ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 31 DE GENER DE 2008 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 13.00 hores Hora que acaba: 14.25 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Joaquim Mas Rius, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Caterina Forcano Isern Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquè tinent d'alcalde: Rafel Dulsat Ortiz HI SÓN CONVIDATS Coia Galceran Artigas Francesc Martín Casares Marisol Pacheco Martos EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Segon tinent d'alcalde: Òscar Figuerola Bernal Tercera tinenta d'alcalde: Sílvia Tamayo Mata Antoni Isarn Flores ACTUA COM A SECRETARI Marcel·lí Pons Duat, secretari de la corporació, i assisteix també, el senyor Antoni Calpe Jordà, interventor de la corporació. ORDRE DEL DIA 1. Lectura i aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió anterior 2. Aprovació relació de despeses 3. Aprovació de l'informe a les tarifes 2008 per a les escomeses i els comptadors d'aigua potable 4. Aprovació del pla d'usos de la temporada d'estiu 2008 5. Aprovació pla de seguretat i salut obres plaça Universitat 6. Aprovació acta preus contradictoris Núm. 1 obres millora CEIP Misericòrdia 7. Relació de decrets des del dia 14 fins al 18 de gener de 2008 8. Precs i preguntes Els assistents, a la vista de la impossibilitat d'assolir el necessari quòrum d'assistència a l'hora en què ha estat convocada la sessió, i trobant-se presents a la casa de la vila en el moment present, acorden per unanimitat avançar la seva celebració respecte de l'horari previst a la convocatòria, donat que els no assistents tampoc no hi haurien pogut assistir a les 19.30 hores. DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Vista i trobada conforme l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 24 de gener de 2008 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, s'acorda per unanimitat la seva aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 31 de gener de 2008, per import de 19.872,-- EUR, corresponent a la relació F/2008/1 de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar aquests pagaments, a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2007, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 30 de novembre de 2006. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de l'Alcaldia, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses F/2008/1 de data 31 de gener , per import 19.872,-- EUR, corresponent a la relació de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponent del pressupost de la corporació municipal de l'any 2008. 3.- PRESA DE CONEIXEMENT DELS PREUS APLICATS PER L'EMPRESA SOREA, SA, PER EFECTUAR OBRES A SOL.LICITUD DE PARTICULARS, ANY 2007. Atesa la instància presentada en data 31 d'octubre de 2007 per part de l'empresa SOREA sa en vers a les obres més freqüents que efectua a sol·licitud de particulars. Ates l'informe de Enginyers Municipal en vers a la procedència dels preus especificats, el contingut del qual és el següent: En LGJ, Enginyer municipal, emet el següent: INFORME Requisits per emetre en relació al llistat de preus d'Escomeses i Compromisos presentats per SOREA mitjançant registre d'entrada núm. 6614 de data 31 d'octubre 2007, per a ser aplicats a partir de l'1 de gener de 2008, el tècnic que subscriu en considera el següent. Present com a referència el llistat de preus aprovats per la junta de Govern Local de data 10 de gener de 2007 per a la seva aplicació al llarg de l'any 2007 (punt 3 de l'ordre del dia), s'observa que, globalment, els increments aplicats es troben dintre de límits raonables. Per altre part, atenent als bancs de preus de habilitat aplicació en l'Administració (ITEC, etc.) així com al conveni el sector, els preus unitaris que conformen el llistat proposat es troben dintre del ventall dels imports admissibles per als treballs i materials similars als apuntats. Conseqüentment, el tècnic que subscriu informa favorablement el llistat de preus proposats. Tot el qual s'informa a aquest Ajuntament per a què procedeixi segons superior criteri. És per tot això que, de conformitat amb la proposta de l'alcalde es proposa: PRIMER.