ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 20 DE DESEMBRE DE 2012 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.30 hores Hora que acaba: 20.15 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà EXCUSEN LA SEVA ASSISTÈNCIA Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 13.12.12. 2) Aprovació relació de despeses 3) Atorgament llicència obres a Endesa Distribución Eléctrica, SLU per a la instal·lació d'una línia de baixa tensió a 400 V C/ Fragata Paulina i C/ del bon repòs 4) Acceptació subvenció realització accions de formació d'oferta adreçades prioritàriament a treballadors/res desocupats/ades que promou el Servei d'Ocupació de Catalunya any 2013 5) Aprovació conveni de cessió d'ús del local ubicat a la Plaça 11 de Setembre, s/n a l'entitat Unió de Botiguers i Comerciants de Canet de Mar 6) Relació de decrets des del dia 3 fins al 7 de desembre de 2012. 7) Precs i preguntes. DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 13.12.12 Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 13 de desembre de 2012 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat, se n'acorda l'aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 20 de desembre de 2012, de l'Ajuntament per import de 35.896,41 , corresponent a la relació F/2012/38 de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2012, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 23 de desembre de 2011. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda i Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 20 de desembre de 2012, per import de 35.896,41 , corresponent a la relació F/2012/38 de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponents del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2012. 3.- ATORGAMENT LLICÈNCIA D'OBRES A ENDESA DIESTRIBUCIÓN ELECTRICA, S.L.U PER A LA INSTAL.LACIÓ D'UNA LÍNIA DE BAIXA TENSIÓ A 400 V AL CARRER DE LA FARAGATA PAULITA I CARRER DEL BON REPÒS. Vista la instància presentada per Endesa Distribución Electrica, S.L.U. en data 28 de novembre de 2012 (núm. de registre 2012/4978) mitjançant la qual sol·licita llicència d'obres pera la instal·lació d'un nou subministrament, consistent en la instal·lació d'una línia subterrània de baixa tensió a 400 V, a instal·lar al carrer del Bon Repòs i carrer de la Fragata Paulita per nou subministrament a l'Estació de servei Mas Roger. CONSIDERANT que els actes d'edificació i ús del sòl, l'autorització dels quals se sol·licita, són conformes a la vigent normativa urbanística, de conformitat amb l'informe emès per l'enginyera tècnica municipal en data 7 desembre de 2012, i amb les condicions que consten a l'expedient i que es transcriuen a continuació: INFORME DE: L'ENGINYERA MUNICIPAL ASSUMPTE: LLICÈNCIA INSTAL·LACIÓ DE NOU SUBMINISTRAMENT BAIXA TENSIÓ CANALITZACIÓ: ENDESA DISTRIBUCIÓN ELÉCTRICA, S.L.U. LOCALITZACIÓ: carrer Fragata Paulita i carrer del Bon Repòs (Sant Pol de Mar) I N F O R M E: En resposta a la seva sol·licitud: Ref.: 455966 Reg. Entr. 2012/4978 Data 28-11-2012 Vista la documentació presentada, la Tècnica que subscriu només pot informar la part de l'actuació que fa referència al c/ Fragata Paulita, atès que el terme municipal de Canet de Mar finalitza en el rial dels Oms, de manera que el c/ del Bon Repòs pertany al terme municipal de Sant Pol de Mar. Així doncs, la part de l'actuació que correspon a aquest carrer del Bon Repòs haurà de ser sol·licitada i atorgada per l'Ajuntament de Sant Pol de Mar. Pel que fa al tram d'actuació del c/ Fragata Paulita, la tècnica que subscriu informa FAVORABLEMENT l'actuació sol·licitada condicionada a: 1 Les obertures de rases al paviment es realitzaran totes amb disc. 2 Els paviments reposats seran de les mateixes característiques que els destruïts. 3 La reposició serà, en el cas de paviment de formigó, amb formigó de R.C. 20 N/mm2 de planta, d'un gruix mínim de 18 cm. perfectament remolinat. En cas de ser paviments asfàltics es farà una base de formigó sobre la qual s'estendrà l'aglomerat asfàltic en calent. La llosa de formigó s'estendrà 25 cm. a banda i banda de la rasa sempre sobre terreny no modificat. La capa d'asfalt s'estendrà a banda i banda 7 cm. més que la llosa de formigó. 4 En el cas de realitzar-se canalització en calçada paral·lela a la vorera, la reposició del paviment serà en línia recta des del punt més llunyà a la vorera fins la rigola o la vorada. 