ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 12 DE GENER DE 2012 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.00 hores Hora que acaba: 20.00 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. També hi assisteix l'interventor municipal, Daniel Martín Enrique. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 29.12.11 i la de la sessió extraordinària de data 30.12.2011 2) Aprovació atorgament llicència ambiental d'instal·lació per a l'exercici d'una activitat de sala polivalent de gravació i organització de festes i altres activitats recreatives a la riera d'en Missé, xx 3) Aprovació concessió llicència primera ocupació reforma interior habitatge unifamiliar entre mitgeres C/ Cedró, xx 4) Aprovació devolució impost sobre construccions i fiances obra C/ Xaró baix, xx 5) Acceptació subvenció de suport als programes d'àmbit local de foment i assessorament per a la creació d'empreses 6) Aprovació retirada autorització per a la venda al mercat setmanal 7) Relació de decrets des del dia 19 fins al dia 30 de desembre de 2011 8) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L`ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 29.12.11 I LA DE LA SESSIÓ EXTRAORDINÀRIA I URGENT DE DATA 30.12.12 Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 29 de desembre i la de la sessió extraordinària i urgent de data 30.12.11 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- ATORGAMENT D'UNA LLICÈNCIA AMBIENTAL D'INSTAL·LACIÓ PER A L'EXERCICI D'UNA ACTIVITAT DE SALA POLIVALENT DE GRAVACIÓ I ORGANITZACIÓ DE FESTES I ALTRES ACTIVITATS RECREATIVES A LA RIERA D'EN MISSÉ NÚMERO xx DE CANET DE MAR. En data 23.05.11, el senyor Jordi Vidal Massó, en nom i representació de la societat SPECTACULAR & SPECTACULAR SCP presenta davant d'aquest Ajuntament una sol·licitud amb la documentació annexa corresponent per a l'obtenció de la llicència municipal per una activitat dedicada a una sala polivalent de gravació i organització de festes i altres activitats recreatives a la Riera d'en Missé número xx d'aquesta localitat. Tot seguit es procedeix a la tramitació oportuna de la sol·licitud, segons determinen la Llei 20/2009, de 4 de desembre, de prevenció i control ambiental de les activitats. En data 2 de juny de 2011, l'arquitecta tècnica lliura l'informe de compatibilitat urbanística del projecte amb la normativa vigent al municipi, segons consta al certificat de la secretària accidental del dia 07.06.11. En data 14.06.11, d'acord amb el procediment establert en les normes esmentades, es dóna trasllat de l'expedient al Consell Comarcal del Maresme perquè informi sobre la suficiència i idoneïtat del projecte, i en data 18.08.11, va tenir entrada en aquest ajuntament l'informe favorable del consell comarcal. L'expedient es sotmet a tràmit d'informació pública i veïnal per un termini de 30 i 10 dies respectivament, havent-se presentat un escrit d'al·legacions per part de l'empresa TUPINAMBA, SA. En data 28.09.11 es remet al Consell Comarcal el certificat emès per l'Ajuntament en el qual constata la presentació d'al·legacions en el període d'informació pública i veïnal efectuada, requerint-li així el preceptiu informe de la Ponència Ambiental. En data 26.10.11, va tenir entrada l'informe favorable de la ponència ambiental comarcal, condicionada al compliment d'unes mesures. En data 12.12.11, el Consell Comarcal va tenir entrada un informe complementari en relació a les al·legacions presentades per part de TUPINAMBA, en el qual comenta que l'activitat es compatible amb el planejament urbanístic de la zona, segons consta al certificat de compatibilitat urbanística emès per l'Ajuntament en data 7 de juny de 2011. En data 12.12.11, i un cop examinada la documentació presentada, l'enginyera municipal emet informe en el qual informa favorablement la sol·licitud efectuada, amb els condicionants i mesures correctores que assenyala i que es determinen més endavant. I per altra banda, respecte a les al·legacions presentades en el període d'informació pública i veïnal, l'enginyera municipal manifesta en el seu informe el següent: "A l'esmentat escrit es manifesta una disconformitat a la instal·lació de la sala polivalent atenent que es troba situada en un polígon industrial i no és una activitat industrial ni ha de complir l'estricta normativa industrial i mediambiental. El certificat de compatibilitat urbanística considera admissible l'activitat en aquest emplaçament. Per tant, el fet que no sigui una activitat industrial no suposa cap inconvenient perquè no pugui instal·lar-se en aquest emplaçament. Així mateix, és cert que al no tractar-se d'una activitat industrial no ha de complir la normativa industrial vigent, però sí que ha de complir altra normativa que li és d'aplicació, com ara el Codi Tècnic de l'Edificació, normativa de contaminació acústica o la normativa d'espectacles i activitats recreatives." En data 13.12.11, la secretaria de l'Ajuntament, Sra. Núria Mompel Tusell, formula proposta d'acord, la qual va ser notificada als interessats, concedint-los un termini màxim de 10 dies hàbils en tràmit d'audiència perquè formulessin les al·legacions que consideressin pertinents, termini que ha finalitzat sense haver- ne presentat. Vist l'expedient administratiu de referència, i tenint en compte allò que disposa la normativa legal d'aplicació, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Medi Ambient, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Desestimar les al·legacions presentades en el període d'informació pública i veïnal, en base a l'informe emès per l'enginyera municipal. SEGON.