ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 31 DE MAIG DE 2012 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.15 hores Hora que acaba: 19.45 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. També hi assisteix l'interventor municipal, Daniel Martín Enrique. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 24.05.12 2) Aprovació relació de despeses 3) Aprovació de preus públics per a les rutes de la Fira Modernista 4) Acceptació dels ajuts de la Diputació de Barcelona per a la realització d'accions en el marc de les bases i el catàleg de serveis i activitats 2012 del pla de concertació xarxa Barcelona municipis de qualitat ­ àmbit promoció econòmica i turisme 5) Aprovació autorització segona cessió de l'explotació de la guingueta número 5 i de la zona d'hamaques i ombrel·les núm. 5 de la platja de Canet 6) Rectificació error aritmètic acord núm. 5 de la Junta de Govern Local de 17 de maig de 2012 7) Aprovació denegació llicència d'obres a la mercantil Promocions Colpres, SL pel canvi d'ús de local a habitatge al carrer Pirineus, xx 8) Aprovació concessió llicència d'obres menors per repicar els baixos per humitats a l'interior de l'habitatge del C/ Ample, xx 9) Aprovació concessió llicència d'obres menors per obertura de nou accés al local de la Rda. Sant Elm, xx 10) Aprovació concessió llicència d'obres menors per pintar la façana a la riera Gavarra, xx 11) Aprovació concessió llicència d'obres menors per reparació de les façanes principal i posterior al torrent de Lledoners, xx 12) Aprovació concessió llicència d'obres menors per arranjament de cuina al C/ de la Font, xx 13) Aprovació concessió llicència d'obres menors per construir una piscina a la finca de cal doctor Manresa 14) Aprovació concessió llicència d'obres menors per arranjament d'esquerda a la façana de la riera Sant Domènec, xx 15) Aprovació concessió llicència d'obres menors per pintar la façana posterior, baranes metàl·liques i balcons al Pas de'n Marges, xx 16) Relació de decrets des del dia 14 fins al dia 18 de maig de 2012 17) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L`ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 24.05.12 Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 24 de maig de 2012 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 31 de maig de 2012, de l'Ajuntament per import de 7.156,52 , corresponent a la relació F/2012/16 de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2011, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 27 de gener de 2011. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda i Règim Intern, s'acorda per unanimitat PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 31 de maig de 2012, per import de 7.156,52 , corresponent a la relació F/2012/16 de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponents del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2012. 3.- APROVACIÓ DE PREUS PÚBLICS PER A LES RUTES DE LA FIRA MODERNISTA Atès que l'Àrea de Promoció Econòmica i Turisme organitza anualment la Fira Mercat Modernista per promocionar l'important patrimoni modernista del municipi i, al mateix temps, dinamitzar l'activitat econòmica. Atès que durant els dies de celebració de la Fira Mercat Modernista s'organitzen visites guiades al castell de Santa Florentina i rutes culturals pel centre històric. Atès que, per dur a terme aquestes visites al castell de Sant Florentina és necessari el lloguer d'un carrilet per controlar l'accés a la propietat esmentada. Atès que les visites guiades al castell de Santa Florentina s'han de fer en grups molt reduïts, per la qual cosa cal disposar de dos guies turístics que els acompanyin i que facin les explicacions pertinents. Atès que, d'acord amb l'informe emès per la tècnica de Promoció Econòmica, Maribel Cortés Vallespir, el preu final calculat i proposat per fer aquestes visites és de: Visites al Castell: 10 euros per als adults 6 euros per als jubilats, els estudiants i els nens de 3 a 14 anys. Rutes Centre Històric: 5 euros per als adults 3 euros per als jubilats, els estudiants i els nens de 3 a 14 anys. Atès que, d'acord amb l'informe esmentat, l'estimació pressupostària per fer aquestes visites s'ha calculat segons el detall següent: VISITES AL CASTELL Cost pressupostari despeses Import Servei