Ajuntament de Canet de MarAJUNTAMENT DE CANET DE MAR

Notícies
PUBLICAT Dimecres, 16.03.2016

Aquesta setmana se celebra el Dia Internacional del Consumidor, que és el 15 de març. En aquest context, l’Ajuntament aprofita per recordar a tots els ciutadans que Canet de Mar té una Oficina Municipal d’Informació al Consumidor. L’OMIC és un servei gratuït d’informació, d’ajuda, de mediació i d’orientació destinat a les persones consumidores i usuàries perquè puguin exercir els seus drets bàsics. Els serveis que s’ofereixen són: atenció al ciutadà prèvia visita concertada; tramitar les consultes i reclamacions de les persones consumidores i usuàries i, si s’escau, remetre-les als organismes competents per tal que resolguin; gestionar les reclamacions de les persones consumidores i usuàries per intentar trobar solucions als conflictes plantejats; promoure accions d’inspecció de consum del comerç minorista per tal de verificar el compliment de la normativa que afecta els drets de les persones consumidores i usuàries, i en general qualsevol altra funció relacionada amb la defensa dels drets de les persones consumidores i usuàries.

Davant d’una reclamació d’un consumidor presentada davant de l’OMIC s’ha de tenir en compte que no estem davant un organisme creat amb la finalitat d’obligar a complir les normes de consum. L’OMIC té com a finalitat mediar en els conflictes i intentar fer respectar les normes. Però al cap i a la fi, aquelles reclamacions que malauradament no son resoltes a favor del consumidor, sempre poden ser resoltes davant de la justícia ordinària o altres administracions públiques en sectors molt concrets (serveis telefonia, banca o assegurances).

Així l’any 2015 l’OMIC de Canet de Mar va atendre 264 assumptes, dels quals 152 es van resoldre en una primera consulta, 100 es van convertir amb expedients de reclamació, i es van formular 12 denúncies davant de l’Agència Catalana de Consum. El 59% dels expedients tancats l’any 2015 es van resoldre a favor del consumidor. Segons un estudi de la Diputació de Barcelona la mitjana de casos resolts en els municipis de la Província de Barcelona és del 58%. En quant als sectors més reclamats durant l’any 2015 han estat les telecomunicacions i serveis bàsics, doncs entre els dos han estat el 30% de reclamacions.

Així doncs, us a animen a seguir fent servir el servei de l’OMIC que durant tants anys ha estat atenent, informant i intentant solucionar tots aquells dubtes, inquietuds o reclamacions que en matèria de consum han tingut i tenen els ciutadans de Canet de Mar. Aquest any, a més, per millorar l’atenció al ciutadà s’amplia l’horari. S’atendran consultes tots els matins dels dilluns (de 10.00 a 13.00 h.) i, a partir del mes d’abril, el servei s’ampliarà i també s’oferirà atenció en horari de tardes el primer dimarts de cada mes de 16.00 a 19.00 hores. L’OMIC és a l’edifici de Vil·la Flora i les visites es concerten per telèfon trucant a l’Àrea de Promoció Econòmica al telèfon 93 795 46 25.

Trobareu tota la informació de l'OMIC a l'apartat de la Finestreta Digital del web

Consum. Com Som? Depèn de tu, depèn de tots, a la Plaça Mercat

imatge exposició consum Plaça MercatAprofitant aquesta celebració del Dia Internacional del Consumidor la Plaça Mercat ens ofereix aquesta exposició interactiva, que podreu veure entre el 30 de març i el 7 d'abril.

Consum. Com som? Depèn de tu, depèn de tots! és una exposició impulsada per l'Àrea de Salut Pública i Consum de la Diputació de Barcelona amb l'objectiu de fomentar el consum responsable. Pretén ser una reflexió sobre tots els aspectes de la nostra vida com a persones consumidores i alhora proporcionar la informació i les eines necessàries per a consumir responsablement.

La informació que hi trobareu s’estructura en 4 grans blocs temàtics:
•    El paper de les institucions: Qui vetlla per nosaltres com a consumidors?
•    Els drets dels consumidors: Quins són els nostres drets?
•    Consum Responsable: On i com podem consumir responsablement?
•    L’etiquetatge ens informa i ens ajuda a escollir millor.

L'horari és el de la Plaça Mercat:
De dilluns a dijous de 9.00 a 14.00 hores
Divendres i dissabte de 9.00 a 14.00 hores i de 17.00 a 20.00 hores.

Estalviem a les nostres factures amb un consum responsable i reflexiu

Els municipis de la Xarxa Local de Consum col·laboren plegats en la difusió de campanyes i iniciatives adreçades a millorar el dia a dia de la ciutadania. Ara, per commemorar el Dia Mundial del Consumidor, s'uneixen amb el lema Estalviem a les nostres factures amb un consum responsable i reflexiu. Així volen fomentar l'estalvi en les factures dels principals subministres bàsics a la llar: aigua, electricitat i gas, recursos que suposen una despesa gens menyspreable en les economies familiars i la gestió dels quals té alhora un important impacte mediambiental. Al web de la Diputació de Barcelona s'han publicat consells en aquesta línia. Us els enllacem: 

Quadríptic aigua

Quadríptic aigua

Fitxer: quadriptic_aigua_v3.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 8
Mida: 1.21 MB


 
Quadriptics llum

Quadriptics llum

Fitxer: quadriptic_llum_v3.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 8
Mida: 1.7 MB

Quadríptic gas

Quadríptic gas

Fitxer: quadriptic_gas_v3.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 8
Mida: 1.02 MB