ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 13 DE DESEMBRE DE 2012 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.15 hores Hora que acaba: 19.35 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. També hi assisteix l'interventor municipal, Daniel Martín Enrique. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 05.12.12. 2) Aprovació relació de despeses 3) Aprovació d'una operació de tresoreria amb Bankia 4) Acceptació suport econòmic de la Diputació de Barcelona per al Servei Local de Teleassistència 2013-2014 en el marc del Pla de Concertació Xarxa Govern Local 2012-2015 5) Aprovació signatura contracte de patrocini amb l'empresa Coaliment Granollers, SAU 6) Relació de decrets des del dia 26 fins al 30 de novembre de 2012. 7) Precs i preguntes. DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 05.12.12 Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 5 de desembre de 2012 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 13 de desembre de 2012, de l'Ajuntament per import de 53.850,71 , corresponent a la relació de la mateixa data, la relació de l'Organisme Autònom Ràdio Canet per import de 14,65 , corresponent a la relació de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2012, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 23 de desembre de 2011. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda i Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 13 de desembre de 2012, per import de 53.850,71 , corresponent a la relació de la mateixa data. SEGON.- Aprovar la relació de despeses de data 13 de desembre de 2012, per import de 14,65 corresponent a la relació de l'Organisme Autònom Radio Canet. TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponents del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2012. 3.- APROVACIÓ D'UNA OPERACIÓ DE TRESORERIA AMB BANKIA D'acord amb l'article 51 RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals per atendre necessitats transitòries es pot concertar una operació de crèdit a curt termini. L'article 4 de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes dels sector públic, sobre l'exclusió de les operacions de tresoreria de l'àmbit d'aplicació de la dita llei. Atès que l'import acumulat de les operacions de crèdit a curt termini vigents per a l'exercici 2013, inclosa la nova operació té un import total de 700.000,- que suposa el 6,11%, i per tant no supera el 15% dels recursos liquidats en l'exercici anterior i, d'acord amb l'article 52.2. del RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals l'òrgan competent per la seva aprovació és l'Alcalde. Atès les delegacions de funcions en matèria de gestió econòmica financera establertes a la Junta de Govern Local, mitjançant el Decret d'Alcaldia núm. 555/2011, de 14 de juny de 2011. Vist l'informe emès per l'interventor en data 11 de desembre de 2012 relatiu a la procedència, condicions i legalitat de l'operació a concertar, el qual es transcriu a continuació: "INFORME D'INTERVENCIÓ IDENTIFICACIÓ I OBJECTE Aquest informe té caràcter preceptiu s'emet en compliment del que disposa l'article 52.2 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat per Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març. El seu objecte és l'aprovació d'una operació de crèdit a curt termini per a l'exercici 2013 per import de 700.000 euros per atendre els problemes transitoris de tresoreria, per raó de pagaments ineludibles amb consignació pressupostària. LEGISLACIÓ APLICABLE o Articles 51 i 52 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat per Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març (TRLRHL). o Article 21.1 f) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local. o Article 4.1 l) de la Llei 30/2007, de 30 de octubre, de contractes del sector públic (LCSP). o Article 52.2 m) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. o Ordre ECF/1378/2007, de 27 d'abril sobre procediments en matèria de tutela financera dels ens locals. o Article 14.3 del Reial Decret - Llei 8/2010, de 20 de maig, pel qual s'adopten mesures extraordinàries per a la reducció del dèficit públic. CARACTERÍSTIQUES DE L'OPERACIÓ L'oferta presentada per BANKIA presenta les següents condicions: Entitat bancària Bankia Import de l'operació 700.000,- Venciment 31 de desembre de 2013 Tipus interès Euribor trimestral + 5% Comissió d'obertura 1% Comissió no disponibilitat 0,6% ANÀLISI DELS RATIS DE L'OPERACIÓ Els Ratis de l'Operació són els següents: Import acumulat operacions de tresoreria amb inclusió de 700.000,- l'operació prevista Ingressos corrents liquidats en l'exercici 2011 (Decret 11.463.978,- d'Alcaldia 386/2012) Límit màxim a concertar en operacions de tresoreria ­ 30% 3.439.193,- (Art. 51 TRLRHL) Percentatge de l'operació de tresoreria sobres els 6,11% ingressos corrents liquidats Percentatge operacions acumulades de tresoreria sobre 6,11% ingressos corrents liquidats inclosa la prevista INFORMO PRIMER.