EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 3 DE JULIOL DE 2014 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.00 hores Hora que acaba: 20.07 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell, per videoconferència Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà ACTUA COM A SECRETÀRIA Dolors Puig Gómez, secretària accidental. També hi assisteix Daniel Martín Enrique, interventor municipal ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 25.06.14 2) Donar compte de les resolucions judicials d'assumptes municipals 3) Aprovació relació de despeses 4) Aprovació Oferta Pública d'Ocupació 2014 5) Acceptació subvenció per a l'estudi de l'impacte econòmic del concert Canet Rock 2014 6) Relació de decrets des del dia 16 al 20 de juny de 2014 7) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 25.06.14 1 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 25 de juny de 2014 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, se'n proposa l'aprovació. 2.- DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS JUDICIALS D'ASSUMPTES MUNICIPALS 2.1.- Decret d'aprovació de la taxació de costes practicada en autos de data 14 de maig de 2014, emesa per la Secretaria Judicial del Jutjat Contenciós Administratiu núm. 5, de Barcelona, relatiu al Recurs: 427/2011 Procediment: Recurs ordinari Y, interposat per TALHER,SA. Se'n dóna compte. 2.2.- Notificació i emplaçament, de data 20 de juny de 2014, per tal de poder comparèixer en el recurs contenciós administratiu núm. 277/2014 Fase: AQ interposat per SOREA, Sociedad Regional de Abastecimiento de Aguas, SA. Se'n dóna compte. 3.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Proposta d'acord del regidor d'hisenda relativa a: Vista la relació de despeses de data 3 de juliol de 2014, de l'Ajuntament per import de 55.251,76 , corresponent a la relació de la mateixa data, la relació de l'Organisme Autònom Ràdio Canet per import de 4.887,28 . Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2014, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 30 de desembre de 2013. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda i Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 3 de juliol de 2014, per import de 55.251,76 , corresponent a la relació F/2014/24. SEGON.- Aprovar la relació de despeses de data 3 de juliol de 2014, per import de 4.887,28 , corresponent a la relació F/2014/9 de l'Organisme Autònom Ràdio Canet. TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponents del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2014. 2 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR 4.- APROVACIÓ OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIO ANY 2014 L'article 57 del Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals, estableix que les corporacions locals, dins el primer trimestre de cada any natural, han d'aprovar l'oferta pública d'ocupació un cop aprovat el pressupost de l'exercici de què es tracti. Vist l'informe evacuat conjuntament per l'interventor i el secretari municipals, que es transcriu a continuació: Informe núm. 5/2014 de Secretaria i Intervenció, en relació a la proposta d'aprovació de l'Oferta Pública d'Ocupació per a l'any 2014 Dolors Puig Gómez , secretària accidental de l'Ajuntament de Canet de Mar i Daniel Martín Enrique interventor municipal emeten el següent: INFORME Primer.- L'OPO és la manera que té l'Ajuntament d'objectivar i preveure les seves necessitats de personal extern durant l'any, sempre i quan: · existeixi prèvia assignació pressupostària i · siguin places que no puguin ser cobertes pels efectius de personal existents. Segon.- La seva finalitat és merament informativa i, alhora, procurar l'objectivitat, la unitat i la transparència en els procediments de selecció de personal extern, recollint i publicant totes les places vacants que es consideri necessari cobrir durant l'anualitat pressupostària, encara que aquestes haguessin estat ja ofertades durant l'exercici anterior i, de forma irregular, com es veurà, no s'haguessin arribat a cobrir. Tercer.- L'article 18 de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública (LMRFP), de naturalesa bàsica, és el que regula l'OPO. És per això que l'article 91.