- Donar-se per assabentat dels preus aplicats per part de SOREA SA durant l'any 2008 en vers a les obres més freqüents que realitza a sol·licitud dels particulars segons el quadre annex que s'ajunta a la sol·licitud, essent el quadre de unitats el següent: PREUS MAGNITUD DESCRIPCIÓ UNITARIS ut Comptador DN 13 mm homologat CEE classe B 47,60 ut Comptador DN 15 mm homologat CEE classe B 53,02 ut Comptador DN 20 mm homologat CEE classe B 61,60 ut Cabalímetre de control DN 50 mm, pas lliure, PN- 16 291,04 ut Cufret de fosa per comptador DN 13 mm, amb vàlvules i retenció 238,43 ut Verificació inicial comptador DN 13 mm 1,75 ut Verificació inicial comptador DN 15 mm 1,92 ut Verificació inicial comptador DN 20 mm 2,23 ut Verificació especial comptador DN 13 mm 31,24 ut Joc d'aixetes per comptador de 13mm 33,89 ut Joc d'aixetes per comptador de 15 i 20 mm 40,24 ut Vàlvula de comporta fosa 1"1/4 PN - 16 86,98 ut Vàlvula de comporta fosa 1"1/2 PN - 16 102,77 ut Vàlvula de comporta fosa 2" PN-16 132,35 ut Brigada cega DN 50 pn - 16 de fosa amb rosca de 2" 34,53 ml Canonada PE PN 10 32 mm 1,46 ml Canonada PE PN 10 40 mm 2,26 ml Canonada PE PN 10 50 mm 3,51 ml Canonada PE PN 10 63 mm 5,52 ut Fitting de llautó DN 32 mm 3,70 ut Fitting de llautó DN 40 mm 5,61 ut Fitting de llautó 1"1/2 8,15 ut Fitting de llautó 2" 13,45 ut Colze tub-tub llautó 1"1/2 16,33 ut Colze tub-tub llautó 2" 28,26 ut Matxó de llautó 1" 1,63 ut Matxó de llautó 1"1/4 2,98 ut Matxó de llautó 1"1/2 4,28 ut Matxó de llautó 2" 5,49 ut Collarí de presa de fosa per canonada xarxa 90,89 h Hora d'oficial 18,36 h Hora d'ajudant 14,53 ut Portella d'alumini 30x45 cm 36,50 ut Mòdul prefabricat de formigó, amb portella d'alumini inclosa 83,55 m3 Excció. de rasa,tapat amb sauló,compactat,runes a l'abocador 48,73 m2 Arranca i reposició de vorera amb panot 51,08 ut Arqueta d'obra amb marc i tapa de fosa 40x40, inclòs mà d'obra 176,52 ut Arqueta d'obra amb marc i tapa de fosa 60x60, inclòs mà d'obra 239,78 ut Ports, mitjans auxiliars i petit material 4,50 ut Ports del comptador per missatgers, anada i tornada. 18,02 SEGON.- Donar trasllat del present acord a l'empresa SOREA S A als efectes oportuns. 4.- APROVACIÓ PLA D'USOS DE LES PLATGES DE CANET DE MAR TEMPORADA D'ESTIU 2008 Atès que el Reial Decret 1404/2007, de 29 d'octubre, de traspàs de funcions i serveis de l'Administració de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria d'ordenació i gestió del litoral que atribueix competència a la Generalitat per a la gestió i atorgament de les autoritzacions d'usos de temporada a les platges i al mar territorial. Atès que el Decret 196/2007 de 10 de setembre de reestructuració parcial del Departament de Política Territorial i Obres Públiques atribueix a aquest Servei l'estudi i la tramitació, si s'escau, dels instruments per a l'ordenació de platges i de la distribució dels serveis de temporada a les platges. Vist i trobat conforme el Pla d'usos de les platges de Canet de Mar, redactat per l'enginyera municipal en el qual es detallen l'objecte del Pla, la seva procedència, la descripció de l'estat actual de la platja i les instal·lacions previstes, els usos que es volen demanar així com la superfície de les zones afectades. Atès que aquest Pla d'usos de temporada s'adapta a allò que s'estableix en els arts. 64 i següents i l'art. 111 del Reglament de la Llei 22/1988 de Costes, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Obres, Serveis i Via Pública, Promoció Econòmica, Comerç i Turisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar el Pla d'usos de la platja de Canet de Mar, per a l'any 2008 redactat per l'enginyera municipal. SEGON.- Sol·licitar al Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, l'explotació dels serveis de temporada previstos i regulats en aquest Pla d'Usos de la platja de Canet de Mar per a l'any 2008. 5.- EXAMEN I APROVACIÓ DEL PLA DE SEGURETAT I SALUT URBANITZACIÓ PLAÇA UNIVERSITAT Atès que la Junta de Govern Local, en sessió ordinària de data 18 d'octubre de 2007, va acordar aprovar inicialment el projecte d'obra ordinària per a la urbanització de la plaça Universitat de Canet de Mar, redactat per l'equip Bassas Arquitectes, SL, exposant-lo al públic pel termini de 30 dies, en els termes de l'article 37 del ROAS. Atès que en el mateix acord es va aprovar el plec de clàusules administratives particulars per a la contractació mitjançant concurs, per procediment obert de les esmentades obres, convocant-se la licitació. Atès que l'aprovació inicial del projecte es va sotmetre a informació pública mitjançant anunci publicat al BOP núm. 255 de data 24 d'octubre de 2007 i al tauler d'edictes de l'Ajuntament. Atès que durant el termini d'informació pública no es va presentar cap al·legació publicant-se l'aprovació definitiva al DOGC núm. 5037 de data 28 de desembre de 2007. Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 20 de desembre de 2007 va adjudicar el concurs convocat per a l'execució de les obres d'urbanització de la plaça Universitat de Canet de Mar, a l'empresa COPTALIA, SL, pel preu cert i global de 1.109.130,02 , amb subjecció al plec de clàusules administratives, particulars i generals i a la seva plica, en especial pel que fa a les millores ofertades. Atès que l'empresa adjudicatària ha presentat en data 28 de gener de 2008 un projecte de Pla de Seguretat i Salut de l'obra esmentada. Vist l'informe de data 18 de gener de 2008 emès per l'arquitecte Francesc Bassas Alsina, autor de l'estudi de seguretat i coordinador de seguretat del projecte, el contingut del qual és el següent: "De conformitat amb allò establert al RD 1627/1997, de 24 d'octubre, disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció, manifesta el tècnic que subscriu: 1.- Que comprovat el Pla respecte el projecte de referència, elaborat pel contractista adjudicatari de l'obra. 2.- Que el Pla de seguretat i salut de l'obra, és coherent amb el contingut de l'estudi de seguretat en el que es basa. 3.- Que el Pla de seguretat i salut dóna resposta amb l'adequació de mètodes previstos per realitzar les distintes unitats d'obra. Per l'exposat es comunica al promotor; Ajuntament de Canet de Mar, que no es troba cap obstacle tècnic per no aprovar el Pla de seguretat i salut de l'obra presentat pel contractista de l'obra de referència. I perquè així consti als efectes del compliment de l'article 7 apartat 2 i l'article 9 apartat C RD 1627/1997 es signa el present informe. Qualsevol modificació que introdueixi el contractista en el transcurs de l'obra en aquest pla de seguretat, com a resultes de canvis d'actuació, alteracions o incidències que puguin sorgir en el decurs de l'execució de l'obra, o bé per variacions en el projecte d'execució que va servir de base per elaborar l'estudi de seguretat i salut, requerirà l'aprovació expressa del coordinador de seguretat, s'haurà de comunicar a qui disposa el RD 1627/97 i estarà a disposició de tots els qui indica l'article 7. 4 del RD." Vist l'expedient administratiu de referència i tenint en compte el que es disposa a l'article 7.2 del Reial decret 1627/1997, de 24 d'octubre, pel qual s'estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut en les obres de construcció, de conformitat amb la proposta de la tinència de l'Alcaldia de Comunicació, Cultura i Urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar el Pla de seguretat i salut de l'obra d'urbanització de la plaça Universitat de Canet de Mar, presentat pel contractista adjudicatari de les obres, l'empresa COPTALIA, SL. SEGON.- Fer arribar el pla de seguretat i salut aprovat a tots els interessats per tal que, de conformitat amb allò que es disposa l'article 7.4 del RD 1627/97, puguin presentar els suggeriments i alternatives que estimin oportuns. 6.- APROVACIÓ ACTA DE PREUS CONTRADICTORIS NÚM. 1 I CERTIFICACIONS 3, 4, 5 I 6 DE LES OBRES D'ADEQUACIÓ I MILLORA DEL CEIP MARE DE DÉU DE LA MISERICÒRDIA Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 9 de maig de 2007, va prendre entre d'altres, els acords següents: PRIMER.- Aprovar inicialment el projecte d'obra ordinària consistent en l'execució de les obres d'adequació i millora del CEIP Misericòrdia, redactat per Sr. JMDN, amb un pressupost d'execució per contracta de 150.043,99,, IVA inclòs, una vegada introduïda l'esmena consistent en l'habilitació d'un excusat per discapacitats. SEGON.- Exposar l'esmentat projecte a informació pública pel termini de 30 dies, en els termes de l'article 37 del ROAS, mitjançant publicació al tauler d'anuncis de l'Ajuntament. En el cas que en aquest termini no s'hi presentin al·legacions es considerarà aprovat definitivament. TERCER.- Incoar simultàniament expedient de contractació, per procediment obert i mitjançant concurs, per a l'execució de les obres d'adequació i millora del CEIP Mare de Deu de la Misericòrdia i aprovar el plec de clàusules administratives particulars que haurà de regir la contract