ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 25 DE JULIOL DE 2013 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.25 hores Hora que acaba: 20.00 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: CatiForcano Isern Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretàriade la corporació.També hi assisteix Daniel Martín Enrique, interventor municipal ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 18.07.13 2) Aprovació relació de despeses 3) Aprovació serveis extraordinaris mes de juny 2013 4) Acceptació renúncia revisió de preus contracte per a la prestació del servei de grua per a la retirada de vehicles de la via pública de Canet de Mar 5) Aprovació addenda conveni de col·laboració amb el Departament d'Ensenyament per al projecte passarel·les d'atenció educativa a la diversitat de l'alumnat d'educació secundària del municipi en el marc dels programes de diversificació curricular 6) Aprovació primer protocol addicional al conveni per a la millora dels serveis de transport de viatgers per carretera a Sant Cebrià de Vallalta, Sant Pol de Mar i Canet de Mar a l'hospital de Calella 7) Concessió llicència obres menors per a l'arranjament, arrebossat i pintat de la façana sense instal·lació de bastida a l'Av. Maresme, xx 8) Concessió llicència obres menors per pintar la façana de color blanc al C/ Castanyer, xx 9) Concessió llicència obres menors per rehabilitar i arranjar cobeta de l'edifici de les oficines al torrent dels Lledoners, xx 10) Concessió llicència obres menors per reformar cuina i bany existents al C/ Eusebi Golart, xx 11) Concessió llicència obres menors per arranjar el terra de la cuina i la cambra de bany al C/ Stma. Trinitat, xx 12) Concessió llicència obres menors per canviar enrajolat del terra del balcó al C/ Cuba, xx 13) Concessió llicència obres menors per fer rampa d'accés al local al C/ Sant Antoni Maria Claret, xx. 14) Concessió llicència obres menors per a la connexió de claveguera a la general al C/ Mercat, xx 15) Concessió llicència obres menors per sanejament interior d'habitatge sense tocar estructura al C/ Mas Muní, xx 16) Concessió llicència obres menors per reparar enrajolat de la planta segona de l'habitatge situat al C/ Església, xx 17) Concessió llicència obres menors per aixecar tanca de fusta sobre tanca d'obra existent al C/ Cadillac, xx 18) Concessió llicència obres menors per canviar la banyera per plat de dutxa al C/ Romaní, xx 19) Concessió llicència obres menors per arranjament de paret de tancament i sanejament de bany al C/ Isla Cristina, xx 20) Concessió llicència obres menors per reformar bany existent al C/ Montnegre, xx 21) Concessió llicència obres menors per a l'adequació a la Llei 3/1998 d'instal·lacions al C/ Eusebi Golart, xx 22) Concessió llicència obres menors per arranjament de clavegueram al Pas d'en Marges, xx 23) Concessió llicència obres menors per a l'enderroc de porxo i la construcció d'una piscina a "Can Grau de Muntanya", xx de la rústica 24) Relació de decrets des del dia 8 fins al dia 12 de juliol de 2013 25) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 18.07.13 Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinàriadel dia 18 de juliol de 2013 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat, sen'acordal'aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 25 de juliol de 2013, de l'Ajuntament per import de 215.341,97 , corresponent a la relació de la mateixa data, Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2013, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 29 de novembre de 2012. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda i Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 25 de juliol de 2013, per import de 215.341,97 , corresponent a la relació F/2013/25 de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponents del pressupost de la corporació municipal de l'any 2013. 3.- APROVACIÓ RELACIÓ SERVEIS EXTRAORDINARIS EFECTUATS DES DEL 15 DE JUNY FINS AL 15 DE JULIOL DE 2013 Vista la relació d'hores extraordinàries presentades pels diferents serveis de l'Ajuntament de Canet de Mar, des del dia 15 de juny al 15 de juliol de 2013. Atès que el servei de la Policia local es presta ininterrompudament durant les 24 hores del dia, la qual cosa provoca la necessitat de treballar durant les hores considerades nocturnes. Atès que a la plantilla de la Policia local únicament hi ha cinc caporals, es fa necessari cobrir els seus permisos i descans, per això s'ha habilitat la figura del cap de servei, qui assumeix la responsabilitat del servei. Atès que el personal administratiu de la Policia local, a més de les tasques pròpies del seu lloc de treball dur a terme tasques de coordinació de serveis policíacs. Atès que pel correcte funcionament de les festes i activitats organitzades pels diferents departaments de l'Ajuntament fa que la Brigada d'Obres i Serveis de l'Ajuntament hagi hagut de fer serveis