- Que l'import del préstec a curt termini té per objecte atendre necessitats transitòries de tresoreria, per raó de pagaments ineludibles amb consignació pressupostària. SEGON.- L'operació de tresoreria d'acord amb l'article 14.3 del Reial Decret - Llei 8/2010, de 20 de maig, haurà de quedar cancel·lada a 31 de desembre de cada any. TERCER.- L'import acumulat de les operacions de crèdit a curt termini vigents a la data d'emissió del present informe, no supera el 30% dels ingressos liquidats per operacions corrents en l'exercici anterior, d'acord amb l'establert a l'article 51 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat per Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març QUART.- L'import acumulat de les operacions de crèdit a curt termini vigents a la data d'emissió del present informe, inclosa la nova operació és de 700.000,- (6,11%), i per tant no supera el 15% dels recursos corrents liquidats en l'exercici, per la qual cosa, d'acord amb l'article 52 del TRLRHL i el Decret d'Alcaldia núm. 555/2011, de 14 de juny de 2011, de delegacions de funcions en matèria de gestió econòmica financera establertes a la Junta de Govern Local, l'òrgan competent per l'aprovació de crèdit a curt termini és la Junta de Govern Local. CINQUÉ.- El pagament de les obligacions derivades d'aquesta operació de crèdit a curt termini podrà ser garantir, d'acord amb l'article 49 TRLRHL amb l'afectació de contribució especials, taxes o preus públics. SISÉ.- Que l'Ajuntament de Canet de Mar té capacitat per afrontar, en el temps, les obligacions que es derivin de l'operació de crèdit sol·licitada. SETÉ.- Donat que, en relació amb l'operació de tresoreria projectada és d'aplicació article 4 de la LSCP i, per tant, l'operació de crèdit no està sotmesa a les normes sobre contractació administrativa en el qual a la preparació i adjudicació. La concertació amb una o altra entitat és facultat discrecional de l'òrgan competent, que podrà fer-ho directament, sense cap més condicionament que el respecte als principis generals d'igualtat, no discriminació i bona administració i economia de mitjans. VUITÉ.- Cal comunicar aquesta operació de tresoreria a la direcció de Política Financera i Assegurances del Departament d'Economia i Finances de la Generalitat de Catalunya dins els primers deu dies del mes següent a aquella en que s'hagi signat l'operació." Tenint en compte la normativa de legal aplicació, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda i Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar una operació de crèdit, en la modalitat de préstec a curt termini, amb la entitat bancària BANKIA, per import de 700.000,- amb efectes 1 de gener de 2013, que s'ha de cancel·lar a data 31 de desembre de 2013, amb les següents condicions: - Crèdit concedit 700.000,- - Termini: 31/12/2013 - Tipus d'interès: Euribor + 5% - Comissió d'obertura: 1% - Comissió disponibilitat: 0,6% SEGON.- Comunicar aquest acord a la Direcció General de Política Financera del Departament d'Economia i Finances, de la Generalitat de Catalunya, d'acord amb l'article 5 de l'Ordre ECF/128/2007, de 27 d'abril, sobre procediment en matèria de tutela financera dels ens locals. TERCER.- Notificar aquest acord a l'entitat bancària interessada, per a procedir a la signatura de l'operació esmentada. 4.- ACCEPTACIÓ DE SUPORT ECONÒMIC DE LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA, PER AL SERVEI LOCAL DE TELEASSISTÈNCIA 2013-2014, ÀREA DE BENESTAR SOCIAL, EN EL MARC DEL PLA DE CONCERTACIÓ XARXA DE GOVERNS LOCAL 2012-2015. Atès que la Diputació de Barcelona ve impulsant el Servei Local de Teleassistència des de l'any 2005, amb la participació econòmica de l'IMSERSO, els municipis i la pròpia Diputació, un recurs clau per a promoure la seguretat i la qualitat de vida de les persones grans i amb dependència. Atès que hem rebut un escrit de data 12 de novembre, de la vice-Presidenta 4a. i Presidenta delegada de l'Àrea d'Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona, que ens informa de què en data 31 de desembre l'IMSERSO posarà fi al "Programa de Teleassistència Domiciliària" i, en conseqüència, no es renovarà el conveni IMSERSO-FEMP-Diputació de Barcelona. Atès que en aquest escrit se'ns comunica la continuïtat del Programa de Teleassistència Domiciliària, malgrat la retirada d'aquesta institució que aportava