ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 11 D'OCTUBRE DE 2012 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.30 hores Hora que acaba: 20.00 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. També hi assisteix l'interventor municipal, Daniel Martín Enrique. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 04.10.12 2) Aprovació relació de despeses 3) Devolució garantia definitiva dipositada per a l'adjudicació de la concessió d'una parada a la plaça Mercat 4) Modificació plec de clàusules contracte recollida de residus neteja viària 5) Acceptació de l'ampliació de dotació econòmica del recurs consistent en fons de prestació de suport al servei de menjador de les escoles bressol municipals 6) Examen i aprovació convocatòria ajuts fons de prestació suport als serveis de menjador de les escoles bressol municipals 7) Resolució peticions mercantil Grupo Preyco 44, SL amb relació a les obres efectuades al C/ Montnegre, xx 8) Aprovació concessió llicència obres al Consell Comarcal del Maresme per fer els treballs necessaris per desenvolupar el projecte executiu de la xarxa comarcal de banda ampla del Maresme, fase 1 9) Aprovació concessió pròrroga llicència obres per reforma i ampliació habitatge a la Rda. Dr. Manresa, xx 10) Aprovació concessió pròrroga llicència obres per a la construcció d'un habitatge unifamiliar aïllat al C/ Antoni Gaudí, xx 11) Aprovació concessió llicència obres menors per reformar el bany al C/ Olot, xx 12) Aprovació concessió llicència obres menors per enrajolar cuina a la Rda. Dr. Flèming, xx 13) Aprovació concessió llicència obres menors per pintar façana a la riera del Pinar, xx 14) Aprovació concessió llicència obres menors per posar panot a vorera i fer tancament finca la C/ Xesco Boix, xx 15) Aprovació concessió llicència obres menors per arranjament rajoles bany al C/ Montseny, xx 16) Aprovació concessió llicència obres menors per arranjament sostre fals al C/ Vge. Del Carme, xx 17) Aprovació concessió llicència obres menors per repassar façana amb cistell al C/ Balmes, xx 18) Relació de decrets des del dia 24 al 28 de setembre de 2012 19) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 04.10.12 Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 4 d'octubre de 2012 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat, se n'acorda l'aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 11 d'octubre de 2012, de l'Ajuntament per import de 30.116,52 , corresponent a la relació F/2012/28 de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2012, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 23 de desembre de 2011. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda i Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 11 d'octubre de 2012, per import de 30.116,52 , corresponent a la relació F/2012/28 de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponents del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2012. 3.- DEVOLUCIÓ GARANTIA DEFINITIVA DIPOSITADA PER A L'ADJUDICACIÓ DE LA CONCESSIÓ D'UNA PARADA A LA PLAÇA MERCAT Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 14 de gener de 2010, va acordar adjudicar definitivament la concessió de l'ús privatiu d'una parada a la plaça mercat municipal al senyor Daniel Moraleda de la Iglesia. Atès que en data 21 de desembre de 2009, l'interessat va dipositar una garantia definitiva per a l'execució de la concessió, la qual pujava un import de 200,00 . Atès que en data 16 de febrer de 2010 es va procedir a la formalització de l'anterior concessió. Atès que mitjançant Decret de l'Alcaldia núm. 1010/2012, de 30 d'agost, es va resoldre declarar l'extinció de la concessió del domini públic relativa al gaudí de les parades del mercat municipal núm. xx per renúncia del seu titular, el senyor Daniel Moraleda de la Iglesia i en els termes de l'article 70. d) del Reglament del patrimoni dels ens locals de Catalunya, amb efectes 31 d'agost de 2012.. Vist l'informe emès en data 21 de setembre de 2012, per la tècnica de l'Àrea de Promoció Econòmica, Maribel Cortés Vallespí, el contingut literal és el següent: "Atès que mitjançant Decret 1010/2012 de 30 d'agost de 2012 de l'alcaldia s'ha resolt declarar l'extinció de la concessió del domini públic relativa al gaudí de les parades del mercat municipal núm. xx per renúncia del seu titular, el Sr. Daniel Moraleda de la Iglesia. Atès que en data 21 de desembre de 2009, el Sr. Daniel Moraleda va constituir la garantia definitiva requerida per un import de 200,00 euros, per poder elevar a definitiva l'adjudicació provisional de la concessió. En relació a aquesta garantia i, un cop revisat el estat de les esmentades parades juntament amb el Sr. Josep Mª Renau encarregat de la Plaça Mercat, informo de que l'adjudicatari ha deixat les instal·lacions en correcte estat i, per tant, es pot procedir a tramitar la devolució de la garantia constituïda per un import de 200,00 euros." Vist l'expedient administratiu de referència i tenint en compte la normativa de legal aplicació, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Promoció Econòmica, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Disposar el retorn de la garantia definitiva dipositada en aquesta corporació en data 21 de desembre de 2009, pel Sr. Daniel Moraleda de la Iglesia, i que puja un import de 200,00 . SEGON.