ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 4 DE DESEMBRE DE 2013 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.24 hores Hora que acaba: 19.40 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell per vídeoconferència Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà EXCUSA L'ASSISTÈNCIA Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern ACTUA COM A SECRETÀRIA Cristina Cabruja i Sagré, secretària accidental. També hi assisteix Daniel Martín Enrique, interventor municipal ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 28.11.13 2) Aprovació relació de despeses 3) Concessió llicència obres menors per canvi de portes de trasters i enrajolar terrat 4) Concessió llicència obres menors arranjament terrasses interiors C/ Ample, xx 5) Concessió llicència d'obres per a la construcció d'un habitatge unifamiliar aïllat C/ Sant Antoni Gaudí, xx 6) Relació de decrets des del dia 18 fins al dia 22 de novembre de 2013 7) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 28.11.13 Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 28 de novembre de 2013 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 4 de desembre de 2013, de l'Ajuntament per import de 104.085,71 , corresponent a la relació de la mateixa data, la relació de l'Organisme Autònom Ràdio Canet per import de 146,83 , corresponent a la relació de la mateixa data. Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2013, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 29 de novembre de 2012. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda i Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 4 de desembre de 2013, per import de 104.085,71 , corresponent a la relació F/2013/40 de la mateixa data. SEGON.- Aprovar la relació de despeses de data 4 de desembre de 2013, per import de 146,83 , corresponent a la relació F/2013/8 de l'Organisme Autònom Ràdio Canet, de la mateixa data. TERCER.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponents del pressupost de la Corporació Municipal de l'any 2013. 3.- CONCESSIÓ DE LLICÈNCIA D'OBRES MENORS AL CARRER OLOT, x, PER CANVI DE PORTES DE TRASTERS I ENRAJOLAR TERRAT. Vista la instància presentada per la Comunitat de Propietaris del carrer Olot, x, en virtut de la qual sol.licita llicència d'obres menors per al canvi de portes de trasters i enrajolar terrat. Vist l'informe de l'arquitecta tècnica municipal de data 2 de desembre del 2013, el contingut del qual és: "Revisada la documentació de referència es comprova que es tracta d'un escrit de Molino Construccions, on es detallen les obre a realitzar per tal d'enrajolar el terrat del C/ Olot, x, tot indicant que l'actuació proposada no representa cap risc de sobrepès per a l'estructura. Les obres esmentades s'ajusten a les previsions de la normativa urbanística vigent, per tant, s'informa FAVORABLEMENT a la sol·licitud de llicència d'obres menors per a canviar portes de trasters i enrajolar el terrat del C/ Olot, x amb les següents condicions: · No es tocarà cap element estructural. · No es modificarà la volumetria existent. · En cas de muntar una bastida o elements auxiliars a més de 3 metres d'alçada, caldrà l'assumeix d'un tècnic competent." Vist l'informe favorable de la TAG d'Urbanisme de data 3 de desembre de 2013, el contingut del qual és: "Atès que l'arquitecta tècnica municipal ha emès, en data 2.12.13, informe favorable sobre la concessió de llicència municipal d'obres menors per al canvi de portes de trasters i enrajolar terrat al carrer Olot, x, sol·licitada per la Comunitat de propietaris de l'immoble, s'emet el següent INFORME Primer.- El procediment per a l'atorgament de la llicència d'obres s'ha iniciat a sol·licitud dels interessats. La sol·licitud compleix els requisits establerts en l'article 70 LRJPAC, va documentada en els termes que estableix la normativa aplicable, així com l'art. 113 de les Normes Subsidiàries de Planejament, i precisa l'objecte i les condicions de l'obra, amb detall suficient per a poder verificar la seva conformitat amb l'esmentada normativa, tal i com indica l'article 75.1 ROAS. Segon.- Consta acreditat a l'expedient que s'ha efectuat la liquidació de l'ICIO i de les taxes urbanístiques i que han estat dipositades les garanties legals exigibles. Tercer.