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local (LRBRL) estableix que les corporacions locals han de formular la seva OPO ajustant-se a la normativa bàsica estatal. Aquell article ha sofert una profunda evolució, ja que inicialment l'OPO: · l'integraven les places que no podien cobrir-se amb el personal existent. · havia de contenir totes les places dotades i vacants. Quart.- L'anterior sistema fou modificat per la Llei 4/1990, de 29 de juny, a partir de la qual (baldament la selecció de tot el personal, sigui funcionari o 3 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR laboral, s'hagi de realitzar d'acord amb l'OPO, conforme a l'article 91.2 LRBRL) l'Ajuntament ja no té cap obligació d'ofertar totes les vacants, sinó únicament les que cregui convenients. És en aquest mateix sentit que cal interpretar l'article 25 del Decret Legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública (TU), quan estableix que les necessitats de recursos humans (...) poden ser objecte d'OPO, i és també en aquest sentit que cal interpretar l'article 7 del reglament estatal d'ingrés i provisió de llocs de treball, aprovat per RD 364/1995, de 10 de març, segons el qual l'OPO ve constituïda únicament per les vacants la cobertura de les quals es consideri convenient durant l'exercici. Com destaca la millor doctrina (per tots Miguel Sánchez Morón i Joan Mauri Majós), aquesta discrecionalitat adquirida reflecteix l'actual tendència a controlar el volum de personal i àdhuc a reduir-lo. Així, l'OPO només ha d'abastar aquelles vacants que es prevegin cobrir en el corresponent exercici pressupostari, si bé, la seva aprovació i ulterior publicació obliguen a la convocatòria de les proves selectives d'accés. Cinquè.- La Llei 13/1996, de 30 de desembre, d'acompanyament, feu un pas més i declarà innecessari realitzar un concurs previ entre els que ja ostenten la condició de funcionaris (provisió de llocs de treball) abans de l'aprovació de l'OPO. Sisè.- Les successives lleis de pressupostos han anat introduint el nou concepte de taxa de reposició d'efectius (TRE), amb l'assenyalament d'un coeficient màxim sobre l'OPO limitatiu de les places de nou ingrés i, correlativament, de les places susceptibles d'oferta. La Llei 22/2013, de 23 de desembre de pressupostos generals de l'estat per a l'any 2014, en el seu article 21 determina que durant l'any 2014 que durant l'exercici 2014 no es procedirà en el sector públic, a la incorporació de nou personal, llevat de la que es pugui derivar de l'execució de processos selectius corresponents a Ofertes Públiques d'Ocupació d'anys anteriors. Així mateix, estableix que, respectant les disponibilitats pressupostàries del Capítol I la limitació anterior no serà d'aplicació en una sèrie de sectors i administracions on la tasa de reposició es fixarà fins a un màxim del 10 per cent, entre els que es troba el personal de la Policia Local. El mateix article 21, en el seu apartat Uno.3, estableix que no computaran dins del límit màxim de places derivat de la tasa de reposició d'efectius aquelles places que es convoquin per a la provisió mitjançant processos de promoció interna. Setè.- Durant l'any 2014 no es procedirà a la contractació de personal temporal, ni al nomenament de funcionaris interins, llevat en casos excepcionals i per cobrir necessitats urgents i inajornables. En qualsevol cas, aquests nomenaments computaran a efectes de complir el límits màxim de la taxa de reposició d'efectius en l'oferta pública d'ocupació corresponent a l'any següent a què es produeixi el citat nomenament. 4 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR Vuitè.- La seva aprovació i publicació, de conformitat amb l'article 128.1 del text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local (TRRL) ha de tenir lloc en el termini d'un mes des de l'aprovació definitiva del pressupost i sempre dins del primer trimestre de cada any natural, conforme determina l'article 57 del Reglament de Personal al servei de les entitats locals, aprovat per Decret 214/1990, de 30 de juliol (RPSEL). Novè.- La publicació s'ha d'efectuar únicament al DOGC, conforme a l'article 57.2 RPSEL, interpretació compatible amb l'article 5 del RD 896/1991, de 7 de juny, d'establiment de regles bàsiques i programes mínims en seu local. Desè.