- Comunicar aquest acord a l'interessat i a la tresoreria municipal per tal que procedeixi al retorn de l'esmentada garantia. 4.- MODIFICACIÓ PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES I TÈCNIQUES PARTICULARS SOBRE LA CONTRACTACIÓ DE LA RECOLLIDA DE RESIDUS I NETEJA VIÀRIA DE CANET DE MAR Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 26 de juliol de 2012, va acordar aprovar el plec de clàusules administratives i de prescripcions tècniques particulars, que haurà de regir la contractació per a la gestió del servei públic de recollida de residus i neteja de les vies públiques de Canet de Mar. Atès que en el seu annex 11 es recull el personal a subrogar del servei de neteja viària segons les dades facilitades per l'empresa Coptalia, SAU, actual contractista. Atès que en data 3 d'octubre d'enguany l'anterior contractista ha comunicat a aquest Ajuntament que van cometre un error a l'hora de comunicar les dades del personal a subrogar ja que es va atorgar la categoria de peó a un treballador que en realitat té la categoria de peó conductor. Atès que per altra banda s'ha detectat un error material en la clàusula 8.1 del plec apartat criteris avaluables de forma automàtica (60%) punt a), en el sentit que allà on diu: a) oferta econòmica: 45 punts. El preu de licitació fixat a la clàusula 3 del present plec podrà ser millorat a la baixa, atribuint-se una ponderació de fins 50 punts. Hauria de dir: a) oferta econòmica: 45 punts. El preu de licitació fixat a la clàusula 3 del present plec podrà ser millorat a la baixa, atribuint-se una ponderació de fins 45 punts. Atès que de conformitat amb allò que disposa l'article 105.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, reguladora del règim jurídic i del procediment administratiu comú, les Administracions Públiques podran rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes. Vist l'expedient administratiu de referència i tenint en compte la normativa de legal aplicació, de conformitat amb la Tinència de l'Alcaldia de Medi Ambient, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Modificar l'annex 11 del plec de clàusules administratives i de prescripcions tècniques particulars, que haurà de regir la contractació per a la gestió del servei públic de recollida de residus i neteja de les vies públiques de Canet de Mar, en concret pel que fa al treballador anomenat SARER, pel que fa a les dades següents: Categoria Sou brut Total salari brut Total salari brut amb SS professional anual Peó conductor dia 20.523,89 20.523,89 28.015,11 SEGON.- Rectificar l'error material existent a la clàusula 8.1 del plec apartat criteris avaluables de forma automàtica (60%) punt a), en el sentit que allà on diu: a) oferta econòmica: 45 punts. El preu de licitació fixat a la clàusula 3 del present plec podrà ser millorat a la baixa, atribuint-se una ponderació de fins 50 punts. Ha de dir: a) oferta econòmica: 45 punts. El preu de licitació fixat a la clàusula 3 del present plec podrà ser millorat a la baixa, atribuint-se una ponderació de fins 45 punts. TERCER.- Prorrogar el termini de presentació de proposicions establert a la clàusula 6.2 del plec que regeix la present contractació, de manera que aquest finalitzarà el 15è dia posterior a la publicació de la present modificació al DOGC. QUART.- Modificar la data d'obertura, per part de la Mesa de Contractació, dels sobres A i B establerta a la clàusula 7.2 del plec, fixant-se el dia 5 de novembre de 2012 com a data en què es reunirà la Mesa als efectes de la qualificació de la documentació administrativa i obertura dels sobres B. CINQUÈ.- Que el contingut del present acord es publiqui al DOGC i al perfil de contractant de l'Ajuntament de Canet de Mar. 5.