ES|EN|FR
Telèfons
Correus
Cercar
Facebook
Twitter
Instagram
Botó que mostra/amaga menú lateral
Notícies
L'OMIC INFORMA |Temes de l'any 2022 que també seran importants durant aquest 2023
PUBLICAT Dilluns, 02.01.2023
Imprimir
Comparteix al FacebookCompartir a TwitterCompartir per correu electrònic

omicJa ho deia el poeta Lord Byron: "El millor profeta del futur és el passat". I quina manera millor de preparar l'any 2023 que fent esment a tot allò que hem parlat durant l'any 2022. Ens referim als articles, consells i recomanacions que durant l'any 2022 hem estat facilitant des de l'Oficina del Consumidor (OMIC) del municipi. Fem un repàs, perquè segur que aquests temes també es tractaran durant l'any 2023. 

Ja en el mes de gener de l'any passat parlàvem de la continuïtat de l'eliminació del roaming fins a l'any 2032. És a dir, que podrem continuar trucant i navegant sense sobre costos quan viatgem per Europa.

En el mes de febrer i març vam explicar l'existència de comptes bancaris de pagament bàsic, sense comissions (per a titulars vulnerables). També de comptes sense comissions si es fan servir exclusivament per abonar la hipoteca o altre tipus de crèdits.

No menys important varen ser les reflexions que sobre economia familiar vam publicar durant els mesos d'abril i maig. És el fonament d'una economia avançada i protectora a l'hora de les famílies, alhora que són les més fràgils.

Part 1

Part 2

Al mes de juny vam comentar una novetat legal: la que obliga als restauradors (bars, restaurats...,) a facilitar aigua de l'aixeta als clients quan aquests ho demanin expressament. Va ser, i continua sent, una norma controvertida. A Europa ha funcionat, però i a Espanya, funcionarà? A veure què ens diu l'any 2023.

Al juliol, com cada any que s'acosten les dates de les vacances, vam parlar de les cancel·lacions i retards en el transport aeri. Com reclamar, a on fer-ho, què ens cal. És una qüestió que, per desgràcia, no passa de moda. I, per tant, en continuarem parlant.

Al mes d'octubre tocava parlar, i perquè no explicar als ciutadans, el funcionament del conegut topall del gas a la factura de l'electricitat. Ningú ho explicava (em refereixo a les administracions públiques competents), i va ser l'OMIC si es va encarregar de posar llum a la foscor.

La darrera reflexió de l'any va ser al novembre i desembre, parlant del Black Friday (una altra constant en la vida del consumidor) i del bo social de la llum – un altre tema recurrent que de segur es continuarà parlant l'any 2023.

Així doncs, aprenem del passat que és el millor profeta del futur.

^