extraordinaris. Atès que la realització d'aquestes tasques s'ha considerat necessària i convenient pel correcte funcionament dels serveis corresponents. Atès que les relacions han estat conformades pels corresponents caps de serveis. Vist l'informe emès per l'interventor municipal, en data 23 de juliol, que es transcriu a continuació: "INFORME D'INTERVENCIÓ Daniel Martín i Enrique, interventor de l'Ajuntament de Canet de Mar, emet el següent INFORME ASSUMPTE Fiscalització de la proposta d'aprovació dels serveis extraordinaris del mes de juny de 2013. RELACIÓ DE FETS En data 18 de maig de 2007 fou signat l'acord de condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Canet de Mar per als anys 2007-2010, el qual fou aprovat en sessió plenària de data 29 de març de 2007. Pel que respecte a l'exercici 2012, l'esmentat acord de condicions esdevé de plena aplicació, atès que no va existir cap denúncia de les parts. L'article 3 de l'Annex II de citat acord (Sectorial de la Policia Local), defineix els horaris especials de la següent manera: "Els horaris especials són els que desenvoluparan els comandaments de l'escala intermèdia i/o aquells altres que ocupin llocs de comandament o responsabilitat determinats específicament pel cap de la Policia local i que depenguin directament de la Prefectura. Aquests horaris seran planificats en funció de les necessitats del servei i condicionats per aquestes i no estaran subjectes a cap tipus de règim horari predeterminat, si bé els seran d'aplicació les garanties generals dels horaris. Tot i això, la Prefectura ha de procurar establir sistemes de planificació del treball que permetin seguir una dinàmica cíclica de les festes i els torns de treball." Així mateix, l'article 9.6 també del citat de l'Annex II de citat acord (Sectorial de la Policia Local), estableix els preus, que per hora de servei extraordinari s'aplicaran segons la categoria i l'horari. Aquest article no preveu cap preu hora per als comandaments (Inspector i Sergent). La proposta d'acord per la Junta de Govern de data 25 de juliol de 2013, inclou 650 corresponents a serveis extraordinaris del Sergent de la Policia Local. FONAMENTS DE DRET Bases d'Execució del Pressupost de l'Ajuntament de Canet de Mar. Acord de condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Canet de Mar per als anys 2007-2010. CONCLUSIONS Atès que s'inclou en aquesta proposta l'aprovació dels serveis extraordinaris, 650 corresponents als serveis extraordinaris del sergent de la Policia Local, retribució aquesta que no es troba recollida en l'acord de condicions de treball del personal funcionari de l'Ajuntament de Canet de Mar per als anys 2007-2010, actualment en vigor, informo DESFAVORABLEMENT a la proposta de serveis extraordinaris. Així mateix, i d'acord amb l'establert a l'article 216.2.c) del Reial Decret Legislatiu 2/2004, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'Hisendes Locals, l'efecte d'aquest reparo suspendrà la tramitació de l'expedient. És el que s'ha d'informar a la corporació no posant de manifest les circumstàncies d'oportunitat que motiva aquest informe. Atès que en el pressupost ordinari per a l'any 2013, hi ha consignació pressupostària suficient per fer front a aquesta despesa, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda i Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Remunerar fins a la quantitat de tretze mil vuit-cents vint-i-quatre dos euros amb cinquanta-set cèntims (13.824,587 ) els serveis extraordinaris efectuats pel personal dels diversos serveis d'aquest Ajuntament, en el període comprès entre el 15 de juny al 15 de juliol de 2013, segons relació detallada que s'adjunta. SEGON.- Remunerar fins a la quantitat de mil sis-cents quinze euros amb vint-i- nou cèntims (1.615,29 ) corresponent als serveis nocturns efectuats pel personal de la Policia i fins a la quantitat de quaranta-cinc euros amb seixanta- sis cèntims (45,65 ) els serveis nocturns efectuats pel personal de la brigada i festes, durant el mes de juliol de 2013 TERCER.- Remunerar fins a la quantitat de cinc-cents sis euros amb vuitanta- vuit cèntims (506,88 ) corresponent a les tasques de cap de servei efectuades per agents de la Policia local durant el mes de juliol de 2013. QUART.- Remunerar fins a la quantitat de tres-cents vint-i-vuit euros amb cinc cèntims (328,05 ) corresponent a les tasques efectuades com a coordinador de serveis pels administratius de la Policia local durant el mes de juliol de 2013. CINQUÈ.-Remunerar fins a la quantitat de sis-cents cinquanta-vuit euros amb deu cèntims (658,10 ) corresponent a l'assistència a judicis fora d'hores de treball als agents de la Policia Local durant el mes de juliol de 2013. SISÈ.- Remunerar fins a la quantitat de dos-cents vint-i-dos euros amb vuitanta- vuit cèntims (222,88 ) corresponent al plus de disponibilitat dels agents de la Policia Local, durant el mes de juliol de 2013. SETÈ.