- ACCEPTACIÓ DE L'AMPLIACIÓ DE DOTACIÓ ECONÒMICA DEL RECURS ECONÒMIC CONSISTENT EN FONS DE PRESTACIÓ "SUPORT AL SERVEI DE MENJADOR DE LES ESCOLES BRESSOL MUNICIPALS" EN EL MARC DE LA CONVOCATÒRIA 2012 DEL PLA DE CONCERTACIÓ XARXA BARCELONA MUNICIPIS DE QUALITAT. Atès que en data 3 de maig de 2012 la Junta de Govern Local va acordar acceptar el recurs econòmic consistent en forns de prestació "suport al servei de menjador de les escoles bressol municipals" en el marc de la convocatòria 2012 del Pla de concertació xarxa Barcelona municipis de qualitat, per import de 3.757. Vist que en data 3 d'octubre de 2012 l'Ajuntament de Canet de Mar ha rebut notificació de la Secretària General de la Diputació sobre l'aprovació de la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona, en data 12 de setembre de 2012, d'un dictamen d'ampliació de la dotació econòmica del recurs econòmic consistent en fons de prestació: "Suport al servei de menjador de les escoles bressol municipals" Atès que en el dictamen esmentat s'atorga a l'Ajuntament de Canet de Mar una ampliació del recurs econòmic per import de 849 amb codi 12/Y/79652. Vista i examinada la documentació de referència, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: ÚNIC.- Acceptar l'ampliació de l'esmentat recurs econòmic per import de 849 codi 12/Y/79652 en el marc de l'acció "Suport al servei de menjador de les escoles bressol municipal" 2012. 6.- EXAMEN I APROVACIÓ BASES DE LA CONVOCATÒRIA DELS AJUTS DEL FONS DE PRESTACIÓ "SUPORT AL SERVEI DE MENJADOR DE LES ESCOLES BRESSOL MUNICIPALS Vist que en el Catàleg de suport als serveis i a les activitats locals 2012 es preveu l'acció "Suport al servei de menjador de les escoles bressol municipals" gestionada per la Gerència de Serveis d'Educació i que consisteix en fons de prestació, els quals es caracteritzen per suports econòmics calculats en base a l'aplicació proporcional de criteris objectius que recullen les característiques socioeconòmiqes de tots els ens adherits al Protocol general del Pla de Concertació o d'un col·lectiu definit d'ens adherits. Atès que els destinataris d'aquesta acció de suport són els ajuntament de municipis fins a 300.000 habitants que siguin titulars d'escoles bressol municipals. Vist que en data 18 d'abril de 2012 l'Ajuntament de Canet de Mar ha rebut notificació de la secretària general de la Diputació sobre l'aprovació de la resolució de l'acció de suport econòmic 'adopció de l'acord. Atès que en la resolució esmentada s'atorga a l'Ajuntament de Canet de Mar un ajut per import de 3.757. amb codi 12/Y/79652. Vist que en data 3 de maig de 2012 la Junta de Govern Local va acordar acceptar l'ajut esmentat. Atès que en data 3 d'octubre de 2012 l'Ajuntament de Canet de Mar ha rebut notificació de la Secretària General de la Diputació sobre l'aprovació de la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona, en data 12 de setembre de 2012, d'un dictamen d'ampliació de la dotació econòmica del recurs econòmic consistent en fons de prestació: "Suport al servei de menjador de les escoles bressol municipals" Vist que en el dictamen esmentat s'atorga a l'Ajuntament de Canet de Mar una ampliació del recurs econòmic per import de 849 amb codi 12/Y/79652. Atès que una vegada iniciat el curs escolar es necessari aprovar les bases que han de regular la convocatòria dels ajuts així com seleccionar l'alumnat de l'escola bressol municipal que pot ser-ne beneficiari. Vist això, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar les bases de la convocatòria ajuts de l'acció "Suport al servei de menjador de les escoles bressol municipals" que es transcriuen a continuació. BASES DE LA CONVOCATÒRIA DELS AJUTS DEL FONS DE PRESTACIÓ "SUPORT AL SERVEI DE MENJADOR DE LES ESCOLES BRESSOL MUNICIPALS". 1. Objecte de la convocatòria. L'objecte de la convocatòria és la regulació de l'atorgament d'un ajut econòmic destinat a subvencionar les quotes del servei de menjador per als infants matriculats a l'Escola Bressol Municipal " dins el programa "Suport al servei de menjador de les escoles bressols municipals" de l'Àrea d'Educació de la Diputació de Barcelona 2. Tipologia d'ajut L'ajut correspon a una transferència econòmica a l'empresa concessionària del Servei d'Escola Bressol, entitat prestadora del servei de menjador, en concepte d'ajut al pagament del servei de menjador. 3. Beneficiaris Podran ser beneficiaris d'aquest ajut, les famílies amb infants entre 0 i 3 anys escolaritzats a l'Escola Bressol Municipal El Palauet, el curs 2012-2013. 4. Requisits Les condicions per sol·licitar ser admès/a a la convocatòria per a la concessió dels ajuts són les següents: 4.1 Requisits administratius: a) Estar escolaritzat a l' Escola Bressol Municipal durant el curs 2012-2013. b) No percebre cap altra beca o ajut pel mateix concepte. c) Aportar la documentació requerida en el termini establert. 4.2 Requisits econòmics: a) La renda familiar no pot superar els llindars màxims respecte del darrer exercici fiscal liquidat de cada un dels membres computables, de conformitat amb la normativa regulador de l'impost sobre la renda de les persones físiques que s'estableixen a continuació: - Famílies de dos membres 19.444,00 - Famílies de tres membres 25.534,00 - Famílies de quatre membres 20.287,00 - Famílies de cinc membres 34.307,00 - Famílies de sis membre