- Concedir a la societat SPECTACULAR & SPECTACULAR, la llicència ambiental per a l'exercici de l'activitat dedicada a una sala polivalent de gravació i organització de festes i altres activitats recreatives a la Riera d'en Missé número xx d'aquesta localitat. TERCER.- Condicionar l'efectivitat de la present llicència al compliment de les següents determinacions: Les del projecte tècnic realitzat pel tècnic col·legiat amb núm. 11.392 en el Col·legi d'Enginyers Tècnics Industrials de Barcelona de data Maig de 2011. Les proposades per la Ponència Ambiental Comarcal, que són les següents: Es recorda que cal presentar una còpia de l'assegurança de responsabilitat civil. Cal donar compliment als requisits establerts al Reglament regulador d'aigües residuals a la comarca del Maresme, de 5 d'agost de 2004. Separar en origen els diferents tipus de residus generats i dur-ne a terme una gestió autoritzada. Es complirà amb l'Ordenança Municipal sobre la recollida de la brossa. En relació als límits d'emissió, prevenció, control i garantia: l'activitat complimentarà la normativa vigent en emissions de contaminants a l'atmosfera en les instal·lacions de combustió. Cal que l'activitat doni compliment als requisits, en matèria de soroll, de la Llei 16/2002, de 28 de juny, de protecció contra la contaminació acústica. Cal que l'activitat doni compliment als requisits, en matèria de contaminació lumínica, de la Llei 6/2001, de 31 de maig, d'ordenació ambiental de l'enllumenament per a la protecció del medi nocturn. Es complirà la normativa vigent en matèria de supressió de barreres arquitectòniques. Llei 20/1991 de 25 de novembre. Les proposades pel tècnic director amb núm. de col·legiat 11.392, al projecte presentat signat tècnic en data al maig del 2011. Les proposades per l'enginyera municipal: 1. L'aforament màxim autoritzat serà de 150 persones 2. Insonorització total o parcial, segons convingui, si els sorolls transmesos a l'entorn superen en més de 3 dBA el soroll de fons. 3. Juntament amb la còpia de l'acta de control inicial que es presenti a aquest Ajuntament també caldrà presentar: - Certificat de posta en funcionament de les instal·lacions de protecció contra incendis emès per l'empresa instal·ladora i signat per tècnic competent i/o contracte de manteniment dels medis d'extinció per empresa autoritzada. - Justificant de la legalització de la instal·lació elèctrica com a local de pública concurrència davant d'una Entitat d'Inspecció i Control. - Certificat de que els valors acústics generats per l'activitat es troben dintre dels límits admissibles, o del mesurament de l'aïllament acústic brut de l'activitat en la zona immediata a l'activitat, signat per tècnic competent. QUART.- Així mateix, condicionar l'efectivitat de la present llicència a l'adopció de les mesures correctores esmentades al projecte de l'activitat, als informes tècnics municipals i a les disposicions normatives d'aplicació, en els termes següents: a) En matèria de protecció del medi ambient, i particularment en relació als límits d'emissió, prevenció, control i garantia: Activitat amb poca incidència ambiental. b) En relació a la seguretat i protecció de la salut de les persones: Sembla complimentar-se la normativa vigent. c) En matèria de prevenció d'incendis: Cal acomplir amb el Document Bàsic SI del Codi Tècnic de l'Edificació. A la documentació aportada s'aporta justificació al respecte. d) En matèria d'higiene, seguretat i comoditat: Segons les dades aportades en el projecte tècnic, l'activitat és susceptible d'adaptar-se a la normativa vigent sobre condicions de seguretat que han de reunir els locals de treball segons les disposicions mínimes exigides a la llei 31/1995 de 8 de novembre i Reial Decret núm. 486/1997 de 14 d'abril. f) En relació a les condicions acústiques: No s'haurien d'alterar globalment les existents a la zona. Cal que es complimenti la Llei 16/2002 de 28 de juny de protecció contra la contaminació acústica. g) En relació a la contaminació lumínica: Caldrà acomplir amb la Llei 6/2001 de 31 de maig i demés disposicions que la desenvolupin. h) En matèria de prevenció, reducció o eliminació de les molèsties que es puguin causar al veïnat, així com les d'estalvi dels recursos naturals: D'acord amb la documentació presentada