ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE DATA 4 DE SETEMBRE DE 2013 Avís: aquesta acta ha estat retocada i se li han tret totes les dades de caràcter personal que contenen, per tal de donar compliment a la legislació de protecció de dades. Caràcter: ordinari Hora que comença: 19.15 hores Hora que acaba: 19.30 hores Lloc: Despatx de l'Alcaldia PRESIDEIX Jesús Marín i Hernàndez, alcalde HI ASSISTEIXEN Primera tinenta d'alcalde: Cati Forcano Isern Segon tinent d'alcalde: Toni Romero Carbonell Tercer tinent d'alcalde: Laureà Gregori Fraxedas Quart tinent d'alcalde: Albert Lamana Grau Cinquena tinenta d'alcalde: M. Assumpció Sánchez Salbanyà ACTUA COM A SECRETÀRIA Núria Mompel Tusell, secretària de la corporació. També hi assisteix Daniel Martín Enrique, interventor municipal ORDRE DEL DIA 1) Aprovació, si s'escau, de l'acta de la sessió ordinària de la Junta de Govern Local de data 30.07.13 2) Aprovació relació de despeses 3) Aprovació pròrroga concessió demanial explotació bar del pavelló municipal d'esports 4) Aprovació acceptació dels ajuts de la Diputació de Barcelona per a la realització d'accions en el marc del règim regulador del Catàleg de serveis 2013 del Pla "Xarxa de Governs Local 2012-2015" 5) Concessió llicència obres menors arranjament balcons riera Buscarons, x 6) Concessió llicència obres menors neteja de canal de recollida d'aigües pluvials i repassar teules per filtracions d'aigua al C/ Sant Antoni, x 7) Concessió llicència obres menors reforma interior local C/ Castañer, x destinat a centre docent de dansa 8) Concessió llicència obres menors reforma habitatge unifamiliar aïllat al C/ Bruc, x 9) Concessió llicència obres menors arranjament interior de clavegueram C/ Vge. Del Roser, x 10) Concessió llicència obres menors per fer rampa accés local, reparació pilars i paviment local de la riera Buscarons, x 11) Concessió llicència primera ocupació edifici plurifamiliar de dos habitatges al C/ Abell, x 12) Concessió llicència divisió horitzontal edifici C/ Lleida, 2 R. Gavarra, x 13) Relació de decrets des del dia 22 de juliol fins al dia 23 d'agost de 2013 14) Precs i preguntes DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ 1.- LECTURA I APROVACIÓ SI S'ESCAU, DE L'ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 30.07.13 Vista i trobada conforme l`acta de la sessió de la Junta de Govern Local ordinària del dia 30 de juliol de 2013 i de conformitat amb allò que es disposa a l'article 110 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 109 del ROF, per unanimitat se n'acorda l'aprovació. 2.- APROVACIÓ RELACIÓ DE DESPESES Vista la relació de despeses de data 4 de setembre de 2013, de l'Ajuntament per import de 318.376,02 , corresponent a la relació de la mateixa data, Atès que totes aquestes despeses tenen consignació suficient a nivell de vinculació econòmica per autoritzar l'aprovació de la despesa a les diferents partides que s'han d'aplicar del vigent pressupost ordinari i únic per l'exercici de 2013, que fou aprovat pel Ple de l'Ajuntament en sessió 29 de novembre de 2012. Vist allò que es disposa en els articles 214 i concordants de la Llei RDL 02/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia d'Hisenda i Règim Intern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la relació de despeses de data 4 de setembre de 2013, per import de 318.376,02 , corresponent a la relació F/2013/27 de la mateixa data. SEGON.- Aplicar les anteriors despeses a les partides pressupostàries corresponents del pressupost de la corporació municipal de l'any 2013. 3.