- A mode de resum, es pot concloure el següent, respecte del marc jurídic actual referit a l'OPO: a) l'OPO no té un valor jurídic merament informatiu sinó que constitueix un requisit necessari del procediment de selecció de personal. b) l'OPO és un acte administratiu favorable que, baldament no creï drets, sí que crea legítimes expectatives que no poden deixar de satisfer-se; per tant, l'OPO vincula l'administració que l'aprova. c) respecte del personal laboral només cal incloure en l'OPO el de caràcter fix o permanent (ex. art. 18.1 RPSEL) i el personal de caràcter no permanent únicament quan es destini a llocs de treball reservats a personal laboral fix (ex. art. 19.1 i 97 RPSEL). d) el personal interí també s'ha d'incloure a l'OPO sempre i quan aquesta tingui lloc abans de l'inici del procediment de selecció (ex. arts. 97 RPSEL, disposició addicional primera del RD 896/1991, de 7 de juliol i 128.2 TRRL). e) a sensu contrario no és obligatori, per tant, incloure en l'OPO: i. les places reservades a funcionaris de carrera i a personal laboral fix que, tot i vacants en la plantilla pressupostària, l'Ajuntament no consideri convenient proveir durant l'exercici, baldament es trobin cobertes per personal interí o laboral no permanent, amb l'excepció dels interins de la lletra a) anterior (ex arts. 18.4 LMRFP, 25 TU i 128 TRRL). ii. la contractació de caràcter laboral que no es correspongui amb l'existència prèvia de places previstes en la relació de llocs de treball (RLT) en general (ex art. 20.1 RPSEL) i, en particular: iii. els llocs de treball de temporada amb caràcter no habitual o per a tasques específiques de caràcter temporal amb jornada completa o parcial (ex art. 16.2.d) RPSEL). 5 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de Mar ­ Barcelona ­ Tel. 93 794 39 40 ­ Fax 93 794 12 31 a/e: canetdemar@canetdemar.cat - web: www.canetdemar.cat EXCM. AJUNTAMENT DE CANET DE MAR iv. els llocs de treball de temporada amb caràcter habitual i amb jornada completa o parcial, sempre que l'entitat local no decideixi proveir-los amb personal de caràcter fix (ex arts. 16.2.c) i 18.3 RPSEL). v. els llocs de treball de personal laboral, fix o temporal, i de personal interí que ja es trobessin convocats en el moment d'aprovar-se l'OPO. Aquesta regla val també pels funcionaris de carrera. vi. els nomenaments interins i els contractes laborals temporals, per efectuar substitucions de personal amb dret a reserva de plaça o lloc de treball, o en el supòsit de vacants sobrevingudes (ex art. 59.3 RPSEL). f) l'OPO s'aprova dins del primer trimestre de l'any natural, un cop aprovat el pressupost de l'exercici de què es tracti i dins del mes següent a la seva aprovació. g) si el pressupost s'aprova amb retard, res impedeix que l'OPO també s'endarrereixi més enllà del primer trimestre, sempre i quan el procés selectiu s'ultimi dins l'exercici pressupostari corresponent. h) la pròrroga del pressupost de l'any anterior impedeix aprovar una nova OPO; en canvi, és possible ampliar-la durant l'exercici prorrogat, sempre que es disposi de les corresponents places vacants i pressupostades. i) en tot cas la publicació de l'OPO obliga a fer la convocatòria de les proves corresponents dintre de l'anualitat pressupostària. j) constitueixen l'OPO les places vacants, dotades pressupostàriament, de funcionaris i laborals que no puguin ser cobertes amb els efectius existents i la cobertura de les quals es consideri convenient durant l'exercici pressupostari. k) ni les places de personal eventual ni les reservades a funcionaris amb habilitació de caràcter estatal no s'han d'incorporar a l'OPO. l) la facultat de determinar les necessitats de recursos humans que no puguin ser cobertes amb els efectius existents constitueix una potestat d'organització, de naturalesa discrecional, que correspon als òrgans de govern de l'entitat, sense que existeixi l'obligació jurídica d'incorporar totes les places vacants i pressupostades a una OPO ni d'oferir-les a la provisió interna. De conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda i Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar l'oferta pública d'ocupació al marc jurídic i administratiu aplicable i a les prioritats municipals, tal com vénen definides en virtut de les 6 Carrer Ample, 11 ­ 08360 Canet de