ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 21 DE MARÇ DE 2013 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.20 hores Hora que acaba: 20.00 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. També hi assisteix Daniel Martín Enrique, interventor municipal ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 14.03.13 2) Aprovació relació de despeses 3) Aprovació serveis extraordinaris mes de març 4) Examen i aprovació bases convocatòria 1/2013 en règim de concurrència competitiva, de subvencions en els àmbits cultural, educatiu, social, artístic, esportiu, lúdic, festiu o qualsevol altre anàleg, per l'Ajuntament de Canet de Mar 5) Denegació sol·licitud empresa Innovia Coptalia 6) Concessió llicència obres menors reparació terrassa comunitària, Dotras Vila, xx 7) Concessió llicència obres menors arranjament parets interiors i enrajolar C/ Vall, xx 8) Concessió llicència d'obres menors construcció piscina C/ Mossèn Comerma, xx 9) Concessió llicència d'obres menors arranjament cuina, C/ Canigó, xx 10) Concessió llicència obres menors modificació espai d'obrador i venda de pa local Av. General Moragues xx 11) Concessió llicència obres menors sanejament habitatge C/ del Mar, xx 12) Concessió llicència primera ocupació obres ampliació i reforma habitatge unifamiliar aïllat C/ Josep Carner, xx 13) Relació de decrets des del dia 4 fins al 8 de març de 2013 14) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 14.03.13 Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 14 de març de 2013 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat, se n'acorda l'aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 21 de març de 2013, de l'Ajuntament per import de 121.685,63 , corresponent a la relació de la mateixa data, la relació de l'Organisme Autònom Ràdio Canet per import de 480,76 , corresponent a la relació de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2013, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 29 de novembre de 2012. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda i Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 21 de març de 2013, per import de 121.685,63 , corresponent a la relació de la mateixa data. SEGON.- Aprovar la relació de despeses de data 21 de març de 2013, per import de 480,76 ,corresponent a la relació de l'Organisme Autònom Radio Canet. TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponents del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2013. 3.- APROVACIÓ RELACIÓ SERVEIS EXTRAORDINARIS EFECTUATS DES DEL 15 DE FEBRER AL 15 DE MARÇ DE 2013 Vista la relació d'hores extraordinàries presentades pels diferents serveis de l'Ajuntament de Canet de Mar, des del dia 15 de febrer al 15 de març de 2013. Atès que el servei de la Policia local es presta ininterrompudament durant les 24 hores del dia, la qual cosa provoca la necessitat de treballar durant les hores considerades nocturnes. Atès que a la plantilla de la Policia local únicament hi ha cinc caporals, es fa necessari cobrir els seus permisos i descans, per això s'ha habilitat la figura del cap de servei, qui assumeix la responsabilitat del servei. Atès que el personal administratiu de la Policia local, a més de les tasques pròpies del seu lloc de treball dur a terme tasques de coordinació de serveis policíacs. Atès que pel correcte funcionament de les festes i activitats organitzades pels diferents departaments de l'Ajuntament fa que la Brigada d'Obres i Serveis de l'Ajuntament hagi hagut de fer serveis extraordinaris. Atès que la realització d'aquestes tasques s'ha considerat necessària i convenient pel correcte funcionament dels serveis corresponents. Atès que les relacions han estat conformades pels corresponents caps de serveis Atès que en el pressupost ordinari per a l'any 2013, hi ha consignació pressupostària suficient per fer front a aquesta despesa, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda i Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Remunerar fins a la quantitat de dos mil cinc-cents vuitanta-dos euros amb quatre cèntims (2.582,04 ) els serveis extraordinaris efectuats pel personal dels diversos serveis d'aquest Ajuntament, en el període comprès entre el 15 de febrer al 15 de febrer de 2013, segons relació detallada que s'adjunta. SEGON.- Remunerar fins a la quantitat de mil quatre-cents quaranta-cinc euros amb vuit cèntims (1.445,08 ) corresponent als serveis nocturns efectuats pel personal de la Policia durant el mes de març de 2013. TERCER.- Remunerar fins a la quantitat tres-cents vuitanta euros amb setze cèntims (380,16 ) corresponent a les tasques de cap de servei efectuades per agents de la Policia local durant el mes de març de 2013. QUART.