- APROVACIÓ PRÒRROGA CONCESSIÓ DEMANIAL EXPLOTACIÓ BAR DEL PAVELLÓ MUNICIPAL D'ESPORTS Atès que la Junta de Govern Local, en sessió de data 15 de setembre de 2011, va acordar adjudicar, de conformitat amb la proposta formulada per la Mesa de Contractació en la reunió duta a terme el 30 d'agost de 2011, la concessió de domini públic per a l'explotació del servei de bar al pavelló municipal d'esports, al Sr. TPV, establint-se un cànon anual de 4.800 . Atès que en data 16 de setembre de 2011 es va procedir a la formalització de l'esmentada concessió, establint-se en la clàusula tercera que la seva durada seria de 2 anys a comptar des de la data de formalització, tot preveient la possibilitat que es pogués anar prorrogant d'any en any fixant-se un termini màxim de 10 anys. Atès que en data 26 d'agost d'enguany, el Sr. TPV ha sol·licitat a aquest Ajuntament l'aprovació de la pròrroga de la concessió de l'explotació del bar del pavelló municipal d'esports formalitzada en data 16 de setembre de 2011. Vist l'informe emès en data 27 d'agost d'enguany, pel tècnic d'Esports, el contingut literal del qual és el següent: "En resposta a la instància número 2013/3821 presentada el dia 26/08/2013 pel senyor TPV en relació a la petició d'exercir la pròrroga per 10 anys sobre la concessió del bar del pavelló municipal, dir que donat el bon funcionament i compromís de l'esmentat concessionari es considera oportú exercir la pròrroga que ja s'establia en la contractació." Vist l'expedient administratiu de referència i tenint en compte la normativa de legal aplicació, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Seguretat Ciutadana i Esports, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Aprovar la pròrroga de la concessió de l'explotació del bar del pavelló municipal d'esports prevista en la clàusula tercera del document de formalització, això és per un any, fins al 15 de setembre de 2014. SEGON.- En tractar-se d'una pròrroga, la present concessió es seguirà regint per totes i cadascuna de les clàusules fixades en el document formalitzat en data 16 de setembre de 2011. TERCER.- Disposar que un cop s'hagi publicat per part de l'Institut Nacional d'Estadística l'índex de Preus al Consum a Catalunya corresponent al mes de setembre de 2013, es procedeixi a aprovar la corresponent revisió del cànon que fins al 15 de setembre de 2013 ha estat de 4.987,20 euros. QUART.- Facultar tan àmpliament com sigui menester el Sr. Alcalde per signar qualsevol document que sigui necessari per fer efectiu el present acord. 4.- ACCEPTACIÓ DELS AJUTS DE LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA PER A LA REALITZACIO D'ACCIONS EN EL MARC DEL REGIM REGULADOR DEL CATÀLEG DE SERVEIS 2013 DEL PLA "XARXA DE GOVERNS LOCALS 2012-2015" Atès que el Ple de la Diputació de Barcelona celebrat el 31 de maig de 2012 va aprovar el Pla "Xarxa de Governs Locals 2012-2015" (BOPB de 8/6/2012), que és l'instrument preferent per a l'exercici de les funcions d'assistència i cooperació local de la Diputació de Barcelona, així com el seu Protocol general, que té com a finalitat establir el marc general i la metodologia d'implementació de les actuacions i recursos que es comprenguin al Pla de referència. Atès que l'esmentat Protocol general, publicat al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona de 8 de juny de 2012, configura els Catàlegs de concertació com un dels instruments de que, juntament amb les Meses de Concertació i els Programes Complementaris, preveuen i orienten el funcionament del sistema de concertació i l'accés als àmbits de definits a la clàusula 7ª del Protocol general. Vist que el Catàleg de concertació es defineix com un instrument constituït per una relació completa i ordenada de recursos concertables que, en el marc del Pla "Xarxa de Governs Locals 2012-2015", periòdicament publica la Diputació de Barcelona amb la finalitat d'oferir als ens locals els recursos disponibles per tal de satisfer les seves necessitats a traves de recursos tècnics, econòmics i materials i que per tal d'ajustar aquesta oferta a les necessitats de suport dels ens destinataris i a la tipologia de serveis ofertats per la Diputació. Atès