extern lloguer carrilet durant els dies 15 i 16 de 2.561,76 setembre de 2012 per transport fins al Castell de Santa Florentina. (segons pressupost) 3 Guies: 2 dies/ 8 hores diàries ­ 25 /hora 1.200,00 19 % costos indirectes (segons informe intervenció) 714,73 Total costos 4.476,49 Previsió ingressos (el nombre de visitants s'ha estimat en funció de les dades de la fira de l'any 2011) 443 adults (10) 4.430,00 461 jubilats/estudiants/nens (6) 2.766,00 Total previsió ingressos 7.196,00 Diferència 2.719,51 RUTES CENTRE HISTÒRIC Cost pressupostari despeses Import 2 Guies: 2 dies/ 4 hores diàries ­ 25 /hora 400,00 2 rutes de 2h. durada / 4 grups diaris 19 % costos indirectes (segons informe intervenció) 76,00 Total costos 476,00 Previsió ingressos (el nombre de participants s'ha estimat en funció de les dades de la fira de l'any 2011) 100 adults (5) 500,00 66 jubilats/estudiants/nens (3) 198,00 Total previsió ingressos 698,00 Diferència 222,00 Atès que el Ple municipal, en sessió extraordinària de data 14 de juliol de 2011, va delegar la competència d'aprovació o modificació de preus públics a la Junta de Govern Local. Atès que, en compliment del que disposa l'article 123 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, amb caràcter previ a l'adopció dels acords per la Junta de Govern Local, hauran de ser dictaminats per la Comissió Informativa corresponent, excepte que hagin estat declarats d'urgència, cas en el qual s'haurà de donar compte posteriorment d'aquests a la Comissió Informativa competent. Per tot això, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Promoció Econòmica, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar els preus públics següents per dur a terme les visites guiades en carrilet al castell de Santa Florentina i les rutes guiades pel centre històric durant la Fira Modernista de l'any 2012: Visites al Castell: 10 euros per als adults 6 euros per als jubilats, els estudiants i els nens de 3 a 14 anys. Rutes Centre Històric: 5 euros per als adults 3 euros per als jubilats, els estudiants i els nens de 3 a 14 anys. SEGON.- Assumir les despeses que no siguin cobertes pels mateixos usuaris i usuàries del curs amb càrrec a la partida 30 43000 22609. TERCER.- Publicar aquests preus públics en el Butlletí Oficial de la Província. 4.- APROVACIÓ ACCEPTACIÓ DELS AJUTS DE LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA PER A LA REALITZACIO D'ACCIONS EN EL MARC DE LES BASES I EL CATÀLEG DE SERVEIS I ACTIVITATS 2012 DEL PLA DE CONCERTACIÓ XARXA BARCELONA MUNICIPIS DE QUALITAT ­ ÀMBIT PROMOCIÓ ECONÒMICA I TURISME Atès que el Ple de la Diputació de Barcelona celebrat el 20/12/2007 va aprovar el Protocol general del Pla de concertació Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat 2008-2011, conveni marc que estableix pautes d'orientació política local en les qüestions d'interès comú i la metodologia per al desenvolupament de la col·laboració entre aquesta corporació i els municipis i altres entitats del seu territori. Atès que finalitzada la vigència del Protocol general, i fins a l'aprovació d'un nou protocol o instrument equivalent, el Ple d'aquesta Diputació, el 22 de desembre de 2011, va aprovar el Regim transitori aplicable al Protocol general del Pla de concertació 2008-2011, amb la voluntat de garantir el màxim valor possible de la funció de cooperació local i configurar un espai efectiu per donar continuïtat a les línies de treball que han demostrat eficàcia i assegurar la transferència de recursos als Ajuntaments i resta d'ens locals. Atès que el Regim transitori assenta les bases per elaborar un renovat Catàleg de suport als serveis i a les activitats per al 2012, així com el seu Regim de concertació i la convocatòria corresponent Atès que mitjançant Decret 199/2012 de 17 de febrer de l'Alcaldia l'Ajuntament de Canet de Mar va aprovar la sol·licitud de subvencions i ajuts en l'àmbit de polítiques locals de Promoció Econòmica i Turisme. Atès que la Xarxa de Municipis de Qualitat de la Diputació de Barcelona ha notificat a aquest Ajuntament, en data 22 de maig de 2012 la resolució de la convocatòria d'acord amb la relació aprovada corresponent a aquest ajuntament, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Promoció Econòmica, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Acceptar els ajuts de la Diputació de Barcelona, per a la realització d'accions en l'àmbit de polítiques locals de Promoció Econòmica i Turisme de la Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat any 2012 següents: Codi XBMQ Actuació Ajut atorgat 12/Y/85750 Fires Locals: Ajust per accions de foment de fires locals. 