- Remunerar fins a la quantitat de tres-cents quaranta-nou euros amb noranta-dos cèntims (349,92 ) corresponent a les tasques efectuades com a coordinador de serveis pels administratius de la Policia local durant el mes de març de 2013. CINQUÈ.- Autoritzar i disposar les despeses amb càrrec a les corresponents partides del pressupost general per a l'any 2013. 4.- CONVOCATÒRIA 1/2013 EN RÈGIM DE CONCURRÈNCIA COMPETITIVA, DE SUBVENCIONS EN ELS ÀMBITS CULTURAL, EDUCATIU, SOCIAL, ARTÍSTIC, ESPORTIU, LÚDIC, FESTIU O QUALSEVOL ALTRE ANÀLEG, PER L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Atès que el Ple de l'Ajuntament, en sessió del dia 24 de març de 2004 va modificar l'Ordenança municipal reguladora de la concessió de subvencions en els àmbits cultural, educatiu, social, artístic, esportiu, lúdic, festiu o qualsevol a altre anàleg, per l'Ajuntament de Canet de Mar. Atès que la Junta de Govern Local és l'òrgan encarregat d'acordar la convocatòria de les subvencions, on s'establirà els crèdits pressupostaris que hi ha per a les subvencions, el termini de sol·licitud i la normativa específica que sigui d'aplicació. Vista la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol pel que s'aprova el Reglament que desenvolupa la Llei. Atès allò que es disposa als articles 239 a 241 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya i als articles 118 a 129 del Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals de Catalunya (ROAS) aprovat per decret 179/1995 de 13 de juny, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: ÚNIC: Aprovar la convocatòria 1/2013, en règim de concurrència competitiva, de subvencions en els àmbits cultural, educatiu, social, artístic, esportiu, de promoció econòmica, lúdic, festiu o qualsevol altre anàleg, per l'Ajuntament de Canet de Mar, per a l'exercici 2013 i donar-li tan àmplia difusió com la prevista en el seu articulat. Les entitats interessades a acollir-se a aquesta convocatòria hauran de presentar a les oficines municipals, en el termini de 30 dies naturals a comptar des de la publicació de la convocatòria en el BOP, la documentació prevista a l'article 3 de la convocatòria, la qual es transcriu a continuació: CONVOCATÒRIA 1/2013, EN RÈGIM DE CONCURRÈNCIA COMPETITIVA, DE SUBVENCIONS EN ELS ÀMBITS CULTURAL, EDUCATIU, SOCIAL, ARTÍSTIC, ESPORTIU, LÚDIC, FESTIU O QUALSEVOL ALTRE ANÀLEG, PER L'AJUNTAMENT DE CANET DE MAR. 1. Objecte i finalitat de la convocatòria. 1.- Objecte general L'objecte d'aquesta convocatòria 1/2013 és l'atorgament de subvencions en règim de concurrència competitiva, dins dels límits establerts en els pressupostos municipals i d'acord amb l'Ordenança municipal que aprova les bases reguladores de la concessió de subvencions en els àmbits cultural, educatiu, social, artístic, esportiu, lúdic, festiu o qualsevol altre anàleg, publicada íntegrament en el BOP núm. 038 de data 14 de febrer de 2000 (en endavant, l'ordenança), modificada per acord de Ple de data 24 de març de 2004. La percepció d'aquesta subvenció serà compatible amb la percepció d'altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol altres administracions o ens públics o privats. És condició bàsica i imprescindible que les activitats susceptibles de rebre aquestes subvencions s'hagin dut a terme durant l'any en curs. 2. Objectius per àmbits: - PROMOCIÓ I DIFUSIÓ DE LA CULTURA: a) Activitats culturals b) Inversions en patrimoni cultural c) Programacions estables o activitats puntuals d) Publicació de llibres e) Inversions per a les entitats culturals f) Formació per a les entitats culturals g) Interès del projecte per a la millora de l'associació - PROMOCIÓ DE L'ESPORT I L'ACTIVITAT FÍSICA: a) Projectes i programes que promocionin l'activitat física i esportiva desenvolupades per entitats o associacions esportives. b) Per la participació en competicions organitzades per federacions esportives. c) Entitats o associacions independentment del seu caràcter, per fer activitats físiques i/o esportives que difonguin, promoguin o promocionin la dinamització ciutadana. - JOVENTUT: seran activitats susceptibles de rebre subvenció de l'Àrea de Joventut de l'Ajuntament de Canet de Mar aquelles que: a) Estiguin emmarcades dins les línies generals del Pla Local de Joventut. b) Millorin la qualitat de vida dels joves. c) S'adrecin a potenciar la participació dels joves. d) Fomentin l'educació en el lleure adreçat als infants. - EDUCACIÓ: a) projectes i activitats escolars i extraescolars als centres educatius de Canet de Mar, presentats per aquests per tal de donar suport a les iniciatives dels centres. b) Projectes educatius proposats per les AMPA del municipi que afavoreixin les activitats complementàries, la participació de les famílies en la vida dels centres. Aquestes subvencions seran incompatibles amb qualsevol altra subvenció