que mitjançant Decret 439/2013 de 17 d'abril de 2013 de l'Alcaldia l'Ajuntament de Canet de Mar va aprovar la sol·licitud de subvencions i ajuts en l'àmbit de de polítiques locals de Desenvolupament Econòmic. Atès que la Xarxa de Municipis de Qualitat de la Diputació de Barcelona ha notificat a aquest Ajuntament, en data 2 d'agost de 2013 la segona resolució parcial i última de la convocatòria d'ajuts econòmics del Catàleg de serveis 2013 i del seu règim regulador, en el marc del Pla "Xarxa de Governs Locals 2012-2015" amb la relació aprovada corresponent a aquest ajuntament, de conformitat amb la proposta de la Tinència de l'Alcaldia de Promoció Econòmica, Turisme, Comerç, Consum, Indústria i Portaveu del Govern, s'acorda per unanimitat: PRIMER.- Acceptar el següent ajut de la Diputació de Barcelona, en el marc del règim regulador i la convocatòria del Catàleg de serveis 2013 del Pla "Xarxa de Governs Locals 2012-2015": Codi XGL Programa Actuació Ajut atorgat 13/Y/91962 Servei de Suport a les Suport per l'Oficina 7.500,00 Polítiques de Consum d'Atenció al Consumidor SEGON.- Disposar que l'execució i justificació de les accions s'ajustaran a allò establert en el Règim de concertació i en la convocatòria 2013. TERCER.-. Facultar l'alcalde per signar qualsevol document que sigui necessari per fer efectius els presents acords. 5.- CONCESSIÓ DE LLICÈNCIA D'OBRES MENORS PER A L'ARRANJAMENT DE BALCONS A LA RIERA BUSCARONS, x. Vista la instància presentada per la Sra. MTCA, en virtut de la qual sol.licita llicència d'obres menors per a l'arranjament de balcons a la Riera Buscarons número x. Vist l'informe de l'arquitecta tècnica municipal de data 14 d'agost de 2013, el contingut del qual és: "Revisada la documentació de referència es comprova que es tracta d'un escrit de la Sra. MTCA on s'indica que la intervenció referent a l'arranjament de balcons a la Riera Buscarons, x, per la qual es sol·licita llicència d'obres menors, únicament es redueix a sanejar una esquerda de l'arrebossat, i això exclusivament per motius de seguretat. Les obres esmentades s'ajusten a les previsions de la normativa urbanística vigent, per tant, s'informa FAVORABLEMENT a la sol·licitud de llicència d'obres menors per a sanejar una esquerda de l'arrebossat del balcó, amb les següents condicions: · Donat que l'edifici de la Riera Buscarons, x es troba inclòs al catàleg del patrimoni arquitectònic i elements d'interès històric i artístic, amb el nivell de protecció de Bé cultural d'interès local (BCIL), fitxa B 084, essent objecte de protecció la façana pel que fa a: o Composició en dos eixos verticals i la geometria. o Posició dels sostres. o Forma, dimensió i emmarcament de les obertures. o Llosa de balcó i baranes de ferro forjat. o Relleus i elements ornamentals d'ofici. o Cornisa i coronament. o Tipologia dels tancaments practicables de l'època. Les obres de conservació que es realitzin no podran alterar la imatge i característiques arquitectòniques de l'edifici i no modificaran cap del elements especialment relacionats a la fitxa del Catàleg. · Els materials, tractaments i colors de tots els elements i parts de l'edifici on s'intervingui, s'hauran d'adequar a les característiques tipològiques originals. · No es tocarà cap element estructural. · En cas de muntar una bastida o elements auxiliars a més de 3 metres d'alçada, caldrà l'assumeix d'un tècnic competent." Vist l'informe favorable de la TAG d'Urbanisme de data 19 d'agost de 2013, el contingut del qual és: "Atès que l'arquitecta tècnica municipal ha emès, en data 14.08.2013, informe favorable sobre la concessió de llicència municipal d'obres menors per a l'arranjament dels balcons de l'edifici ubicat a la Riera Buscarons, x, sol·licitada per la senyora MTCA, s'emet el següent INFORME Primer.