- De conformitat amb l'article 6.6.b), per remissió a l'article 5.2.f), de l'Ordenança reguladora de la informació urbanística i de la intervenció dels actes d'edificació i ús del sòl, de 26 de gener del 2005, totes les sol·licituds de llicència d'obres majors i menors han de contenir una sol·licitud d'ocupació privativa de domini públic, si s'escau. En els termes de l'article 14.2 de la mateixa Ordenança, les autoritzacions d'ocupació de la via pública complementàries a una altra llicència que siguin necessàries per a l'execució de l'actuació han de subjectar-se a un seguit de condicions, entre les quals cal destacar-ne el fet que s'ha de tramitar d'ofici conjuntament amb les llicències que complementen, segons els criteris establerts en l'annex I de l'al·ludida Ordenança. Consta acreditat a l'expedient que s'ha declarat per escrit que no s'ocuparà la via pública en el transcurs de les obres. En virtut de tot això, la funcionària sotasignant informa favorablement sobre la concessió de llicència d'obres menors sol·licitada, amb les condicions que consten a l'informe tècnic." RESULTANT que s'han acomplert els tràmits procedimentals establerts per l'article 79 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals en l'emissió dels informes tècnic i jurídic i la proposta per part dels Serveis Tècnics. CONSIDERANT que els actes d'edificació i ús del sòl, l'autorització dels quals se sol.licita, són conformes a la normativa urbanística vigent. CONSIDERANT que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta Junta de Govern Local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 555/2011, de 14 de juny. VIST el que disposen els articles 187 i següents del Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d'agost, l'article 118 i concordants de les Normes Subsidiàries de Planejament de Canet de Mar, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada d'Urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Concedir llicència d'obres a la Comunitat de Propietaris del carrer Olot, x, per al canvi de portes de trasters i enrajolar terrat, sense perjudici de tercers i salvat el dret de propietat. SEGON.- Aprovar la liquidació provisional en concepte de l'impost s/construccions per import de 380,00 (tres-cents vuitanta euros) i les taxes urbanístiques per import de 37.90 (trenta-set euros amb noranta cèntims d'euro). TERCER.- Comunicar als interessats que, prèviament a l'inici de les obres, cal dipositar dues fiances: una en concepte de garantia per als valors urbanístics en risc de 190,00 (cent noranta euros) i una altra per als residus de la construcció de 150.00 (cent cinquanta euros). 4.- CONCESSIÓ DE LLICÈNCIA D'OBRES MENORS AL CARRER AMPLE, xx, PER A L'ARRANJAMENT DE LES TERRASSES INTERIORS DE L'EDIFICI. Vista la instància presentada per la Comunitat de Propietaris Cadí, en virtut de la qual sol.licita llicència d'obres menors per a l'arranjament de les terrasses interiors de l'edifici. Vist l'informe de l'arquitecta tècnica municipal de data 27 de novembre del 2013, el contingut del qual és: "Revisada la documentació presentada juntament amb la sol·licitud de referència es comprova que les obres que es pretenen realitzar consisteixen en arranjar les terrasses interiors de l'edifici situat al C/ Ample, xx Les obres esmentades s'ajusten a les previsions de la normativa urbanística vigent, per tant, s'informa FAVORABLEMENT a la sol·licitud de llicència d'obres menors amb les següents condicions: · No es tocarà cap element estructural. · L'acabat dels paraments verticals de terrassa serà com a mínim arrebossat i pintat de color blanc o de la gama dels terrossos clars." Vist l'informe favorable de la TAG d'Urbanisme de data 27 de novembre de 2013, el contingut del qual és: "Atès que l'arquitecta tècnica municipal ha emès, en data 27.11.13, informe favorable sobre la concessió de llicència municipal d'obres menors per a l'arranjament de les terrasses interiors de l'edifici ubicat al carrer Ample, xx, sol·licitada per la Comunitat de propietaris de l'immoble, s'emet el següent INFORME Primer.- El procediment per a l'atorgament de la llicència d'obres s'ha iniciat a sol·licitud dels interessats. La sol·licitud compleix els requisits establerts en l'article 70 LRJPAC, va documentada en els termes que estableix la normativa aplicable, així com l'art. 113 de les Normes Subsidiàries de Planejament, i precisa l'objecte i les condicions de l'obra, amb detall suficient per a poder verificar la seva conformitat amb l'esmentada normativa, tal i com indica l'article 75.1 ROAS. Segon.- Consta acreditat a l'expedient que s'ha efectuat la liquidació de l'ICIO i de les taxes urbanístiques i que han estat dipositades les garanties legals exigibles. Tercer.