atorgada per la mateixa finalitat procedent de qualsevol altra administració. - MEDI AMBIENT: per a projectes que promoguin una millor gestió ambiental i/o per actuacions de sensibilització, conscienciació i formació ambiental. Es prioritzaran aquelles que tinguin un major interès general i públic i aquelles que estiguin destinades a majors sectors de la població. - ÀMBIT SOCIAL (Benestar Social i Família): Donar suport a entitats o associacions d'iniciativa social sense afany de lucre: a) Que treballin projectes adreçats a promoure activitats per a col·lectius amb dificultats específiques de Canet (salut mental, disminuïts psíquics, etc.) independentment que siguin o no del municipi. b) Entitats o associacions de Canet que promoguin i desenvolupin activitats per tal d'ajudar al coneixement o la investigació de malaties greus. c) Entitats o associacions de Canet que promoguin projectes i activitats que formin part d'una programació anual, o bé activitats concretes o puntuals, d'interès pel municipi de Canet. 2. Crèdits pressupostaris i quantia màxima de les subvencions. La quantia màxima de import de les subvencions és la que s'especifica tot seguit Partida Pressupostària Dotació Econòmica Finalitat Cultura 31 33100 48900 19.000 Esports 52 34000 48900 32.600 Joventut 41 33100 48906 3.400 Ensenyament 51 32100 48905 9.800 Medi Ambient 22 17000 48900 600 Benestar Social i Família 40 23100 48900 12.000 L'efectivitat de la quantia addicional queda condicionada a la declaració de disponibilitat de crèdit, com a conseqüència de les circumstàncies assenyalades a l'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel que s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. I, si s'escau, prèvia aprovació de la modificació pressupostària que correspongui, abans de la resolució de la concessió de la subvenció. 3. Requisits dels beneficiaris a) Haver presentant les autoliquidacions corresponents per l'impost sobre la renda de les persones físiques, l'impost sobre societats o l'impost sobre la renda de no residents. b) Haver presentat les autoliquidacions i la declaració resum anual corresponents a les obligacions tributàries de dur a terme pagaments a compte. c) Haver presentat les autoliquidacions, la declaració resum anual i, si s'escau, les declaracions recapitulatives d'operacions intracomunitàries de l'impost sobre el valor afegit. d) Haver presentat les declaracions exigides amb caràcter general en compliment de l'obligació de subministrament d'informació regulada en els articles 93 i 94 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària, durant el període en què resultin exigibles d'acord amb l'article 70 de la Llei abans esmentada. e) No mantenir amb l'Estat deutes o sancions tributàries en període executiu, llevat que es tracti de deutes o sancions tributàries que es trobin ajornades, fraccionades o l'execució de les quals estigui suspesa. f) A més a més, quan l'òrgan que concedeix la subvenció depengui d'una Comunitat Autònoma o d'una entitat local, que no tinguin deutes o sancions de tipus tributari amb l'Administració de la comunitat autònoma o local respectiva, en les condicions fixades per l'Administració corresponent. g) No tenir pendents d'ingrés responsabilitats civils derivades de delicte contra la Hisenda Pública declarades per sentència ferma. L'acreditació es podrà fer mitjançant la presentació d'una declaració responsable del representant de l'entitat. 4. Requisits de les sol·licituds. 1. Poden sol·licitar la subvenció tots aquells que, de conformitat amb l'article 4 de l'Ordenança, poden ser beneficiaris. 2. L'Ajuntament facilitarà un dossier amb la documentació necessària per sol·licitar i justificar la subvenció. Els interessats hauran de presentar a l'oficina de registre general la documentació següent, segons models facilitats: a) Instància signada pel president de l'entitat i adreçada a l'alcalde de l'Ajuntament de Canet de Mar, en la qual es farà constar el programa o l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció. b) Memòria descriptiva del projecte o activitat. c) Certificat de l'acord de sol·licitud de subvenció. d) Declaració de les subvencions rebudes d'altres administracions. e) Domiciliació bancària f) Certificat de concurrència. g) Fotocòpia compulsada del DNI de tots els membres (només en cas de grups de fet o sense personalitat jurídica) . 3. Si la documentació fos incorrecta o incompleta es reclamarà a l'entitat sol·licitant el complement o la rectificació necessària en el termini de deu dies hàbils, i s'advertirà que la no-complimentació s'entendrà com un desistiment i la sol·licitud s'arxivarà. 4. El termini per presentar les sol·licituds de subvencions és de 30 dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació d'aqu