cànon de la concessió de l'explotació de la guingueta de temporada núm. xx de la platja de Canet de Mar. RELACIÓ DE FETS En data 17 de febrer de 2011 la Junta de Govern Local va acordar incoar l'expedient d'atorgament de les autoritzacions per a l'explotació dels serveis de temporada a les platges de Canet de Mar per als anys 2011 a 2014. En data 14 d'abril de 2011 la Junta de Govern Local va acordar entre d'altres, atorgar l'autorització per a l'explotació de la guingueta num. xx a l'empresa Vam Group Eleven, S.L., pel preu cert i global de 12.021.-. En data 10 d'octubre i 7 de novembre de 2011, el Sr. ML extremera en representació de Vam Group Eleven S.L., va sol·licitar autorització municipal per formalitzar la cessió de les guinguetes 3 i 5 a favor seu com a persona física, aportant tota la documentació requerida per aquest ajuntament al respecte. En data 15 de desembre de 2011 la Junta de Govern Local va acordar autoritzar la cessió de l'explotació de la guingueta núm. xx de la platja de Canet de Mar a favor del Sr. MLE pel preu cert i global de 12.021.- per temporada. En data 17 de maig de 2012 la Junta de Govern Local, va acordar, entre d'altres, augmentar el cànon anual per a l'explotació de la guingueta núm. xx en 288,50.- , equivalent a l'augment del 2,4% que ha experimentat l'IPC i aprovar la corresponent liquidació complementària per aquest import, essent l'import total del cànon a liquidar de 12.309,50.-. En data 31 de maig d'enguany el Sr. MLE va sol·licitar el fraccionament del pagament del cànon de la guingueta núm. xx en 3 pagaments, proposant les següents dates per fer-lo efectiu: 15 de juny primer pagament, 15 d'agost, segon pagament i 30 de setembre tercer pagament. FONAMENTS DE DRET El Reial Decret 939/2005, de 29 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament General de Recaptació, estableix: "Article 44. Aplaçament i fraccionament del pagament. 1. L'Administració podrà a sol·licitud de l'obligat aplaçar o fraccionar el pagament de les deutes en els termes previstos en els articles 65 i 82 de la Llei 58/2003. de 17 de desembre, General Tributaria. 2. Seran aplaçables o fraccionables tots els deutes tributàries i altres de naturalesa pública la titularitat correspongui a la hisenda pública, llevat de les excepcions previstes en les lleis. ...." "Article 53. Càlcul d'interessos en aplaçaments i fraccionaments. ... 2. En el cas de concessió del fraccionament, es calcularan interessos de demora per cada fracció del deute." L'article 82.2 La Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributaria, estableix: "2. Es pot dispensar totalment o parcialment l'obligat tributari de la constitució de les garanties a què es refereix l'apartat anterior en els casos següents: a. Quan els deutes tributaris siguin de quantia inferior a la que es fixi en la normativa tributària. Aquesta excepció es pot limitar a sol · licituds formulades en determinades fases del procediment de recaptació ..." CONCLUSIONS Atès l'establert a l'article 44 del Reial Decret 939/2005, de 29 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament General de Recaptació, que permet a sol·licitud de l'interessat, fraccionar els deutes de naturalesa pública. Atès que en cas de concessió de fraccionament, es calcularan interessos de demora per a cada fracció del deute, i en conseqüència, el càlcul a satisfer es el següent: 5,00% Data Dates Dies Total a Import Pagament Fraccionament Fraccionament Fraccionament Interessos Pagar 12.309,50 15/06/2012 4.103,17 15/06/2012 0 0,00 4.103,17 4.103,17 15/08/2012 61 34,76 4.137,93 4.103,17 30/09/2012 107 60,98 4.164,14 Total 12.309,50 Total 95,74 Atès l'article 82.2 de la Llei General tributaria, estableix, la possibilitat de dispensar de la constitució de garantia, en els casos de quanties inferiors a la que fixi una normativa tributaria, i atès que l'Agència Tributaria dispensa de la constitució de garantia, en els casos de quanties inferiors a 18.000 , i en conseqüència, el fraccionament no restaria condicionat a que l'interessat presenti davant d'aquest Ajuntament cap tipus d'aval bancari en la forma legalment establerta o qualsevol altra de les garanties previstes en la normativa aplicable. Informo FAVORABLEMENT a la concessió de fraccionament en el següents termes: Quota 1 - 15/06/2012 - 4.103,17 (Inclou interessos de demora). Quota 2 - 15/08/2012 - 4.137,93 (Inclou interessos de demora). Quota 3 - 30/09/2012 - 4.164,14 (Inclou interessos de demora). Dispensar la prestació de garantia atès l'import del deute fraccionat. Comunicar a la persona interessada que en cas de falta de pagament d'algun dels fraccionaments aquests s'exigiran per via de constrenyiment pel deute fraccionat més els interessos meritats, amb el recàrrec de constrenyiment corresponent. Vistos els expedients de referència, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada d'Urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar el fraccionament del cànon municipal corresponent a la guingueta núm. xx de la platja de Canet de Mar en els següents termes: Quota núm.1- 15/06/2012- 4.103,17 (inclou interessos de demora) Quota núm.2- 15/08/2012- 4.137,93 (inclou interessos de demora) Quota núm.3- 30/09/2012- 4.164,14 (inclou interessos de demora) SEGON.- Notificar el següent acord als interessats i a la Intervenció i Tresoreria municipals per al seu coneixement. 