ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 1 DE MARÇ DE 2012 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.30 hores Hora que acaba: 20.15 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. També hi assisteix l'interventor municipal, Daniel Martín Enrique. ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 23.02.12 2) Aprovació relació de despeses 3) Aprovació adhesió al conveni per a la regulació del procediment de la gestió de pagaments a creditors de la Generalitat de Catalunya mitjançant la modalitat de Confirming 4) Aprovació preus públics per al taller d'higiene alimentària 5) Aprovació concessió llicència d'obres a Gas Natural Distribución SDG, SA per a la instal·lació d'una escomesa de gas natural al C/ Sant Isidre, xx 6) Aprovació concessió llicència d'obres a Gas Natural Distribución SDG, SA per a la instal·lació d'una escomesa de Gas Natural al C/ Verge del Pilar, xx 7) Aprovació concessió llicència d'obres a Gas Natural distribución SDG, SA per a la instal·lació d'una canonada de gas natural al C/ Sant Isidre, xx per C/ Mas Muní 8) Aprovació concessió llicència de primera ocupació de la reforma i l'ampliació de l'habitatge unifamiliar al C/ Isla Cristina, xx 9) Acceptació ajut XBMQ amb relació a les obres de la Casa museu Domènech i Montaner 10) Relació de decrets des del dia 13 fins al dia 17 de febrer de 2012 11) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L`ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 23.02.12 Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 23 de febrer de 2012 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, se n'acorda l'aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 1 de març de 2012, i per import de 18.288,56 , corresponent a la relació de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2011, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 27 de gener de 2011. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 1 de març de 2012, per import de 18.288,56 , corresponent a la F/2012/4 de la mateixa data. SEGON.- Aprovar la relació de despeses de data 1 de març de 2012, per import de 614,16 corresponent a la F/2012/1de l'Organisme Autònom Radio Canet. TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponents del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2012. 3.- ADHESIÓ AL CONVENI PER A LA REGULACIÓ DEL PROCEDIMENT DE LA GESTIÓ DE PAGAMENTS A CREDITORS DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA MITJANÇANT LA MODALITAT DE CONFIRMING Atès que la Generalitat de Catalunya ha signat amb diferents entitats financeres un conveni marc que estableix el procediment per a la gestió del pagament de determinades obligacions a creditors d'aquesta, articulat mitjançant un contracte singular amb cada una de les entitats financeres establint els termes en què es desenvoluparan les clàusules del conveni. Atès que el Departament d'Economia i Finances, amb la finalitat d'agilitzar i donar estabilitat al període de pagament i millorar així la gestió i les condicions econòmiques, tant dels creditors com de la Generalitat de Catalunya, reduint els costos financers i possibilitant, amb criteris d'igualtat i transparència, les línies de finançament als creditors que efectuïn treballs per ella, representat pel secretari de Política Financera, Competència i Consum, subscriurà un conveni amb els creditors de la Generalitat de Catalunya. Atès que l'Ajuntament està pendent de cobrament de la quantitat d'1.145.033,08 euros per part de la Generalitat de Catalunya. Vist i trobat conforme el conveni al qual l'Ajuntament es vol adherir, el qual es transcriu a continuació: CONVENI PER A LA REGULACIÓ DEL PROCEDIMENT DE LA GESTIÓ DE PAGAMENTS A CREDITORS DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA MITJANÇANT LA MODALITAT DE CONFIRMING La Generalitat de Catalunya ha signat amb diferents entitats financeres un Conveni marc que estableix el procediment per a la gestió del pagament de determinades obligacions a creditors d'aquesta, articulat mitjançant un contracte singular amb cada una de les entitats financeres establint els termes en què es desenvoluparan les clàusules del conveni. El Departament d'Economia i Finances, amb la finalitat d'agilitzar i donar estabilitat al període de pagament i millorar així la gestió i les condicions econòmiques, tant dels creditors com de la Generalitat de Catalunya, reduint els costos financers i possibilitant, amb criteris d'igualtat i transparència, les línies de finançament als creditors que efectuïn treballs per ella, representat pel secretari de Política Financera, Competència i Consum, subscriu aquest Conveni en els termes següents: ACORDS 1r.