5 El reblert de les rases es farà amb material verge tipus sauló, compactat mecànicament i en les condicions idònies d'humitat, de forma que s'assoleixi una compactació assimilable al 95% P.M.. Caldrà presentar als Serveis Tècnics d'aquest Ajuntament un assaig de la compactació d'aquest reblert de les rases. 6 En tot cas, haurà de posar-se d'acord amb la Policia Local, per la regulació del tràfic rodat i vianants en general, així com dels propis veïns del carrer. S'haurà de col·locar la senyalització provisional d'obres que la Policia Local cregui pertinent. 7 L'obra haurà d'estar perfectament delimitada, tant frontal com longitudinalment, mitjançant tanques o altres elements similars aprovats pels serveis tècnics municipals, de manera que tanquin totalment la zona de treball. 8 S'haurà de protegir qualsevol obstacle en voreres o calçades, per a la lliure i segura circulació de vehicles i vianants, tals com acopis de runa, materials per la reconstrucció del paviment, rases obertes, maquinària i altres elements. Caldrà col·locar senyalització lluminosa en horari nocturn. 9 Tots els elements urbanístics que foren danyats a conseqüència de dites obres, es reposaran correctament, per això una vegada finalitzat el carrer, es realitzarà la corresponent inspecció per part dels Serveis Tècnics. 10 Els serveis públics o privats que puguin resultar malmesos seran reparats a càrrec seu de manera immediata, previ avís als afectats i d'acord a les seves instruccions. 11 Les obres no es podran executar el cap de setmana, i al llarg d'aquest hauran d'estar senyalitzades i balisades correctament, permetent alhora la circulació rodada. S'haurà de retirar qualsevol sac o contenidor de runa de la via pública durant el cap de setmana. 12 En cas d'afectar a la calçada s'haurà d'executar en dues tramades, sense interrompre el tràfic de vehicles. 13 En tot cas, s'avisarà als Serveis Municipals d'aigües i d'enllumenat públic i als Serveis tècnics d'altres companyies subministradores de serveis al municipi (electricitat, telefonia i altres usos privats (mines, etc.)) perquè donin el vist-i-plau "in situ", als efectes de no perjudicar els Serveis Soterrats. El resultat de la inspecció es reflexarà a l'acta prèvia a l'inici de les obres, sense la qual no es podran començar. 14 Cal acomplir amb el decret 120/1992 de 28 d'abril (DOGC 12-6-1992) pel qual es regulen les característiques que han d'acomplir les proteccions a instal·lar entre xarxes de diferents subministraments públics que discorren pel subsòl. 15 En cap cas els conductes de l'escomesa sobresortiran de la línia de façana. 16 Com a garantia de l'acompliment de les condicions anteriors cal dipositar d'una fiança de 250 per a les obres executades per Endesa Distribución Eléctrica S.L. al nostre municipi. 17 Caldrà fer efectiu també l'Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO) de 80,64 . 18 El començament de les obres es determinarà en el moment de dipositar la fiança i sempre d'acord amb la Policia Local. 19 No podrà posar-se en servei la instal·lació per a la que es fa l'escomesa si l'edificació a la que va destinada no està en possessió de la preceptiva llicència de Primera Ocupació. 20 El traçat i l'execució de les obres es realitzarà d'acord amb el serveis tècnics municipals. L'inici de l'obra resta supeditat al plantejament de la mateixa amb els serveis tècnics municipals. 21 EN CAS D'INCOMPLIMENT DE QUALSEVOL DELS CONDICIONANTS, S'HAURIEN DE PARALITZAR LES OBRES. OBSERVACIONS: Es demana que l'empresa que executi les obres d'acord amb les condicions de la llicència, i que tingui a disposició de l'inspector d'obres de l'Ajuntament els albarans de compra del formigó. RESULTANT que s'han complerts tràmits procedimentals establerts per l'article 79 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals, en l'emissió de l'informe tècnic i la proposta per part dels Serveis Tècnics. CONSIDERANT que els actes d'edificació i ús del sòl, l'autorització dels quals se sol·licita, són conformes a la normativa urbanística vigent. VIST el que disposen els articles 179 i següents de la Llei d'Urbanisme 2/2002, de 14 de març i 118 i concordants de les Normes subsidiàries de planejament de Canet de Mar. CONSIDERANT que l'adopció d'aquest acord és competència de la Junta de Govern Local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 555/2011 de 14 de juny, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada d'Urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Concedir la llicència d'obres a ENDESA DISTRIBUCIÓN ELÉCTRICA, S.L.U per a la instal·lació d'una línia subterrània de baixa tensió a 400 V al carrer Fragata Paulita de Canet de Mar, amb els condicionaments esmentats a l'informe de l'enginyera municipal de data 7 de desembre de 2012 i que s'expressen al document de la llicència. SEGON.