al programa gairebé un terç del seu finançament i que això comporta canvis en les aportacions financeres, donat que seran els ajuntaments i la Diputació de Barcelona els qui conjuntament hauran de fer viable aquest servei públic. Atès que la Diputació de Barcelona ens comunica que, per tal de donar continuïtat al servei a partir del 1 de gener de 2013, ha adjudicat la contractació del servei a l'empresa Televida, S.L., la mateixa que ens els darrers set anys ha vingut prestant el servei, aconseguint una important rebaixa del preu, que ha passat dels 19,31 als 16,35 , iva inclòs. Atès que la Diputació de Barcelona, en data 16 d'abril de 2012, va publicar al BOPB les "Bases per a la Gestió i Desenvolupament del Programa de Teleassistència ­ any 2013-2014", aprovades en Junta de Govern de data 28 de març de 2012, per tal de fixar els criteris i el procediment de distribució dels serveis de teleassistència entre els Ens locals de la província de Barcelona. Atès que el punt 12.7 de les bases estableix que, si es produeixen modificacions, s'haurà d'aprovar una addenda que reguli les noves condicions i, si aquestes modifiquessin els criteris de distribució dels serveis o les quotes de participació en el finançament dels Ens locals, aquests haurien de manifestar el seu consentiment exprés. Atès que la Diputació de Barcelona ens informa que està previst que properament aprovin una addenda a les Bases per a la gestió i desenvolupament del programa que regulin les noves condicions de participació i ens demana que els fem arribar, el més aviat possible, el comunicat d'acceptació de recurs material per a la realització d'aquest servei, segons model normalitzat. Atès que segons es desprèn del comunicat de data 12 de novembre de 2012 i el model d'acceptació adjunt, les modificacions produïdes que afecten a la participació en el programa són, concretament, que la participació en la quota del servei per part dels Ens locals, passarà del 42% al 53%, la qual cosa representa un increment real de 0,55 respecte del preu actual, passant d'un preu mensual de 8,11 per servei a 8,66 per servei. preu 2012 preu 2013 usuari A (4% iva inclòs ) 19,31 16,35 aportació ajuntament 42% 53% total aportació ajuntament 8,11 8,66 Vista la documentació de referència, de conformitat amb la proposta de la Tinència d'Alcaldia de Benestar Social, Família i Joventut, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Acceptar el suport econòmic atorgat per la Diputació de Barcelona, per a l'actuació "Servei Local de Teleassistència 2013-2014", quedant assabentat i acceptant les modificacions que s'han produït en la relació convenial entre l'IMSERSO, FEMP i la Diputació de Barcelona per al desenvolupament del Servei Local de Teleassistència. SEGON.- Supeditar aquests acords a l'existència de crèdit en els pressupostos corresponents als exercicis 2013 i 2014. TERCER.- Notificar l'acceptació a la Diputació de Barcelona, Àrea de Benestar Social, adjuntant el model normalitzat degudament complimentat QUART.- Notificar l'acceptació a la Intervenció i Tresoreria municipals per al balanç de situació econòmica. 5.- APROVACIÓ SIGNATURA CONTRACTE DE PATROCINI AMB L'EMPRESA COALIMENT GRANOLLERS, S.A.U. Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar ha organitzat enguany la 5à edició de la Fira Mercat Modernista amb l'objectiu de donar a conèixer el seu patrimoni modernista i aconseguir posicionar-lo com a referent del modernisme català, actuant de motor dinamitzador de l'activitat econòmica. Atès que ser patrocinador de la Fira Mercat Modernista permet a l'empresa arribar a un públic multitudinari i divers, a la vegada, que associa la seva imatge d'empresa a la imatge d'un esdeveniment que representa una manifestació cultural i social de prestigi; proporcionant-li una millora de la promoció de l'empresa al territori, publicitat implícita, responsabilitat social i prestigi. Atès que el patrocini representa fer una aportació econòmica a l'organització de l'esdeveniment per sufragar una part de les despeses derivades i, com a contrapartida, l'empresa patrocinadora adquireix uns drets tant d'imatge com de comunicació. Atès que l'empresa COALIMENT GRANOLLERS, S.A.U. ha manifestat el seu interès en formalitzar un contracte de patrocini per col·laborar econòmicament en l'organització de la 5a. Fira Mercat Modernista. Vist i trobat conforme el text del contracte de patrocini de la 5a. Fira Mercat Modernista amb l'empresa COALIMENT GRANOLLERS, S.A.U el qual es transcriu a continuació: CONTRACTE DE PATROCINI REUNITS D'una banda, Jesús Marín i Hernàndez Alcalde de l'Ajuntament de Canet de Mar, domiciliat a Canet de Mar, ca