- De conformitat amb l'article 6.6.b), per remissió a l'article 5.2.f), de l'Ordenança reguladora de la informació urbanística i de la intervenció dels actes d'edificació i ús del sòl, de 26 de gener del 2005, totes les sol·licituds de llicència d'obres majors i menors han de contenir una sol·licitud d'ocupació privativa de domini públic, si s'escau. En els termes de l'article 14.2 de la mateixa Ordenança, les autoritzacions d'ocupació de la via pública complementàries a una altra llicència que siguin necessàries per a l'execució de l'actuació han de subjectar-se a un seguit de condicions, entre les quals cal destacar-ne el fet que s'ha de tramitar d'ofici conjuntament amb les llicències que complementen, segons els criteris establerts en l'annex I de l'al·ludida Ordenança. Consta acreditat a l'expedient que s'ha declarat per escrit que no s'ocuparà la via pública en el transcurs de les obres. En virtut de tot això, la funcionària sotasignant informa favorablement sobre la concessió de llicència d'obres menors sol·licitada, amb les condicions que consten a l'informe tècnic." RESULTANT que s'han acomplert els tràmits procedimentals establerts per l'article 79 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals en l'emissió dels informes tècnic i jurídic i la proposta per part dels Serveis Tècnics. CONSIDERANT que els actes d'edificació i ús del sòl, l'autorització dels quals se sol.licita, són conformes a la normativa urbanística vigent. CONSIDERANT que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta Junta de Govern Local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcaldia mitjançant Decret núm. 555/2011, de 14 de juny. VIST el que disposen els articles 187 i següents del Decret Legislatiu 1/2010 de 3 d'agost, l'article 118 i concordants de les Normes Subsidiàries de Planejament de Canet de Mar, de conformitat amb la proposta de la Regidoria delegada d'Urbanisme, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Concedir llicència d'obres a la Comunitat de Propietaris Cadí, per a l'arranjament de terrasses interiors de l'edifici, al carrer Ample, xx, sense perjudici de tercers i salvat el dret de propietat. SEGON.- Aprovar la liquidació provisional en concepte de l'impost s/construccions per import de 170.08 (cent setanta euros amb vuit cèntims d'euro) i les taxes urbanístiques per import de 37.90 (trenta-set euros amb noranta cèntims d'euro). TERCER.- Comunicar als interessats que, prèviament a l'inici de les obres, cal dipositar dues fiances: una en concepte de garantia per als valors urbanístics en risc de 85.04 (vuitanta-cinc euros amb quatre cèntims d'euro) i una altra per als residus de la construcció de 150.00 (cent cinquanta euros). 5.- CONCESSIÓ LLICÈNCIA D'OBRES PER A LA CONSTRUCCIÓ D'UN HABITATGE UNIFAMILIAR AÏLLAT AL CARRER ANTONI GAUDI NÚMERO xx. Vista la instància presentada pel senyor MAVP, en nom i representació d'ell mateix, en virtut de la qual sol·licita llicència d'obres per a la construcció d'un habitatge unifamiliar aïllat al carrer Antoni Gaudí número xx. Vist l'informe de l'arquitecta de data 25 de novembre de 2013, el contingut del qual és: "Revisada la documentació de referència es constata que amb data 31-10-2013 i 22-11-2013 (punts 1, 2, 6 i 7), es modifiquen totes les esmenes requerides en l'informe amb data 30-10-2013. La documentació de referència aporta: - Modificació de la memòria, pàgines 7-8-9-10-35 i 36, del projecte bàsic i executiu. - Plànols de l'1 al 6, i 18, 19 i 20 del projecte bàsic i executiu. - Justificació del Estudi Bàsic de Seguretat i Salut. Es constata que s'ha modificat: Pel que fa l'aparcament: - es justifica la ventilació natural a través de la meitat superior de la porta, que serà calada. - es resol la rampa amb el millor plantejament possible, per solucionar l'accés amb la mínima pendent (13,16%), donat que l'ús garatge no és obligat en els edificis unifamiliars. S'adapta la topografia a la normativa urbanística municipal, per tal que les plataformes d'anivellació en interior no ultrapassin uns talussos ideals de pendent 1:3. Es modifica la posició de la piscina. S'aporta plànol 20, de tanques, on la porta situada a la tanca de carrer manté la configuració de 0.80 opac i 1.20 calat. El projecte s'ajusta a la normativa urbanística d'aplicació, conseqüentment s'informa favorablement la documentació aportada." Vist l'informe favorable de la Secretaria de la Corporació de data 27 de novembre d'enguany, el contingut del qual és: "Dins del termini conferit a l'efecte i una vegada revisada la sol·licitud i la documentació presentades en dates 09.09.2013 pel senyor MAVP per tal d'obtenir llicència municipal d'obres majors per a la construcció d'un habitatge unifamiliar aïllat al carrer Antoni Gaudí, xx, de Canet de Mar, d'acord amb el projecte bàsic i d'execució redactat per l'arquitecte PGC (Visat 2013008503, de 30.07.2013), s'emet el següent INFORME Primer.- Els actes d'utilització i ús del sòl que es pretén executar es troben subjectes a llicència d'obres de conformitat amb allò que disposa l'art. 187 del Decret 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'Urbanisme (TRLUC), segons el qual estan subjectes a la llicència urbanística prèvia, en els termes establerts per aquesta Llei, pel planejament urbanístic i per les ordenances municipals, tots els actes de transformació o utilització del sòl o del subsòl, d'edificació, de construcció o d'enderrocament d'obres. Segon.- El procediment per a l'atorg