- Perquè la llicència sigui efectiva, caldrà dipositar prèviament una fiança de 250- i fer efectiu l'Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres (ICIO) per un import de 80,64-, tal i com es disposa a l'informe emès per l'enginyera municipal i transcrit en el cos de la present resolució. 4.- ACCEPTACIÓ DE LA SUBVENCIÓ PER A LA REALITZACIÓ D'ACCIONS DE FORMACIÓ D'OFERTA ADREÇADES PRIORITARIAMENT A TREBALLADORS/ORES DESOCUPATS /ADES QUE PROMOU EL SERVEI D'OCUPACIÓ DE CATALUNYA PER A L'ANY 2012 Atès que l'Ajuntament de Canet de Mar en data 15 d'octubre de 2012 va presentar una sol·licitud de subvenció d'acord amb l'ordre EMO/286/2012, de 21 de setembre per la qual s'estableixen les bases reguladores i s'obre la convocatòria per a la concessió de subvencions a la realització d'accions de formació d'oferta adreçades prioritàriament a treballadors/ores desocupats/ades que promou el Servei d'Ocupació de Catalunya per l'any 2012 (FOAP 2012), modificada per l'ordre EMO/367/2012, de 31 d'octubre. Atès que, mitjançant resolució de data 10 de desembre de 2012 del Servei d'Ocupació de Catalunya ens ha estat notificat l'atorgament d'una subvenció per un import total de 32.557,50 euros a càrrec de la corresponent partida pressupostària, per a la realització dels següents mòduls formatius que configuren l'especialitat del certificat de professionalitat SSCS0208 "Atenció sociosanitària a persones dependents en institucions socials" amb una durada total de 470 hores: Codi Descripció especialitat Hores Sub. atorgada SSCS0208_M1016_U0127 Suport a la recepció i acollida en 30 2.227,50 institucions de persones dependents SSCS0208_M1016_U0128 Suport en l'organització d'activitats per 70 5.197,50 a persones dependents en institucions SSCS0208_M1017 Intervenció en l'atenció higiènic- 70 5.197,50 alimentària en institucions SSCS0208-M1018 Intervenció en l'atenció sociosanitària 70 5.197,50 en institucions SSCS0208-M1019_U0129 Animació social dependents en 30 2.227,50 institucions SSCS0208-M1019_U0130 Manteniment i millora de les activitats diàries de persones dependents en 50 3.712,50 institucions SSCS0208-M1019_U0131 Tècniques de comunicació amb 50 3.712,50 persones dependents en institucions SSCS0208-_2012_FCO Formació complementària 20 1.485,00 SSCS0208-MP0029 Mòdul de pràctiques professionals no laborals d'Atenció sociosanitària a 80 3.600,00 persones dependents en institucions socials TOTAL 470 32.557,50 Atès que, un cop verificat per part del Servei d'Ocupació de Catalunya l'acompliment de la condició de presentació de la documentació relativa als cursos esmentats, s'ha autoritzat a l'Ajuntament de Canet de Mar l'inici de l'execució de les accions esmentades, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Acceptar la subvenció del Servei d'Ocupació de Catalunya per un import de 32.557,50 euros per a la realització dels mòduls formatius que configuren l'especialitat del certificat de professionalitat SSCS0208 "Atenció sociosanitària a persones dependents en institucions socials" amb una durada total de 470 hores. SEGON.- Assumir el compromís de procedir a executar el programa finançat amb la subvenció atorgada en la forma establerta a la normativa d'aplicació. TERCER.- Facultar l'alcalde de l'Ajuntament, Sr. Jesús Marín i Hernàndez, per a signar els documents que siguin necessaris. QUART.- Notificar el present acord als interessats. 5.- CONVENI DE CESSIÓ D'ÚS DEL LOCAL UBICAT A LA PLAÇA ONZE DE SETEMBRE, S/N DE CANET DE MAR A L'ENTITAT UNIÓ DE BOTIGUERS I COMERCIANTS DE CANET DE MAR. L'alcalde president segons allò que es disposa a l'article 113.1.d) del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, resol retirar aquest punt de l'ordre del dia. 6.- RELACIÓ DE DECRETS DES DEL DIA 3 FINS AL DIA 7 DE DESEMBRE DE 2012 Núm. Data Resum 1312 03/12/2012 Modificació de pressupost per generació d'ingressos 1313 03/12/2012 Canvi nom Cafeteria c/ Francesc Cambó, xx 1314 03/12/2012 Autorització ús masoveria 1315 03/12/2012 Instal·lació d'atraccions a la plaça Universitat dies de Nadal