4.- APROVACIÓ DE LA BONIFICACIÓ DEL 5% DE LA TAXA D'ESCOMBRARIES PER L'ANY 2012 DE DIVERSOS CIUTADANS PER HAVER DEMOSTRAT LES 12 ENTRADES A LA DEIXALLERIA DE CANET DE MAR DURANT L'ANY 2011 Atès que la ordenança fiscal de Canet de Mar per l'any 2010, a la taxa per recollida, tractament i eliminació dels residus recull als punts 6 i 7 de l'article 5 sobre beneficis fiscals la possibilitat d'aplicar un 5% de bonificació d'aquesta taxa si l'usuari utilitza periòdicament la deixalleria i que diu així: 6. L'ajuntament atorgarà bonificació del 5% en la taxa d'escombraries domiciliàries per a tots els subjectes passius que utilitzin el servei de deixalleria o minideixalleria un mínim de 12 vegades l'any per lliurar els residus típics de deixalleria, exceptuant-ne els que es poden lliurar al carrer (paper, cartró, envasos i vidre). Només es concedirà una bonificació per unitat familiar (segons legislació de l'IRPF) i habitatge. 7. Previ informe de l'àrea de medi ambient s'aprovaran per junta de govern les bonificacions a favor de les persones que hagin acreditat l'ús de la deixalleria d'acord amb l'establert en els paràgrafs anteriors i es comunicarà a l'oficina de recaptació per a l'aplicació de la bonificació en el padró de l'exercici corresponent. En cas que previ informe de medi ambient es detecti un lliurament irregular dels residus, no s'aplicarà la bonificació. Atès que el tècnic municipal de medi ambient ha valorat els albarans dels ciutadans que han sol·licitat l'aplicació de la bonificació i que ha emès informe al respecte, el qual consta a l'expedient. De conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Medi Ambient, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la bonificació del 5% de la taxa d'escombraries domiciliària de l'any 2012 per ús de la deixalleria durant el 2011 de conformitat amb l'Ordenança fiscal, dels ciutadans que es relacionen a l'informe emès pel tècnic municipal de Medi Ambient que consta a l'expedient. SEGON.- Comunicar a l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona aquest acord per tal que es faci efectiva aquesta bonificació. I que en cas que no pugui aplicar la bonificació a la persona interessada, ho comuniqui a l'Àrea de Medi Ambient per tal que n'esbrini, si escau, les dades correctes. TERCER.- Comunicar a l'Organisme de Gestió Tributària que informi en el rebut de la taxa domiciliària l'aplicació de la bonificació del 5% per ús de la deixalleria. 5.- APROVACIÓ ADDENDA AL CONVENI AMB EL CASTELL DE SANTA FLORENTINA PER AL FESTIVAL DE MÚSICA CLÀSSICA Atès que la Junta de govern Local en sessió ordinària de data 26 d'abril d'enguany va aprovar el següent: PRIMER.- Aprovar i signar el conveni de col·laboració amb el Festival de Música Clàssica del Castell de Santa Florentina, la programació del qual es concretarà i confirmarà durant el mes de maig de 2012. SEGON.- Aprovar la despesa de 5.000 amb càrrec a la partida 31.33100.48901 del vigent pressupost municipal per a l'any 2012. TERCER.- Condicionar l'efectivitat d'aquest conveni a l'obtenció per part de l'empresa organitzadora dels concerts a l'obtenció de la concessió de la llicència municipal ambiental i la d'espectacles i activitats recreatives. QUART.- Facultar l'alcalde i el regidor delegat de Cultura per signar tots els documents que es derivin d'aquests acords. Atès que en data 4 de maig de 2012 va tenir lloc la formalització del conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Canet de Mar i el Castell de Santa Florentina. Atès que cada any les despeses de protocol dels concerts que se celebraven en el Castell de Santa Florentina anaven a càrrec de l'Ajuntament de Canet de Mar. Atès que en els concerts d'aquest any, aquesta despesa de protocol anirà a càrrec del Castell de Santa Florentina i es considera necessari i convenient elaborar una addenda en la qual s'estableixi una nova subvenció per fer front a aquest servei. Vista i trobada conforme l'addenda al conveni, la qual es transcriu a continuació: ADDENDA AL CONVENI DE COL·LABORACIÓ AMB EL FESTIVAL DE MÚSICA CLÀSSICA DEL CASTELL DE SANTA FLORENTINA, SIGNAT EL DIA 4 DE MAIG DE 2012 ENTRE L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR I L'ASSOCIACIÓ CULTURAL SANTA FLORENTINA A Canet de Mar, ___________ 2012 REUNITS D'una part Jesús Marín i Hernàndez, Alcalde-President de l'Ajuntament de Canet de Mar, i Pere Xirau i Espàrrech, regidor delegat de Cultura, actuant en nom i representació del mateix, i assistits per la secretària, Núria Mompel Tusell, que dóna fe de l'acte. De l'altra part el Sr. CH, com a director del Festival de Música Clàssica del Castell de Santa Florentina i actuant com a representant i administrador únic de l'Associació cultural Santa Florentina amb NIF XXXXXX, domiciliada al carrer Numància, núm XX de Barcelona, associació organitzadora del Festival. Ambdues parts es reconeixen mútuament plena capacitat legal per a l'atorgament del present document i formalitzen aquesta addenda d'acord amb els següents, PACTES Primer.- L'Associació Cultural Santa Florentina, en tant que organitzadora dels concerts del Castell de Santa Florentina, es compromet a finançar al seu càrrec totes aquelles despeses relacionades amb el protocol de benvinguda dels assistents al cicle de concerts d'aquesta edició, concretament els dies següents: Dissabte 21 de juliol de 2012