l'activitat en qüestió no hauria de generar cap alteració notable. i) En relació a la bona gestió dels residus generats: No es generen residus industrials. j) En matèria d'espectacles i activitats recreatives: Caldrà complir amb la Llei 11/2009 de 6 de juliol, i demés disposicions que la desenvolupin. j) En quan als sistemes de control a què se sotmet l'exercici de l'activitat, per tal de garantir-ne l'adequació permanent del seu funcionament a les determinacions legals i les fixades a través de la llicència municipal: s'entén adient un control periòdic cada sis anys comptats a partir de la data de l'atorgament de la llicència municipal, amb independència de les actuacions d'autocontrol que s'estableixin. k) En relació a l'adaptació del local proposada: L'activitat és susceptible de poder complir amb les Normes Subsidiàries de Planejament d'acord amb el certificat de Compatibilitat d'Ús de data 7 de juny de 2011. l) Compliment del Codi d'Accessibilitat de Catalunya: S'ha de complir amb el que especifica el Decret 135/1995, de 24 de març, de desplegament de la Llei 20/1991, de 24 de novembre. CINQUÈ.- En cap cas no es pot iniciar l'exercici de l'activitat fins que no s'hagi obtingut l'acta de control inicial favorable, emesa per una entitat ambiental de control, de la qual s'haurà de facilitar còpia a aquest Ajuntament. A la mateixa s'acompanyarà el certificat emès pel tècnic director de l'execució del projecte en el qual s'indiqui l'adequació de l'activitat i de les instal·lacions a la llicència ambiental atorgada i a les condicions apuntades en els acords tercer i quart. SISÈ.- Per tal de garantir l'adequació permanent de l'activitat a les determinacions legals i les fixades en la llicència, es sotmetrà l'activitat autoritzada a controls periòdics cada sis anys, el primer comptat a partir de l'atorgament de la llicència i, la resta, sis anys després de la realització de la corresponent revisió. SETÈ.- Sens perjudici de les accions específiques de controls establerts - inicial i periòdic- l'activitat autoritzada resta subjecta en els aspectes mediambientals a l'acció inspectora de l'Ajuntament, que es podrà dur a terme en qualsevol moment, d'acord amb les previsions contingudes en la llei 20/2009, així com a les inspeccions periòdiques que estableixi la legislació sectorial en matèria de prevenció d'incendis, accidents greus i de protecció de la salut. VUITÈ.- Notificar la present resolució al titular de la llicència i a la resta d'interessats. NOVÈ.- Un exemplar de la llicència haurà d'estar sempre fixat en un lloc adequat i visible dins el recinte on es dugui a terme l'activitat. DESÈ.- Aprovar les taxes municipals per un import de 1.435,84 3.- CONCESSIÓ LLICÈNCIA DE PRIMERA OCUPACIÓ DE LA REFORMA INTERIOR HABITATGE UNIFAMILIAR ENTRE MITGERES AL CARRER CEDRÓ NÚMERO xx. Vista la instància presentada per la senyora CCJ, en nom i representació d'ella mateixa, amb la qual sol·licita llicència de primera ocupació de la reforma interior habitatge unifamiliar entre mitgeres ubicat al carrer Cedró número xx. Vist l'informe favorable dels tècnics municipals de data 23 de desembre de 2011, el contingut del qual és: "Realitzada una inspecció visual a l'habitatge de referència, es constata el següent : 1.- Que les obres portades a terme s'ajusten al projecte pel qual es va concedir llicència d'obres majors, expedient 64/2008. 2.- En quant als elements urbanístics, aquests no han resultat afectats per les obres. Per tant, s'informa FAVORABLEMENT a la sol·licitud de la llicència de primera ocupació." Vist l'informe favorable de la Secretària de l'Ajuntament de data 29 de desembre de 2011, el contingut del qual és: "Dins del termini conferit a l'efecte i una vegada revisades la sol·licitud i la documentació presentada per la senyora CCJ en nom i representació d'ella mateixa per tal d'obtenir llicència municipal de primera ocupació de la reforma interior de l'habitatge unifamiliar entre mitgeres ubicat al carrer Cedró número 7, s'emet informe a partir dels següents: ANTECEDENTS 1r.- Mitjançant escrit presentat en data 14 de novembre de 2011, registrat d'entrada amb el número 6100, per la senyora CCJ, es demana llicència de primera ocupació de la reforma interior habitatge unifamiliar entre mitgeres ubicat al carrer Cedró número xx. 2r.- En el municipi de Canet de Mar existeixen unes Normes Subsidiàries de Planejament aprovades per la Comissió d'Urbanisme de Barcelona en sessió de data 16 d'octubre de 1991, i publicades en el DOGC núm. 1549, el 31 de gener de 1992. 3r.- El tècnic municipal en el seu informe de data 23 de desembre d'enguany, ha emès informe favorable sobre la concessió de la llicència de primera ocupació sol.licitada, de la reforma interior de l'habitatge unifamiliar entre mitgeres ubicat al carrer Cedró número xx. Em correspon, d'acord amb el que disposa l'article 188.3 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, emetre el següent: