ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 27 DE JUNY DE 2013 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 18.30 hores Hora que acaba: 19.00 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà EXCUSA LA SEVA ASSISTÈNCIA Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. També hi assisteix Daniel Martín Enrique, interventor municipal ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 20.06.13 2) Concessió de llicència d'obres menors per a la rompuda forestal a la parcel·la xx de la rústica. 3) Examen i aprovació bases específiques i convocatòria del procés selectiu per a la provisió de forma interina d'una plaça d'inspector de la policia local, vacant a la plantilla de personal funcionari, pel sistema de concurs oposició lliure. 4) Aprovació de la bonificació del 5% de la taxa d'escombraries per l'any 2013 de diversos ciutadans per haver demostrat les 8 entrades a la deixalleria de Canet de Mar durant l'any 2012 5) Aprovació eliminació documental arxiu municipal 6) Relació de decrets des del dia 10 al 14 de juny de 2013 7) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 20.06.13 Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 20 de juny de 2013 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- CONCESSIÓ DE LLICÈNCIA D'OBRES MENORS PER A LA ROMPUDA FORESTAL A LA PARCEL·LA xx DE LA RÚSTICA. Vista la instància presentada pel Sr. JMPC, en virtut de la qual sol·licita llicència d'obres menors per a la rompuda de terreny forestal a la parcel·la xx de la rústica. Vist l'informe de l'arquitecta tècnica municipal de data 6 de maig de 2013, el contingut del qual és: "Revisada la documentació aportada en relació al projecte de rompuda forestal amb finalitat de recuperació de cultius a la finca situada a la parcel.la núm xx de la rústica, es comprova que complementa en part l'expedient ja que inclou el següent: 1. Un escrit on s'indica que les actuacions s'ajustaran únicament a la zona amb qualificació urbanística de zona 8 "agrícola", quedant exclosa qualsevol zona amb qualificació urbanística amb clau 10 i 11. 2. Memòria descriptiva de l'arbrat. Ara bé, tal i com ja s'especificava al primer informe emès en data 10 d'abril del 2013, caldrà formalitzar la sol·licitud de llicència urbanística per a la rompuda de terrenys forestal. En aquest sentit, d'acord amb el que s'indica a l'ordenança reguladora de la informació urbanística i de la intervenció dels actes d'edificació i ús del sòl, per tal de formalitzar la llicència manca: 1. Presentar la sol·licitud de llicència segons model oficial. 2. Documentació acreditativa d'haver liquidat els tributs corresponents. 3. Document acreditatiu d'haver constituït els dipòsits corresponents: - La garantia pels valors urbanístics en risc. - La garantia per deposició de residus. Per altra banda, donat que la finca es troba dins la zona d'afectació de l'autopista C-32, serà necessari sol·licitar i obtenir la corresponent autorització de la Direcció General de carreteres. Finalment, recordar, que caldrà presentar la corresponent autorització del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat de Catalunya, Direcció General del Medi Natural i Biodiversitat." Vist l'informe favorable de la TAG d'Urbanisme de data 25 de juny de 2013, el contingut del qual és: "Atès que l'arquitecta tècnica municipal ha emès, en data 6.05.13, informe favorable sobre la concessió de llicència municipal d'obres menors per a la rompuda forestal a la parcel·la xx, de la Rústica sol·licitada pel senyor JMPC, s'emet el següent INFORME Primer.- El procediment per a l'atorgament de la llicència d'obres s'ha iniciat a sol·licitud de l'interessat. La sol·licitud, un cop esmenades, en data 21.06.2013 (registre d'entrada núm. 2892), les deficiències en la documentació presentada, compleix els requisits establerts en l'article 70 LRJPAC, va documentada en els termes que estableix la normativa aplicable, així com l'art. 113 de les Normes Subsidiàries de Planejament, i precisa l'objecte i les condicions de l'obra, amb detall suficient per a poder verificar la seva conformitat amb l'esmentada normativa, tal i com indica l'article 75.1 ROAS. Segon.- Segons consta a l'informe tècnic de data 10.04.2013 que consta a l'expedient, la parcel·la objecte de la sol·licitud té el seu aprofitament limitat, en part, pels paràmetres de la zona 8 "Agrícola", per la zona 11 "Edificacions i llocs d'interès històric o arquitectònic", on es situa la construcció de "Can Giol" i per la zona 10 "Protecció de carreteres, camins i rieres" a la franja més occidental, tocant a la Riera. D'acord amb el mateix informe, per a la tala d'arbrat cal disposar de la prèvia llicència de la Direcció General del Medi Natural. A més, la finca es troba dins la zona d'afectació de l'autopista C-32, per la qual cosa, abans de l'inici de l'actuació cal disposar de la corresponent autorització de la Direcció General de Carreteres. L'interessat acompanya la sol·licitud dels documents següents: - Sol·licitud d'autorització per a la rompuda de terreny forestal amb finalitat agropecuària, registrat al Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural en data 06.03.2013 (registre d'entrada núm. 005E/4853/203). - Sol·licitud d'autorització davant la Direcció General de Carreteres de data 23.04.2013 (registre d'entrada núm. 005E/8184/2013). Tercer.- Consta acreditat a l'expedient que s'ha efectuat la liquidació de l'ICIO i de les taxes urbanístiques i que han estat dipositades les garanties legals exigibles. Quart.- De conformitat amb l'article 6.6.b), per remissió a l'article 5.2.f), de l'Ordenança reguladora de la informació urbanística i de la intervenció dels actes d'edificació i ús del sòl, de 26 de gener del 2005, totes les sol·licituds de llicència d'obres majors i menors han de contenir una sol·licitud d'ocupació privativa de domini públic, si s'escau. En els termes de l'article 14.2 de la mateixa Ordenança, les autoritzacions d'ocupació de la via pública complementàries a una altra llicència que siguin necessàries per a l'execució de l'actuació han de subjectar-se a un seguit de condicions, entre les quals cal destacar-ne el fet que s'ha de tramitar d'ofici conjuntament amb les llicències que complementen, segons els criteris establerts en l'annex I de l'al·ludida Ordenança. Consta acreditat a l'expedient que s'ha signat conforme no caldrà ocupar la via pública en el transcurs de les obres. En virtut de tot això, la funcionària sotasignant informa favorablement sobre la concessió de llicència d'obres menors sol·licitada, si bé caldrà condicionar l'eficàcia de la llicència a l'obtenció de les autoritzacions prèvies de la Direcció General de Carreteres i del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, de les quals se n'haurà de presentar còpia, per completar l'expedient." RESULTANT que s'han acomplert els tràmits procedimentals establerts per l'article 79 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals en l'emissió dels informes tècnic i jurídic i la proposta per part dels Serveis Tècnics. CONSIDERANT que els actes d'edificació i ús del sòl, l'autorització dels quals se sol.licita, són conformes a la normativa urbanística vigent. CONSIDERANT que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta Junta de Govern Local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 555/2011, de 14 de juny. VIST el que disposen els articles 187 i següents del Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d'agost, l'article 118 i concordants de les Normes Subsidiàries de Planejament de Canet de Mar, a proposta de la Regidoria delegada d'Urbanisme s'aprova per unanimitat: PRIMER.- Concedir llicència d'obres al Sr. JMPC, per a la rompuda forestal (retirada de vegetació) a la parcel·la núm. xx de la rústica, sense perjudici de tercers i salvat el dret de propietat, amb les condicions següents: L'efectivitat d'aquesta llicència queda condicionada a l'obtenció de les autoritzacions prèvies de la Direcció General de Carreteres i del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, de les quals n'haurà de presentar còpia, per completar l'expedient. SEGON.- Aprovar la liquidació provisional en concepte de l'impost s/construccions per import de 41.60 (quaranta un euros amb seixanta cèntims d'euro) i les taxes urbanístiques per import de 116.33 (cent setze euros amb trenta-tres cèntims d'euro). 3.- EXAMEN I APROVACIÓ BASES ESPECÍFIQUES I CONVOCATÒRIA DEL PROCÉS SELECTIU PER A LA PROVISIÓ DE FORMA INTERINA D'UNA PLAÇA D'INSPECTOR DE LA POLICIA LOCAL, VACANT A LA PLANTILLA DE PERSONAL FUNCIONARI, PEL SISTEMA DE CONCURS OPOSICIÓ LLIURE Atès que el Ple de l'Ajuntament en sessió de data 29 de novembre de 2012, va acordar aprovar el pressupost General de 2013, així com la plantilla de personal. Atès que la Junta de Govern Local, de data 20 de juny, va aprovar l'oferta pública d'ocupació per a l'any 2013. Atès que a la plantilla de personal funcionari d'aquest Ajuntament, per a l'any 2013, hi ha vacant una plaça d'inspector de la Policia Local, que a més d'estar dotada pressupostàriament està inclosa a l'oferta pública d'ocupació per a aquest any. Atès que La Llei 17/2012, de 27 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat, pera a l'any 2013, en el seu article 23.Dos estableix que al llarg de l'exercici 2013 no es procedirà, a la contractació de personal temporal, ni al nomenament de personal estatutari temporal o de funcionaris interins llevat en casos excepcionals i per a cobrir necessitats urgents i inajornables que es restringiran als sectors, funcions i categories professionals que es considerin prioritaris o que afectin al funcionament dels serveis públics essencials. Atès que per