6.000,- 12/Y/85980 Dinamització Teixit Comercial: Actuacions de dinamització 3.000,- comercial en un centre comercial urbà. 12/Y/85191 Suport a les polítiques local de turisme: Desenvolupament i 1.500,- promoció turística del territori. 12/Y/80807 Serveis municipals de Consum: Ajuts per a suports dels 6.350,- serveis municipals de consum. 12/Y/83537 Estratègies per el desenvolupament econòmic: Gestió i 6.438,19 planificació estratègica territorial. 12/Y/83294 Polítiques del teixit productiu: Centres Locals de Serveis a 19.200,- les Empreses (CLSE) SEGON.- Disposar que l'execució i justificació de les accions s'ajustaran a allò establert en el Règim de concertació i en la convocatòria 2012. TERCER.-. Facultar l'alcalde per signar qualsevol document que sigui necessari per fer efectius els presents acords. 5.- APROVACIÓ AUTORITZACIÓ SEGONA CESSIÓ DE L'EXPLOTACIÓ DE LA GUINGUETA NÚM. 5 I DE LA ZONA D'HAMAQUES I OMBRELES NÚM. 5 DE LA PLATJA DE CANET DE MAR L'alcalde president segons allò que es disposa a l'article 113.1.d) del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, resol retirar aquest punt de l'ordre del dia. 6.- RECTIFICACIÓ ERROR ARITMÈTIC ACORD NÚM. 5 JUNTA DE GOVERN LOCAL DE 17 DE MAIG DE 2012 L'alcalde president segons allò que es disposa a l'article 113.1.d) del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, resol retirar aquest punt de l'ordre del dia. 7.- APROVACIÓ DENEGACIÓ LLICÈNCIA D'OBRES A LA MERCANTIL PROMOCIONS COLPRES S.L. PEL CANVI D'ÚS DE LOCAL A HABITATGE AL CARRER PIRINEUS NÚMERO xx. Vista la instància presentada per la mercantil PROMOCIONS COLPRES S.L., en nom i representació d'ella mateixa, en virtut de la qual sol·licita llicència d'obres per al canvi d'ús de local a habitatge al carrer Pirineus número xx. Vist l'informe de l'arquitecta municipal de data 21 de maig de 2012, el contingut del qual és: "Revisada la documentació de referència es constata que correspon al projecte bàsic i executiu per al canvi d'ús d'un local a un habitatge. El projecte descriu com a estat actual l'existència d'un aparcament en planta baixa, un habitatge en planta primera i un segon habitatge en planta segona. Per contra, consta com a últim antecedent a l'arxiu de l'ajuntament una llicència d'obres concedida amb número d'expedient 122 de l'any 1980 per a la reforma i ampliació d'habitatge unifamiliar entre mitgeres al solar de referència. Així mateix, consultades les dades de la seu electrònica del Cadastre, es constata l'existència d'un únic habitatge amb aparcament. Consultades, per altra banda, les Normes Subsidiàries de Planejament vigent així com altra normativa d'aplicació, es constata que l'edificació objecte de reforma es troba inclosa dins la zona 2b "ordenacions en banda". Amb l'aplicació de l'article 23.9 de les Normes Subsidiàries de Planejament vigents, modificat per acord de la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona en sessió de 16 d'octubre de 2008, no és possible modificar l'ús de garatge per a la implantació d'un nou habitatge. Conseqüentment s'informa desfavorablement al projecte de canvi d'ús. Per altra part, també s'aporta documentació per sol·licitar la divisió horitzontal que, en tot cas, s'haurà d'adaptar al que preveu la normativa municipal i sectorial. En aquest sentit, si es pretén la divisió de l'habitatge unifamiliar en dos habitatges caldrà tenir en compte que la disposició addicional tercera del decret 55/2009, de 7 d'abril, sobre les condicions d'habitabilitat dels habitatges i la cèdula d'habitabilitat diu que: "En cas de divisió d'un habitatge usat o preexistent, un dels habitatges resultants pot complir l'annex 2, però ha de tenir, en qualsevol cas, una superfície útil mínima de 40 m2. La resta ha de complir els apartats 1 i 3 de l'annex 1." Conseqüentment, per a la divisió horitzontal serà necessari justificar el compliment d'aquesta disposició." Vist l'informe de la TAG d'Urbanisme de data 23 de maig d'enguany,