- El procediment per a l'atorgament de la llicència d'obres s'ha iniciat a sol·licitud de la interessada. La sol·licitud compleix els requisits establerts en l'article 70 LRJPAC, va documentada en els termes que estableix la normativa aplicable, així com l'art. 113 de les Normes Subsidiàries de Planejament, i precisa l'objecte i les condicions de l'obra, amb detall suficient per a poder verificar la seva conformitat amb l'esmentada normativa, tal i com indica l'article 75.1 ROAS. Segon.- L'immoble on es pretén realitzar l'obra sol·licitada es troba inclòs al Catàleg del Patrimoni Arquitectònic i Elements d'Interès Històric i Artístic de Canet de Mar, com a BCIL (fitxa B 084), essent-ne objecte de protecció els elements descrits a l'informe tècnic de data 14.08.2013. Per a la concessió de la llicència d'obres menors cal tenir en compte el que disposa l'article 16 del Catàleg, que es transcriu a continuació: Article 16. Normes de protecció per als "Béns Culturals d'Interès local" (BCIL). 1. En els edificis catalogats com a "Bé Cultural d'interès local", podran autoritzar- se obres de conservació, millora i adequació de l'edificació sempre que no alterin de manera visible la imatge i característiques arquitectòniques de l'edifici, d'acord amb els objectes de protecció relacionats a cada una de les fitxes del Catàleg. 2. Les obres que s'autoritzin, no podran alterar i modificar aquelles parts o aspectes de l'edifici que expressament es relacionin en la fitxa corresponent del Catàleg. Excepcionalment, podran autoritzar-se obres que modifiquin els objectes de protecció relacionats en les fitxes o que no segueixin els criteris d'intervenció indicats, sempre que s'incorpori un informe favorable de la Comissió de Patrimoni de la Direcció General de Patrimoni de la Generalitat de Catalunya. 3. En els projectes d'obra es definiran amb detall els materials, tractaments i colors de tots els elements i parts de l'edifici on s'intervingui, i es tindrà cura que aquests s'adeqüin a les característiques tipològiques originals. A l'informe tècnic es posa de manifest que les obres previstes s'ajusten a les previsions de la normativa urbanística vigent. Tercer.- Consta acreditat a l'expedient que s'ha efectuat la liquidació de l'ICIO i de les taxes urbanístiques i que han estat dipositades les garanties legals exigibles. Quart.- De conformitat amb l'article 6.6.b), per remissió a l'article 5.2.f), de l'Ordenança reguladora de la informació urbanística i de la intervenció dels actes d'edificació i ús del sòl, de 26 de gener del 2005, totes les sol·licituds de llicència d'obres majors i menors han de contenir una sol·licitud d'ocupació privativa de domini públic, si s'escau. En els termes de l'article 14.2 de la mateixa Ordenança, les autoritzacions d'ocupació de la via pública complementàries a una altra llicència que siguin necessàries per a l'execució de l'actuació han de subjectar-se a un seguit de condicions, entre les quals cal destacar-ne el fet que s'ha de tramitar d'ofici conjuntament amb les llicències que complementen, segons els criteris establerts en l'annex I de l'al·ludida Ordenança. Consta acreditat a l'expedient que s'ha declarat per escrit que no caldrà ocupar la via pública en el transcurs de les obres. En virtut de tot això, la funcionària sotasignant informa favorablement sobre la concessió de llicència d'obres menors sol·licitada, amb les condicions que consten a l'informe tècnic." RESULTANT que s'han acomplert els tràmits procedimentals establerts per l'article 79 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals en l'emissió dels informes tècnic i jurídic i la proposta per part dels Serveis Tècnics. CONSIDERANT que els actes d'edificació i ús del sòl, l'autorització dels quals se sol.licita, són conformes a la normativa urbanística vigent. CONSIDERANT que l'adopció d'aquest acord és competència d'aquesta Junta de Govern Local en virtut de les delegacions efectuades per l'Alcald