l'Ajuntament de Canet de Mar, l'àrea de Seguretat Ciutadana que dóna protecció als ciutadans es considera un servei essencial tant per mantenir l'ordre públic com per transmetre a la ciutadania la sensació de seguretat i tranquil·litat. Tenint en compte que la Policia Local és un cos fortament jerarquitzat i que mantenir l'estructura jeràrquica és vital per al bon funcionament del servei i que la manca del cap afecta greument a la qualitat del servei prestat a la població, és considera inajornable i urgent cobrir el lloc de treball d'inspector de la Policia Local. Atès que el Ple Municipal de data 27 de maig de 2010, va aprovar les bases generals reguladores dels processos de selecció del personal laboral i funcionari de l'Ajuntament de Canet de Mar. Considerant que l'adopció d'aquest acord es competència d'aquesta Junta de Govern Local, en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançat Decret núm. 555/2011, de 14 de juny, Vistes i trobades conforme les bases de la convocatòria per cobrir aquest lloc de treball i tenint en compte allò que es disposa en els articles 282 i següents del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, així com els articles 32 i següents del Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei de les Entitats Locals, a proposta de la Tinència d'Alcaldia d'Hisenda i Règim Intern, s'aprova per unanimitat: PRIMER: Aprovar les bases per a la provisió de forma interina d'una plaça d'inspector de la Policia Local, per concurs oposició lliure, vacant a la plantilla de personal funcionari d'aquest Ajuntament i convocar el corresponent concurs oposició per a la cobertura d'aquesta plaça. BASES ESPECÍFIQUES QUE REGEIXEN LA PROVISIÓ, MITJANÇANT CONCURS-OPOSICIÓ, UNA PLAÇA D'INSPECTOR/A INTERÍ, DE LA POLICIA LOCAL, VACANT A LA PLANTILLA DE PERSONAL FUNCIONARI Primera.- Objecte És objecte d'aquestes bases la regulació del procés de selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició en torn lliure, per a l'accés, a una plaça d'inspetor interí, vacant de personal funcionari de l'escala d'Administració especial, subescala Serveis especials, classe Policia local, grup A2 i, previst a la corresponent oferta pública d'ocupació. L'esmentat lloc de treball tindrà assignades les retribucions i jornada de treball que corresponen d'acord amb la Relació de llocs de treball de l'Ajuntament de Canet de Mar, els acords i convenis subscrits amb la representació del personal municipal i la legislació vigent. Aquesta convocatòria es regirà per les presents Bases específiques i per les Bases generals aprovades pel Ple Municipal en sessió de data 27 de maig de 2010, i publicades al Butlletí Oficial de la Província núm. 136, de data 8 de juny de 2010. Segona.- Tipus de relació El tipus de relació serà nomenament de funcionari/a. interí Tercera.- Funcions a desenvolupar Les funcions a realitzar pel personal adscrit al lloc de treball d'inspector de la Policia Local són les que els/les puguin ser encomanades d'acord amb la Llei 16/1991, de 10 de juliol, de les Policies locals, les disposicions que la despleguin i, en el seu cas, pel reglament del cos aprovat per l'ajuntament i s'exerciran en règim de incompatibilitat així com les previstes a la fitxa SEG01 de la Relació de Lloc de Treball de l'Ajuntament de Canet de Mar. Quarta.- Requisits dels/de les aspirants A més dels requisits generals detallats a l'apartat 2.1.1 de la base general 2a, els/les aspirants hauran de reunir els següents requisits específics: a)Edat: Haver complert 18 anys i no passar dels 50. b)Tenir una alçada mínima de 1,65 m les dones i 1,70 m els homes c)Titulació: Estar en possessió del títol d'enginyer/a tècnic/a, de diplomat/da universitari/ària de primer cicle, d'arquitecte tècnic/a o un altre equivalent o superior. d) Llengua catalana: Nivell superior de la llengua catalana (nivell C). e)Complir les condicions exigides per exercir les funcions que els/les puguin ser encomanades, d'acord amb el que determinen la Llei 16/1991, de 10 de juliol, les disposicions que la despleguin i, en el seu cas, el reglament del cos de la Policia Local. f)Estar en possessió dels permisos de conduir de les classes A i B i de l'autorització per poder conduir vehicles prioritaris (BTP). g)No haver estat condemnat per cap delicte. No estar inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques ni estar separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública. Serà aplicable, tanmateix, el benefici de la rehabilitació, sempre que l'aspirant ho acrediti mitjançant el corresponent document oficial. h)Compromís de portar armes que es prendrà mitjançant declaració jurada o promesa. i)Satisfer els drets d'examen que estableixin les ordenances fiscals vigents. Estaran exempts/es d'aquesta taxa, els/les aspirants que acreditin un grau de discapacitat igual al previst per