- Finalitat Facilitar la liquiditat necessària per atendre el finançament de les despeses i les inversions fetes pels diferents departaments de la Generalitat de Catalunya mitjançant l'emissió d'ordres de pagament a creditors de les obligacions de pagament en un termini determinat, així com la possibilitat del descompte d'aquestes (en la modalitat de confirming) amb les entitats financeres participants. 2n.- Import 2.1. Els imports per creditor seran el total del crèdit a càrrec de la Generalitat de Catalunya que es reconegui al llarg de la durada del Conveni, sempre que existeixi línia de crèdit disponible. En cas contrari, la Tresoreria establirà els imports a incloure per creditor tenint en compte el criteri de la proporcionalitat. 2.2. Els imports globals màxims destinats al finançament mitjançant el descompte comercial seran els establerts en els contractes formalitzats per la Generalitat de Catalunya amb les entitats financeres per aquest tipus d'operacions. En el cas de no tenir alguna de les entitats participants línia de descompte disponible serà la Tresoreria la que estableixi la/es entitat/s pagadora/es en funció de la disponibilitat líquida i el cost financer. 3r.- Creditors destinataris Podran accedir a aquesta modalitat de pagament de confirming aquells creditors de la Generalitat de Catalunya amb capacitat suficient per obligar-se a assumir els compromisos que s'estableixin en el present conveni. 4t.- Procediment 4.1. La Tresoreria lliurarà remeses a les entitats financeres participants en el Conveni marc i recollides en l'Annex I d'aquest Conveni, que contindran la relació de documents comptables, amb un venciment establert, dels creditors que s'hagin acollit al present Conveni. 4.2. Un cop comptabilitzades les obligacions es procedirà a trametre de manera telemàtica les remeses generades a les entitats financeres per procedir a la gestió del pagament, amb indicació de la seva data de venciment. 4.3. Les entitats financeres participants, un cop rebudes les remeses, notificaran als creditors la possibilitat d'avançar el venciment dels crèdits mitjançant el mecanisme del confirming, en les condicions financeres màximes establertes per les entitats i recollides a l'Annex I del present Conveni, supòsit en el qual les entitats financeres quedaran subrogades en la titularitat dels crèdits enfront la Generalitat de Catalunya, si bé les despeses que tals operacions originin seran a càrrec dels creditors des de la data en què es facin efectives i fins al moment del seu venciment. 5è.- Cessió de cobraments Els creditors, de conformitat amb la Llei 30/2007 de contractes del sector públic, i quan aquesta no els sigui aplicable, conforme a Dret, no podran cedir a tercers diferents de les entitats financeres participants les quantitats pendents de cobrament de la Generalitat de Catalunya que ja han estat trameses a la Subdirecció General de Tresoreria, per la qual cosa els creditors, en cas d'utilitzar confirming, s'obliguen a cedir aquestes quantitats a les entitats financeres participants. 6è.- Òrgan de representació Els representants legals de les persones jurídiques, tant públiques com privades, que s'adhereixin al Conveni mitjançant la signatura del document d'adhesió previst a l'efecte, hauran de tenir facultats suficients per obligar la representada i ostentaran la posició d'interlocutors davant la Generalitat de Catalunya, i davant d'elles es formularan totes aquelles incidències que es puguin presentar en el desenvolupament del sistema. Per que fa als creditors persones físiques, tindran la capacitat pròpia i necessària d'aquestes exigida en Dret per obligar-se. La signatura del document d'adhesió implica per part dels representants legals dels creditors l'acceptació de les condicions establertes en aquest Conveni. Formalitzat l'acte d'adhesió, que es perfeccionarà mitjançant la corresponent acceptació administrativa (Annex II), el creditor serà incorporat al Conveni. 7è.- Durada del Conveni La durada del Conveni serà d'un any a comptar des de la data de la seva signatura, i es prorrogarà automàticament de forma successiva i pel mateix període, podent denunciar-lo qualsevol de les dues parts mitjançant notificació fefaent a l'altra amb tres mesos d'antelació a la data de venciment, tant de la inicial com la de les successives pròrrogues. La denúncia del Conveni implicarà la impossibilitat de formalitzar noves operacions a la seva empara si bé seguirà sent d'aplicació a les operacions formalitzades durant la seva vigència. Sense perjudici d'allò establert en el paràgraf anterior, que únicament regeix per a les parts signants del Conveni, els creditors podran desvincular-se'n al seu venciment amb un termini de preavís d'un mes, aplicant-se a les operacions pendents les regles establertes en el paràgraf anterior. 