- Remunerar fins a la quantitat de cent onze euros amb noranta-nou cèntims (111,99 ) corresponents al plus de festivitat dels agents de la Policia Local, durant el mes de juliol de 2013 VUITÈ.-Autoritzar i disposar les despeses amb càrrec a les corresponents partides del pressupost general per a l'any 2013. 4.- ACCEPTACIÓ RENÚNCIA REVISIÓ DE PREUS CONTRACTE PER A LA PRESTACIÓ DEL SERVEI DE GRUA PER A LA RETIRADA DE VEHICLES DE LA VIA PÚBLICA DE CANET DE MAR Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 19 de juliol de 2012 va acordar adjudicar, de conformitat amb la proposta formulada per la Mesa de Contractació en la reunió duta a terme el 9/07/2012, el contracte per a la prestació del servei de grua per a la retirada de vehicles de la via pública de Canet de Mar, a l'empresa Grues Alt Maresme, SL, pel preu de 57.966,10 , IVA exclòs, el qual puja un import de 10.433,90 referit als dos anys inicials de contracte, amb subjecció al plec de clàusules administratives i tècniques particulars (en endavant PCAP), així com a les millores proposades en l'oferta presentada pel propi licitador. Atès que l'execució de l'anterior contracte va iniciar-se en data 23 de juliol de 2012, data en la qual es va procedir a la seva formalització. Atès que la clàusula VI.3 del PCAP disposa que el preu del contracte es revisarà després del seu primer any de vigència, i així successivament, cas d'ésser prorrogat, sempre d'acord amb l'índex nacional de preus al consum, publicat per l'Institut Nacional d'Estadística. No s'admetrà cap altra fórmula de revisió de preus. Atès que en data 2 de juliol de 2013 la contractista va presentar un escrit a l'Ajuntament en la que posa de manifest que, donat el context econòmic actual i per tal d'ajudar en la mesura que pot, desestimen la possibilitat de sol·licitar la revisió preus prevista a la clàusula VI.3 del PCAP. Vist l'expedient administratiu de referència i tenint en compte la normativa de legal aplicació, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Seguretat Ciutadana i Esports, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Acceptar la renúncia a la sol·licitud de revisió de preus presentada per Grues Alt Maresme, SL, en relació amb el contracte formalitzat en data 23 de juliol de 2012 per a la prestació del servei de grua per a la retirada de vehicles de la via pública de Canet de Mar. SEGON.- Que es notifiqui aquest acord a la contractista i a la Intervenció municipal. 5.- APROVACIÓ ADDENDA CONVENI DE COL·LABORACIÓ AMB EL DEPARTAMENT D'ENSENYAMENT I L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR PER AL PROJECTE PASSAREL·LES D'ATENCIÓ EDUCATIVA A LA DIVERSITAT DE L'ALUMNAT D'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA DEL MUNICIPI EN EL MARC DELS PROGRAMES DE DIVERSIFICACIÓ CURRICULAR Atès que amb data 23 de maig de 2007 es va signar el conveni de col·laboració entre el Departament d'Ensenyament i l'Ajuntament de Canet de Mar per al projecte Passarel·les d'atenció educativa a la diversitat de l'alumnat d'educació secundària obligatòria de l'institut Lluís Domènech i Montaner. Atès que aquest conveni de col·laboració ha estat vigent durant els cursos acadèmics 2007/08, 2008/09, 2009/10, 2010/11, 2011/12 i 2012/13. Atès que tant el Departament d'Ensenyament com l'Ajuntament de Canet de Mar valoren positivament el funcionament d'aquest projecte d'atenció a la diversitat a l'hora de donar suport als alumnes des del tercer curs de l'educació secundària obligatòria que presenten dificultats d'aprenentatge, desmotivació greu, perill d'absentisme acadèmic, problemes de conducta i que precisen d'actuacions individualitzades i adaptacions substancials del currículum per a la seva integració escolar, social i laboral. Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar ha manifestat el seu interès a donar continuïtat a les actuacions previstes en el marc d'aquest conveni, per tal de donar una millor resposta a les necessitats educatives dels alumnes del municipi. Vista i trobada conforme l'addenda del conveni, que es transcriu a continuació: ADDENDA DEL CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE EL DEPARTAMENT D'ENSENYAMENT I L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR PER AL PROJECTE PASSAREL·LES D'ATENCIÓ EDUCATIVA A LA DIVERSITAT DE L'ALUMNAT D'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA DEL MUNICIPI EN EL MARC DELS PROGRAMES DE DIVERSIFICACIÓ CURRICULAR Barcelona, 16 de juliol de 2013 REUNITS: PEL DEPARTAMENT D'ENSENYAMENT DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA La senyora Teresa Pijoan i Balcells, directora general d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat del Departament d'Ensenyament, nomenada pel Decret 169/2011 de 18 de gener, i actuant en l'exercici de les facultats delegades per Resolució ENS/1839/2011, de 20 de juliol de 2011, de delegació de competències de la persona titular del Departament