8è.- Inclusió en el Conveni Qualsevol dels creditors de la Generalitat de Catalunya podrà sol·licitar a la Tresoreria la seva inclusió en el Conveni formalitzant el document d'adhesió que figura com Annex II. Aquesta adhesió tindrà efectes a partir de l'acceptació administrativa per part de la Subdirecció General de Tresoreria. 9è.- Compromisos de la Tresoreria de la Generalitat 9.1. La Tresoreria adquireix el compromís d'exercir la vigilància del compliment de les condicions financeres ofertes per les entitats participants en el conveni per a la gestió de pagaments de la Generalitat de Catalunya, en la modalitat confirming, així com la tutela dels drets que del seu contingut resultin, si s'escau. 9.2. En segon lloc s'obliga al compliment estricte dels terminis de pagament expressats en el conveni. 9.3. Compromís per part de la Tresoreria de no rebre cap tipus de bonificació ni fruit de cap altra espècie per part de les entitats financeres participants. 10è.- Compromisos dels participants. 10.1 Cedir la gestió dels crèdits pendents de pagament per la Generalitat de Catalunya a les entitats que han signat el conveni marc. 10.2. Incloure la totalitat dels crèdits amb càrrec a la Generalitat de Catalunya, en les condicions establertes en aquest Conveni. Les excepcions a aquesta obligació requeriran l'autorització expressa de la Tresoreria. 10.3. Complir qualsevol altre compromís recollit en aquest Conveni. 11è. Naturalesa i jurisdicció El present Conveni té caràcter administratiu i correspon a la Tresoreria de la Generalitat de Catalunya la interpretació del seu contingut. Les possibles qüestions litigioses derivades seran conegudes i resoltes pels òrgans competents de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa. Disposició transitòria Respecte al pagament dels deutes pendents fins a la data de la signatura del present Conveni o de l'adhesió d'un creditor, es negociarà amb aquest el procediment de pagament. I com a prova de conformitat, signa el present Conveni en exemplar únic que queda dipositat a la Tresoreria de la Generalitat de Catalunya i del qual s'expediran i lliuraran còpies autenticades als creditors que manifestin la seva intenció d'adherir-se al seu contingut. Per tot això, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar l'adhesió de l'Ajuntament de Canet de Mar al conveni per a la regulació del procediment de la gestió de pagaments a creditors de la Generalitat de Catalunya mitjançant la modalitat de confirming, com també aprovar poder treballar amb l'entitat financera BANKIA. SEGON.- Facultar el senyor alcalde perquè signi tots els documents que siguin necessaris per dur a terme aquest acord i com a representant de l'Ajuntament de Canet de Mar davant la Generalitat de Catalunya. TERCER.- Notificar aquest acord al Departament de Política Financera, Competència i Consum de la Generalitat de Catalunya, així com també fer-los arribar el document d'adhesió al conveni degudament signat. Notificar aquest acord també a la Intervenció i la Tresoreria municipals. 4.- APROVACIÓ DE PREUS PÚBLICS PER AL TALLER D'HIGIENE ALIMENTÀRIA Atès que l'Àrea de Promoció Econòmica té, entre d'altres, la responsabilitat de promoure actuacions de suport al teixit empresarial local i planificar actuacions, seguint la línia de les politiques actives d'ocupació promogudes pel Servei d'Ocupació de Catalunya i el Departament d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya. Atès que des del Servei Local d'Ocupació i del Servei de Formació s'ha detectat la necessitat de planificar accions formatives directament relacionades amb la millora de l'ocupabilitat i que s'adeqüin respostes a les demandes del mercat de treball. Atès que des del Servei de Formació es recullen durant tot l'any les necessitats formatives més demandades pels usuaris i les usuàries del servei i que s'ha detectat que l'obtenció del certificat d'higiene alimentària és imprescindible per treballar en el sector alimentari i que es demana als professionals que intervenen en algun dels processos de la cadena alimentària. Atès que l'estimació pressupostària per dur a terme el Taller d'higiene alimentària s'ha calculat segons el detall següent: Cost pressupostari despeses Import Servei extern docència i material 480,00 19 % costos indirectes (segons informe intervenció) 91,20 Total costos 571,20 Previsió ingressos 12 participants aturats i aturades (15 ) 180,00 8 participants en actiu (30) 240,00 Total previsió ingressos 420,00 Dèficit 151,20 Atès que, en compliment del que disposa l'article 123 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, amb caràcter previ a l'adopció dels acords per la Junta de Govern Local, hauran de ser dictaminats per